A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Hú bakker. És ez a tűzoltóautó hogy jön a haderőfejlesztéshez?? 2-3 oldalon keresztül faszméregetést olvasni qrva unalmas.
Abból indult ki az egész, hogy ilyen dolgok csak szigorúan 2002-és 2010 közt eshettek kies kis hazánkban és a jelenlegi vezetőség nem csinál ilyesmit, hogy esetlegesenn túlárazott szart vesz a szakmai érvek teljes figyelmen kívül hagyásával..
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
A videó alapján lett elítélve. Többi más által gyártott kocsi is ugyan így megfeküdne ezzel a manőverrel.

Szóval azt bizonygatod, hogy a többi is felborulna, úgy hogy erre lenne bármilyen tényszerű adatod.
Miközben leírták a tűzoltók a teszteken megmondták ez a leg borulékonyabb.

A rénszarvasteszt meg nem ez.
Itt kb egy sima kanyarban borul meg a gép.
Az meg 2 gyors ellentétes irányválltás 2 bólyasor között.


De tényleg csak szétbarmoljuk a topicot úgyhogy elengedtem a témát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 242
113
19-22 fő a Super Puma, míg 29 a Caracal.
Anno kiszoroztam:
Nagyjából azonos szállító-kapacitás.

Úgy emlékszem 20 Super Pumát szivárogtattak és 16 Caracalt jelentettek be a 20 145-össel.
Gondolom a gyártással az lett volna.
De így nem értem mit kattognak többen ezen a román gyáron. Mi nem veszünk románt, ők biztos nem magyart, ezt az Airbus is tudja. És komoly Super Puma flottájuk van. Hogy egyéb export mennyire van nem tudom, de gyanítom ha lenne akkor a román üzem prosperálna.

Így van. A románoknak már most több Airbus helikopterük van, mint amennyi nekünk 5 év múlva lesz. A TAROM-nak is van négy A318-asa. A belügy 2019-ben rendelt 3 új H135-öst. És persze eddig gyártottak már több mint 160 db Puma és kb. 200 egyéb helikoptert. Sokkal régebbi a kapcsolatuk az Airbus-szal, mint elsőre gondolnánk. A H145M-mel is először őket keresték meg, csak nekik nem kellett.

A H215 gyártás 2016 óta a románoknak volt ígérve, nem tűnik valószínűnek hogy ezt megkaphattuk volna. Ha H215M-et rendeltünk volna, az elég nagy valószínűséggel Romániában lett volna legyártva. Hiszen ezért építették azt a gyárat, ami még mindig várja a megrendeléseket. Jó meglátás hogy a két ország nem vesz egymástól helikoptert. Azaz ha idehozzák a gyártás, akkor nagy eséllyel lemondhatnak a román helikopter megrendelésről. A múltkori román tervekről szóló cikkben az volt, hogy 2023-ig nem terveznek harci helikopter (AH-1 Cobra/Dracula) beszerzést, illetve semmilyen katonai helikopter beszerzést. Ezt tekintheti az Airbus új esélynek is. Georges DURDILLY, az Airbus Helicopters Romania vezérigazgatója még 2020 december elején is azt mondta a 16 db román H215M helikopter rendeléssel kapcsolatban hogy "álláspontunk nem változott, Románia számára továbbra is párbeszédre nyitott partner maradunk".

Magyarországon egy nagyobb Airbus helikopter karbantartó bázis kialakítása tűnik valószínűnek.
Ha minden igaz, akkor a Puma családot karbantartó nagyobb központok itt vannak Európában:

Azerbaijan ASG Helicopter Services
Belgium NHV Maintenance Center
France Airbus Helicopters , Heli-Union
Germany Airbus Helicopters Deutschland , Global Helicopter Service
Greece Aeroservices , Hellenic Aerospace Industry , ICSS
Italy Helicopters Italia (Airbus Helicopters)
Norway Airlift AS , Bristow Norway , Heli-One (Norway) , LT Tech
Poland Heli-One (Poland)
Portugal Aeromec , OGMA
Romania Airbus Helicopters Romania
Spain Airbus Helicopters Espana
Switzerland RUAG Switzerland
U.K. Bristow Helicopters , StandardAero

Egyik sincs itt a közelben. Az Airbus-on kívül van köztük más ismerős cég (RUAG) is és ott vannak a norvégok is, akiknek valamivel ellentételezni kell a NASAMS rendelést.

