A magyar hadiipar napjainkban

Azt ertem, en is helyretettem mar a zorbanozast - de az RM egy igazi nemet ceg. Tozsdei ceg reven logikusan szabadon adjak-veszik, no meg az intezmenyi befektetok azert a biztos profit meg arfolyam miatt mindig tartanak fegyveripari poziciokat is, de ettol meg egy igazi 130+ eves (nyugati) nemet ceg.
Ahogy az Aero is egy 100 éves múltra visszatekintő CSEH cég, akárki vásárolja meg többségi tulajdont ... Ha be akarnánk záratni, a cseh kormány visszavásárolná, államosítaná akármit is elkövetne, hogy ne kerüljön a süllyesztőbe. Lásd. a BOEING-től is visszaszerezte..

sőt a Hinterbergerről is ez többé-kevésbé elmondható..

De inkább számomra az kérdés, hogy mikor új gyárakat húzunk fel, tervek, protók alapján megvásárolt típusok gyártására, akkor a RÁBA amely katonai tehergépjárműveket is gyártott már a második világháború előtti időktől kezdve, az miért nem felelt meg az államnak? Mikor még tele is tömte elvileg rendeléssel??? Ráadásul minden ország legalább a tehergépjárműit saját gyártással készíti (mégha licenc is). lásd csak a környező országokat, Ausztria, Lengyelország, csehország, Szerbia.. Románia. Nekünk miért kell a RM csoportból beszerezni a MAN-t???
 
Ahogy az Aero is egy 100 éves múltra visszatekintő CSEH cég, akárki vásárolja meg többségi tulajdont ... Ha be akarnánk záratni, a cseh kormány visszavásárolná, államosítaná akármit is elkövetne, hogy ne kerüljön a süllyesztőbe. Lásd. a BOEING-től is visszaszerezte..
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
Viszonyítottam, hogy a többségi tulajdon sok esetben nem érinti a termékek, gyárak megitélését. Pld. a VOLVO gépkocsigíyártó része kínai kezekben van, mégis svéd termék, és akként is veszik és a minősége is inkább svéd, mint kínai..
 
viszont arra mindenki kussol a nagy hadiipari fejlesztéssel kapcsolatos dicshimnuszok közepette, hogy a tényleg tömegesen használatos katonai tehergépjárművek esetében (ahol nem 44, meg 24, meg 208 stb. mennyiségek kellenek, hanem állandó és folyamatos beszerzés az elhasználódás mértékében), és magyar embereknek adna folyamatos munkát, magyar gyárban stb. hol a fenében van a nemzeti képesség, úgy, hogy megvolt ???? (sőt talán megvan???)
 
Viszonyítottam, hogy a többségi tulajdon sok esetben nem érinti a termékek, gyárak megitélését. Pld. a VOLVO gépkocsigíyártó része kínai kezekben van, mégis svéd termék, és akként is veszik és a minősége is inkább svéd, mint kínai..
Az akvizíció óta a volvo megítèlése a bèka segge alà ment. A minőség is cdökkent.
 
Csak összefoglalom az eddigieket, ha valaki eltévedt volna... vagy szimplán nem olvasott volna vissza.

Írtatok több oldalt a témáról, mielőtt feltettétek volna magatoknak a kérdést, hogy "akkor mit nevezünk magyar hadiparnak?".

És megválaszoltátok. Csak azt tekinthetjük annak, ha valami többségi állami tulajdonban van -vagyis nem lopták szét a rabló politikusok (NER), hanem a miénk- és a saját országunkban, a mi embereinkkel termel... és a termék egészét mi fejlesztettük, mi adtuk bele a hozzá adott értéket. Hmmm... Vagy sokkal jobban annak érzem, ha a nemzetközi fegyveripari kiállításokon a mi zászlónkat tűzi ki és kiírja maga mögé a mi országunk nevét. (Nem viccelek, ezt egyetlen fórumtárs írásaiból összeollózott tudományom, akinek lelkes aktivitásának köszönhetően végig tudtam követni a gondolatmenetet. Köszönöm szépen!)

