A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A 80 alvazara van egy csomo hazai fejlesztes mar most is.
Muszakimento utasz mento sebesultszallito felderito parancsnoki stb.
Le van tesztelve 120 as aknavetovel./uj aknavetovel ujra kellene tesztelni csak...az alvaz megerosites es nyomasrendszere hasonlok mar ki lett fejlesztve ami a neheze./

Mistral platformnak el tudnam kepzelni... Dron elleni hadviseleshez is.

Parat meglehetne hagyni fegyverzett valtozatnak. A kiszerelt kpvtkkel meg valami csoves legvedelmi tuzerseg tanulmanyt vagy kikepzesi celzattal alkalmazni....

De akar kismeretu hidat is vethettne... Vagy katasztrofa vedelmi kialakitasa is lehetne ...

Hatarra is mehetne valami toronyfegyveres felderito optikakkal. Vagy granatvetovel!!!

Mobil foldradar platform

Maris egy csomo fejlesztesi lehetoseg ami szukseges is

Amivel sok tudas es tapasztalat szerezheto a jovo mernokgardajanak a jelenbe meg igen hasznos produktum
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Kikerul egy csomo pkt... az ujrahasznositott 80 asokbol...

Taviranyitasoss robotra tokeletes fegyver vagy taviranyitasu geppuskanak. Elsuto szerkezete es rendszere adott... Elektromos elsutesuek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Ujrahasznositott 80 asbol iranyitani 2-4 ilyen taviranyitasu geppuskat. /akar optikai kabelen keresztul azert nem olyan rossz./ jobb a btr be ulni beasva mint par szaz m re arrebb gubbasztani a loveszteknobe vagy arokba nap 24 masod vonalba...vagy elorretolt orsegbe./
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Mind mentheto.
A motorfelujitas azert jobb mert mindek bele kell nezni a motorjaba... Es ha mar szetszedik a piacon levo alkatreszekkel./tovabbfejlesztett./ el hejettesiteni a fo elemeket... A a foelemek /fo elemjei/ ithon is legyarthatoak akar. /olcson./ olcsobban mint gyartotol utanrendelni./foleg ha egy nagyobb tetelbe van kinyomva./ a masik fontos erv az a 80 as alvazak kesobbi hasznositasa./ ugye 80\a sbol van amennyi tartalekosoknak tokeletes./ meg kihuzni azt a par evet az apc ig./ugyis zomeben ifv lessz./ 80 as alvaza tokeletresen hasznosithato de a nagy darabszam miatt a motorcsere ott nem gazdasagos./ es akkor jobb ha egy fajtanmotor van. Tuningolva bar.

