A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
ilyen költségek mellett tényleg érdemes komolyan elgondolkodni a liszensz mellett, mert akkor a költségekből valamennyi visszaforog a hazai kasszába, ráadásul teljes alkatrész ellátás is megoldott lenne hazai gyártóval.

Nem lenne, mivel az ilyesfajta szerződések általában helyi összeszerelést jelentenek csak, aminek a pluszköltségei se biztos, hogy visszajönnek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Hazai gyártásban, max összeszerelés, Rába.

A Rába elég sok megfelelő minőségű alkatrészt tudna gumikerekes járművekhez szállítani a futóművektől a sebességváltókig. Amit biztosan importálunk kellene, azok a páncéllemezek, motorok (egyes részegségeket nem feltétlen) például. Egy 8x8-as APC beltartalmának akár több a felét itthon tudnánk gyártani, míg egy lánctalpas IFV esetében jó ha tíz százalék lenne ez!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 512
132 293
113
A Rába elég sok megfelelő minőségű alkatrészt tudna gumikerekes járművekhez szállítani a futóművektől a sebességváltókig. Amit biztosan importálunk kellene, azok a páncéllemezek, motorok (egyes részegségeket nem feltétlen) például. Egy 8x8-as APC beltartalmának akár több a felét itthon tudnánk gyártani, míg egy lánctalpas IFV esetében jó ha tíz százalék lenne ez!

Blogen jól körülírta a hivatalos elképzeléseket.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 119
33 265
113
Lehet csak szarkazmusnak szántad, de összességében igazad van. Ha gazdasági erőnknek megfelelően a GDP 2%-a körül, és jól felhasználva költenénk a haderőnkre, akkor igen ütőképes kis haderőnk lenne.

Egyébként szóba került az alkalmazott doktrina. Pontosan milyen elemeket tartalmazna ez szerintetek? Melyik rivális (nem ellenséges, csak rivális) ország haderejét ellensúlyoznánk? Mi lenne a teendő egy támadás esetén, vagy a kormány vállalna-e valamilyen reakciót abban az esetben, ha mondjuk a határainkon túl élő magyarságot érné fenyegetés (pl Ukrajna, vagy Románia területén. Mert ha már kaphat magyar állampolgárságot, meg szavazhat a magyar válaztásokon, akkor kötelesek vagyunk ugyan úgy megvédeni őket is) Ha ezeket lefektetik (vagy mi itt elméleti síkon megtesszük), akkor lehet elkezdeni épkézláb haderőben gondolkodni.
Itt inkább a ti elképzeléseitek érdekelnek.

