A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Persze, egyértelmű ez, harckocsinak kell. A mennyiség azonban elég sovány, ha csak 30-35 harckocsit akarunk kicsit kipofozni. Mert az még egy NATO zlj. mennyiségének sem felel meg.
Normális 2 zlj. nyi mennyiségű mbt újonan legalább mennyi is lenne?
Szerintem ha lesz is valamilyen mbt énk akkor az talán 8-10 év múlva.
Ha a felújított 72 re tényleg jönnének olyan "moduláris" apc/ifk amik legalább rendelkeznek 105/120 as toronyal is. Pluszba atgm ek. Akkor szerintem azon az asztalon már lenne valami.
Egyébként ha tényleg így lesz?? Akkor azt a bizonyos közepes dandár képességet érnénk el.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 470
1 874
113
Kicsit OFF a téma, de lehet egyszer látunk ilyet is magyar felségjelzéssel, azért teszem be.

Megkezdődik a török tank sorozatgyártása
t%C3%B6r%C3%B6k-tank-hadiipar.jpg

Aláírták a Hadiipari Igazgatóság és a BMC között az Altay tank sorozatgyártására vonatkozó szerződést.

Befejezték a tárgyalásokat a nemzeti gyártású támadó tank sorozatgyártása kapcsán.

Ennek keretében ma a Hadiipari Igazgatóság (SSB) és a BMC között 250 Altay tank sorozatgyártására vonatkozó szerződést írtak alá.

Az SSB elnöke, İsmail Demir elmondta: minden készen áll a szerződéssel kapcsolatban, már az aláírásnál tartanak, s az aláírás után 18 hónap hosszú időszakra terveznek.

TRT
https://orientalista.hu/blog-post/m...e1LA7Bx5s1I5GBri1g5OrLhKIxc4Nu7g1eEbYhNU9A4Hs
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_ and tonyo

RomperStomper

Well-Known Member
2016. december 4.
1 077
5 676
113
Hát miniszter azt nyilatkozta, hogy amit lehet modernizálunk és felújítunk, hogy amíg átállunk az új technikára addig is legyen normális harcértékű eszközünk.
Így van ez nem zárja ki, hogy később vegyünk új/alig használt harckocsikat! Addig rendbe szedik, ami van és használható, feltöltik az állományt és át lehet állni az új típusra 2026 még messze van! Így is előrébb tart a dolog, ha emlékeztem amikor még arpikav írt(írhatott) infókat leírta, hogy csak 2021 után várható döntés harckocsiügyben, utána dől el a 72-esek sora, már ez is előrelépés tehát, még ha jelentősen elkésett is...Szerintem úgy vannak vele a honvédségnél, nem bízzák a véletlenre, most úgy néz ki megvan a pénz és az akarat, minél előbb le akarnak zárni minél több beszerzést, és használhatóvá tenni amit még lehet, hátha meggondolják magukat fent...Már ezzel a felújítással(modernizálással?) is előbbre vagyunk, aztán ha jön az új típus mehet tartalékba is akár!
 

RomperStomper

Well-Known Member
2016. december 4.
1 077
5 676
113
Hogy mennyi T-72 M1 és BTR -el rendelkezünk - ami felújításra várhat - arra itt ez a 2014-es Hadmérnökben megjelent cikk ( 1. táblázat):
http://hadmernok.hu/142_09_kovacshazym_1.pdf

Érdekes ezek a számok megegyeznek a Wikipédia számaival, tehát vagy onnan vette át, vagy kivételesen valós adatok szerepelnek ott...A T72-esek számához hozzájön +14 amit azóta vittek át Kalocsáról.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 391
113
Érdekes ezek a számok megegyeznek a Wikipédia számaival, tehát vagy onnan vette át, vagy kivételesen valós adatok szerepelnek ott...A T72-esek számához hozzájön +14 amit azóta vittek át Kalocsáról.

Vagy ő is csak publikus forrásokból dolgozhatott, ahhoz fért csak hozzá, illetve nem írhat le olyat, ami titkosítva van.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Nekem személy szerint a lengyel T72 modernizációs program a legszimpatikusabb. Saját gyártású 1000 lóerős dízelmotorra cserélték az eredeti meghajtást (pzl-wola s-12u motor), fejlesztettek maguknak új tűzvezető rendszert, reaktív páncélzatot és automata töltőrendszert ezért 1 fővel kevesebb a személyzet mint az alap T72-ben. Én örülnék ha felújítanának minél több T72-est lehetőleg lengyel mintára. Jelenlegi hadiipar 0 de ezek a felújítások jó lehetőséget jelentenének arra hogy megpróbáljanak kinevelni jó szakembereket, esetleg 1 mérnök gárdát akikre később lehet építeni. Nagyon sok tapasztalatot lehetne szerezni egy normális T72 meg a BTR modernizációs programmal amit majd később lehetne hasznosítani. Tudom sokan azt mondják ezek már modernizálva is elavultak ezért pénzkidobás de ha mi saját gyártást akarunk akkor kellenek jó és tapasztalt szakemberek.Tapasztalatot szerezni a fejlesztésben szerintem úgy lehet hogy először elkezdünk gondolkodni a meglévő technika fejlesztésében és az itt szerzett tapasztalatot felhasználjuk amikor elkezdünk valami modern dolgot gyártani. Ez viszont időbe és pénzbe kerül ez van :)

Itt 1 videó a lengyel PT91-ről.

