A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 855
113
Hat igy legyen otosom a lotton: https://www.blogbeforeflight.net/2021/02/nigeria-buy-aircraft-hungary.html

"NAF has not specified what type of aircraft it is looking at, but we believe the most likely are HuAF's Mil Mi-8 transport helicopter or Mil Mi-24 Hind attack helicopter, both of which are being decommissioned and replaced. The NAF fleet already includes Mil-24 purchased second-hand."

Mondjuk nem vilagos, hogy mibol gondoljak, de mivel kulon irnak a Magnus-sztorirol ketlem, hogy azt ertettek volna felre.

Hogyne lenne, nem ujitottuk fel az osszeset, nem? Osszesen 12-14 korul volt, ha jol remlik...?
Ki lehet az a Barcs András és miért ír cikket egy olasz spotter oldalra? Miért gondolja azt, hogy van még eladó kivont Mi-8/24?

2012 és 2016 között a Honvédség eladott szinte minden leállított/sohaüzembenemhelyezett helikoptert. Vitte is mindenki az ingyen gépeket, különböző "hasznosítási" elképzelésekkel, mert csak az elszállítási díjat kellett kikifizetni. Így került gyárudvarra, kertészetbe, múzeumba stb... Valamiért valakinek Etiópiába is megért eladni és odaszállítani 12 db hatástalanított, fegyverzet nélküli Mi-24-es helikoptert. Állítólag annyira eladtak mindent, hogy a 2018-as felújításhoz a múzeumba szánt példányokból (Csőrike2, Szarvastehén) kellett kiszerelni a hajtóműveket, hogy legyen 8 db felújítható hajtómű a gépekhez.

A két finn Mi-8-as még megvan, de annak is lejárt az üzemideje. Mintha maradt volna még néhány terepszínű Mi-24 a szolnoki bázison, lehet hogy az a négy, amit már nem érte meg nagyjavítani.

Van a Hende által 2014-ben beszerzett 3 db "civil" Mi-8-as. Ezeken 2013. szeptembere és 2014. márciusa között végeztek ipari nagyjavítást. Ha 8 évente kell az orosz gépeken ilyen ipari nagyjavítást végezni, akkor ezek leállításra kerülnek idén és jövőre, mert nagyjavítva magyar pénzből valószínűleg már nem lesznek. Ha ezeket még lehet nagyjavítani, ezekre lehet vevőt keresni.

Így marad az 5 Mi-17-es és a 8 Mi-24-es rendszerben. Vagy ezekre a még repülőképesekre jelentkeztek be? Állítólag a Honvédség 2026-ig tervezi üzemeltetni őket. Korábban eladnák őket? Vagy előtte még idejönnének pilótaképzésre a nigériaiak? Beindul a nemzetközi pilótaképző? Találgani mi is tudunk... :)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 445
15 698
113
Meg azt sem zarom ki, hogy elviszik a MiG-29-eket is esetleg

Wow... just wow...
Ilyen kommentek után érzem csak, hogy ha valaki soha nem járt még repülőgép közelében, fogalma nincs mit jelent az airworthiness, üzemidők, ciklusok, felületvédelem, beverődés, NDT átvizsgálás, naptári kikoppanás, stb.

Azok a gépek totálisan alkalmatlanok a repülésre, ha dollárral locsolod le őket és gyémántporban hentergeted sem fognak még egyszer repülni. Otthagyták őket szétrohadni, max restaurálás után mehetnek kiállítási tárgynak. Repülőgépként az íroasztalod is számbavehetőbb, mint azok (és nem, az afrikaiak sem csont hülyék, hogy ezt rájuk sózza bárki is. Max egy múzeumnak).
 
M

molnibalage

Guest
Wow... just wow...
Ilyen kommentek után érzem csak, hogy ha valaki soha nem járt még repülőgép közelében, fogalma nincs mit jelent az airworthiness, üzemidők, ciklusok, felületvédelem, beverődés, NDT átvizsgálás, naptári kikoppanás, stb.