Szerintem ebben semmi szarkazmus nincs. Afrikai országok, mint pl. Nigéria, meg tud vásárolni és fenn tud tartani harckocsikat? Mi meg nem tudunk, illetve inkább nem tudtunk felújítani, fejleszteni néhány tucat, egyébként is meglévő harckocsit -10-15 évvel ezelőtt? És ugyan ez a helyzet a BMP-kkel, a tüzérséggel ... Ez nem elsősorban anyagi kérdés, hanem hozzáállás kérdése. Azon sírunk, hogy nincs pénz venni és fenntartani lánctalpas technikát, mikor munkaerő hiány közepette a kontraproduktív közmunkaprogramra nagyságrendileg annyit költünk, mint a honvédelmi költségvetés honvédkórházzal, missziózással, laktanya-őrzéssel meg jó ég tudja mi mindennel egybevéve. El kell dönteni a prioritásokat.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
És ha megnézzük a főoldali híreket, hogy a gazdasági "világhatalom" Miamar licencben 4. generációsnak mondott gépet szeretne gyártani, még sarkosabb a kép, hogy az elmúlt 25 év dübörgő gazdaságával egyetlen normális haditechnikai felylesztést nem tudtunk felmutatni!!
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Azért tűnnek drágának így az eszközök, mert minden kell és minden tegnapra kell. Volt rá negyed évszázadunk.
Azt meg ki ne találjátok, hogy nem kell MBT. Anélkül teljesen mindegy milyen IFV-d van vagy mennyi MRAP-d.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 006
113
És ha megnézzük a főoldali híreket, hogy a gazdasági "világhatalom" Miamar licencben 4. generációsnak mondott gépet szeretne gyártani, még sarkosabb a kép, hogy az elmúlt 25 év dübörgő gazdaságával egyetlen normális haditechnikai felylesztést nem tudtunk felmutatni!!
Ez csak azt mutatja, hogy mennyit èr egy föoldali hír. És ezt soha de soha nem szabad elfelejteni :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
És ha megnézzük a főoldali híreket, hogy a gazdasági "világhatalom" Miamar licencben 4. generációsnak mondott gépet szeretne gyártani, még sarkosabb a kép, hogy az elmúlt 25 év dübörgő gazdaságával egyetlen normális haditechnikai felylesztést nem tudtunk felmutatni!!
Az egy dolog, hogy Mianmar mit szeretne, én pl. egész életemben egy csendes-óceáni/hawai utazásra készültem, de eddig még nem jött össze. Azért a licencgyártásnak is vannak különböző fokozatai. Van olyan, mikor a gyártási joghoz csak a terveket és a technológiai dokumentációt veszik meg, ezek alapján a saját ipar mindent le is tud gyártani aztán összeszerelik a készterméket, és lesz belőle pl. japán F-4EJ vadászgép.
Aztán van olyan is, hogy megveszik a gyártási jogot és az összeszerelési dokumentációt, kicsomagolják a ládákból a leszállított törzskereteket, bordákat, hossztartókat, futószárakat, kerekeket, szivattyúkat, munkahengereket, radart, elektronikákat, hajtóművet, műszereket és milliónyi más cuccot, esetleg ők maguk legyártják a szegecseket és borítólemezeket (?), majd a doku alapján összeszegecselik és csavarozzák a készterméket. Szerintetek Mianmar melyikre képes a kettő közül?!! :)
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
Az egy dolog, hogy Mianmar mit szeretne, én pl. egész életemben egy csendes-óceáni/hawai utazásra készültem, de eddig még nem jött össze. Azért a licencgyártásnak is vannak különböző fokozatai. Van olyan, mikor a gyártási joghoz csak a terveket és a technológiai dokumentációt veszik meg, ezek alapján a saját ipar mindent le is tud gyártani aztán összeszerelik a készterméket, és lesz belőle pl. japán F-4EJ vadászgép.
Aztán van olyan is, hogy megveszik a gyártási jogot és az összeszerelési dokumentációt, kicsomagolják a ládákból a leszállított törzskereteket, bordákat, hossztartókat, futószárakat, kerekeket, szivattyúkat, munkahengereket, radart, elektronikákat, hajtóművet, műszereket és milliónyi más cuccot, esetleg ők maguk legyártják a szegecseket és borítólemezeket (?), majd a doku alapján összeszegecselik és csavarozzák a készterméket. Szerintetek Mianmar melyikre képes a kettő közül?!! :)
Ha csak a helyben össze szerelést el tudják érni az is fényévekkel előrébb tart technikában mint mi. Hol tudnánk mi ezt megtenni?? Szerintem bármilyen 4. generációs vadászgép összeszerelése kis hazánkban óriási előre lépés lenne. Szvsz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha csak a helyben össze szerelést el tudják érni az is fényévekkel előrébb tart technikában mint mi. Hol tudnánk mi ezt megtenni?? Szerintem bármilyen 4. generációs vadászgép összeszerelése kis hazánkban óriási előre lépés lenne. Szvsz.
Így van, ezzel tökéletesen egyetértek! De szerintem előbb meg tudnánk oldani mint Mianmar, csak náluk van rá szándék, nálunk meg az akarat kimerül az autógyártásban, stadionban és kisvasútban.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Az autógyártás sem a miénk, hiszen saját autómárkánk sincs. De azért jól hangzik V. vezérünk szájából, hogy autóipari nagyhatalom vagyunk, miközben még egy dachia szintű saját, inkább félsaját autót sem tudunk felmutatni. Mert azért a Suzuki, Opel, Mercedes meg Audi az nem Magyar termék, nem magyar márkanév, hiába itt csinálják.

Egyedül a Rába ami saját márkanév, de annak meg jelenleg semmilyen piaci presztizse nincs néhány Man teherautó részegységen kívül.
Szerintem jelenleg bármik lehetünk, mint az óvodás kisfiú, mert tiszta lappal indulunk. Csak persze el kellene kezdeni valamit!

Amúgy megértem a katonák félelmét is a saját termékektől. Még eddig semmit nem tudtunk jól csinálni, még a gengszterváltást sem.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Az autógyártás sem a miénk, hiszen saját autómárkánk sincs. De azért jól hangzik V. vezérünk szájából, hogy autóipari nagyhatalom vagyunk, miközben még egy dachia szintű saját, inkább félsaját autót sem tudunk felmutatni. Mert azért a Suzuki, Opel, Mercedes meg Audi az nem Magyar termék, nem magyar márkanév, hiába itt csinálják.

Minden Magyarországon gyártott termék magyar termék.

Egyedül a Rába ami saját márkanév, de annak meg jelenleg semmilyen piaci presztizse nincs néhány Man teherautó részegységen kívül.

