Ebben a hozzászólásban másik GBAD rendszerre gondoltál, vagy arra, hogy repülő.
Mert 3 napja nyomozok olyan légvédelmi rendszer után, amelyik képes AMRAAM-ot indítani, de ilyet sehol sem találok. Akkor ennek valamilyen nagyon új dolognak kellene lennie. Ennek lehetősége eléggé le van szűkülve.
A Raytheon, akitől ugye az AMRAAM érkezne, nagy partnerséget alakított ki a Rheinmetall-lal (és persze a Lockheed nagy versenytársa), akinek ugyan van saját légvédelmi fejlesztése, de ez per pillanat elsősorban az Oerlikon ágyúcsaládban merül ki. Félig ugyan benne vannak a LeFlasys-ben is, ami egy elég korrekt VSHORAD rendszer, és még ideális is lenne a török járművekre, de nem gondolom, hogy az AMRAAM-nak köze lenne ehhez. Az AMRAAM-hoz sokkal nagyobb radar szükséges, mint ami a LeFlasys-ben jelenleg van.
Annál is inkább, mert a LeFlasys - ha jól tudom - Stingert használ, amire alternatívaként ott a Mistral III, ami ráadásul még jobb is. Szerintem, ha a Mistralokhoz hozzá is nyúlunk, akkor az elsősorban a hordozó platformot, valamint a vezérlő, és a célfelderítő rendszert fogja érinteni. A fejlesztés a rakétán szerintem megtartja nálunk a rendszerben magát a rakétát. Pláne, hogy van már vele tapasztalat, meg hogy említettél egy lehetséges MBDA együttműködést is. Nem venné jól ki magát, ha együtt akarunk velük működni, és az egyik fegyverrendszerüket kidobnánk a kukába egy versenytársért.
A másik gond az említett MBDA kapcsán, hogy ők meg a Lockheed-del vannak összebútorozva, így nem hinném, hogy engednék az AMRAAM integrációját. Annál is inkább mert neki vannak hasonló rakétái az Aster 15/30 képében.
Az MBDA együttműködés pedig, ha ATGM-et érintené, akkor meg a Spike lóg ki a képből, amit meg a Diehl gyárt az Eurospikenak. (Persze ott van még a Mesko is a lengyeleknél, saját licence jogokkal)
Tehát vagy 2 féle ATGM-et fogunk rendszeresíteni (nem túl valószínű, még ha az MMP olcsóbb is, de nem integrálta még senki harcjárműre), vagy egyet, és az nem az MBDA lesz.
Akkor marad a légvédelmi együttműködés. A repülőfedélzeti fegyvereket most kihagyom, de persze azokra is óriási szükség lenne, de ott nem valószínű egy hazai gyártás a kis mennyiségű megrendelés miatt.
Akkor marad a közepesnél nagyobb hatótávolságú légvédelmi megoldás. Ott logikus lenne az ABM képes, és frissen elkészült MEADS rendszer, mert ott érintett a Lockheed, az MBDA, és még a Diehl is. De akkor továbbra is az a gondom, hogy - tudtommal - az AMRAAM nincs integrálva a MEADS-ba
És valószínűleg nem is lesz, pont a Lockheed miatt, mert a Raytheon-t ők egy ilyen üzletbe nem engednék be.
Szóval továbbra is az a logikus számomra, hogy :
VSHORAD - Mistral III automata tornyon, Skyranger
SHORAD, MRAD - NASAMS
ABM - TLVS other CAMM Bár ennek a létjogosultsága csökken a NASAMS-szal.
Mivel az AMRAAM-ra már van LOI-nk, így az nekem biztosnak tűnik, ergo a CAMM-nak az Aster 15-tel nem sok értelme maradna...
Viszont a TLVS-ben benne lenne az MBDA (mint fő contractor), a RM (MAN alvázra készült el eddig), a Lockheed a PAC-3 rakétákkal, és adott esetben az Diehl is, mivel a TLVS-hez illeszthető Iris-T-is.
A Lockheed PAC-3 rakétái miatt pedig értelmet nyerhet a másik 1Mrd USD összegű szerződés az USA felé.
Kihagytam valamit?