Halkan jegyezném meg, hogy ha nemzeti légitársaságot akarsz alapítani, én úgy tudom, hogy arra van külön leírás, hogy mikor nevezheted nemzetinek a légitársaságodat és mikor nem.

Nagyon komolyat kezd esni ennek a topicnak is a színvonala. Jobban szerettem, mikor kevesebbet írtunk ide, de annak volt tartalma. És amikor még nem tették át a biz pol mappába.
 
Az akvizíció óta a volvo megítèlése a bèka segge alà ment. A minőség is cdökkent.
Ebben nagyjából egyetértünk, de a volvo még mindig nem egy kínai összeszerelsű vacak. Inkább olyan lett mint a francia, spanyol autók respectje.. csak drágább. De egy svéd, még mindig svédnek mondja..
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Huh? Az Aero tobbsegi magyar tulajdonban van. Mi koze ennek a publikusan, tozsden adott-vett Rheinmetallhoz?
Mondjuk, amikort a publikusan a tőzsdén adott-vett MOL-t meg kívánta vásárolni az ÖMV, a magyar állam nem engedte. Vannak stratégiai cégek, amelyeket nem engednek eladni/elvinni//bezárni. Az Aero és az RM is ilyen.
 
Mondjuk, amikort a publikusan a tőzsdén adott-vett MOL-t meg kívánta vásárolni az ÖMV, a magyar állam nem engedte. Vannak stratégiai cégek, amelyeket nem engednek eladni/elvinni//bezárni. Az Aero és az RM is ilyen.
Csak a rend kedvéért. Az Aero Vodochody most a magyar állam többségi tulajdonában van.
 
Igen, már átkerült állami tulajdonba Hernáditól

Köszi. Na erről jól lemaradtam.

Mit csináltam elsejèn?:confused:
 
akkor megnyugodott itt mindenki, hogy ezt se lopja el a NER!:);)
Ez egy homályos ügylet, homályos szereplőkkel. Tegyétek fel magatokban a kérdést, miért is kellett egy cseh magáncég többségi tulajdonást négy stórmanon keresztül - állami kezességvállalással elvileg az államnak megvenni?? Nem lett volna egyszerűbb, jogilag és elsősorban transzparencia miatt járhatóbb út? Lásd pld. Hinterberger. Ráadásul amit a cikk ír az egy pillanatnyi helyzet. Az "állam" akármikor kihelyezi egy magán tőkealapba vagy egyes kiemelt általuk preferált személyek és joccakát..
 
Ez egy homályos ügylet, homályos szereplőkkel. Tegyétek fel magatokban a kérdést, miért is kellett egy cseh magáncég többségi tulajdonást négy stórmanon keresztül - állami kezességvállalással elvileg az államnak megvenni?? Nem lett volna egyszerűbb, jogilag és elsősorban transzparencia miatt járhatóbb út? Lásd pld. Hinterberger. Ráadásul amit a cikk ír az egy pillanatnyi helyzet. Az "állam" akármikor kihelyezi egy magán tőkealapba vagy egyes kiemelt általuk preferált személyek és joccakát..
A cseh választások előtt röviddel miatt direktben nem akarta Babis Orbánnak engedélyezni az eladást, ne legyen ebből cseh ellenzéki politikai feszültség.. Ezért lett 1 közvetítő. Valószínűleg most megegyeztek az új cseh kormánnyal, így rövid időn belül a cég magyar állami tulajdonba került, illetve a csehek is berendelték a gépünkből.

Hirtenberger, nem Hintenberger. Nem buziskodásból csak már sokszor pontatlanul írod, amúgy nincs jelentősége.

Bármit megtehet a kormány, de miért tenné meg, éppen most került a tulajdonába. Ez egyébként érdekes lehetőségek előtt nyitja meg az ajtót. Partnerkért többségi, kisebbségi tulajdonosként bevonhatják a cégbe akár a Saabot, Embeaert, de az Airbust is. Egy hasonló stratégiai megállapodásra, vegyesvállalatok alapítására van lehetőség, mint a Rheinmetall esetén.