Speciel ez nem így van, a fél világba szállít, mivel igencsak komoly piaci presztízse van. A legkeresettebb exportcikke a Rábának a futómű.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
hát a suzukit leszámítva az export piacon kb nulla fogalma van bárkinek hogy hol készült.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 334
58 221
113
Én az oldal szerkesztői helyében kitörölném ezt a topikot és csak akkor hoznàm újra létre ha tényleg elkezdenék tolni a $milliókat a honvédségbe! Ennyi sületlen baromságot amit itt lehet olvasni....!! Vagy nevezzétek át 'Álomhajó(HUN)'-ra! :)


Még csak pár hónapja csökkentem a fórum színvonalát,ezért nem mertem ezt beírni :D ,de egyetértek,tibibácsit látom,ahogy dobálja a pöttyös labdákat a gyerekek közé,akié pontos,az kívánhat egyet....:p
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Arra értettem, hogy belpiacra persze, hogy kevéssé éri meg, de mivel semmilyen márkanevet nem tudunk felmutatni exportra felesleges is matekozni, ergo a liszenszgyártásnál jobb alternatíva aligha van.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
A Rába egyáltalán nem rossz cég, csak itthon nincs kihasználva semmire.

Írtam is, hogy max. a Rába ami autó/gépjármű iparban saját márkanév, de igazából pár katonai teherautón kívül, meg néhány külföldi tehergépjármű és munkagép alkatrészen kívül semmit nem tudunk felmutatni. Export esély nulla, hiszen a legtöbb országban, nem hogy a mezei talpas, de még a kormányelit sem hallott róla.

Pedig mezőgarázdasági ország révén pl. akár traktorokat, földmunkagépeket is gyárthatna, meg komplett modern (!) teherautókat, haszongépjárműveket. Amikkel már lehetne a márkának igazi presztízse. Jelenleg talán az egyetlen valamire alkalmassá tehető magyar vállalatról beszélünk, de nem hogy katonai még civil irányba sem nagyon próbál/engedik nyitni, és ennyire nem hiszem hogy a konkurencia lenne az érdekérvényesítő, inkább idehaza balherék az illetékesek.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Arra értettem, hogy belpiacra persze, hogy kevéssé éri meg, de mivel semmilyen márkanevet nem tudunk felmutatni exportra felesleges is matekozni, ergo a liszenszgyártásnál jobb alternatíva aligha van.

Miért ne tudnánk felmutatni? Semmi mást nem kell tennünk, mint a még szabad lehetőségek közül partnert keresni a Rábá-nak. Feljebb már lett matekozva egy kicsit és az olasz Iveco maradt. Egy ilyen együttműködés azt eredményezé, amit az összes környező ország hasonló együttműködése a többi neves katonai gyártóval, akik ezért már nálunk nem játszanak: a Rába mint partner lenne az egyik fő összeszerelő és gyártóüzeme a közösen előállított, bár alapvetően Iveco licenszű termékeknek az egész világ számára.

Minnél hamarabb meg kell kötni a Rába-Iveco együttműködési szerződést, megalapítani a közös tulajdonú Rába-Iveco Zrt-t és megkezdeni a termelőegységek felépítését, és a nagyarányú magyarországi hadiipari megrendeléseket e közös cégnek, mert ha az Iveco talál valahol a világban e célból egy nem magyar partnert, akkor gyakorlatilag semmilyen más lehetőség nem marad arra, hogy a magyar haderő bármit licenszgyártson, hanem legföljebb vásárolhatunk a csehektől, lengyelektől, románoktól. Mások ugyanis gyorsabbak voltak és lecsaptak a többi hadiipari nagyra. Szerencsére az Iveco-nak is megvan az a termékskálája, amire nekünk szükségünk van és aminek a gyártásában a Rába kiváló partner tudna lenni!
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
Írtam is, hogy max. a Rába ami autó/gépjármű iparban saját márkanév, de igazából pár katonai teherautón kívül, meg néhány külföldi tehergépjármű és munkagép alkatrészen kívül semmit nem tudunk felmutatni. Export esély nulla, hiszen a legtöbb országban, nem hogy a mezei talpas, de még a kormányelit sem hallott róla.

Pedig mezőgarázdasági ország révén pl. akár traktorokat, földmunkagépeket is gyárthatna, meg komplett modern (!) teherautókat, haszongépjárműveket. Amikkel már lehetne a márkának igazi presztízse. Jelenleg talán az egyetlen valamire alkalmassá tehető magyar vállalatról beszélünk, de nem hogy katonai még civil irányba sem nagyon próbál/engedik nyitni, és ennyire nem hiszem hogy a konkurencia lenne az érdekérvényesítő, inkább idehaza balherék az illetékesek.

Minek? Egyrészt Magyarország nem megzőgazdasági ország, semmi közünk a mezőgazdasághoz, az egy teljesen jelentéktelen ágazatocska, aminek teljes hiánya se tűnne fel. Másrészt meg mi a francnak felfuttatni egy Rába márkát? Találni kell egy világszerte ismert külföldi partnert és vele közösen megcsinálni egy új márkát, vagy annak fő beszállítójává avanzsálni. Piac kell nekünk nem nemzeti márka!