Most repül át felettünk egy Szlovák spartan és mit ad isten pont Kecskemét és Tata felett kell átrepülnie....!De persze biztos csak véletlen!Dehogy fényképeznek le mindent áááá!Olyan kerülőt csináltatnék vele hogy öröm lenne nézni!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt vágod hogy útvonalengedélyt mi adunk neki?Most repül át felettünk egy Szlovák spartan és mit ad isten pont Kecskemét és Tata felett kell átrepülnie....!De persze biztos csak véletlen!Dehogy fényképeznek le mindent áááá!Olyan kerülőt csináltatnék vele hogy öröm lenne nézni!
Persze és elég baj hogy arra viszik és nem kicsivel arrébb..!Azt vágod hogy útvonalengedélyt mi adunk neki?
Nincs semmiféle útvonalengedély a repülő szerkezetek számára. Vannak tiltott légterek, és van repülési bejelentési kötelezettség. Útvonalengedély a szárazföldi járművekre kell, amennyiben nem felelnek meg az általános közlekedési szabályoknak (konvoj, rakminta stb.).Azt vágod hogy útvonalengedélyt mi adunk neki?
Persze és elég baj hogy arra viszik és nem kicsivel arrébb..!
Magyarország Kormánya és a Szlovák Köztársaság Kormánya között a katonai repülés területén folytatott együttműködésről szóló Megállapodás kihirdetéséről...
Együttműködési területek
(1) A Szerződő Felek a következőkben működnek együtt:
a) a Magyar Honvédség légierő egységeihez és a Szlovák Köztársaság Hadseregének légierő egységeihez tartozó katonai légi járműveknek a másik Fél légterében történő repülései;
b) az Észak-atlanti Szerződés Szervezete Integrált Légvédelmi és Rakétavédelmi Rendszerén belüli, az Észak-atlanti Szerződés Szervezete egységes eljárása alapján a légvédelmi feladatok ellátása, továbbá az ehhez kapcsolódó gyakorlatok kivitelezése;
c) repülő képzés a Határon Átnyúló Területen;
d) katonai légiszállítási tevékenységek;
e) kölcsönös tapasztalatcsere.
(2) Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének Integrált Légvédelmi és Rakétavédelmi Rendszerén kívül végzett légtérrendészeti feladat nem képezi jelen Megállapodás tárgyát.
Kutató-mentő műveletek, katonai légi balesetek kivizsgálása
Információcsere
Katonai légi szállítás
A Felek hatáskörrel rendelkező katonai szervei megosztják egymás között az információt arról, ha a másik Fél állományának vagy felszereléseinek szállítását lehetővé tevő kapacitás szabadul fel. Abban az esetben, ha az egyik Fél a másik Fél rendelkezésre álló szállítási kapacitását igénybe kívánja venni, a felajánló Fél illetékes katonai szervéhez kérelmet küld elfogadásra. Ha a kérelmet elfogadják, a légi szállítást a Felek államainak nemzeti szabályozásával összhangban és ingyenesen hajtják végre. Az ilyen rendhagyó légi szállítások a Felek között viszonossági alapon nyújtandók.
A nyújtott szolgáltatásokról kiállított számlák rendezése...
(1) A Felek a számlák kiállítását követően kölcsönösen felszámolják a Megállapodásban előírt szolgáltatásnyújtást és felszerelési támogatást, kivéve, ha a jelen Megállapodás más rendelkezése, vagy a Felek által elfogadott más nemzetközi egyezmény máshogy nem rendelkezik.
(2) A Felek az üzemanyagot, olajat, kenőanyagot és más anyagot a ténylegesen ráfordított költség mennyiségében számolják el a NATO SOFA ide tartozó rendelkezéseit figyelembe véve.
(3) Azon támogatások visszatérítésének módját, amelyeket az egyik Fél nyújtja a másik részes Fél katonai repülőterén, vagy a másik Fél légterében tartózkodó légijárművei részére, valamint a biztosított felszerelést és szolgáltatást az Észak-atlanti Szerződés Szervezete által alkalmazandó eljárások szabályozzák, kivéve, ha a Felek védelmi minisztériumai közötti külön technikai megállapodás máshogy nem rendelkezik.