Azok a gépek totálisan alkalmatlanok a repülésre, ha dollárral locsolod le őket és gyémántporban hentergeted sem fognak még egyszer repülni. Otthagyták őket szétrohadni, max restaurálás után mehetnek kiállítási tárgynak. Repülőgépként az íroasztalod is számbavehetőbb, mint azok (és nem, az afrikaiak sem csont hülyék, hogy ezt rájuk sózza bárki is. Max egy múzeumnak).
Az RD33 hajtóműveket egyáltalán megvannak még, vagy azokat is eladták?
A betonos rohadó gépek kb. jó, ha földön álló statikus tárgynak felelnek meg. Talán.
 
K

kamm

Guest
Wow... just wow...
Ilyen kommentek után érzem csak, hogy ha valaki soha nem járt még repülőgép közelében, fogalma nincs mit jelent az airworthiness, üzemidők, ciklusok, felületvédelem, beverődés, NDT átvizsgálás, naptári kikoppanás, stb.

Azok a gépek totálisan alkalmatlanok a repülésre, ha dollárral locsolod le őket és gyémántporban hentergeted sem fognak még egyszer repülni. Otthagyták őket szétrohadni, max restaurálás után mehetnek kiállítási tárgynak. Repülőgépként az íroasztalod is számbavehetőbb, mint azok (és nem, az afrikaiak sem csont hülyék, hogy ezt rájuk sózza bárki is. Max egy múzeumnak).
Avagy valaki csak tul korlatolt es fogalmatlan ahhoz, hogy kilasson a sajat sajtszagu, limitalt letezesebol... mi van, ha utana becserelik massal aljatresznek? Mi van, ha ok maguk szereznek mukodot es ahhoz akarjak alkatresznek?

Szamtalan opcio van, de persze ehhez valaha ertelmes munkat kell eloszor vegezni valakinek, leginkabb normális uzleti eletben, donteshozokent akkor általában kitagul a horizontja és a beszukult, arrogans, nagyhangu viselkedes is tipikusan eltunik, mert rajon, mennyivel nagyobb a vilag, mig korabban a sajat kis kajutjebol latszodott...

Ja jgen, foteltabornok nem szemit ertelmes munkanak, sorry. :p
 
K

kamm

Guest
Ki lehet az a Barcs András és miért ír cikket egy olasz spotter oldalra? Miért gondolja azt, hogy van még eladó kivont Mi-8/24?

2012 és 2016 között a Honvédség eladott szinte minden leállított/sohaüzembenemhelyezett helikoptert. Vitte is mindenki az ingyen gépeket, különböző "hasznosítási" elképzelésekkel, mert csak az elszállítási díjat kellett kikifizetni. Így került gyárudvarra, kertészetbe, múzeumba stb... Valamiért valakinek Etiópiába is megért eladni és odaszállítani 12 db hatástalanított, fegyverzet nélküli Mi-24-es helikoptert. Állítólag annyira eladtak mindent, hogy a 2018-as felújításhoz a múzeumba szánt példányokból (Csőrike2, Szarvastehén) kellett kiszerelni a hajtóműveket, hogy legyen 8 db felújítható hajtómű a gépekhez.

A két finn Mi-8-as még megvan, de annak is lejárt az üzemideje. Mintha maradt volna még néhány terepszínű Mi-24 a szolnoki bázison, lehet hogy az a négy, amit már nem érte meg nagyjavítani.

Van a Hende által 2014-ben beszerzett 3 db "civil" Mi-8-as. Ezeken 2013. szeptembere és 2014. márciusa között végeztek ipari nagyjavítást. Ha 8 évente kell az orosz gépeken ilyen ipari nagyjavítást végezni, akkor ezek leállításra kerülnek idén és jövőre, mert nagyjavítva magyar pénzből valószínűleg már nem lesznek. Ha ezeket még lehet nagyjavítani, ezekre lehet vevőt keresni.