A hazai hadiipar tamogatasa igen fontos. ! Emellett a fejleszteshez nagy mertekben hozza ad k+f cimen. A 80 asok hasznositasara mar evtized + ota kidolgozott tervek es kiserletek vannak azokat kell leporolni es mai vilagba attenni./komrendszer hasonlok./
Zömében IFV lesz? Várjuk ki a végét. Mert volt itt már minden :) Kezdésnek egy török acv-15 re vagy 19 re beneveznék :D Úgy is teljes kiépitett teljes család van nekik rá. Ráadásul viszonylag olcsón, kiforottan. Már látom hogy küldenek el ...............
Egy dolog a hadipari felújítás és egy dolog a gyártás. A kettő nem ugyan az. Sokkal inkább átfedik egymást. Kezdésnek valami értelmes 4*4 es kellene. De nem komondor és társai. Olyasmi mint amit a belarusok csináltak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Atalakitassal szerzed meg azt a tapasztalatot ami alapjan letre tudod hozni azt a dolgot amit beepiteni kivansz a kezulo termekbe. Anelkul csak osszeszereles es license gyartas. /de ha mar license gyartunk legyen benne hazai hozzaadott ertek amit a 80 asokon meg lehet szerezni./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Legszuro es tulnyomas rendszereket pl siman tudnank olyat fejleszteni ami apc re tokeletes abv vedelem teren..../vilagszinvonalat siman./ de ugye ez nekunk keves lenne... Az ehhez valo tudas megszerzese sohasem gyors es nem mindignolcso. 80 asokkal es a/a sok "modernizaciojaval " ez viszonylag olcson megoldhato. Ugy hogy a tartalekosok is jol jarnak es a regit se dobtuk ki.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mondasz valamit.....Elösször a NERt,és a regnáló Magyar Államot kéne szanálni azthiszem,francia forradalmi stilusban.Utána lehetne haderőt és hadiipert is ténylegessen fejleszteni
A politikai jellegű őrjöngésen túl is a Rába irdatlan haszonnal „adja tovább” a H-szériás teherautókat is. Ezen kívül buszozással foglalkoztak még két nekifutásból. (az első.... háát olyan lett, amilyen, a másodikból meg nem sok sz..r kerekedett ki)
Mind jobban járnánk, ha maradnának a kaptafánál: tengelyek, meg az az évi pár teherautó...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
A sebességet le is lehet szabályozni. De ha komolyabb védelmet és fegyverzetet akarnánk a BTR-re kalapálni (ami nettó hülyeség) akkor kell az erősebb motor, hogy a teljesítmény mutatók nagyjából megmaradjanak. Persze emellé kell még jobb áttételű váltó, difi, a nagyobb súlyhoz igazított felfüggesztés, fékek stb.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A politikai jellegű őrjöngésen túl is a Rába irdatlan haszonnal „adja tovább” a H-szériás teherautókat is. Ezen kívül buszozással foglalkoztak még két nekifutásból. (az első.... háát olyan lett, amilyen, a másodikból meg nem sok sz..r kerekedett ki)
Mind jobban járnánk, ha maradnának a kaptafánál: tengelyek, meg az az évi pár teherautó...
A politikai és állani rendszer teszi ilyenné a Rábát.Ha lehet büntetlenül lopni,akkor lopni is fognak.PSZH bár Csepel néven,és Csepel fődarabokbol épült,valójában a Rába gyártotta.És mivel nincs már másik komolyan vehető üzem,kézenfekvő,hogy újra a Rába legyen fejlesztve.Az eredeti H18 különben saját tervezésük volt,még Kamaz fülkével.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A politikai és állani rendszer teszi ilyenné a Rábát.Ha lehet büntetlenül lopni,akkor lopni is fognak.PSZH bár Csepel néven,és Csepel fődarabokbol épült,valójában a Rába gyártotta.És mivel nincs már másik komolyan vehető üzem,kézenfekvő,hogy újra a Rába legyen fejlesztve.Az eredeti H18 különben saját tervezésük volt,még Kamaz fülkével.
A lehetőség előttem is ott lenne lépten-nyomon (meg gondolom előtted is), csak mi nem élünk vele.... Ez ilyen komcsi örökség lehet inkább, hogy ami a másé azt lehet vinni (vagy még inkább a „pénzügyi és jogi” szakemberek szívják magukba az ilyen jellegű tudományt valahol rendszerfüggetlenül)
A FUG /PSzH sikertörténetet ki is felejtettem... még egy teljesen felesleges, értelmetlen Rába projekt...
A H-18 első prototípusa a Csepel D705 fajta fülkével készült. A Kamaz fülkés verzió (vagy ugyanennek az átépítése) az későbbi, bár nagyrészt azzal futott a projekt, meg tán még a a kéznél lévő DAF fülkét is szerelték rá (a H14-re biztos).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 474
113
A lehetőség előttem is ott lenne lépten-nyomon (meg gondolom előtted is), csak mi nem élünk vele.... Ez ilyen komcsi örökség lehet inkább, hogy ami a másé azt lehet vinni (vagy még inkább a „pénzügyi és jogi” szakemberek szívják magukba az ilyen jellegű tudományt valahol rendszerfüggetlenül)
A FUG /PSzH sikertörténetet ki is felejtettem... még egy teljesen felesleges, értelmetlen Rába projekt...
A H-18 első prototípusa a Csepel D705 fajta fülkével készült. A Kamaz fülkés verzió (vagy ugyanennek az átépítése) az későbbi, bár nagyrészt azzal futott a projekt, meg tán még a a kéznél lévő DAF fülkét is szerelték rá (a H14-re biztos).
Dehogy komcsi örökség, simán emberi tulajdonság. Ha úgy lenne ahogy írod, csak kommunista/volt kommunista országokban lenne hűtlen kezelés, korrupció, de a valóság azért más képet mutat, jelen van az a fejlett nyugaton is, meg úgy nagyjából mindenhol ahol emberek vannak.
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Zömében IFV lesz? Várjuk ki a végét. Mert volt itt már minden :) Kezdésnek egy török acv-15 re vagy 19 re beneveznék :D Úgy is teljes kiépitett teljes család van nekik rá. Ráadásul viszonylag olcsón, kiforottan.

Az acv15 csak tuningolt m113. Nekünk kevés lenne szerintem.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A lehetőség előttem is ott lenne lépten-nyomon (meg gondolom előtted is), csak mi nem élünk vele.... Ez ilyen komcsi örökség lehet inkább, hogy ami a másé azt lehet vinni (vagy még inkább a „pénzügyi és jogi” szakemberek szívják magukba az ilyen jellegű tudományt valahol rendszerfüggetlenül)
A FUG /PSzH sikertörténetet ki is felejtettem... még egy teljesen felesleges, értelmetlen Rába projekt...
A H-18 első prototípusa a Csepel D705 fajta fülkével készült. A Kamaz fülkés verzió (vagy ugyanennek az átépítése) az későbbi, bár nagyrészt azzal futott a projekt, meg tán még a a kéznél lévő DAF fülkét is szerelték rá (a H14-re biztos).
Emberi tulajdonság,hogy ha nincs mitöl félni,hát tesznek a tisztességre.A bolsevik államrendszer a komcsi örökség.Az államdiktatúra.Nincsennek szétválasztva a hatalmi ágak,mindent a parlamenti többség(bolsevikok) irányitanak.A biróságot is.Naná,hogy a hatalomgyakorlás eszköze lesz belőle.
PSZH/FUG a maga idelyében megfeleltek a kor szinvonalának.És megoldották velük a gépesités problémáját.Csepel D566,és a ráépülő tervezet család,a maga idelyében meg kifejezetten modern,igényes járgány volt-sőt,modern fődarabokkal még ma is az lenne.Acsaládtag PSZH2 kifejezetten előremutató konstrukció volt.Ez is lett a veszte-drága volt.A Rába H család annak olcsósitott változatának indult-kicsit ugy,mint a T72 a T64mellé.Eredetileg H4 néven egy 4x4 furgonnal indult volna,és majd a teljes gépjárműigényét kielégitette volna,és D10 néven uj motor fejlesztése is volt hozzá.Aztán ment a levesbe,meg a zsebekbe minden.És ez megy most is.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tudja valaki mire akarjâk használni ezt a rendszert? Katonai vagy titkosszolgálari célra? Ha katonai akkor milyen szintű: harctéri vagy vezérkari?
Azt értem ami leírtak:
"...célja egy többcélú rádiós rendszer kifejlesztése, gyártásának és üzemeltetésének előkészítése, amely meghaladja a jelenleg használt eszközök adattovábbítási kapacitását, felhasználja az egyre elterjedtebb MIMO (Multiple Input Multiple Output) technológiát és a magas szintű digitális modulációs eljárásokat. Képes többek között a frekvencia spektrum hatékonyabb kihasználására, és a többcsatornás működésre a kijelölt frekvencia tartományon belül. A különböző adat interfészek képesek fogadni analóg és digitális adatfolyamokat (pl. hangot, képet, nagyfelbontású videót). A rádiós interfészhez való illesztés előtt rejtjelezett adatfeldolgozást végez, az átvitelre jellemző bit hibaarány csökkentése érdekében a vételi oldali helyreállítást segítő javító szekvenciákkal egészíti ki a továbbítani kívánt adatkereteket, bitkeverést végez a csomagvesztési arány csökkentése érdekében..."
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Dehogy komcsi örökség, simán emberi tulajdonság. Ha úgy lenne ahogy írod, csak kommunista/volt kommunista országokban lenne hűtlen kezelés, korrupció, de a valóság azért más képet mutat, jelen van az a fejlett nyugaton is, meg úgy nagyjából mindenhol ahol emberek vannak.
Mindenhol megvan az „üzletember”, mint a „pénzügyi és jogi szakmeber” altípusa, csak nálunk súlyosbítja a homo-szovjetikusz jellem.
