A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 251
113
Azt ertem, en is helyretettem mar a zorbanozast - de az RM egy igazi nemet ceg. Tozsdei ceg reven logikusan szabadon adjak-veszik, no meg az intezmenyi befektetok azert a biztos profit meg arfolyam miatt mindig tartanak fegyveripari poziciokat is, de ettol meg egy igazi 130+ eves (nyugati) nemet ceg.
Ahogy az Aero is egy 100 éves múltra visszatekintő CSEH cég, akárki vásárolja meg többségi tulajdont ... Ha be akarnánk záratni, a cseh kormány visszavásárolná, államosítaná akármit is elkövetne, hogy ne kerüljön a süllyesztőbe. Lásd. a BOEING-től is visszaszerezte..

sőt a Hinterbergerről is ez többé-kevésbé elmondható..

De inkább számomra az kérdés, hogy mikor új gyárakat húzunk fel, tervek, protók alapján megvásárolt típusok gyártására, akkor a RÁBA amely katonai tehergépjárműveket is gyártott már a második világháború előtti időktől kezdve, az miért nem felelt meg az államnak? Mikor még tele is tömte elvileg rendeléssel??? Ráadásul minden ország legalább a tehergépjárműit saját gyártással készíti (mégha licenc is). lásd csak a környező országokat, Ausztria, Lengyelország, csehország, Szerbia.. Románia. Nekünk miért kell a RM csoportból beszerezni a MAN-t???
 
K

kamm

Guest
Ahogy az Aero is egy 100 éves múltra visszatekintő CSEH cég, akárki vásárolja meg többségi tulajdont ... Ha be akarnánk záratni, a cseh kormány visszavásárolná, államosítaná akármit is elkövetne, hogy ne kerüljön a süllyesztőbe. Lásd. a BOEING-től is visszaszerezte..
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 251
113
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
Viszonyítottam, hogy a többségi tulajdon sok esetben nem érinti a termékek, gyárak megitélését. Pld. a VOLVO gépkocsigíyártó része kínai kezekben van, mégis svéd termék, és akként is veszik és a minősége is inkább svéd, mint kínai..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 251
113
viszont arra mindenki kussol a nagy hadiipari fejlesztéssel kapcsolatos dicshimnuszok közepette, hogy a tényleg tömegesen használatos katonai tehergépjárművek esetében (ahol nem 44, meg 24, meg 208 stb. mennyiségek kellenek, hanem állandó és folyamatos beszerzés az elhasználódás mértékében), és magyar embereknek adna folyamatos munkát, magyar gyárban stb. hol a fenében van a nemzeti képesség, úgy, hogy megvolt ???? (sőt talán megvan???)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 479
132 073
113
Viszonyítottam, hogy a többségi tulajdon sok esetben nem érinti a termékek, gyárak megitélését. Pld. a VOLVO gépkocsigíyártó része kínai kezekben van, mégis svéd termék, és akként is veszik és a minősége is inkább svéd, mint kínai..
Az akvizíció óta a volvo megítèlése a bèka segge alà ment. A minőség is cdökkent.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Csak összefoglalom az eddigieket, ha valaki eltévedt volna... vagy szimplán nem olvasott volna vissza.

Írtatok több oldalt a témáról, mielőtt feltettétek volna magatoknak a kérdést, hogy "akkor mit nevezünk magyar hadiparnak?".

És megválaszoltátok. Csak azt tekinthetjük annak, ha valami többségi állami tulajdonban van -vagyis nem lopták szét a rabló politikusok (NER), hanem a miénk- és a saját országunkban, a mi embereinkkel termel... és a termék egészét mi fejlesztettük, mi adtuk bele a hozzá adott értéket. Hmmm... Vagy sokkal jobban annak érzem, ha a nemzetközi fegyveripari kiállításokon a mi zászlónkat tűzi ki és kiírja maga mögé a mi országunk nevét. (Nem viccelek, ezt egyetlen fórumtárs írásaiból összeollózott tudományom, akinek lelkes aktivitásának köszönhetően végig tudtam követni a gondolatmenetet. Köszönöm szépen!)