(4) Mindkét Fél mentesíti a másik Felet a nemzeti légtérnek és katonai repülőtereknek a légtérrendészeti feladat végrehajtásával összefüggő használatából fakadó díjak megfizetésének kötelezettsége alól.
(5) Ezen Cikk rendelkezéseitől függetlenül a légtérrendészeti feladatot végrehajtó légijárműáltal a másik Fél államának területén felhasznált fegyverzeti anyagok és műszaki felszerelés (rakéták, lőszerek, pirotechnikai anyagok stb.) költségeinek megtérítése azt a Felet terheli, amelynek érdekében a bevetés sor került.
Persze...Ilyen es ehhez hasonlo digitalis "kutyanak"/robotoknak lesz jovoje a seregben?
Erre senki sem képes.Persze...
majd ha képes lesz több napon keresztül folyamatosan cipelni egy 30 kg os hátizsákot napi egy adag MRE és egy liter víz imputtal.
Katonai légiközlekedésnél szoktak adni útvonalat.Nincs semmiféle útvonalengedély a repülő szerkezetek számára. Vannak tiltott légterek, és van repülési bejelentési kötelezettség. Útvonalengedély a szárazföldi járművekre kell, amennyiben nem felelnek meg az általános közlekedési szabályoknak (konvoj, rakminta stb.).
Etióp erők a szudáni határnál. Van még puskapor.
Szerinted tudnak olyan technikát fényképezni amit itt nem írtak már meg a htka-n? Van itt olyan kommentelő aki fizikai fájdalmat érez ha akárcsak a legjelentéktelenebb részletéről a Gripennek nem ír legalább 20 oldalt. Ma már nagyon nehéz eltitkolni a technikai részleteket, márcsak azért is mert a kedves szomszéd egyszerűen eljátsza a vásárlót és mindent megtud a termékről (lásd amint megrendeltük a Leokat a románok azonnal rohantak a KMW-hez mindent megtudni a 2A7-ről, persze utánna természetesen nem vásároltak, de nem is ez volt a cél csak megismerni a tank képességeit). Ha valamivel meg tudjuk téveszteni a kedves szomszédot akkor az a darabszám (pl. bejelentünk 11 db radart, de később még rendelünk néhányat). Az átrepülésről pedig annyit, hogy a Spartanon nem tudom, hogy van-e felderítő konténer, de hogy a Gripenen ott van a Litening az biztos. Szerinted mi nem kapcsoljuk be amikor Svédországba menet átrepülünk a Felvidék felett?Most repül át felettünk egy Szlovák spartan és mit ad isten pont Kecskemét és Tata felett kell átrepülnie....!De persze biztos csak véletlen!Dehogy fényképeznek le mindent áááá!Olyan kerülőt csináltatnék vele hogy öröm lenne nézni!
Vagy megkérik az éves CFE jelentést aztán csók...Szerinted tudnak olyan technikát fényképezni amit itt nem írtak már meg a htka-n? Van itt olyan kommentelő aki fizikai fájdalmat érez ha akárcsak a legjelentéktelenebb részletéről a Gripennek nem ír legalább 20 oldalt. Ma már nagyon nehéz eltitkolni a technikai részleteket, márcsak azért is mert a kedves szomszéd egyszerűen eljátsza a vásárlót és mindent megtud a termékről (lásd amint megrendeltük a Leokat a románok azonnal rohantak a KMW-hez mindent megtudni a 2A7-ről, persze utánna természetesen nem vásároltak, de nem is ez volt a cél csak megismerni a tank képességeit). Ha valamivel meg tudjuk téveszteni a kedves szomszédot akkor az a darabszám (pl. bejelentünk 11 db radart, de később még rendelünk néhányat). Az átrepülésről pedig annyit, hogy a Spartanon nem tudom, hogy van-e felderítő konténer, de hogy a Gripenen ott van a Litening az biztos. Szerinted mi nem kapcsoljuk be amikor Svédországba menet átrepülünk a Felvidék felett?
