A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
.
A honvédelem.hu-n az alakulatoknál a Tatai dandárban már fel sem tüntették a 2. zászlóaljat. Ezek szerint hivatalosan is megszűnt?
a felvarróról juott eszedbe? (igen a 2. lövésznek kultusza van. Aki 2 lövész vólt mindig 2 lövész marad (ez már a megalakuláskor eldöntött tényé vált.)
Nem szünt meg a 2 lövész és nem is fog. Ha eljő az idő újra összeáll.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 513
79 629
113
.

a felvarróról juott eszedbe? (igen a 2. lövésznek kultusza van. Aki 2 lövész vólt mindig 2 lövész marad (ez már a megalakuláskor eldöntött tényé vált.)
Nem szünt meg a 2 lövész és nem is fog. Ha eljő az idő újra összeáll.
Sosem létezett az a zaszzlóalj max papíron!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Mit takar ez a kultusz?
kb a 2 lövész nem ereszt. kevesen sokak által lenézve mindig teljesített hozta azt amit a nagyok fiatal srácok és vén rókák nők és lányok 1 egység. széthúzás kívűl és bellül mindig jelen vólt de a parancs az parancsvólt és mindig teljesítve. bárkinek segítve ha nem vólt emberük a mi kevesünkből mindig jutott. vóltunk kiképzendők és kiképzők egyben...
Nem létezett nem létezik. de akárhova mentünk nyertünk.
sokan lenéztekminket de ha szembekerültünk az arcukra fagyott a mosoly. mindig.
páriák vóltunk múlt és jövő nélkül DE SZAROK BELE AKKOR IS MEGCSINÁLOM vólt a nem tul dicső jelmondatunk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Amikor az egész sereg sírt mi akkor is leszartuk tettük a dolgunkat. Nem csak a fiatalok az idősek épp úgyan úgy. Minket nem fertőzött meg a pesszimizmus és sok egyéb kórság. Leszartuk hogy nincs megoldottuk örültünk ha volt megbecsültük. Ha untuk is a rutint nem mutattuk nem rántottuk magunkal az újakat. nem vettük el tőllük amit mi megkaptunk. (máshol ha odakerül egy új 2 hónap után savanyú lessz szerencsétlen átveszi az öregek stílusát mintha 1000 éve lenne a rendszerben... esélye sincs hogy valóban megunja mert már jóval elötte lerántják a vének.) mi mindig akartunk tanulni mindenki mindent is és meg is kaptuk rá a lehetőséget.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Védelempolitikai egyeztetések a Pentagonban...

Dr. Németh Gergely védelempolitikáért felelős helyettes államtitkár szeptember 7-10. között Washingtonban folytatott tárgyalásokat a kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséről.

A megbeszéléseken a felek megerősítették, továbbra is elkötelezettek a kétoldalú védelmi kapcsolatok elmélyítésében, valamint kiemelték, hogy a védelmi együttműködés kimagasló színvonalú. A kapcsolatok alapja a védelmi képességek fejlesztésében folytatott együttműködés, a különleges műveleti képességek fejlesztése, valamint a két ország biztonsága szempontjából kiemelt műveletekben történő közös részvétel.
Ez egy elég érdekes út lehetett.
A DSCA-val lehet elég sok érdekes közös témánk!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Nekem ez elegge a SF muveleteknek hangzik (kb az egyetlen egyseg, ami jelenleg is nemzetkozi szinvonalon van.)
A DSCA intézi mind a Foreign Military Sales-eket (Pl.: AMRAAM-ok megvétele a NASAMS-hoz), mind az EDA (Excess Defence Articles) programot (pl.: a SOC-R hajók ebben érkeznek) , mind pedig a Foreign Military Financing programot (ez egy új elem, ami lehetővé teszi a hadianyagok részletre való megvételét)
Ezen kívül, 'asszem a katonai reptereink bővítése is valamilyen szinten kapcsolódik a DSCA-hoz.
Csak találgatok, de érdekes, hogy a régiónális (NATO, posztszovjet, kínai) felelős helyettes államtitkárokkal randizott a mi felelős helyettes államtitkárunk.
Szerintem az amerikai kollégák tartottak neki egy kis fejtágítást, hogy mit is kell gondolni egyes dolgokról a régiójukban, cserében azért, ha akarunk tőlük venni, rendelni hadfelszerelést.
A leírt tudósítás alapján valami hasonlót vízionálok, mint a SOC-R hajók beszerzése, mert emlegetik a különleges erők képességfejlesztését.
Az lenne a brutál, ha netalán pár Chinook is kapcsolódna a programhoz.
Esetleg tovább pumpoljuk őket a 2 felállítás alatt álló nemzetközi parancsnoksággal kapcsolatban.

