A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 546
4 690
113
Ez meghallgatható valahol?

Most nem hallgattam bele (időhiány bocsi), de szerintem a Komjháthy interjúja az utolsó cikkben volt.
Hirtelen némi forrás az általad kért dolgokra...
 
  • Tetszik
Reactions: ssgtzlan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 121
45 467
113
Egy kiváló cikk,a magyar honvédség és a felújított orosz helikopterei tényleges állapotáról.

http://lhsn.hu/mar-nem-huzzak-sokai...LFG-AVPAGJnOufXGMmrQQb1TRHp48oDYcvPmZKz8ZvhB0

Az MH 86.harcihelikopter zászlóalj nevéből a harci szó nyugodtan törölhető,az összesen nyolc MI-24-böl,kettő MI-24V-nek még működő csöves tűzfegyvere sincsen:(,a maradék hat MI-24P-böl,összesen három volt látható a levegőben az elmúlt másfél két évben,és ezen az éleslövészeten.

Az öt nagyjavitott MI-17-böl kettö a légi kutató mentö szolgálatot adja,a maradék három a nyilvánosan elérhetö infók alapján nem repülöképes.
Szerintem, ezen azért olyan nagyon nem kell meglepődni!
Úgy emlékszem, hogy a H145M-ek már nagyon közel vannak ahhoz, hogy átvegyék a SAR készenlétet.
Eddig a gyakorlatok, a Covid miatt is halasztva voltak. A személyzet jelentős része már a H145M-re képződik. Mind pilóta szinten, mind földi kiszolgáló szinten.
Ha átveszi a H145M a SAR-t, akkor a Mi-17-esek napi készenléti funkciói szerintem meg is szűnnek. Gyakorlatilag, feladatnak megmaradna a csapatszállítás, meg a katasztrófa helyzetnél a légi teherszállítás. Ehhez már csak minimális személyzetet is elegendő tartani. Maradt összesen 5 gépünk (ugye a Mi-8-asok leálltak). Ha ezeket "vetésforgóban" néha picit megreptetik, az elegendő lehet ezen képességek fenntartására, de komoly pénzt ebbe - logikusan - nem fognak beletenni.

A Mi-24-esek esetén a V-k a felújítás óta alig repültek. Főleg a P-kkel "villogott" a Honvédség. Hogy ez miért van így, nem tudom, és szerintem jó darabig nem is lesz nyilvános. Maga a típus is arra vár, hogy a H145M-ek a tűztámogató szerepet is megkapják. Az ő intenzívebb gyakorlatoztatásuk is elsősorban a feladatuk miatt elengedhetetlen, de ezek a gépek is már nagyon kifelé tekintgetnek a szolgálatból.
Talán ezen cikk hatására is, de szerintem összekapják a flottát és a maradék kevéske földi személyzetet intenzíven terhelve a nyár folyamán várható nemzetközi gyakorlatdömpingen rengeteget (magukhoz képest) fognak repülni.
Mivel a H145M tűztámogató képessége - rendszerbeállítás szinten - picit messzebb van, mint a SAR képesség elérése, így nyilvánvalóan több energia lesz beléjük rakva, de már rájuk sem igazán érdemes pénzt költeni.
Nem tudom, hogy a V-ket miért állították le, de biztosan nem csak a lőszerhiány miatt. Azt tudnánk a szerbektől, lengyelektől is venni.
Ha tippelnem kellene, akkor talán már jelenleg is ideiglenes donornak vannak használva. Ez talán még nem jelenti azt, hogy pár óra/nap ráfordítással ne lehetne újra repképessé tenni őket, de a kevés maradék műszakit szerintem már nem velük csuklóztatják.