Így marad az 5 Mi-17-es és a 8 Mi-24-es rendszerben. Vagy ezekre a még repülőképesekre jelentkeztek be? Állítólag a Honvédség 2026-ig tervezi üzemeltetni őket. Korábban eladnák őket? Vagy előtte még idejönnének pilótaképzésre a nigériaiak? Beindul a nemzetközi pilótaképző? Találgani mi is tudunk... :)
Afrikaba akarmit el tudsz adni altalaban, teljesen mas szabalyok vannak, raadasul ott mindennek van harmad- ill negyedkezbol is piaca. Beszelj valakivel, aki ott kereskedett, hajmeresztő sztorijai lesznek. :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ki lehet az a Barcs András és miért ír cikket egy olasz spotter oldalra? Miért gondolja azt, hogy van még eladó kivont Mi-8/24?

2012 és 2016 között a Honvédség eladott szinte minden leállított/sohaüzembenemhelyezett helikoptert. Vitte is mindenki az ingyen gépeket, különböző "hasznosítási" elképzelésekkel, mert csak az elszállítási díjat kellett kikifizetni. Így került gyárudvarra, kertészetbe, múzeumba stb... Valamiért valakinek Etiópiába is megért eladni és odaszállítani 12 db hatástalanított, fegyverzet nélküli Mi-24-es helikoptert. Állítólag annyira eladtak mindent, hogy a 2018-as felújításhoz a múzeumba szánt példányokból (Csőrike2, Szarvastehén) kellett kiszerelni a hajtóműveket, hogy legyen 8 db felújítható hajtómű a gépekhez.

A két finn Mi-8-as még megvan, de annak is lejárt az üzemideje. Mintha maradt volna még néhány terepszínű Mi-24 a szolnoki bázison, lehet hogy az a négy, amit már nem érte meg nagyjavítani.

Van a Hende által 2014-ben beszerzett 3 db "civil" Mi-8-as. Ezeken 2013. szeptembere és 2014. márciusa között végeztek ipari nagyjavítást. Ha 8 évente kell az orosz gépeken ilyen ipari nagyjavítást végezni, akkor ezek leállításra kerülnek idén és jövőre, mert nagyjavítva magyar pénzből valószínűleg már nem lesznek. Ha ezeket még lehet nagyjavítani, ezekre lehet vevőt keresni.

Így marad az 5 Mi-17-es és a 8 Mi-24-es rendszerben. Vagy ezekre a még repülőképesekre jelentkeztek be? Állítólag a Honvédség 2026-ig tervezi üzemeltetni őket. Korábban eladnák őket? Vagy előtte még idejönnének pilótaképzésre a nigériaiak? Beindul a nemzetközi pilótaképző? Találgani mi is tudunk... :)
Ezek közül bármelyik is jönne be, már jól járunk!
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 445
15 698
113
Avagy valaki csak tul korlatolt es fogalmatlan ahhoz, hogy kilasson a sajat sajtszagu, limitalt letezesebol... mi van, ha utana becserelik massal aljatresznek? Mi van, ha ok maguk szereznek mukodot es ahhoz akarjak alkatresznek?

Szamtalan opcio van, de persze ehhez valaha ertelmes munkat kell eloszor vegezni valakinek, leginkabb normális uzleti eletben, donteshozokent akkor általában kitagul a horizontja és a beszukult, arrogans, nagyhangu viselkedes is tipikusan eltunik, mert rajon, mennyivel nagyobb a vilag, mig korabban a sajat kis kajutjebol latszodott...

Ja jgen, foteltabornok nem szemit ertelmes munkanak, sorry. :p

Avagy valaki csak tul korlatolt es fogalmatlan ahhoz, hogy kilasson a sajat sajtszagu, limitalt letezesebol... mi van, ha utana becserelik massal aljatresznek? Mi van, ha ok maguk szereznek mukodot es ahhoz akarjak alkatresznek?

Alkatrészek összessége adja ki a repülőgépet - vagyis azok is szarok, azokat nem tudod semmire sem elcserélni, mert semmit sem érnek. Egy repülőgép fedélzeti berendezéseinek van naptári és üzemideje, azok pedig kifutotta régen - a tárolás miatt pedig simán selejtezésre érettek (vannak előírások, hogy kell hosszú távon tárolni, mennyi párát kaphat, hőmérséklet, etc... na azok betonon rohadás esetén máris túllépve). Javíthatatlanok, használhatatlanok, alkatrészként, részegységként egyaránt felhasználhatatlan. Gyűjtőknek jó max. Szó szerint használhatatlanok, ha nem nézel papírt akkor is. Nem kapcsolnak be, nem működnek, nem bírják a terhelést stb...
Amúgy Irán, Ézsak-korea jöhet szóba továbbadni részükről, de ilyesmibe keveredni nagyon nem kéne....

Szamtalan opcio van, de persze ehhez valaha ertelmes munkat kell eloszor vegezni valakinek, leginkabb normális uzleti eletben, donteshozokent akkor általában kitagul a horizontja és a beszukult, arrogans, nagyhangu viselkedes is tipikusan eltunik, mert rajon, mennyivel nagyobb a vilag, mig korabban a sajat kis kajutjebol latszodott...

Én aeronautical mérnökként végeztem és dolgoztam eleget, nekem az ICAO/FAA/EASA szabályok diktálnak, nem pedig valami "kitágult horizont" vagy mi. Az máshol játszik (tervezés). Ami le van írva az okoskönyvbe, abban hiszek és más is. Sajnos nem lehet azokkal a gépekkel mit csinálni - azokat a faszkalapokat, akik kitalálták, hogy ott kell hagyni őket elrohadni (A Szu-22-esekkel és a többivel egyetemben), azokkal kéne kezdeni valamit - mondjuk elküldeni őket egy afrikai bányába gyémántot kaparni hazaárulásért.

Ja jgen, foteltabornok nem szemit ertelmes munkanak, sorry.
:p


Azért a sértettséged igen mókás annak fényében, ahogy te itt beszélsz a fórumtársak többségével.... :D
 
M

molnibalage

Guest
Avagy valaki csak tul korlatolt es fogalmatlan ahhoz, hogy kilasson a sajat sajtszagu, limitalt letezesebol... mi van, ha utana becserelik massal aljatresznek? Mi van, ha ok maguk szereznek mukodot es ahhoz akarjak alkatresznek?

Szamtalan opcio van, de persze ehhez valaha ertelmes munkat kell eloszor vegezni valakinek, leginkabb normális uzleti eletben, donteshozokent akkor általában kitagul a horizontja és a beszukult, arrogans, nagyhangu viselkedes is tipikusan eltunik, mert rajon, mennyivel nagyobb a vilag, mig korabban a sajat kis kajutjebol latszodott...

Ja jgen, foteltabornok nem szemit ertelmes munkanak, sorry. :p
Az ugye megvan, hogy amikor Algéria rájött, hogy az "új" 29-eseinek egy részében használt alkatrész van visszadobta?
Te tényleg azt hiszed, hogy 10-25 éve rohadó sárkányokkal bármit lehet kezdeni? Egy kibaszott kocsi nem érne semmit sem, ami nem repülő, hanem ahhoz képet faék. A magyar 29-es flotta egy roncs flotta. Semmi több. Már 2010-ben az volt az utolsó gépeket leszámítva. Volt olyam gép, ami 1995 óta volt félretolva a szabad ég alatt.

Arcod az a van.
Tudást nem látok.
Valahol vicces, hogy szakemberrel vitatkozol.
 
  • Tetszik
Reactions: éber and Blitz97
K

kamm

Guest
Az ugye megvan, hogy amikor Algéria rájött, hogy az "új" 29-eseinek egy részében használt alkatrész van visszadobta?

Nigeriarol van szo, de ne zavartasd magad...