Szeretem ennek a srácnak a videóit. A brit hadseregben szolgált mint tankvezető.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Nekem személy szerint a lengyel T72 modernizációs program a legszimpatikusabb. Saját gyártású 1000 lóerős dízelmotorra cserélték az eredeti meghajtást (pzl-wola s-12u motor), fejlesztettek maguknak új tűzvezető rendszert, reaktív páncélzatot és automata töltőrendszert ezért 1 fővel kevesebb a személyzet mint az alap T72-ben. Én örülnék ha felújítanának minél több T72-est lehetőleg lengyel mintára. Jelenlegi hadiipar 0 de ezek a felújítások jó lehetőséget jelentenének arra hogy megpróbáljanak kinevelni jó szakembereket, esetleg 1 mérnök gárdát akikre később lehet építeni. Nagyon sok tapasztalatot lehetne szerezni egy normális T72 meg a BTR modernizációs programmal amit majd később lehetne hasznosítani. Tudom sokan azt mondják ezek már modernizálva is elavultak ezért pénzkidobás de ha mi saját gyártást akarunk akkor kellenek jó és tapasztalt szakemberek.Tapasztalatot szerezni a fejlesztésben szerintem úgy lehet hogy először elkezdünk gondolkodni a meglévő technika fejlesztésében és az itt szerzett tapasztalatot felhasználjuk amikor elkezdünk valami modern dolgot gyártani. Ez viszont időbe és pénzbe kerül ez van :)

Itt 1 videó a lengyel PT91-ről.

Szeretem ennek a srácnak a videóit. A brit hadseregben szolgált mint tankvezető.
Valahol azt olvastam hogy az első szériákkal sok gond volt. Mind mechanikus mind elektronikai téren. A motorral is adótak gondok. Hogy azóta a hibákat kijavították az eltelt 10-15 évben? Tavaly vagy azelőtt mutatták be a PT-91 es javított verzióját ahol azért némi "izraeli segítség is volt". (tűzvezetés,elektronika)
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Valahol azt olvastam hogy az első szériákkal sok gond volt. Mind mechanikus mind elektronikai téren. A motorral is adótak gondok. Hogy azóta a hibákat kijavították az eltelt 10-15 évben? Tavaly vagy azelőtt mutatták be a PT-91 es javított verzióját ahol azért némi "izraeli segítség is volt". (tűzvezetés,elektronika)

Szia Igen van itt 1 blog amin ezt elemezgetik


A lényeg az hogy valóban voltak gondok a sima PT91-el pl panaszkodnak a löveg stabilizátorára hogy nem volt elég jó minőségű valamint a célzó optikára. A motor erejét sem találták elégségesnek és nagyon sok kritika érte a váltót.
Ezeket kijavították a Malajziának szálitott változatban ezeket mind fejlesztették:
  • New CAWA ceramic armor

  • French SAVAN 15 fire control (cheaper version of the Leclerc's SAVAN 20)

  • ESM 350S transmission by SESM (now owned by Renk)

  • Diehl type 840I tracks with greater endurance

  • 1,000 horsepower S-1000R engine made by PZL-Wola

  • FN MAG and FN Browning M2 machine guns

  • Obra-3 laser warning system made by PCO S.A.