Én most azt látom mindennél fontosabbnak, hogy a H145M végre (és SOS sebességgel) hivatalosan is megkapja a SAR képességet, és a tűztámogatói szerepkört, mert akkor talán még időben lennénk, hogy pénzt csináljunk a megmaradt orosz helikopterekből. Az átmeneti időszak ellenére el kell fogadni (és azon kell dolgozni), hogy azzal jár a legjobban a honvédség, hogy ezek mielőbb kivonásra kerüljenek. Mert jelenleg 1 seggel ülünk meg 2 lovat.
Még talán azt is fel lehetne vállalni egy kedvezőbb beeső csomagajánlat esetén, hogy a Mi-17-eseket annak ellenére eladjuk, hogy még nincs meg a közvetlen utódjuk (H225M) illetve, hogy a SAR képesség még nem teljesen megoldható a H145M-mel a kiképzettség állapota miatt.
Az átmeneti időszakban simán rá lehetne bízni a SAR készültséget mondjuk a szlovákokra.
Elvileg ennek már a törvényi háttere is él, mivel kölcsönös légtérhasználati és felügyeleti megállapodást írtak alá. Mi adjuk - a Gripenekkel - az Ő AP képességüket (ugye a 29-eseik is a végét járják), ők meg csinálják (akár áttelepüléssel is!) a mi SAR képességünket.
Ez már csak azért sem lenne ördögtől való, mert csak pár hónapra szól, de legalább a Mi-17-esekből pénzt lehetne csinálni, és a jelenlegi személyzet akár minden tagja mehet azonnal átképződni a nyugati típusokra. Lassan a H225M-re is el kell indulni Franciaországba!
A bajba jutott túrázóknak meg nagyjából tök mindegy, hogy milyen felségjelű gép húzza ki a "szarból".
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 171
4 961
113

Most nem hallgattam bele (időhiány bocsi), de szerintem a Komjháthy interjúja az utolsó cikkben volt.
Hirtelen némi forrás az általad kért dolgokra...
Köszönöm!
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Bocsánat de nem sok értelme van ezeknek a vitáknak. Ilyenkor a esetek 99%-ban 2 biztos pártválasztó vitatkozik egymással, aminek kb semmi értelme.
Érdemes megvizsgálni a másodlagos pártpreferenciákat:

Ha ezt vizsgáljuk látható, hogy a FIDESZ-nek nincs tartaléka. Vagyis kb 0 az esélye hogy egy ellenzéki szavazó a FIDESZ-re fog szavazni.
Az ellenzéki oldalon hagyományosan a Jobbik szavazók között a "legnépszerűbb"a FIDESZ de még közöttük is csupán a szavazók 6 százaléka lenne hajlandó a FIDESZRE szavazni.
Ez fordítva is igaz, hisz a FIDESZ szavazóinak 75%-nak nincs is másodlagos pártpreferenciája! Magyarán senki másra nem lenne hajlandó szavazni... még a Jobbikra is csupán 10% a Mi Hazánkra pedig 6% szavazna. Egy Momentum, DK MSZP vagy bármi más gyakorlatilag szóba sem jöhet.

Jól látható, hogy a 2 oldal szavazói soha a büdös életben nem fogják tudni egymást meggyőzni a másik igazáról. Totális időpocsékolás egymás győzködése...

A választást a bizonytalan szavazók fogják megint eldönteni. Akik kb még abban sem biztosak, hogy el fognak menni szavazni, a politikával meg annyira foglalkoznak, hogy megnézik a híradót meg elolvassák a Metropolt... Egy jó részük még talán nem is hallott a Zrinyi 2026-ról... és kb nem is különösebben érdekli. Ők majd a szavazás előtti osztogatás mértéke alapján fognak dönteni. Nem véletlen lett a hiány a napokban a duplájára emelve...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 795
113

The Puma infantry fighting vehicle is threatened with massive cuts​


The Bundeswehr is threatened with massive savings in the procurement of the Puma infantry fighting vehicle. According to an internal cross-off list from the authority, the appointment, which has already been postponed to 2022, should be canceled.

