A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A repülésben ez nem így működik. ICAO szabványok vannak. Ezeknek a lefoglalt gépeknek semmilyen dokumentációja nincs meg. Maximum statikus kiállítási darabok lehetnek így.
Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyel
 
  • Tetszik
Reactions: endre

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
317
1 421
93
Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyel
2011-től nincs hivatalos adat a gép üzemeltetéséről, a karbantartások elvégzéséről stb. Az ukriknál egyébként is nyomon követhetetlen mikor milyen alkatrészt cserélnek, javítanak, mennyi a tényleges üzemóra az adott alkatrészben és magában a gépben. A horvát MIG-21 nagyjavítás egy elrettentő példa ezzel kapcsolatosan.
A magyar repülési hatóságtól ez a gép repülő alkalmasságit biztosan nem fog kapni:(
Olcsón lehet venni AN-2 gépeket (modernebb motorral is) a lengyelektől, tiszta, érvényes papírokkal, de idehaza is vannak eladó gépek. Szerintem (bármilyen kezes is az AN-2) erre felesleges beruházni az eje. alapkiképzést civil repülőklubokban is meglehet csinálni, legfeljebb fizesse ki az árát a honvédség. Én annak idején az MHSZ-ben csináltam 7 bekötött, 3 saját nyitású RS-4/4-el.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
2011-től nincs hivatalos adat a gép üzemeltetéséről, a karbantartások elvégzéséről stb. Az ukriknál egyébként is nyomon követhetetlen mikor milyen alkatrészt cserélnek, javítanak, mennyi a tényleges üzemóra az adott alkatrészben és magában a gépben. A horvát MIG-21 nagyjavítás egy elrettentő példa ezzel kapcsolatosan.
A magyar repülési hatóságtól ez a gép repülő alkalmasságit biztosan nem fog kapni:(
Olcsón lehet venni AN-2 gépeket (modernebb motorral is) a lengyelektől, tiszta, érvényes papírokkal, de idehaza is vannak eladó gépek. Szerintem (bármilyen kezes is az AN-2) erre felesleges beruházni az eje. alapkiképzést civil repülőklubokban is meglehet csinálni, legfeljebb fizesse ki az árát a honvédség. Én annak idején az MHSZ-ben csináltam 7 bekötött, 3 saját nyitású RS-4/4-el.
Amit linkeltel az Magyar gép. Nem csak a mezőre leszállt an 2 és van lefoglalva ha arra gondolsz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Leltár a voltak azok a gépek nem a fajtából tolták ki és szereltek össze azokat ahogy a linkelt gépnek is megvan mindene.... Lakstromba voltak engedellyel
Untitled-3.png
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
317
1 421
93
Sok gép le van foglalva nem a műszaki állapotuk miatt. Rendesen üzemeltetett karbantartott gépek is vannak. Mint ahogy a lefoglalt autóknal is nem mindegyik ismeretlen eredetű szervizhatteru. Ezeket arverezik is rendszeresen...
Ok! Meg kell nézni mennyibe kerülne a leves és mennyi lenne bele a hús. Könnyen lehet, ha az MH akarná tartósan üzemeltetni ezeket a gépeket, alkalmazni a pilótákat, műszakiakat, elvégeztetni velük az előírt típusátképző tanfolyamokat, sokkal többe kerülne az egész, mint bérelni (akár nyomott áron is). Nem kell mindig azt feltételezni, hogy mindenki hülye! Az éremnek két oldala van, pro és contra. Szerintem jelen helyzetben jó döntés a bérlés.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ok! Meg kell nézni mennyibe kerülne a leves és mennyi lenne bele a hús. Könnyen lehet, ha az MH akarná tartósan üzemeltetni ezeket a gépeket, alkalmazni a pilótákat, műszakiakat, elvégeztetni velük az előírt típusátképző tanfolyamokat, sokkal többe kerülne az egész, mint bérelni (akár nyomott áron is). Nem kell mindig azt feltételezni, hogy mindenki hülye! Az éremnek két oldala van, pro és contra. Szerintem jelen helyzetben jó döntés a bérlés.
Szerintem még egy évi berletbol kapható egy gép úgy hogy milliók maradnak. A maradék két évnyi bérlet ami 3 felújított an 2 és ára csak eluzemeltetheto...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 232
10 773
113
Szerintem még egy évi berletbol kapható egy gép úgy hogy milliók maradnak. A maradék két évnyi bérlet ami 3 felújított an 2 és ára csak eluzemeltetheto...
Egy pilóta havi bére is milliós tétel, kell belőle mondjuk három, fejenként bruttó 1millió/hónap/fő. Az évi 3*12=36 millió.
Remek biznisz lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Hàt a szakszók ritkán vannak keverve.
Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel. A teher és a személyszállítás alapképzésre is megfelelő lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 807
82 292
113
Nem kellene keverni különösebben mehetnek a zlinek közé amikor kell még atrepulhetnenek ahová kell. Hasznos eszközök lehetnének egy bot egyszerű repülő bot egyszerű karbantarthatosaggal filléres alkatrészekkel teherszállítás rá is alkalmas füves kifutorol is eluzemel
Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 492
132 205
113
Pláne hogy akkor élesben nem ugranak egy háború alatt mert nincs repülőgép vagy olyan ből ugranak amiből korábban nem ugrottak mert bérelt an2 esbol ugráltak? Ha meg komolyan gondolják és gyűjteni akarják az ugrásokat akkor egy 25 milliós an 2 es nem verhető földhöz semmit az meg hogy egy két kikepzopilota megkapja a céges típus vizsgát még csak pecsét... A gép üzemeltetése sehol sincs egy lynx hez képest és ezek nem repullnek annyit uzemoraba mint egy lynx megy majd...
És még mindig olcsóbb a bérlés.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
És még mindig olcsóbb a bérlés.
Nem kellene minden évben an2 est venni csak az 1. Be. A maradék 50-60 millabol csak elrepked 3 évbe úgy hogy nem kellene hozzá dedikált pilóta aki csak ezt repüli. Szükség esetén még rendelkezésre állna elő tapasztalat a típussal amit a piacról könnyen lehet szerezni és hátországa gyors átcsoportosítás okhoz saját légvédelmi ernyobe gyorsan képes lenne szállítani szinte bárhová szinte bárhonnan olcsóbban mint egy helikopter
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Igazából az a kérdés, hogy ha van/lesz 20+16 Airbus helikopter és 1 éven belül megérkezik a két KC-390-es is, és ezeknek egyébként is repülni kell a kiképzések miatt, akkor miért kell még mellé valamit bérelni. Valószínűleg olcsóbb An-2-est bérelni, mint bármelyik rendszeresített gép évi 10 repült órája, de ha ezek a gépek egyébként is repülni fognak...
A Mi-24-esek miért repülnek, ha az árukon lehetne 20+ Spike/Hydra/g.á. készlet a meglévő Airbus flottához kiképzéssel, repült órával stb., de ha más nem modern hangársor a gépeknek?! :oops: