A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Nem veletlenul telepitik az osszes kulcsuzemet melyebbre, tipikusan Nyugat fele. Debrecen igen kozel van a hatarhoz, oda valoban bazis meg hadero valo, meg Miskolc is elegge kozel van, oda is olyat tennek, ami nem annyira kritikus (pl a loporgyar nem masnapra termel, mert van strategiai loszertartalek, ugye.)

Kijjebb kell tolni a határt, nincs mese.

akk csak szerelgetnek ott vmit!

Ezt simán a nyakába lőcsölték a Szolnoki Járműjavítónak. Ami így a rendes feladatát nem tudja ellátni.
Nyilván panaszkodtak, hogy nincs ember, mert "már senki nem akar dolgozni". Persze, szarért, húgyért nem is. Ez az IC+, ami úgy 15 éve számított volna extrának, aztán nyert is egy egyiptomi tenderen, be is rendeltek belőle 1100 darabot. Mivel Szolnokon meg évi pár tucatot tudnak csak legyártani, így az lett a vége, hogy a nagyját kiszervezték az oroszoknak, az apraját meg Dunakeszinek, amit valahogy megkaparintottak közben az oroszok, így a MÁV részére készülő Stadler KISS motorvonatokat nem itt, hanem Belarusban építik. Libsiék szerint az egyébként roma származású neonáci miniszterelnökünk a hatalma megtartása érdekébe ajándékozta oda Putyinnak. Kormánypártiak szerint meg fogalmam sincs, de biztos, hogy minden a legnagyobb rendben. Passz.
Ja, egy kis ráadás: A Szolnoki Stadler a munkaerőhiányt úgy próbálta meg orvosolni, hogy tisztességes bért ajánlott. erre az akkor pógármester a fejükre is csirippelt, hogy hogy van ehhez merszük? Így elcsábítják a melóst a hevercégtől.
Állítólag.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 032
113
Ha esetleg Maróth Úr jobb/ball keze erre jár, szólhatna Neki egy nagy lehetőségről:

Egy fontos gyártó vonulhat ki végleg a mobilpiacról



Az Eu-nak(V4-nek) nics saját, megbízható, "hátsókapu-mentes"(csak "azamcsik ?? :rolleyes: + :eek: ?? , akik tuti nem csinálnak ilyet") , megfizethető árú, katonai, rendőri, katasztrófa-védelmi telefon/tablet gyártója/terméke! tizen-százezer darabok belátható évek alatt!!!
 
K

kamm

Guest
Ha esetleg Maróth Úr jobb/ball keze erre jár, szólhatna Neki egy nagy lehetőségről:

Egy fontos gyártó vonulhat ki végleg a mobilpiacról



Az Eu-nak(V4-nek) nics saját, megbízható, "hátsókapu-mentes"(csak "azamcsik ?? :rolleyes: + :eek: ?? , akik tuti nem csinálnak ilyet") , megfizethető árú, katonai, rendőri, katasztrófa-védelmi telefon/tablet gyártója/terméke! tizen-százezer darabok belátható évek alatt!!!

Marmint a lassan 30 eve létező-működő, open TETRAn (europai tronkradio standard) kivul, amihez olyan gyartotol veszel rendszereket (nemettol, franciatol, olasztol, svedtol, finntol, brittol, toromtol stb) handsetet, akarmit, akitol csak akarsz es Magyarország is kb 20 eve legalább hasznalja? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
K

kamm

Guest
Csak haditechnikanal maradva is rengeteg dolog mehetne a MiGek mellett:
  • kapasbol lepasszolhatjuk majd nekik a Hindeket is 4-5 ev mulva,
  • az osszes lehasznalt AMD ill AK63 raktarkeszletet (megtartva mondjuk egy masik 50-60 ezret egy altalanos mozgositas esetere addig, amig nem halmozunk fel eleg Brent),
  • hozza loszert,
  • a qrva tartaskakat stb :D (jezus, hogy utaltam azt a hulladekot cipelni 6-8 orat, plane kuszni-maszni benne!),
  • lepasszolni a BTReket, ahogy elkezdenek jonni majd az uj cuccok,
  • RPG, SzPG,
  • hozzajuk loszerek, stb stb.
Rengeteg cuccot el lehet arrafele adni es egyik sem embargos, a konfliktus meg antiterrorista sztori, meg meg is tapsolhatjuk magunkat.

Ha ellottek-lehasznaltak oket, utana meg lehet arulni a Brent meg az RGW-t, kesobb meg netan Gidrant, ha mar megvan a bizalom, a Lynxet, 8x8-at, akarmit.