Emberi tulajdonság,hogy ha nincs mitöl félni,hát tesznek a tisztességre.A bolsevik államrendszer a komcsi örökség.Az államdiktatúra.Nincsennek szétválasztva a hatalmi ágak,mindent a parlamenti többség(bolsevikok) irányitanak.A biróságot is.Naná,hogy a hatalomgyakorlás eszköze lesz belőle.
PSZH/FUG a maga idelyében megfeleltek a kor szinvonalának.És megoldották velük a gépesités problémáját.Csepel D566,és a ráépülő tervezet család,a maga idelyében meg kifejezetten modern,igényes járgány volt-sőt,modern fődarabokkal még ma is az lenne.Acsaládtag PSZH2 kifejezetten előremutató konstrukció volt.Ez is lett a veszte-drága volt.A Rába H család annak olcsósitott változatának indult-kicsit ugy,mint a T72 a T64mellé.Eredetileg H4 néven egy 4x4 furgonnal indult volna,és majd a teljes gépjárműigényét kielégitette volna,és D10 néven uj motor fejlesztése is volt hozzá.Aztán ment a levesbe,meg a zsebekbe minden.És ez megy most is.
Az elejével nem vitázok, mert az idő annál többet ér.
A FUG és főleg a PSzH értelmetlen, felesleges erőfeszítés volt ( a lengyel-cseszlovák vonalhoz betársulva jobb eszközhöz jutottunk volna: OT-64 )
Abban egyetértünk, hogy az 566-os Csepelért kár. A PSzH2 szintén erőforrás pazarlás volt. Mi akkor sem voltunk benne abban a körben, ahol saját észből fejlesztenek páncélozott járműveket. A D10-es, majd D11-es motornak volt polgári haszna (busz, Rába-Steiger, Claas kombájnok, teherautók, stb.).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 474
113
Tudja valaki mire akarjâk használni ezt a rendszert? Katonai vagy titkosszolgálari célra? Ha katonai akkor milyen szintű: harctéri vagy vezérkati?
Azt értem ami leírtak:
"...célja egy többcélú rádiós rendszer kifejlesztése, gyártásának és üzemeltetésének előkészítése, amely meghaladja a jelenleg használt eszközök adattovábbítási kapacitását, felhasználja az egyre elterjedtebb MIMO (Multiple Input Multiple Output) technológiát és a magas szintű digitális modulációs eljárásokat. Képes többek között a frekvencia spektrum hatékonyabb kihasználására, és a többcsatornás működésre a kijelölt frekvencia tartományon belül. A különböző adat interfészek képesek fogadni analóg és digitális adatfolyamokat (pl. hangot, képet, nagyfelbontású videót). A rádiós interfészhez való illesztés előtt rejtjelezett adatfeldolgozást végez, az átvitelre jellemző bit hibaarány csökkentése érdekében a vételi oldali helyreállítást segítő javító szekvenciákkal egészíti ki a továbbítani kívánt adatkereteket, bitkeverést végez a csomagvesztési arány csökkentése érdekében..."


Igen, van aki tudja. Csak sajnos az aki kint volt kb. 3 hete a zártkörű bemutatón, már elfelejtette mit látott :p.
Teljesség igénye nélkül volt gyalogosok és drón közti real time video és hang közvetítés, harctéri és irányítási pont között is.

Full hálózat orientált hadviselésre alkalmas a rendszer, mindenki lát mindent a többiek kameráiból, igény szerint méretezhető, a gyalogos egy málha mellény és tablet segítségével néz bele amibe akar, a vezetési pont meg akár nagy kijelzőkre kivetíve a képet.
A rendszer képes bármilyen eszközről bejövő adatot megjeleníteni, ami digitális azt fel lehet programozni, hőkamerától kezdve határ a csillagos ég, no meg a megrendelő pénztárcája.

Teljesség igénye nélkül kb. ennyi a lényeg, szerintem meggyőző program, van benne fantázia bőven.