A H145 karbantartó központok pedig itt vannak: Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Italy, Lithuania, Poland, Russia, Spain, Sweden, Switzerland, U.K., Ukraine
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 773
113
Abból indult ki az egész, hogy ilyen dolgok csak szigorúan 2002-és 2010 közt eshettek kies kis hazánkban és a jelenlegi vezetőség nem csinál ilyesmit, hogy esetlegesenn túlárazott szart vesz a szakmai érvek teljes figyelmen kívül hagyásával..

A szándékot értem. A tűzoltóautógyártóképességet :cool: akartuk visszaállítani.
Hazai zsebeket tömni, külföldi helyett és még az állam meg az ország is jól jár. Ne utaljuk az EU-s pénzből vett tűzoltó és mentőautó árát egyből külföldre tartsuk itthon. Ez sért külföldi érdekeket ezért celpontban volt. De mivel több hibája van, így jogos a kritika.

Egyébként érdemes ezt a cikket elolvasni.

Nincs túlárazva, olcsóbb mint a hasonló kategóriájú külföldi.
A borulás nem konstrukciós hiba volt!! A fékek sem xarok.

Viszont egy régi konstrukció gyártását gyenge motorral vették meg. A kivitelezés és a fejlesztési koncepció is több helyen félrement.

Már hogy én hozzaszóljak ehhez a témához. :)
Bár deja vum van, sztem már többször volt téma és ugyanazokat a köröket futjuk.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113
Arra kíváncsi lennék, hogy az ugyan ezen az alvázon és ugyan ezzel a fülkével rendelkező francia tűzoltóautók is ugyan ilyen rosszak lennének? Vagy a hollandoké? Nem lehetett volna az ottani tapasztalatokat felhasználni?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 164
130 467
113
Arra kíváncsi lennék, hogy az ugyan ezen az alvázon és ugyan ezzel a fülkével rendelkező francia tűzoltóautók is ugyan ilyen rosszak lennének? Vagy a hollandoké? Nem lehetett volna az ottani tapasztalatokat felhasználni?
A probléma egy része az, hogy nem szokták.

Mielőtt nekem esés lenne, nekem a tűzoltó ismerősök 80 milliót mondtak a Rosenbauer árára, de annak nem néztem utána.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113
Amúgy az sem igaz, hogy a tűzoltók nem vettek részt a fejlesztés során ... :rolleyes: a Heros tele volt akkoriban (is?) tűzoltóval:
"Ennek ellenére az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) több vezetője a BM Heros Zrt. vezető tisztségviselője, illetőleg a Felügyelő Bizottság tagja. Tollár Tibor tű. vezérőrnagy, gazdasági főigazgató-helyettes az igazgatóság elnöke, Bérczi László tű. dandártábornok, országos tűzoltósági főfelügyelő és Hrabovszky Pál tű. ezredes, műszaki főosztályvezető az igazgatóság tagja, Halcsák József tű. ezredes, revizori főosztályvezető és Mecsei Judit tű. ezredes, ellenőrzési szolgálatvezető a Felügyelő Bizottság tagja."
https://www.langlovagok.hu/5124/osszeferhetetlenseg-gyanuja-a-katasztrofavedelemnel/
:D:D:D
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
A Hyundai/Kia(mint 8 éve és már a második Kia tulajdonosa) nem azzal ér/t el sehol sikereket az elején, hogy k jó kocsit csinált. Hanem azzal, hogy azt ésszerű áron adta el.
Nekem egy 2 gen-nel ezelötti ceed-em volt. És most az új
Pont ezért írtam le pl-ként mivel én nem jelenlegi gyártmányukról beszéltem.
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Abból indult ki az egész, hogy ilyen dolgok csak szigorúan 2002-és 2010 közt eshettek kies kis hazánkban és a jelenlegi vezetőség nem csinál ilyesmit, hogy esetlegesenn túlárazott szart vesz a szakmai érvek teljes figyelmen kívül hagyásával..
Én ilyet nem állítottam!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113
Beírta már valaki franciául, hollandul, angolul, németül stb. a keresőbe hogy felborult tűzoltóautó és típusonként összeszámolta a találatokat? :rolleyes:
De ez csak úgy érvényes, ha mellé valaki kiszámolja, hogy az adott típusból mennyi van/volt szolgálatban és ennek mekkora arányát érintették a felborulások és más műszaki problémák, majd mellé teszi a magyar adatokat százalékban (ha a borulást nézzük, akkor 1% alatti, nem vonás közben, viszonylag életszerűtlen helyzetben -ha jól emlékszem). Szerintem blogen készíthetne egy hetyke kis táblázatot belőle. :)