Ez meg külön érdekes lehet:
A hivatalos tárgyalások mellett a delegáció több, washingtoni székhelyű kutatóintézetben is megbeszéléseket folytatott a NATO és Magyarország biztonsági környezetéről, illetve az új típusú kihívások kezeléséről.
A DARPA-ra ráillik a fenti körülírás.
(Egy kis adalék: a DARPA rendelt L-39-est a autonóm repülési kísérleteihez)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 631
76 593
113
A Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program előttünk álló lépéseiről, a hadiipar újjáépítéséről, az elmúlt években beszerzett korszerű eszközökről és felszerelésekről nyilatkozott Benkő Tibor honvédelmi miniszter a Hír TV Napi aktuális című műsorában.

A tárcavezető beszámolt arról a katonai életpálya-modellről, amely kiszámítható és megbízható munkahelyet biztosít, hangsúlyozta a hazafias honvédelmi nevelés fontosságát, illetve méltatta azt a több mint 11 ezer katonát is, akik civil munkájuk mellett vállaltak tartalékos szolgálatot.


„A Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program folytatásaként 2028-2030-ra kell olyan szintet elérnie hazánk védelmi képességének, amellyel meg tudunk felelni a biztonságpolitikai kihívásoknak” – nyilatkozta Benkő Tibor honvédelmi miniszter a Hír TV Napi aktuális című műsorában, szeptember 13-án, hétfőn.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 631
76 593
113
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

"Pilótanélküli repülőeszköz beszerzése és a felhasználók számára felkészítés megtartása"

Pilótanélküli repülőeszköz beszerzése: 30 készlet, mennyiségi eltérés: - 8 készlet

Részvételi határidő: 18.10.2021
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 631
76 593
113
2021. április 14.

Közbeszerzési értesítőből...

Ajánlati/részvételi felhívás Gumiabroncs beszerzése tárgyban

Gumiabroncs beszerzése

1. rész: KRAZ tehergépjárművekre gumiabroncs, tömlő, védőszalag

  • 1. 1300x530-533 /530/70-21/PR12, 156F gumiabroncs 74 db
  • 2. 1300x530-533 /530/70-21/PR12, 156F védőszalag 74 db
  • 3. 1300x530-533 /530/70-21/PR12,156F tömlő 74 db

2. rész: URAL, DAC tehergépjárművekre gumiabroncs, tömlő, védőszalag,
  • 1. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G gumiabroncs 183 db
  • 2. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G védőszalag 183 db
  • 3. 14.00-20.PR 14 OИ-25 146G tömlő 183 db

3. rész: UNIMOG tehergépjárművekre gumiabroncs
  • 12,5R20 MPT80 132J TL 12PR gumiabroncs 70 db

4. rész: MB 1017 tehergépjárművekre gumiabroncs
  • 10.00 R22.5 14PR 140/138K TL T9 gumiabroncs 122 db
5. rész: ARIES többfunkciós autóbuszra gumiabroncs
  • 295/80R22,5 X COCH Z 154/150 M TL gumiabroncs 90 db

6. rész: BTR-80 páncélozott szállító harcjárműre gumiabroncs
  • TJ/365/80-R20 MPT-81 152K TL gumiabroncs 45 db

Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

1. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 8 399 000.00 HUF


2. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 17 110 500.00 HUF


3. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 7 379 610.00 HUF


4. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 15 771 184.00 HUF


5. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 4
A nyertes ajánlattevő neve: Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A szerződés/rész végleges összértéke: 16 335 000.00 HUF


6. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 6 336 135.00 HUF
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

1. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 8 399 000.00 HUF


2. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 17 110 500.00 HUF


3. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 7 379 610.00 HUF


4. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 15 771 184.00 HUF


5. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 4
A nyertes ajánlattevő neve: Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A szerződés/rész végleges összértéke: 16 335 000.00 HUF


6. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 6 336 135.00 HUF
Hoppá! Én úgy tudtam, hogy a BTR-re csak az eredeti gumi jó!
Illetve én csak olyat láttam.
Esetleg elindult valami szabványosítási procedúra?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 009
30 361
113
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
Lassan már elfog jönni az az idő amikor el kell gondolkozni a magyar gyártású termékek értékesítésén.
Én az olaszok kapcsán elgondolkoznák Iveco Daly 4x4 vásárlásán ellentételezés gyanánt. (de beleférhetne platós dobozos furgon is.)
de igazából a daly 4x4 fogta meg a fantáziám mert fele az ára az unimoghoz képest és kimondottan jó terepjáróképességekkel rendelkezik hazánkba szervízhálozata adott. (az eon pl ilyen gépeket használ pedig német érdekeltség.) tartalékosok logisztikájának kiépítésére nagyon hasznos jószág lehetne. persze ha platós kisteherautók is rendelkezésre állnának nagyot lehetne spórólni hisz azok B kategóriás jogosítvánnyal is vezethetőek és közuti szállítmányozásra béke időben tökéletesen megfelelnek. (még háborúba is hisz nem a fronton kellene használni azokat.)
Nem kell mindenhez rába ural man B kategóriás jogsival rendelkező ember meg bőven akad.
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
Lassan már elfog jönni az az idő amikor el kell gondolkozni a magyar gyártású termékek értékesítésén.
Én az olaszok kapcsán elgondolkoznák Iveco Daly 4x4 vásárlásán ellentételezés gyanánt. (de beleférhetne platós dobozos furgon is.)
de igazából a daly 4x4 fogta meg a fantáziám mert fele az ára az unimoghoz képest és kimondottan jó terepjáróképességekkel rendelkezik hazánkba szervízhálozata adott. (az eon pl ilyen gépeket használ pedig német érdekeltség.) tartalékosok logisztikájának kiépítésére nagyon hasznos jószág lehetne. persze ha platós kisteherautók is rendelkezésre állnának nagyot lehetne spórólni hisz azok B kategóriás jogosítvánnyal is vezethetőek és közuti szállítmányozásra béke időben tökéletesen megfelelnek. (még háborúba is hisz nem a fronton kellene használni azokat.)
Nem kell mindenhez rába ural man B kategóriás jogsival rendelkező ember meg bőven akad.

Szerintem a teherautók nagy része is a Rheinmetall -tól fog jönni valamilyen formában.

Az Unimog kategória valóban lehet jó kérdés. Az Iveco -t viszont nem nagyon értem. Miért akarnánk a románoktól teherautót venni (Iveco military gyár ott lesz legközelebb)? Bakker pl. a Merci -nek pont van gyára nálunk is - kalapáljanak össze valami sort rá, ha pont az kellene nekünk ... :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 843
35 204
113
100-150 db 4x4 es daly le is fedné a tartalékos állomány ezen kategóriás igényeit (100 akár jelenleg közeljövőbe 150 a hosszabbtávú bővüléssel számolva is.)
30-50 db zárt dobozos teherszállító daly
30-50 db zártdobozos személyszállító daly
50-100 db platós kishaszongépjármű (a fenti járművek db számának fügvényébe.)
és 30-50 (akár fiat kisdobozos haszongépjárművel kiegészítve szintén a fenti db számok fügvényében)
kielégítené a tartalékos állomány igényeit. ekkora megrendelési tétel már számítana ellentételezés kapcsán egy (haditechnikai szemmel olasz szemszögből) kisebb olasz megrendelésnek. (magyar szemszögből közepes jelenlegi helyzetben nagy)

ebbe a kategóriába nem fog gyártani a román.
ez unimog és allatta lévő kategória nem kifejezetten katonai célú járművek sokkal sokkal inkább civil és üzleti kategória. Inkább üzleti haszongépjárművek.
Mercedesnek unimog van kategoriába (ami 2X drágább a 4x4 Dalynél kisteherautó.) (román nem gyártja)
A mercedes kisteherautók meg drágák és a hazai piacon nincsenek elterjedve szervízhálozat nincs kiépűlve alkatrészellátás nem biztosított civil piacokról.
Egyedül a zárt dobozos ami jólenne és árba még versenyképes.
A németnek egyébként nem valószínű hogy ellentételezésként elfogadna egy ekkora megrendelést és nem is igen van mit eladnunk a németnek hisz pont vele közös termékeket fogunk gyártani zömében ami export képes.

a 4x4 es dobozos merci egyébként nagyon jó. Az aktív állománynak el is férhetne ég pár db különböző variánsokba (de a fenti tartalékosokra vonatkozó írás ilyen lépést egyáltalán nem zár ki.)
 
