Lehetséges, de sztem nincs. Ha lesz még 26 utan, az külön megegyezés lesz.
Ez azért érdekes, mert tegnap véletlenül rábukkantam a Rheinmetall egy prezentációjának anyagába. (Nem otthon vagyok, így a forrást most nem tudom betenni)
Az érdekes az volt, hogy mindenhonnan a csapból is az folyik, hogy a csehek 210 lancos IFV-re tendereztetnek. Ugyanakkor a RM anyagában az szerepelt, hogy a 210db mellet a tenderben lennie kell 130-140 nagyságú opciós mennyiségnek is.
Fontos, hogy ez az anyag még valamikor 2018-ban készült. Tehát azóta sokminden változott.
Érdekessége volt az anyagnak, hogy a RM az akkori kilátasok alapján felrajzolt egy térképet arról, hogy Kelet-Közép Európában milyen lehetőségeik vannak gyalogsági járművek értékesítésre. A legtőbb országban a láncos technika volt bejelölve, kivéve nálunk és a németeknél, ahol mindkettőt jelölték.
Ez volt az, csak a teljes prezentációt még nem találom:
Na megtaláltam a prezentációt is.
Érdemes megnézni a 48. oldalt. Ezek szerint a RM potenciális partnert lát Magyarországban. A csehek mellett mi is úgy jelenünk meg, mint potenciális joint venture partner.
Most így végiggondolva, talán az lenne a legkézenfekvőbb, ha a Rába mint partner bekerülne a RM portfolióba.
Ha ez így lenne, akkor lehetne itthon a MAN 6x6-okat, meg a 8x8-akat összerakni, meg nem mellékesen a harcjárműveket is. Ebben az esetben viszont érthető, hogy leállították a GBP programos megrendeléseket.
Ez megoldaná a Rába folyamatos megrendeléssel való ellátását. Egyrészt egyre több hadsereg rendeli a MAN HX/SX/TG járműveit.
De ha nem ez lesz a forgatókönyv, akkor is oka van a GBP program jegelésének. 6Mrd évente még a régi HM költségvetésbe is lazán bele kellett férnie. Az új 800 MRD-os szint esetén pedig ez már csak egy apróbb fejezet.