Azért a KMW sem ilyen hülye...Szerinted tudnak olyan technikát fényképezni amit itt nem írtak már meg a htka-n? Van itt olyan kommentelő aki fizikai fájdalmat érez ha akárcsak a legjelentéktelenebb részletéről a Gripennek nem ír legalább 20 oldalt. Ma már nagyon nehéz eltitkolni a technikai részleteket, márcsak azért is mert a kedves szomszéd egyszerűen eljátsza a vásárlót és mindent megtud a termékről (lásd amint megrendeltük a Leokat a románok azonnal rohantak a KMW-hez mindent megtudni a 2A7-ről, persze utánna természetesen nem vásároltak, de nem is ez volt a cél csak megismerni a tank képességeit). Ha valamivel meg tudjuk téveszteni a kedves szomszédot akkor az a darabszám (pl. bejelentünk 11 db radart, de később még rendelünk néhányat). Az átrepülésről pedig annyit, hogy a Spartanon nem tudom, hogy van-e felderítő konténer, de hogy a Gripenen ott van a Litening az biztos. Szerinted mi nem kapcsoljuk be amikor Svédországba menet átrepülünk a Felvidék felett?
Gondolod, hogy nem mutatták meg a román "vásárlóknak" a tankot? Meg egyébként is nem teljesen mindegy a KMW-nek, hogy mi vagy a románok vesznek a termékéből?Azért a KMW sem ilyen hülye...
Megnézni te is megnézheted majd.Semmi olyat nem monbdtak nekik ami titkos lenne.Gondolod, hogy nem mutatták meg a román "vásárlóknak" a tankot? Meg egyébként is nem teljesen mindegy a KMW-nek, hogy mi vagy a románok vesznek a termékéből?
Ha en jol ertem, akkor egyelore osszesen 300 Gidranrol volt szo, amibe vagy belertik az NMS-alapu verziot is, vagy nem, ez senkinek sem vilagos. Egyetertek, hogy tobb lesz a total, mint 300, de ketlem, hogy ennyivel, szerintem max 350-400 kozott lesz a ket torok tipus minden verziojabol osszesen.Akkor valahogy igy nezhetne ki a dolog vagy valamit nagyon elszamoltam?
- 300 Gidran
- 200-300 NMS
218
- 220 Lynx
Szerintem ez viszont inkabb 300-400 lesz majd a vegere, mert a BTR-eket le kell valtani, azokbol meg szaladgal vagy 400+, ha jol emlekszem (osszesen jott 700+ anno.)
- 200-300 APC(6x6, 8x8, uszo, nem uszo - mindent beleszamolva)
Hat, ha lesz is, ebbol ugy 100 korul tudok elkepzelni leginkabb, nincs nekun annyi hegyes tajekunk... a szingapuriak hadserege 11 milliard dollarbol gazdakodik evente, 2x akkora letszammal, mint a magyar es naluk osszesen, az osszes verziobol (Bronco 1-2-3 es alvaltozatok) egyutt 500-600 korul rendeltek.
- Bronco?
Huh, ezeket a lepukkant gipo jihad-mobilokat...Olyan sorozatvető(-cskéket) szívesen látok majd a Gidran/NMS utánfutóin, mert azért szerintem hiba lenne erre a belsőterüket "elpocsékolni", mikor ezek(az utánfutók) akár a frontvonal mögött(otthagyhatók...), mögöttük, ezek a Data-linkkel működtethető-programozható/bevethető eszközök.
...-nek kéne (rövidesen) lenni 2020-as évtizedben.
![]()
...csak hogy "kicsit" mi is többszörözzük már a képességeinket!
---végre, saját magunk(+nak) !!!
....elvégre "combos" hazai fejlesztő-bázis van!
...folyamatban!
U.i: ....ááááá, boccccs, megy át a hazai lehetőségekbe!(...az Afrika-ból)
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..