Igen, ez a MH-val kapcsolatban tényleg így van. De az látszik a nemzetközi trendeken, hogy aki eddig hagyományos gyalogos alakulatokat alkalmazott, az most megpróbálja azokat is ellátni egy járművel. Na ezzel próbálkoznak most az amerikaiak is.Ez a folyami flotta után van nálam fontosságban.
Mèg ha tudnánk lègi úton szállítani.
De így minek.
Nem tudom mièrt robbant rá a fórum.
Európában elsősorban tényleg csak a légimozgékony erők kaptak ilyen kikönnyített légiszállítható (merevszárnyú raktérből ejtőernyős dobással, vagy helikopterrel underslung) járműveket. A sima könnyűgyalogos erők meg civil autókból átalakított (militarizált) járművet kapnak.
Az amerikaiak meg elvileg az összes IBCT-t el fogják látni ISV-vel. És mivel az IBCT-k eddig is rendelkeztek saját légiszállítási képességgel, így az ISV esetén is azt adták meg fő szempontnak, hogy a 9 fős rajt el tudjon vinni, és elférjen a Chinook belsejében, vagy a BH elbírja maga alá kötve.
Ezzel növelték a stratégiai, és taktikai mozgékonyságukat is, még ha az IBCT továbbra is igen sérülékeny egy a tüzérség dominálta harctéren.
Kérdés, hogy ez beválik-e. Nyilván az amerikaiaknak szem előtt kellett tartani azt is, hogy náluk gyakorlatilag minden művelet oversea.
Egy európai ország esetén meg nem kell egy fél világon át vinni a cuccot, így nekik tökre megfelel nekik a lemezből készült páncélozatlan civil jármű is erre a célra. Aki meg nem épít túlméretes haderőt, az meg páncélozott 4x4, 6x6-okat tesz alá az ezt igénylő erőknek.