W

Wilson

Guest
Kedves @Green Leader!!!

Ajánlom figyelmedbe ezt az orosz videót...


Mivel állandóan arról van szó, hogy magyar haderőfejlesztésről illetve a magyar Honvédségről a széles nagyközönség felé minél pozitívabb képet kell kialakítani, ha legközelebb "meetingeltek"
M.G-l :) nyugodtan mutasd meg neki ezt a videót, ha Grísáék a T-73B3-l ilyen színvonalas anyagot tudnak összehozni,akkor szerintem mi is tudunk legalább ilyen promócíót összehozni.A Leo2A7HU ideális alany lenne erre, persze ehhez egyeztetni kellene a krautokkal is.De szerintem egy ilyen videóval sok embert el lehetne érni....
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
100-150 db 4x4 es daly le is fedné a tartalékos állomány ezen kategóriás igényeit (100 akár jelenleg közeljövőbe 150 a hosszabbtávú bővüléssel számolva is.)
30-50 db zárt dobozos teherszállító daly
30-50 db zártdobozos személyszállító daly
50-100 db platós kishaszongépjármű (a fenti járművek db számának fügvényébe.)
és 30-50 (akár fiat kisdobozos haszongépjárművel kiegészítve szintén a fenti db számok fügvényében)
kielégítené a tartalékos állomány igényeit. ekkora megrendelési tétel már számítana ellentételezés kapcsán egy (haditechnikai szemmel olasz szemszögből) kisebb olasz megrendelésnek. (magyar szemszögből közepes jelenlegi helyzetben nagy)

ebbe a kategóriába nem fog gyártani a román.
ez unimog és allatta lévő kategória nem kifejezetten katonai célú járművek sokkal sokkal inkább civil és üzleti kategória. Inkább üzleti haszongépjárművek.
Mercedesnek unimog van kategoriába (ami 2X drágább a 4x4 Dalynél kisteherautó.) (román nem gyártja)
A mercedes kisteherautók meg drágák és a hazai piacon nincsenek elterjedve szervízhálozat nincs kiépűlve alkatrészellátás nem biztosított civil piacokról.
Egyedül a zárt dobozos ami jólenne és árba még versenyképes.
A németnek egyébként nem valószínű hogy ellentételezésként elfogadna egy ekkora megrendelést és nem is igen van mit eladnunk a németnek hisz pont vele közös termékeket fogunk gyártani zömében ami export képes.

a 4x4 es dobozos merci egyébként nagyon jó. Az aktív állománynak el is férhetne ég pár db különböző variánsokba (de a fenti tartalékosokra vonatkozó írás ilyen lépést egyáltalán nem zár ki.)

A 4x4 Daly -nél a military -ra gondolsz vagy civil verzióra?

Egyébként a román most (még) nem gyárt semmit. Ami viszont 100%, hogy amennyiben Iveco -t rendelnénk, akkor azt a román fogja gyártani.

Szerintem az RM abban a pillanatban kapna idegrángást, hogy bejelentenénk, hogy román Iveco -t szeretnénk teherautónak bármelyik szegmensbe. A románoknál ugye először az Agilis projekttel égtek be. Aztán a jó ideig "biztosnak" tűnő teherautó biznisz - itt ugye az RM főnök is sokáig magabiztosan nyilatkozgatott annak idején, hogy legalább ez megmaradt - ugrott, amikor bejelentették az Iveco teherautók kiválasztását illetve a romániai gyártást.

Szerintem az RM akármilyen formában, de kitalálna valamit erre a kategóriára is (akár árban, akár gyártásban, akár más német céget bevonva stb.), hogy ne gondolkozzunk annyira sokat a román gyártású Iveco -kban ...