The Bundeswehr is threatened with massive savings in the procurement of the German armored personnel carrier Puma. As WirtschaftsWoche learned from armaments circles in Berlin, there are well-developed plans in the Federal Ministry of Defense to postpone the planned investments indefinitely or to cancel them entirely. According to an internal cross-off list of the authority, the second order for 220 copies, which has already been postponed to the year 2022, should be canceled.

The technical retrofitting of the 350 vehicles that have already been delivered to the so-called VJTF standard is also to be stopped until further notice. This involves orders with a total value of up to 5.2 billion euros for the manufacturers Rheinmetall from Düsseldorf and Krauss-Maffei Wegmann (KMW) from Munich. According to industry estimates, the cuts threaten well over 1,000 jobs. KMW would have to close at least one location.

Rheinmetall and KMW did not want to comment on the ongoing proceedings. The Ministry also did not want to comment on the procedure itself. A spokeswoman said, however, that in order to finance the technical retrofitting, the authority wanted to “submit the 25 million euro bill to the budget committee in this legislature”.

The reason for the cuts are apparently the additional costs of other major projects in the armaments sector. Because Germany sees itself in partner countries with the European fighter jet FCAS, naval supply ships, submarines and the sea reconnaissance aircraft P-8 Poseidon, the only savings option remains the puma - the only major army project, explained a person familiar with the matter at WirtschaftsWoche.

https://www.wiwo.de/unternehmen/ind...assive-kuerzungen/27121900.html?share=twitter
Nah, most verik a fejüket a falba a KMW-nél, hogy nem adtak nekünk jobb ajánlatot. Sztem most kell betolni az új igényt a kövi. A4-re vagy új Leopardokra.
1.000 munkahely veszélyben és bezárhat egy részleg.....

Az RM pedig szépen hozzon át mindent is!!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 121
45 467
113
Nah, most verik a fejüket a falba a KMW-nél, hogy nem adtak nekünk jobb ajánlatot. Sztem most kell betolni az új igényt a kövi. A4-re vagy új Leopardokra.
1.000 munkahely veszélyben és bezárhat egy részleg.....

Az RM pedig szépen hozzon át mindent is!!!
Nem olyan forró az a kása.
Tudtommal a PUMA gondjai megoldódni látszanak.
Egy ilyen barátságtalan lépést nem fognak meglépni. Jelenleg nincs alternatíva. A Marder csak tűzoltás. A Lynx még évek, mire a PUMA szintjére ér.
A pénztelenség (mert lenne csak nem kap a BW) meg max. halasztást okozhat, de lemondást nem. Ha a jelenlegi létszámot tartják meg, az a lehető legrosszabb megoldás. Mert akkor a Marderekkel kell együtt üzemeltetni.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 030
66 489
113
Nah, most verik a fejüket a falba a KMW-nél, hogy nem adtak nekünk jobb ajánlatot. Sztem most kell betolni az új igényt a kövi. A4-re vagy új Leopardokra.
1.000 munkahely veszélyben és bezárhat egy részleg.....

Az RM pedig szépen hozzon át mindent is!!!
Feldereng valami a korábbi vitákból, ahol mintha hivatkoztam volna a KMW valós helyzetére és hogy mennyire is jólesően simogatná a kis lelküket ha bármit is akarnánk tőlük. Konkrétan Leo 2 modernizációra gondoltam. :rolleyes: Hogy le lettem hurrogva. :D
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 030
66 489
113
Nem olyan forró az a kása.
Tudtommal a PUMA gondjai megoldódni látszanak.
Egy ilyen barátságtalan lépést nem fognak meglépni. Jelenleg nincs alternatíva. A Marder csak tűzoltás. A Lynx még évek, mire a PUMA szintjére ér.
A pénztelenség (mert lenne csak nem kap a BW) meg max. halasztást okozhat, de lemondást nem. Ha a jelenlegi létszámot tartják meg, az a lehető legrosszabb megoldás. Mert akkor a Marderekkel kell együtt üzemeltetni.
Akárhogy is, ez a KMW-t eléggé ütni fogja, akkor is, ha csak csúszás lenne, de az ilyen csúszásokból sokszor láttunk már a világon elkaszálást. Egyrészt ha be kell zárnia üzemet, az kihat a piaci helyzetére, megítélésére, a jövőbeli terveire, pénzügyi stabilitására, fejlesztési képességeire ezen keresztül, ami máris belerondíthat a folyamatokba, ha egyelőre nem is teheti tönkre a KNDS EMBT projektet.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 823
117 996
113
Akárhogy is, ez a KMW-t eléggé ütni fogja, akkor is, ha csak csúszás lenne, de az ilyen csúszásokból sokszor láttunk már a világon elkaszálást. Egyrészt ha be kell zárnia üzemet, az kihat a piaci helyzetére, megítélésére, a jövőbeli terveire, pénzügyi stabilitására, fejlesztési képességeire ezen keresztül, ami máris belerondíthat a folyamatokba, ha egyelőre nem is teheti tönkre a KNDS EMBT projektet.
Azt az 1000 munkavállalalót várjuk szélesre tárt szívvel a Rheinmetall Hungary különböző üzemeibe :D
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Nem olyan forró az a kása.
Tudtommal a PUMA gondjai megoldódni látszanak.
Egy ilyen barátságtalan lépést nem fognak meglépni. Jelenleg nincs alternatíva. A Marder csak tűzoltás. A Lynx még évek, mire a PUMA szintjére ér.
A pénztelenség (mert lenne csak nem kap a BW) meg max. halasztást okozhat, de lemondást nem. Ha a jelenlegi létszámot tartják meg, az a lehető legrosszabb megoldás. Mert akkor a Marderekkel kell együtt üzemeltetni.
Pont annak a VJTF programnak kéne megoldani a technikai problémák nagy részét, amit most felfüggesztettek a cikk szerint. Ezért különösen gáz ez a BW-nek, mert hatalmas szüksége lenne rá. Így viszont a problémák maradnak és lehet tovább ütni a gépet az alacsony hadrafoghatóság miatt a sajtóban.


Nah, most verik a fejüket a falba a KMW-nél, hogy nem adtak nekünk jobb ajánlatot.
Hál' Istenenk nem adtak jobb ajánlatot. Gondolj bele, ha a németek és mi lennénk az egyedüli üzemeltetők. És valljuk be, ha ők nem finanszíroznak meg egy csomó fejlesztést pénztelenségre hivatkozva(mert nem akarnak költeni a BW-re), vagy valami bugyuta pacifista nézet miatt, akkor nálunk is jórészt változatlanok maradnak az egész életciklus alatt a gépek (30-40 év).
Mert nekünk biztosan nem lesz pénzük komolyabb fejlesztéseket megfinanszírozni magunktól. Na jó pénz ha lenne is, akarat biztos, hogy nem, mert dráááááágaaa, nem éri meg, megfelel így is ahogy van stb... Ne felejtsük el azt sem, hogy ők csak az ifv változatra tartanak igényt, tehát a többi változat kifejlesztését is ránk tukmálnák.
Nekem mindig maguk a németek politikai megbízhatatlansága, a hadsereg iránti elkötelezettség hiánya volt a legnagyobb bajom a Pumával.

Amíg a Lynx esetében, meg mivel elsősorban exportra szánja az RM... ha sikeres akar lenni a cég az export piacon, akkor folyamatosan fejleszteni kell majd, új változatokkal előállni. Amiből mi csak profitálhatunk, főleg, hogy nem csak a gyártás/upgrade, de kutatás-fejlesztés is nálunk lesz. Mi meg majd levesszük a kész terméket polcról jóval olcsóbban.

VJTF-el kéne a MELLS indítókat is megkapni a Pumának, most úgy néz ki ez is ugrott egy időre. A világ legmodernebb ifv-je, amin még atgm sincs. :) Már várom a VJTF light bejelentését. :D