Te tényleg azt hiszed, hogy 10-25 éve rohadó sárkányokkal bármit lehet kezdeni? Egy kibaszott kocsi nem érne semmit sem, ami nem repülő, hanem ahhoz képet faék. A magyar 29-es flotta egy roncs flotta. Semmi több. Már 2010-ben az volt az utolsó gépeket leszámítva. Volt olyam gép, ami 1995 óta volt félretolva a szabad ég alatt.
Te mar csak tudod mit lehet eladni, vegul is rengeteg kulkereskedelmi tapasztalatod van...
...ja nincs, bocs. :)

Mondjuk persze nem tudhatjuk, lehet, hogy van - alapvetoen hobbicikkeket irogatsz meg YT videokat csinalsz, igy meg az sem derult ki, civilben mi is a szakmad, lehetsz nyugalmazott kulkeres is, folyekony hausa, arab, swahili, bantu es maszajul... :cool:


Arcod az a van.
Tudást nem látok.

Hat te sok mindent nem latsz, de ezt mar regen tudjuk. :)

Valahol vicces, hogy szakemberrel vitatkozol.

Igen vicces, hogy hirtelen mindenki kulkereskedelmi szakember itt, mikozben senkinek nem sikerult meg az orszagbol sem tartosan kikeverednie. :D

Avagy ez olyan szakember-dolog megint, mint amikor @Hpasp meg @Cifu stb tobben valtig allitottatok, hogy a Patriot hypersonic interceptor? :D
Meg azutan is, hogy a DoD ezirnayu kutatassal folalkozo fejlesztesi fonoke a kongresszusi videoban leszogezte, hogy nincs sem ilyen fegyvere, sem ellene veedekezese az Egyesult Allamoknak? :cool:
Tudod attol, hogy ti elkonyvelitek egymast itt "szakembernek", avagy mert valaki repul vagy baromi olvasott antennakban vagy osszeolvas mindent repulokrol, nos attol meg ez nem lesz igy. :p

FYI ezeknek az eladasa a tema es ehhez aztan semmifele repulesi tapasztalat nem kell, mert Afrikaba kb ugyanugy adsz el hutogepet, mint kalasnyikovot avagy lepukkant Migeket. :)
 
K

kamm

Guest
Csak hogy vilagos legyen, miert is valos az erdeklodesuk:

nigeria.jpg




 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
T

Törölt tag 1945

Guest
Avagy ez olyan szakember-dolog megint, mint amikor @Hpasp meg @Cifu stb tobben valtig allitottatok, hogy a Patriot hypersonic interceptor? :D
Meg azutan is, hogy a DoD ezirnayu kutatassal folalkozo fejlesztesi fonoke a kongresszusi videoban leszogezte, hogy nincs sem ilyen fegyvere, sem ellene veedekezese az Egyesult Allamoknak? :cool:

Tőlem maga a QAnon Sámán is állíthatja az ellenkezőjét a kongresszusban, attól még a PAC3 rakétának kutya kötelessége elfogni 3000m/s sebességig a légkörben repülő célokat.
:rolleyes:

Bocsika, de nálam az sajna nem érv, hogy XYZ nagy hangon mit mondott...
 
K

kamm

Guest
Tőlem maga a QAnon Sámán is állíthatja az ellenkezőjét a kongresszusban, attól még a PAC3 rakétának kutya kötelessége elfogni 3000m/s sebességig a légkörben repülő célokat.
:rolleyes:

Bocsika, de nálam az sajna nem érv, hogy XYZ nagy hangon mit mondott...

Nezd, ertem en, nem bantasbol irom, csak probalom kontextusba tenni az itt oly sokat elohuzott "szakertelem" kerdeset. :)
Te ugy erzed, Jobban tudod, mi a "kutya kotelessege" a Patriotnak, mint az amerikai vedelmi miniszteriumi, kutatasert es mernoki fejlesztesert felelos allamtitkar Michael D. Griffin, akinek ez volt a munkaja* es nyilvanosan beszamolt rola az amerikai torvenyhozas illetkes minisztere elott, az ellenkezojet allitva (14:45-nel), mint amiben te hiszel.

Van ilyen, nincs ezzel semmi baj, nagy a vilag. :cool:
Az exnejem ennel sokkal karosabb dolgokat gondol magarol. :D

*: Csak mielott megkerdojeleznenk a szakertelmet: "Michael Douglas Griffin is an American physicist and aerospace engineer who served as the Under Secretary of Defense for Research and Engineering from 2018 to 2020. He previously served as Administrator of NASA, the U.S. space agency, from April 13, 2005, to January 20, 2009.)
 