(Ami talán ha nem is számszerűen, de feltűnt, hogy felborultak közötti képeken a modell terepes változatával viszonylag többször találkozni.)

más
Nézegetve a francia képeket, feltűnt, hogy a hasonmás típusokon ugyan úgy a fülke tetején van a sziréna. De ahogy nézve a Mercedeseknél is pont ugyan ott van, de még a legfuturisztikusabb Rosenbauernél is elég gyanúsan a fülke tetején van. Ezeknél nem zavaró?
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
"2020 mind a magyar hadiipar, mind pedig a Honvédség fejlesztésének szempontjából történelmi év volt. Csak hogy néhányat említsünk az idei év legnagyobb bejelentései közül: hazánk a világ egyik legmodernebb gyalogsági harcjárművét rendszeresíti és gyártja majd, ezen kívül új 4x4-es katonai járművek, kézifegyverek és páncélzati elemek gyártásába is belefog a magyar hadiipar. A Honvédség eszközparkja bővül még új légvédelmi rakétarendszerekkel, radarokkal és szállítórepülőkkel is, illetve elkezdtek megérkezni a korábban rendelt Leopard-harckocsik és H145M többcélú katonai helikopterek is. Nézzük végig az idei év legfontosabb hazai vonatkozású hadiipari, haderőfejlesztési híreit."
https://www.portfolio.hu/global/202...v-volt-ez-a-magyar-haderofejlesztesben-461740
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 618
113
Van egy adott geográfiai elhelyezkedés, ehez pedig adott források és egy adott rendzser, ami nagyahatalmi szempontból olyan mértékben megfeleló, hogy nem csak azok, aki letrehozták, de azok is, akik késobb kezdték a terségunkben a nagyhatalmi játszmákba az elfogadtág. A rendszer aszimertikus mivotja biztosítja, hogy versenyhelyzetben tobbet veszithet egy nadhatalom, ha belényúl, mind amenyit nyerhet.
A mondat elso része Mo. háborús pontenciáljára utal. Az adott forrásaival és az adott szúkebb és tágabb geopolitikai kornyezetében nem engedheti meg magának, hogy saját szakálára bárkit letámadjon. Ezért Magyarország (es ezzel most kizárolag a mai, modernkori Mo-t értem) ezidáig mindig csak akkor támadot meg valakit, ha azt elozoleg valaki más is lerohanta - ami logikus, hiszen a meglévo forrásokkal nem lehet hazardírozni, de még azt se szabad reszkírozni, hogy egy fegyveres konfliktus elhúzódjon, mert az válalhatatlanúl sujtaná a hátországot.
Ennek a látszólag megalapozot stratégiának ellenére Mo. ezidáig végul mindig kudarcos volt, annak ellenére, hogy voltak operációk/hadjáratok melyek sikerrel végzodtek. Miért? Mert a fennálló aszimetrikus rendszerbe egy nagyhatalomnak csak akkor éri meg belényulni, ha valamilyen saját érdeket akár érvényesíteni ninden más játekos ellen, amibol két dolog kovetkezik: 1.- az adott nagyhatalom a rendzser megváltozásának egyetlen garanciája, így az új helyzetet nem lehetne stabilizálni, 2.- egy olyan geopolitikai konfliktus vív, amit végul valószinuleg elbukja, vagy legalább is nem képes megnyerni, és akkor a targyaló asztalnál valamit nagyvonaluan fel kel áldozni/hagyni úsni. Ami magyar szempontból hagyományosan tiszta ráfázást jelent, minden viszapattan a régi kerékvágásba.

Ami a monarchista reményeidet illeti - az altálad sorolt nemzetek nem vevok erre ... tényleg nem.


Thx,

Ami a magyar kudarcokat illeti, ugye a II. vh-ból területileg kb. úgy jöttünk ki ahogy bementünk, több meg nem volt.

Az utolsó mondatodat illetően a helyzet, hogy az ilyesmiről nem igen szokták megkérdezni a kisebb nemzeteket (amúgy szeritnem a magyarok többsége semakarna egy ilyesfajta uniót), de a föderális nyitott társadalmú európával szemben egyvállalható alternatíva lenne.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Hagyd már azt a rohadt politikát. A H széria a NER előtt is futott, 1993 óta.

Mondjuk az is egy fontos dolog, hogy a GBP gyakorlatilag monopolhelyzetbe hozta a Rábát az általa is gyártott teherautó kategóriákban. Az meg tudjuk, hogy nem szokott jó hatással lenni a minőségre meg az árra.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113

Ezt is kitárgyaltuk már. Azokat a plusz páncélozással ellátott gépeket kell cserélni, amik üresen is nagyobb tömegűek, mint amennyi a gép legnagyobb megengedett tömege lenne. Erre jönnek még a bakák meg a cuccaik. Hidd el egy ilyen túlterhelés hosszú távon minden gépet megvisel.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 112
113
Thx,

Ami a magyar kudarcokat illeti, ugye a II. vh-ból területileg kb. úgy jöttünk ki ahogy bementünk, több meg nem volt.

Az utolsó mondatodat illetően a helyzet, hogy az ilyesmiről nem igen szokták megkérdezni a kisebb nemzeteket (amúgy szeritnem a magyarok többsége semakarna egy ilyesfajta uniót), de a föderális nyitott társadalmú európával szemben egyvállalható alternatíva lenne.


Vitapartnered mást mond ide és mást "otthon"(szlovákiai fórumokban) ugyanarról a dologról.
Abból következtetve, hogy nálunk viszonylag semleges (időnként némi "lóláb kilógások"-tól eltekintve :rolleyes: ), tippelhetsz miket ad tovább innen/rólunk!

Egy fórumtárs fordította, hogy amivel itt egyetértett(magyarul), azt náluk(szlovákul) mint itt hallott területi követelést adta elő kb.(nem az volt), és egyetértését is elhallgatta. Hmmmm...

A pontos időt is ellenőrzőm ezután, ha Ő mondja!
Nincsenek előítéleteim, csak rossz hírek és tapasztalatok.
"Kemény" az élet, tanulok ! ! ! (...mint a jó pap! )
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 811
8 753
113
"2020 mind a magyar hadiipar, mind pedig a Honvédség fejlesztésének szempontjából történelmi év volt. Csak hogy néhányat említsünk az idei év legnagyobb bejelentései közül: hazánk a világ egyik legmodernebb gyalogsági harcjárművét rendszeresíti és gyártja majd, ezen kívül új 4x4-es katonai járművek, kézifegyverek és páncélzati elemek gyártásába is belefog a magyar hadiipar. A Honvédség eszközparkja bővül még új légvédelmi rakétarendszerekkel, radarokkal és szállítórepülőkkel is, illetve elkezdtek megérkezni a korábban rendelt Leopard-harckocsik és H145M többcélú katonai helikopterek is. Nézzük végig az idei év legfontosabb hazai vonatkozású hadiipari, haderőfejlesztési híreit."
https://www.portfolio.hu/global/202...v-volt-ez-a-magyar-haderofejlesztesben-461740
És köszi, @Green Leader :)