  • New French radio system, GPS and internal electronics Érdekes hogy kapott egy új 125 mm-es löveget is (2A46MS) ezt egy szlovák cég gyártja és kijavitottk a löveg stabilizátort is. A fejlesztés az egy ilyen dolog lesznek hibák amiből tanulni kell és ki kell javitani őket. Ha félünk hogy hibázunk bele se kezdjünk... olyan nincs hagy valaki 0-ról egyből legyártja a világ legjobb fegyverét ez egy hosszú folyamat ami pénz is idő igényes. Ha mi nem akarjuk rászánni az időt meg a pénzt az más kérdés. Akkor meg hagyni kell a fenébe az egészet és venni külfödről reménykedve hogy majd adnak el pótalkatrészt ha kell
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Felújítást írtak nem felújítást és modernizálást. 2-3 éve egy kb századnyi mennyiséget lezsíroztak és átfestettek a Currusnál, ez lehet az a 16 db tank, az állapotuk olyan amilyen ha a 16 volt a max. A többi max 35 ami máshol el hever. Én viszont ezt kevesellem mert így csak max 51 db, ennél meg több van. Szóval Currus zsírzás és festés lesz.
A megrendelésre kerülő tényleges mennyiség és típusösszetétel a tárgyidőszak során konkréten jelentkező javítási igényektől, valamint a javításokra benyújtott árkalkulációktól függ.
A típusösszetétel szó vajon mit takarhat? Bent lehet a VT-72 is?
Továbbá a Currusnak lehet 1000Le meghaladó hitelesített motorteljesítmény mérőpadja? Mert nekünk még csak az igen régi 780(?) lovas motor lehet ,mert az új V-84-es motort a T-72B kapta. Netán 1-2 lehet a nagy összevisszaságban szerelt beloruszok közül modernebb? Ehhez +1000Le-s motorpad lenne itthon? A nyolcvanas évekből? Passz. Viszont az 51 tank mellől még ugye hiányzik 49 másik belorusz. Annyi pedig nincs itthon raktáron. Meglátjuk.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Felújítást írtak nem felújítást és modernizálást. 2-3 éve egy kb századnyi mennyiséget lezsíroztak és átfestettek a Currusnál, ez lehet az a 16 db tank, az állapotuk olyan amilyen ha a 16 volt a max. A többi max 35 ami máshol el hever. Én viszont ezt kevesellem mert így csak max 51 db, ennél meg több van. Szóval Currus zsírzás és festés lesz.
A megrendelésre kerülő tényleges mennyiség és típusösszetétel a tárgyidőszak során konkréten jelentkező javítási igényektől, valamint a javításokra benyújtott árkalkulációktól függ.
A típusösszetétel szó vajon mit takarhat? Bent lehet a VT-72 is?
Továbbá a Currusnak lehet 1000Le meghaladó hitelesített motorteljesítmény mérőpadja? Mert nekünk még csak az igen régi 780(?) lovas motor lehet ,mert az új V-84-es motort a T-72B kapta. Netán 1-2 lehet a nagy összevisszaságban szerelt beloruszok közül modernebb? Ehhez +1000Le-s motorpad lenne itthon? A nyolcvanas évekből? Passz. Viszont az 51 tank mellől még ugye hiányzik 49 másik b
A currus faceebokján keressél rá a T-72 felújítás/modernizálás képre.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 391
113
A miniszter szépen elmondta a dolgokat.....értem én a cikkben leírtakat....általánosságban véve beszélt.....konkrét dolgokat nem ismerhettünk...
Biztos van már konkrét elképzelés is csak még nem nyilvános.


"Kiemelte, hogy Magyarországon ma már olyan járműipari cégek működnek, amelyek révén a magyar fejlesztések – különösen az elektronikusan irányított járművek rendszereit illetően – a világ jelentős autógyártóinál is szerepet játszanak."

Ezek kb. úgy magyar fejlesztések, ahogy a külföldön élő magyar származású Nobel díjasok többségének sikerei magyar találmányok....
(Az első papírok egyike, amit aláíratnak veled ezek a cégek, hogy bármit fel-/kitalálsz a cég eszközeinek, adatainak, információinak köszönhetően, az a cég tulajdona.)


"a hadiipar mindig előre tekintett és „mozgatta a polgári tudomány fejlődését”.

Kivéve az elmúlt 25 évben...


"a magyar honvédségben „korszerű, modern gondolkodású fiatalok szolgálnak”.


A Magyarországon önvezető járművek fejlesztésével foglalkozó 5-6 multinál meg nagyon durva mérnökhiány van és legalább háromszor annyit fizetnek...
(Egyébként nekik épült a tesztpálya.)

Pl. Krauss-Maffei Wegmann vagy a Rheinmetall jelen van egyáltalán bármilyen formában Magyarországon?


A Magyar Honvédség még nagyobb méretű pilóta nélküli repülőt sem rendszeresített...
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
665
1 014
93
"Kiemelte, hogy Magyarországon ma már olyan járműipari cégek működnek, amelyek révén a magyar fejlesztések – különösen az elektronikusan irányított járművek rendszereit illetően – a világ jelentős autógyártóinál is szerepet játszanak."

Ezek kb. úgy magyar fejlesztések, ahogy a külföldön élő magyar származású Nobel díjasok többségének sikerei magyar találmányok....
(Az első papírok egyike, amit aláíratnak veled ezek a cégek, hogy bármit fel-/kitalálsz a cég eszközeinek, adatainak, információinak köszönhetően, az a cég tulajdona.)


"a hadiipar mindig előre tekintett és „mozgatta a polgári tudomány fejlődését”.

Kivéve az elmúlt 25 évben...


"a magyar honvédségben „korszerű, modern gondolkodású fiatalok szolgálnak”.


A Magyarországon önvezető járművek fejlesztésével foglalkozó 5-6 multinál meg nagyon durva mérnökhiány van és legalább háromszor annyit fizetnek...
(Egyébként nekik épült a tesztpálya.)

Pl. Krauss-Maffei Wegmann vagy a Rheinmetall jelen van egyáltalán bármilyen formában Magyarországon?


A Magyar Honvédség még nagyobb méretű pilóta nélküli repülőt sem rendszeresített...

www.aimotive.com
Teljesen magyar cég. A legjobbak között vannak. Ha nem a legjobbak.
Viszont rajtuk kívül nem tudom van e bármi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg