A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
Magyar Honvédség Altiszti Akadémia - Évértékelő és feladatszabó értekezletet tartott Frankó Imre ezredes, alakulatunk parancsnoka.

Az eseményen részt vett Bárány Zoltán Gábor ezredes, az MH Haderőmodernizációs és Transzformációs Parancsnokság - MH HTP megbízott parancsnoka is.

Frankó ezredes elmondta, hogy rendkívül mozgalmas évet tudhat maga mögött az alakulat, hiszen számtalan hazai és nemzetközi gyakorlaton, rendezvényen bizonyítottak katonáink – kiemelte a Vöröskereszt és a Vörösfélhold Társaságok Nemzetközi Szövetségének (IFRC) Európai Regionális Irodájával történő közös együttműködést, mellyel egy olyan nemzetközi gyakorlatot sikerült honosítanunk, amelynek célja felkészíteni az egészségügyi és humanitárius segítségnyújtókat arra, hogy veszélyes – akár háborús – környezetben is képesek legyenek feladataik ellátására.

Alakulatunk parancsnoka az idei célokról szólva – egyebek mellett – a JUTAS100 Emlékévhez köthető feladatokról, az infrastrukturális fejlesztések kivitelezéséről, a C-IED és SERE képességek további fejlesztéseinek folytatásáról és az MH szintű Drónkezelő alaptanfolyamok bevezetéséről beszélt.
Bárány Zoltán ezredes – a parancsnoki jelentést elfogadva – hozzászólásában kitért az előttünk álló év fő célkitűzéseire, a kiképzés hatékonyságának növelésére és felhívta a figyelmet a szoros együttműködés fontosságára is. Beszédében elmondta: az Altiszti Akadémia nem csak az állománynak a belépési pontja, hanem az újdonságoknak is – legyen szó műveleti innovációról, új szabályzatokról, eljárásrendekről. Hangsúlyozta, hogy az MH HTP szándéka, célja, hogy az alárendelt szervezetei – köztük az Altiszti Akadémi
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 333
113

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
Toyota inkább.
Vettünk pár Ford Rangert a területvédelmiseknek. Hogy is mondjam fosok..
A Hiluxok pedig működnek folyamatosan tíz év után.

De amúgy nem ugyan arra való az ultrakönnyű terepjáró és egy terepjáró.
Ebben az esetben mindegy, hogy toyota vagy Ford. Mindegyiket ugyanígy meg lehet csinálni. Tudom, hogy nem ugyanarra való, csak egyszerűen még mindíg nem látom értelmét az RZR-eknek. Azon kívűl, hogy esetleg helikopterrel odebbviszed... De az esetek 99%-nincs értelme szerintem. Amúgy ha a rangerre azt mondod, hogy szar, akkor mit mondatok a Poláris-okra? Azok ha 10ezer km-ert tudnak már jó. Rangerrel meg Polárisszal is van tapasztalatom. Csak az objektivitásért mondom, hogy keményebb terepen mint ahol ti használjátok, és több ezer terepes km-el. Egy ilyen 6x6-os ranger/hilux komoly gumikkal nyakon veri az RZR-eket. A 6x6-os poláris okát viszont nem. Csak ha tempót kell menni. Viszont, abban teljesen egyetértek, hogy hosszú távra csak Toyota!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 893
85 457
113
Ebben az esetben mindegy, hogy toyota vagy Ford. Mindegyiket ugyanígy meg lehet csinálni. Tudom, hogy nem ugyanarra való, csak egyszerűen még mindíg nem látom értelmét az RZR-eknek. Azon kívűl, hogy esetleg helikopterrel odebbviszed... De az esetek 99%-nincs értelme szerintem. Amúgy ha a rangerre azt mondod, hogy szar, akkor mit mondatok a Poláris-okra? Azok ha 10ezer km-ert tudnak már jó. Rangerrel meg Polárisszal is van tapasztalatom. Csak az objektivitásért mondom, hogy keményebb terepen mint ahol ti használjátok, és több ezer terepes km-el. Egy ilyen 6x6-os ranger/hilux komoly gumikkal nyakon veri az RZR-eket. A 6x6-os poláris okát viszont nem. Csak ha tempót kell menni. Viszont, abban teljesen egyetértek, hogy hosszú távra csak Toyota!
Egy pick up nem arra való mint amikkel próbáljátok összehasonlítani.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Tényleg sok a baj a Rangerokkal. Nagyon hosszan tudnám sorolni. A megbizhatatlanság jelképe kB. De egy állami cégnél szerintem ez sokat nem számít.
dehogyis nem. meg lett a tanulópénz fizetve. korábban nagyon sokan szídták ám a hiluxot mert jajj ford kelett volna meg ez meg az. most már mindenki tudja hogy a hilux a király. (nem lehet azt mondani ezekután hogy egyedi eset így meg úgy.)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 933
72 731
113
dehogyis nem. meg lett a tanulópénz fizetve. korábban nagyon sokan szídták ám a hiluxot mert jajj ford kelett volna meg ez meg az. most már mindenki tudja hogy a hilux a király. (nem lehet azt mondani ezekután hogy egyedi eset így meg úgy.)
De eleve a dzsihádmobil egyenlő lett vele, tudni kellett volna, hogy ez jó. :D
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
dehogyis nem. meg lett a tanulópénz fizetve. korábban nagyon sokan szídták ám a hiluxot mert jajj ford kelett volna meg ez meg az. most már mindenki tudja hogy a hilux a király. (nem lehet azt mondani ezekután hogy egyedi eset így meg úgy.)
Hát ezt igazából mindenki tudja a civil piacon. A Rangerek nem szarok, de tényleg sok baj van velük. Főleg a 2.2 és a 3.0-re korszaktól fogva. Viszont a fapadosabb kéziváltós, gyengébb (2.0) kivitelek nem olyan rosszak. Honvédségi célra pedíg én amúgy is úgy szoftvereztetném őket, hogy ki lehessen kapcsolni bennük a sok (háborúban) felesleges elektronikát! ( ezt amúgy bármelyik komolyabb faluszéli csíppes meg tudja csinálni) Példának: ha elszakadt egy Abs-kábel, már nem tudsz 4x4-et kapcsolni, mert tiltja az elektronika!!!!! Jó lenne a ranger, ha egy kicsit gondolkodnának. Ha pedig durván csapatni szeretne az elit, akkor ott a Raptor! Na az tényleg brutál tempót tud terepen. És nagy tételben nem sokkal drágább egy RZR-nél! Ha drágább egyáltalán.... De bárhogy is csavarjuk, a Toyota a király, ez így igaz!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Hát ezt igazából mindenki tudja a civil piacon. A Rangerek nem szarok, de tényleg sok baj van velük. Főleg a 2.2 és a 3.0-re korszaktól fogva. Viszont a fapadosabb kéziváltós, gyengébb (2.0) kivitelek nem olyan rosszak. Honvédségi célra pedíg én amúgy is úgy szoftvereztetném őket, hogy ki lehessen kapcsolni bennük a sok (háborúban) felesleges elektronikát! ( ezt amúgy bármelyik komolyabb faluszéli csíppes meg tudja csinálni) Példának: ha elszakadt egy Abs-kábel, már nem tudsz 4x4-et kapcsolni, mert tiltja az elektronika!!!!! Jó lenne a ranger, ha egy kicsit gondolkodnának. Ha pedig durván csapatni szeretne az elit, akkor ott a Raptor! Na az tényleg brutál tempót tud terepen. És nagy tételben nem sokkal drágább egy RZR-nél! Ha drágább egyáltalán.... De bárhogy is csavarjuk, a Toyota a király, ez így igaz!
régebbi kiadású tolyota hilux kellene még azok nincsenek túlelektonikázva. (ameddig még kapható)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Pogány

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 179
93
régebbi kiadású tolyota hilux kellene még azok nincsenek túlelektonikázva. (ameddig még kapható)
Honvédelmi szintén ezeknek amúgy nem szabadna még kerekítés hibányi költségének sem lenni. Ha jól saccolok , egy Griff árán kB 3000db Rangert lehet venni. Azt a pár száz db - öt használjátok a többit meg félreteszitek.... Aztán ha jön az orosz, null kilométeres Rangerek kel mehettek. Ha ledöglik, meg ott a 24 - órás asistance. :D :D :D Szóval 4 db Griff, az 12ezer Ranger!!!! Esküszöm, hogy nem tudom, hogy négy Griff le tudna-e győzni 12ezer Rangert! :D :D :D.