Ok nem voltak joban az amerikaiakkal egeszen 3-4 evvel ezelottig, azok inkabb Niger, Csad stb fele mentek a Boko Haram ellen (amerikaiak blokkoltak meg az izraeliektol valo harciheli-vasarlast is, nem osztottak meg hirszerzest, mert feltek, hogy a BH benn van a nigeriai hadseregben stb), Obama vegen kotottek meg a Super Tucano dealt csak. Van naluk "sas' boven es vennenek mindent es a BH ellen hasznalnak, nem tomegoszlatasra, ki kellene hasznalni. :cool:

Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 885
113
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Hát pedig valószínüleg mivel nincs mit eladni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 422
46 288
113
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Szerintem itt csak kombinál a "szerző"...
A Magnus-szal kapcsolatban a saját repcsijük eladását szellőztették meg.
Ha mégis el tudjuk passzolni a maradék orosz helikopterek egy részét, az csak külön jó.
Esetleg még a kivont gépeket is elviszik donornak, azzal sem lenne nagy baj!
Nekik meg legalább nem is jelentene gondot az orosz segítséget igénybe venni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Magyar a cikkíró...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Maradjon múzeumba is. Addig meg repüljék.
Bár mostanában nem láttam Mihut repülni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 422
46 288
113
Amiknek a repideje lejár pont úgy időzítve ahogy az utolsó H225M beesik. És mivel öregek mint az országút nem is lehet hosszabbítani. Szóval ismétlem, nincs mit eladni.
Hát figyelj, a 2db V igazság szerint eddig sem nagyon sok vizet zavart. Ha csak az a cél, hogy a JTACjainknak kiképzési feladatokat adjunk, akkor azt kb. nyártól már a H145M-ek is tudni fogják. Szóval akár már idén is mehetnének oda.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
Szerintem itt csak kombinál a "szerző"...
A Magnus-szal kapcsolatban a saját repcsijük eladását szellőztették meg.
Ha mégis el tudjuk passzolni a maradék orosz helikopterek egy részét, az csak külön jó.
Esetleg még a kivont gépeket is elviszik donornak, azzal sem lenne nagy baj!
Nekik meg legalább nem is jelentene gondot az orosz segítséget igénybe venni.

Azok szerintem már nem nagyon alkalmasak másra, mint az elbontásra.
De ha valami kis pénzmag még kijönne belőlük, akkor hajrá!

Amiknek a repideje lejár pont úgy időzítve ahogy az utolsó H225M beesik. És mivel öregek mint az országút nem is lehet hosszabbítani. Szóval ismétlem, nincs mit eladni.

Meg mindig nem vagod: egyreszt jo sansszal nem repulni vennek oket, hanem a meglevoiknek alkatresznek, masreszt arrafele joval "lazabb" a kovetelmenyrendszer, siman elrepkednek vele meg masik 6-8 evet, az is lehet, hogy mar van peldaul sajat orosz szerelojuk hozzajuk es az mondta nekik, hogy csapjanak le a mieinkre, mert ezek a helyi normakhoz kepest normalisabb helyrol jonnek (kontraktor.)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 885
113
Hát figyelj, a 2db V igazság szerint eddig sem nagyon sok vizet zavart. Ha csak az a cél, hogy a JTACjainknak kiképzési feladatokat adjunk, akkor azt kb. nyártól már a H145M-ek is tudni fogják. Szóval akár már idén is mehetnének oda.
És ki az a hülye aki úgy vesz gépet, hogy 3 év múlva kidobhatja mivel már nem lehet tovább hosszabbítani a repidőt ? Ennyire azért Nigériának is megvan a magához való esze.
 
K

kamm

Guest
És ki az a hülye aki úgy vesz gépet, hogy 3 év múlva kidobhatja mivel már nem lehet tovább hosszabbítani a repidőt ? Ennyire azért Nigériának is megvan a magához való esze.

Lasd fenn. :) Bovebben:

"Air Marshal Abubakar stated that the NAF was willing to send a team to Hungary to assess available opportunities for aircraft and associated equipment acquisition, human capacity development as well as Research and Development (R&D), amongst other areas of collaboration.

"As you are aware we are fighting a counter-insurgency war in the North East and the aircraft produced by the Hungarian Magnus Aircraft Manufacturing Factory, which has ISR capability, would be useful in adding value to what we are doing in the North East and other Theatres of Operation”, the CAS said.

He highlighted other areas of interest to include the training of fighter pilots, aircraft technicians and engineers as well as capacity development for the operation and maintenance of ISR payloads and ISR imagery analysis."


Meg azt sem zarom ki, hogy elviszik a MiG-29-eket is esetleg, semmilyen fighteruk nincs. Viszont rendeltek Super Tucanot, igy lehet, hogy jet trainingre (L39) befizetnenek nalunk...
 
  • Vicces
Reactions: molnibalage

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 223
119 885
113
Ha "nagyon" marad Mihu, nem szétvágni/-rohasztani/nem "elkótya-vetyélni", drónként repülhet, "lazán".
Nincs több repóra a sárkányszerkezetben és a vázban és többször már nem hosszabbítható nagyjavítás után sem. Nem tud biztonságosan repülni mivel megeshet, hogy szétesik. Ez akkor lesz ha lejár az üzemidő amikor rendberakattuk őket. Aztán a tervezett 12 helyett csak 8-at tudtunk felújítatni mert az oroszok a többi állapotfelmérése után azt mondták hogy nem lehet annyira szét vannak.