Ahogy az Aero is egy 100 éves múltra visszatekintő CSEH cég, akárki vásárolja meg többségi tulajdont ... Ha be akarnánk záratni, a cseh kormány visszavásárolná, államosítaná akármit is elkövetne, hogy ne kerüljön a süllyesztőbe. Lásd. a BOEING-től is visszaszerezte..Azt ertem, en is helyretettem mar a zorbanozast - de az RM egy igazi nemet ceg. Tozsdei ceg reven logikusan szabadon adjak-veszik, no meg az intezmenyi befektetok azert a biztos profit meg arfolyam miatt mindig tartanak fegyveripari poziciokat is, de ettol meg egy igazi 130+ eves (nyugati) nemet ceg.
sőt a Hinterbergerről is ez többé-kevésbé elmondható..
De inkább számomra az kérdés, hogy mikor új gyárakat húzunk fel, tervek, protók alapján megvásárolt típusok gyártására, akkor a RÁBA amely katonai tehergépjárműveket is gyártott már a második világháború előtti időktől kezdve, az miért nem felelt meg az államnak? Mikor még tele is tömte elvileg rendeléssel??? Ráadásul minden ország legalább a tehergépjárműit saját gyártással készíti (mégha licenc is). lásd csak a környező országokat, Ausztria, Lengyelország, csehország, Szerbia.. Románia. Nekünk miért kell a RM csoportból beszerezni a MAN-t???