A magyar hadiipar napjainkban

Nem veletlenul telepitik az osszes kulcsuzemet melyebbre, tipikusan Nyugat fele. Debrecen igen kozel van a hatarhoz, oda valoban bazis meg hadero valo, meg Miskolc is elegge kozel van, oda is olyat tennek, ami nem annyira kritikus (pl a loporgyar nem masnapra termel, mert van strategiai loszertartalek, ugye.)

Kijjebb kell tolni a határt, nincs mese.

akk csak szerelgetnek ott vmit!

Ezt simán a nyakába lőcsölték a Szolnoki Járműjavítónak. Ami így a rendes feladatát nem tudja ellátni.
Nyilván panaszkodtak, hogy nincs ember, mert "már senki nem akar dolgozni". Persze, szarért, húgyért nem is. Ez az IC+, ami úgy 15 éve számított volna extrának, aztán nyert is egy egyiptomi tenderen, be is rendeltek belőle 1100 darabot. Mivel Szolnokon meg évi pár tucatot tudnak csak legyártani, így az lett a vége, hogy a nagyját kiszervezték az oroszoknak, az apraját meg Dunakeszinek, amit valahogy megkaparintottak közben az oroszok, így a MÁV részére készülő Stadler KISS motorvonatokat nem itt, hanem Belarusban építik. Libsiék szerint az egyébként roma származású neonáci miniszterelnökünk a hatalma megtartása érdekébe ajándékozta oda Putyinnak. Kormánypártiak szerint meg fogalmam sincs, de biztos, hogy minden a legnagyobb rendben. Passz.
Ja, egy kis ráadás: A Szolnoki Stadler a munkaerőhiányt úgy próbálta meg orvosolni, hogy tisztességes bért ajánlott. erre az akkor pógármester a fejükre is csirippelt, hogy hogy van ehhez merszük? Így elcsábítják a melóst a hevercégtől.
Állítólag.
 
Ha esetleg Maróth Úr jobb/ball keze erre jár, szólhatna Neki egy nagy lehetőségről:

Egy fontos gyártó vonulhat ki végleg a mobilpiacról



Az Eu-nak(V4-nek) nics saját, megbízható, "hátsókapu-mentes"(csak "azamcsik ?? :rolleyes: + :eek: ?? , akik tuti nem csinálnak ilyet") , megfizethető árú, katonai, rendőri, katasztrófa-védelmi telefon/tablet gyártója/terméke! tizen-százezer darabok belátható évek alatt!!!
 
Ha esetleg Maróth Úr jobb/ball keze erre jár, szólhatna Neki egy nagy lehetőségről:

Egy fontos gyártó vonulhat ki végleg a mobilpiacról



Az Eu-nak(V4-nek) nics saját, megbízható, "hátsókapu-mentes"(csak "azamcsik ?? :rolleyes: + :eek: ?? , akik tuti nem csinálnak ilyet") , megfizethető árú, katonai, rendőri, katasztrófa-védelmi telefon/tablet gyártója/terméke! tizen-százezer darabok belátható évek alatt!!!

Marmint a lassan 30 eve létező-működő, open TETRAn (europai tronkradio standard) kivul, amihez olyan gyartotol veszel rendszereket (nemettol, franciatol, olasztol, svedtol, finntol, brittol, toromtol stb) handsetet, akarmit, akitol csak akarsz es Magyarország is kb 20 eve legalább hasznalja? :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
Csak haditechnikanal maradva is rengeteg dolog mehetne a MiGek mellett:
  • kapasbol lepasszolhatjuk majd nekik a Hindeket is 4-5 ev mulva,
  • az osszes lehasznalt AMD ill AK63 raktarkeszletet (megtartva mondjuk egy masik 50-60 ezret egy altalanos mozgositas esetere addig, amig nem halmozunk fel eleg Brent),
  • hozza loszert,
  • a qrva tartaskakat stb :D (jezus, hogy utaltam azt a hulladekot cipelni 6-8 orat, plane kuszni-maszni benne!),
  • lepasszolni a BTReket, ahogy elkezdenek jonni majd az uj cuccok,
  • RPG, SzPG,
  • hozzajuk loszerek, stb stb.
Rengeteg cuccot el lehet arrafele adni es egyik sem embargos, a konfliktus meg antiterrorista sztori, meg meg is tapsolhatjuk magunkat.

Ha ellottek-lehasznaltak oket, utana meg lehet arulni a Brent meg az RGW-t, kesobb meg netan Gidrant, ha mar megvan a bizalom, a Lynxet, 8x8-at, akarmit.

Ok nem voltak joban az amerikaiakkal egeszen 3-4 evvel ezelottig, azok inkabb Niger, Csad stb fele mentek a Boko Haram ellen (amerikaiak blokkoltak meg az izraeliektol valo harciheli-vasarlast is, nem osztottak meg hirszerzest, mert feltek, hogy a BH benn van a nigeriai hadseregben stb), Obama vegen kotottek meg a Super Tucano dealt csak. Van naluk "sas' boven es vennenek mindent es a BH ellen hasznalnak, nem tomegoszlatasra, ki kellene hasznalni. :cool:

Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
 
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Hát pedig valószínüleg mivel nincs mit eladni.
 
