A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Folytatva a tendenciát akkor EMBT lesz. :p
Azzal is két helyre tudunk egyszerre nyalni. Amúgy az nem rossz gép.
A jelenlegi EMBT-t csak prezentációs célzattal mutatta be a Nexter és a Krauss. A végleges verzió nem így fog kinézni, és csak 2020-30 körül fog érkezni, ha minden igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: luperator
Az Iveco nem lenne meglepetés, az a legvalószínűbb. A meglepetés a Komondor lenne. Na azon mindenki meglepődne és nem jó értelemben. Jobb volna ha adnának nekik egy megrendelést amit tudnának teljesíteni és aztán elfelejtenék az egész projektet.. Az egyetlen cél aminek volna értelme, már írtam az aknavetős topicban a pick up felépítésű Komondoron 120 mm-es aknavető (lehetne Expal is). Nem bonyolult és hiányt pótolna. A cég is megkapná végre a megrendelését és a Honvédség is jól járna.

Bármit választanak, legyen lehetőleg azonos platform. A hideg futkos a hátamon az össze-vissza beszerzett technikától, leginkább a logisztika miatt. Igen, a csehekre, meg az egyelőre teszt alatt álló Patriotukra gondoltam én is, de mint korábban írtam, ha annyira nemzetiek akarunk lenni, a Komondor alapon is el tudnék indulni. Az, hogy rossz értelemben lenne meglepve akárki is, nem érdekelne. Normális vezetőkkel (egy párhuzamos dimenzióban) igenis potens jármű lehet egy Komondorból is.
 
Én úgy vagyok vele, hogy isten ments bármilyen proto stádiumú - amire kérdéses, hogy valaha lesz más vásárló is - és vagy kis szériában gyártott eszköz megvételétől, mert hatalmas nagyokat lehet szívni a kiforratlanság, vagy a terméktámogatás milyensége miatt...

Én a L-ATV vételén nem lepődnék meg, a szlovénok is most vettek 38 db-ot a hmmwv-k helyett. A nagytestvért is elhalgattatnánk kicsit.
 
Az a szomorú hogy a románokhoz került a helikoptergyár (ami nem mellesleg nem üzemel), és nem hozzánk. Így sajna csak egy sima vásárlás, pedig most lehet megérte volna egy összeszerelő-karbantartó esetleg részegységgyártó üzemet létrehozni, hisz légijármű gyártásunk nincs, most legalább részben lehetne.
 
Az a szomorú hogy a románokhoz került a helikoptergyár (ami nem mellesleg nem üzemel), és nem hozzánk. Így sajna csak egy sima vásárlás, pedig most lehet megérte volna egy összeszerelő-karbantartó esetleg részegységgyártó üzemet létrehozni, hisz légijármű gyártásunk nincs, most legalább részben lehetne.

A románoknál Puma gyár van, a mi H145-ünk így is úgy is Donauwörth-ben készül.
 
Ugyan már, hány év alatt gyártanák le ,akár csak egy század járműigényét is ? Komoly gyártókhoz képest, csak manufaktúra az a cég, már bocsánat, nem bántani akartam őket, de tényleg ez a helyzet.

A különlegeseknek sok gép nem kell, Humvee-ból is valami huszonx van. Ennyi kommondort egy év alatt csak õsszelegóznának. De jelenleg a tűzoltókat csinálják csak. Talán tudok szólni, ha lesz más is belőle....
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
A románoknál Puma gyár van, a mi H145-ünk így is úgy is Donauwörth-ben készül.

Hát most nem is maga a román üzemet gondoltam hanem egy helikopterüzemet. Persze tudom azt bizony először fel kell építeni. De tudtommál nem csak 1 féle helikoptert akarunk, na meg persze azért is kéne mondjuk az Airbus-sal közösen kooperálni, hogy legyen külföldi megrendelés, hisz az Airbustól vesznek civil és katonai célú eszközöket is, míg ha csinálsz egy mondjuk hungarycopter céget senki nem vesz tőled jó ideig (még ha mondjuk a te géped első próbálkozásra mindenkiét a sárba gyaláz is) [tudom ilyen nem létezik] csak mondjuk 20-30 év múlva, addig meg 5x csődbemész.