Halkan jegyezném meg, hogy ha nemzeti légitársaságot akarsz alapítani, én úgy tudom, hogy arra van külön leírás, hogy mikor nevezheted nemzetinek a légitársaságodat és mikor nem.

Nagyon komolyat kezd esni ennek a topicnak is a színvonala. Jobban szerettem, mikor kevesebbet írtunk ide, de annak volt tartalma. És amikor még nem tették át a biz pol mappába.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 251
113
Az akvizíció óta a volvo megítèlése a bèka segge alà ment. A minőség is cdökkent.
Ebben nagyjából egyetértünk, de a volvo még mindig nem egy kínai összeszerelsű vacak. Inkább olyan lett mint a francia, spanyol autók respectje.. csak drágább. De egy svéd, még mindig svédnek mondja..
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 341
8 412
113
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
Mondjuk, amikort a publikusan a tőzsdén adott-vett MOL-t meg kívánta vásárolni az ÖMV, a magyar állam nem engedte. Vannak stratégiai cégek, amelyeket nem engednek eladni/elvinni//bezárni. Az Aero és az RM is ilyen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 504
97 453
113
Mondjuk, amikort a publikusan a tőzsdén adott-vett MOL-t meg kívánta vásárolni az ÖMV, a magyar állam nem engedte. Vannak stratégiai cégek, amelyeket nem engednek eladni/elvinni//bezárni. Az Aero és az RM is ilyen.
Csak a rend kedvéért. Az Aero Vodochody most a magyar állam többségi tulajdonában van.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 460
35 531
113

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Igen, már átkerült állami tulajdonba Hernáditól

Köszi. Na erről jól lemaradtam.

Mit csináltam elsejèn?:confused:
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 251
113
akkor megnyugodott itt mindenki, hogy ezt se lopja el a NER!:);)
Ez egy homályos ügylet, homályos szereplőkkel. Tegyétek fel magatokban a kérdést, miért is kellett egy cseh magáncég többségi tulajdonást négy stórmanon keresztül - állami kezességvállalással elvileg az államnak megvenni?? Nem lett volna egyszerűbb, jogilag és elsősorban transzparencia miatt járhatóbb út? Lásd pld. Hinterberger. Ráadásul amit a cikk ír az egy pillanatnyi helyzet. Az "állam" akármikor kihelyezi egy magán tőkealapba vagy egyes kiemelt általuk preferált személyek és joccakát..
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 504
97 453
113
Ez egy homályos ügylet, homályos szereplőkkel. Tegyétek fel magatokban a kérdést, miért is kellett egy cseh magáncég többségi tulajdonást négy stórmanon keresztül - állami kezességvállalással elvileg az államnak megvenni?? Nem lett volna egyszerűbb, jogilag és elsősorban transzparencia miatt járhatóbb út? Lásd pld. Hinterberger. Ráadásul amit a cikk ír az egy pillanatnyi helyzet. Az "állam" akármikor kihelyezi egy magán tőkealapba vagy egyes kiemelt általuk preferált személyek és joccakát..
A cseh választások előtt röviddel miatt direktben nem akarta Babis Orbánnak engedélyezni az eladást, ne legyen ebből cseh ellenzéki politikai feszültség.. Ezért lett 1 közvetítő. Valószínűleg most megegyeztek az új cseh kormánnyal, így rövid időn belül a cég magyar állami tulajdonba került, illetve a csehek is berendelték a gépünkből.

Hirtenberger, nem Hintenberger. Nem buziskodásból csak már sokszor pontatlanul írod, amúgy nincs jelentősége.

Bármit megtehet a kormány, de miért tenné meg, éppen most került a tulajdonába. Ez egyébként érdekes lehetőségek előtt nyitja meg az ajtót. Partnerkért többségi, kisebbségi tulajdonosként bevonhatják a cégbe akár a Saabot, Embeaert, de az Airbust is. Egy hasonló stratégiai megállapodásra, vegyesvállalatok alapítására van lehetőség, mint a Rheinmetall esetén.