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Szerintem itt csak kombinál a "szerző"...
A Magnus-szal kapcsolatban a saját repcsijük eladását szellőztették meg.
Ha mégis el tudjuk passzolni a maradék orosz helikopterek egy részét, az csak külön jó.
Esetleg még a kivont gépeket is elviszik donornak, azzal sem lenne nagy baj!
Nekik meg legalább nem is jelentene gondot az orosz segítséget igénybe venni.
 
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.
Magyar a cikkíró...
 
Maradjon múzeumba is. Addig meg repüljék.
Bár mostanában nem láttam Mihut repülni.
 
Amiknek a repideje lejár pont úgy időzítve ahogy az utolsó H225M beesik. És mivel öregek mint az országút nem is lehet hosszabbítani. Szóval ismétlem, nincs mit eladni.
Hát figyelj, a 2db V igazság szerint eddig sem nagyon sok vizet zavart. Ha csak az a cél, hogy a JTACjainknak kiképzési feladatokat adjunk, akkor azt kb. nyártól már a H145M-ek is tudni fogják. Szóval akár már idén is mehetnének oda.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Szerintem itt csak kombinál a "szerző"...
A Magnus-szal kapcsolatban a saját repcsijük eladását szellőztették meg.
Ha mégis el tudjuk passzolni a maradék orosz helikopterek egy részét, az csak külön jó.
Esetleg még a kivont gépeket is elviszik donornak, azzal sem lenne nagy baj!
Nekik meg legalább nem is jelentene gondot az orosz segítséget igénybe venni.

Azok szerintem már nem nagyon alkalmasak másra, mint az elbontásra.
De ha valami kis pénzmag még kijönne belőlük, akkor hajrá!

Amiknek a repideje lejár pont úgy időzítve ahogy az utolsó H225M beesik. És mivel öregek mint az országút nem is lehet hosszabbítani. Szóval ismétlem, nincs mit eladni.

Meg mindig nem vagod: egyreszt jo sansszal nem repulni vennek oket, hanem a meglevoiknek alkatresznek, masreszt arrafele joval "lazabb" a kovetelmenyrendszer, siman elrepkednek vele meg masik 6-8 evet, az is lehet, hogy mar van peldaul sajat orosz szerelojuk hozzajuk es az mondta nekik, hogy csapjanak le a mieinkre, mert ezek a helyi normakhoz kepest normalisabb helyrol jonnek (kontraktor.)
 
Hát figyelj, a 2db V igazság szerint eddig sem nagyon sok vizet zavart. Ha csak az a cél, hogy a JTACjainknak kiképzési feladatokat adjunk, akkor azt kb. nyártól már a H145M-ek is tudni fogják. Szóval akár már idén is mehetnének oda.
És ki az a hülye aki úgy vesz gépet, hogy 3 év múlva kidobhatja mivel már nem lehet tovább hosszabbítani a repidőt ? Ennyire azért Nigériának is megvan a magához való esze.
 
És ki az a hülye aki úgy vesz gépet, hogy 3 év múlva kidobhatja mivel már nem lehet tovább hosszabbítani a repidőt ? Ennyire azért Nigériának is megvan a magához való esze.

Lasd fenn. :) Bovebben:

"Air Marshal Abubakar stated that the NAF was willing to send a team to Hungary to assess available opportunities for aircraft and associated equipment acquisition, human capacity development as well as Research and Development (R&D), amongst other areas of collaboration.

"As you are aware we are fighting a counter-insurgency war in the North East and the aircraft produced by the Hungarian Magnus Aircraft Manufacturing Factory, which has ISR capability, would be useful in adding value to what we are doing in the North East and other Theatres of Operation”, the CAS said.

He highlighted other areas of interest to include the training of fighter pilots, aircraft technicians and engineers as well as capacity development for the operation and maintenance of ISR payloads and ISR imagery analysis."


Meg azt sem zarom ki, hogy elviszik a MiG-29-eket is esetleg, semmilyen fighteruk nincs. Viszont rendeltek Super Tucanot, igy lehet, hogy jet trainingre (L39) befizetnenek nalunk...
 
  • Vicces
Reactions: molnibalage
Ha "nagyon" marad Mihu, nem szétvágni/-rohasztani/nem "elkótya-vetyélni", drónként repülhet, "lazán".
Nincs több repóra a sárkányszerkezetben és a vázban és többször már nem hosszabbítható nagyjavítás után sem. Nem tud biztonságosan repülni mivel megeshet, hogy szétesik. Ez akkor lesz ha lejár az üzemidő amikor rendberakattuk őket. Aztán a tervezett 12 helyett csak 8-at tudtunk felújítatni mert az oroszok a többi állapotfelmérése után azt mondták hogy nem lehet annyira szét vannak.