  • Vicces
Reactions: vasszekely

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 060
130 034
113
Nezd, ertem en, nem bantasbol irom, csak probalom kontextusba tenni az itt oly sokat elohuzott "szakertelem" kerdeset. :)
Te ugy erzed, Jobban tudod, mi a "kutya kotelessege" a Patriotnak, mint az amerikai vedelmi miniszteriumi, kutatasert es mernoki fejlesztesert felelos allamtitkar Michael D. Griffin, akinek ez volt a munkaja* es nyilvanosan beszamolt rola az amerikai torvenyhozas illetkes minisztere elott, az ellenkezojet allitva (14:45-nel), mint amiben te hiszel.

Van ilyen, nincs ezzel semmi baj, nagy a vilag. :cool:
Az exnejem ennel sokkal karosabb dolgokat gondol magarol. :D

*: Csak mielott megkerdojeleznenk a szakertelmet: "Michael Douglas Griffin is an American physicist and aerospace engineer who served as the Under Secretary of Defense for Research and Engineering from 2018 to 2020. He previously served as Administrator of NASA, the U.S. space agency, from April 13, 2005, to January 20, 2009.)
Mekkora esély van rá, hogy a védtelenség állítása valójában pénzkuncsorgási kísérlet? Az összes NATO secretary ezt szokta csinálni.
 
K

kamm

Guest
Mekkora esély van rá, hogy a védtelenség állítása valójában pénzkuncsorgási kísérlet? Az összes NATO secretary ezt szokta csinálni.
Hat, itt azert ilyen trukkokre nincs szukseguk, az egesz Congress a zsebukben van, annyit kapnak, amennyit akarnak. :)

No meg az europainal atlathatobban megy a folyamat, itt konkret, publikus rendszere van, mire mennyit adnak, abbol mit teljesitenek es mikorra stb.
Jol tudjuk, hogy vagy 4-5 ceg dolgozik hypersonic interceptoron, a DoD eleve szereti szetteriteni az ilyesmi penzeket, utalja, ha egyetlen szallito van, mert akkor szetraboljak magukat.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 662
71 889
113
Egyetértek. Akármilyen hasznalt cuccot elvisznek, azt sem itt eszi utana a fene, hanem valahol legalabb haszna lesz, esetleg csak alkatreszkent (már van most is Hindjuk), az is környezetvédelmi győzelem nekünk.
Nektek nem, csak nekünk. Evil laugh.... :D
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Portfolio: Mi lehet a régi szovjet haditechnika sorsa? Mi lesz a T-72-esekkel, BTR-ekkel, AK-gépkarabélyokkal? Mennek a lőcélnak és a zúzdába, vagy felmerült egyes típusok korszerűsítése?

Maróth Gáspár: Ezeknek az eszközöknek a korszerűsítése sem minőségben, sem hadrafoghatóságban nem hozza meg azt az eredményt, amiért érdemesnek látom, hogy befektessünk ezekbe a technikákba. A legfontosabb ráadásul az, hogy együttalkalmazhatóságban nem fogják hozni azokat a paramétereket a modern fegyverekkel, ami miatt érdemes lesz velük foglalkozni.

Fölmerült egyes eszközök korszerűsítésének a gondolata, csak azért, hogy ki tudjuk egyensúlyozni a magyar haderőfejlesztés költségeit és el tudjuk időben nyújtani.

A régi technika modernizációjával kapcsolatosan még mindig vannak elképzeléseink, de sikerült az elmúlt időben olyan megállapodásokat kötni, amelyek ezeknek a programoknak a szükségességét egyre kétségesebbé teszik.

Meg kell próbálnunk az eszközök értékéből annyi bevételt generálni, amennyit vissza tudunk forgatni a modern haditechnikai eszközök beszerzésébe és eszerint értékeljük őket a jelen pillanatban.

Voila, ahogy a muvelt nemet mondana - akkor talan megiscsak jo helyen kaparaszik az a magyar-nigeriai blogger...?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely