A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A lényeg pont az, hogy tényleg érted a témát, vagy csak idézel kapitóliumi megszólalásokat mert azokat dobta fel a Gugli.
Nem, a lenyeg az, hogy te nem erted a tema egeszet, pont azert, mert erted egy reszletet, de keptelen vagy elfogadni, hogy a megrogzult prekoncepciod marhasagnak bizonyult. :)

Amugy ez vicces: mitol is lenne erdekes, hogyan is kerult elo az a video, ami kerek-perec cafolja a te szent meggyozodesedet? Tudod, ami szerint a rakettanak "kutya kotelesssege" hypersonic elfogonak lenni? :)

Az onmagaban mar sokat elarul, hogy azon gimnasztikazunk hogy en (szemely szerint) mit gondolok "szerintem" (sic!) a Patriot hypersonic elfogokepessegerol, mikozben az teljesen irrelevans, ugye - sosem az en elkepzelesem volt a kerdes, hanem az a teny, hogy a Patriot nem az, nem hypersonic elfogo es sosem lesz az, barmennyire is probalod megkerulni ezt. :cool:

(FYI a megszolalst nem "dobja fel a gugli", hanem meg kell keresni, ahhoz meg tudni kell, ki kicsoda a temaban - tudod, a hirfolyam stb, amit feljebb emlitettem. Ez megint egy olyan rutin, amit nem feltetlenul ismersz, igy aztan lebecsulod, hasonlo arroganciaval. Nem veletlenul irtam az informatikaban elterjedt alapvetest a felinformalt userekrol...)

Persze ha szerinted csak te ertesz hozza, akkor ha valaki nem ert veled egyet, akkor az - evidently! - nem erthet hozza. :cool: Kilog a - logika. :hadonaszos:
(Ezt hivom en marixsta dedukcionak, az esti foxi-maxi gyorstalpalokon oktattak ilyen szintu logikat dialektikus materializmus cimszoval az esztergalyos-parttitkaroknak anno. :D)

Nincs is több kérdésem.

;)
Meg jo. :D Nem kerdezned kellett volna kezdettol fogva, hanem valaszolni. :)
Mivel a fenti logikad szerint keptelenseg cafolni, amit az illetekes amerikai vedelmi allamtitkar mondott, ezert mas nem marad, mint masra terelni, most eppen az en Patriot technikai ismeretemre terelni a kerdest.
Engem nem zavar, en tudom, hogy kelloen idegesitoen preciz es logikus vagyok (karrierem resze), ugyis mindig ramutatok ezekre - no meg onmagaert is beszel am, ahogy probalod terelni a szot... :cool:

Na de eleg az offbol, ha van mit meg beszelni, akkor vigyuk at a megfelelo tema ala. :)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Az onmagaban mar sokat elarul, hogy azon gimnasztikazunk hogy en (szemely szerint) mit gondolok "szerintem" (sic!) a Patriot hypersonic elfogokepessegerol, mikozben az teljesen irrelevans, ugye - sosem az en elkepzelesem volt a kerdes, hanem az a teny, hogy a Patriot nem az, nem hypersonic elfogo es sosem lesz az, barmennyire is probalod megkerulni ezt. :cool:

Hát pedig itt egy haditechnika fórumban csak akkor lehet szerintem legalábbis értelmes beszélgetést folytatni, ha nem csak egy álomtitkárt vagy QAnon Sámánt tudnál idézni, hanem meg is tudnád indokolni is a véleményedet. Jót lehetne ugyan beszélgetni a Patriot képességeiről, és jelentős limitációiról, de nem azzal aki szerint a világ fekete/fehér, és aki cáfolja a Gugli idézetét az biztosan téved, mer az álomtitkár megmondta.;)

No ezzel itt be is fejeztem az Offolást.
 
K

kamm

Guest
Avagy valaki csak tul korlatolt es fogalmatlan ahhoz, hogy kilasson a sajat sajtszagu, limitalt letezesebol... mi van, ha utana becserelik massal aljatresznek? Mi van, ha ok maguk szereznek mukodot es ahhoz akarjak alkatresznek?

Alkatrészek összessége adja ki a repülőgépet - vagyis azok is szarok, azokat nem tudod semmire sem elcserélni, mert semmit sem érnek. Egy repülőgép fedélzeti berendezéseinek van naptári és üzemideje, azok pedig kifutotta régen - a tárolás miatt pedig simán selejtezésre érettek (vannak előírások, hogy kell hosszú távon tárolni, mennyi párát kaphat, hőmérséklet, etc... na azok betonon rohadás esetén máris túllépve). Javíthatatlanok, használhatatlanok, alkatrészként, részegységként egyaránt felhasználhatatlan. Gyűjtőknek jó max. Szó szerint használhatatlanok, ha nem nézel papírt akkor is. Nem kapcsolnak be, nem működnek, nem bírják a terhelést stb...

Ha jol emlekszem, a MIGekbol a nemetektol kapottak szinte allig voltak hasznalva. a Korrosziotol eltekintve szinte biztos vagyok benne, hogy afrikai kozegben minimum alkatresznek elmennek.
Kerdezz meg par ezugyben jaratos embert, mi mindent adtak el Afrikaba es mi tortent veluk. Meg fogsz lepodni.

Amúgy Irán, Ézsak-korea jöhet szóba továbbadni részükről, de ilyesmibe keveredni nagyon nem kéne....

Errol beszelek, hogy nem feltetlenul a nigeriai legiero fog vele felszallni es BHot irtani.

Szamtalan opcio van, de persze ehhez valaha ertelmes munkat kell eloszor vegezni valakinek, leginkabb normális uzleti eletben, donteshozokent akkor általában kitagul a horizontja és a beszukult, arrogans, nagyhangu viselkedes is tipikusan eltunik, mert rajon, mennyivel nagyobb a vilag, mig korabban a sajat kis kajutjebol latszodott...

Én aeronautical mérnökként végeztem és dolgoztam eleget, nekem az ICAO/FAA/EASA szabályok diktálnak, nem pedig valami "kitágult horizont" vagy mi. Az máshol játszik (tervezés). Ami le van írva az okoskönyvbe, abban hiszek és más is. Sajnos nem lehet azokkal a gépekkel mit csinálni - azokat a faszkalapokat, akik kitalálták, hogy ott kell hagyni őket elrohadni (A Szu-22-esekkel és a többivel egyetemben), azokkal kéne kezdeni valamit - mondjuk elküldeni őket egy afrikai bányába gyémántot kaparni hazaárulásért.
Ebben egyetertunk es semmikeppen sem gondolom, hogy barmilyen nyugati-europai-amerikai stb standard szerint hasznalhatoak lennenek. Viszont azt valtig allitom, hogy afrikai viszonyok koze mindent azaz ezeket is el lehetne adni. :)


Ja jgen, foteltabornok nem szemit ertelmes munkanak, sorry.
:p


Azért a sértettséged igen mókás annak fényében, ahogy te itt beszélsz a fórumtársak többségével.... :D
Sertett semmikeppen sem vagyok, ahhoz tul sokat eltem mar Amerikaban, raadasul bevandorlokent a semmibol kezdtem. :)
Az epes szarkazmus mindossze arra vontakozott, hogy sokan itt hajlamosak lebecsulni az aktiv uzleti elet interdisciplinary hatasat azaz konkretan rengeteg szempont miatt is elvihetik azokat a tenyleg botranyosan elrohasztott Migeket.
 
K

kamm

Guest
Hát pedig itt egy haditechnika fórumban csak akkor lehet szerintem legalábbis értelmes beszélgetést folytatni, ha nem csak egy álomtitkárt vagy QAnon Sámánt tudnál idézni, hanem meg is tudnád indokolni is a véleményedet.
Amugy egyszer-ketszer leirtuk paran. Sok ertelmes valasz nem jott ra.

Jót lehetne ugyan beszélgetni a Patriot képességeiről, és jelentős limitációiról, de nem azzal aki szerint a világ fekete/fehér, és aki cáfolja a Gugli idézetét az biztosan téved, mer az álomtitkár megmondta.;)
Hat igen, ugy nehez beszelgetni, ha te konkretan annyit birtal az allamtitkarra is mondani, hogy "Es te ezt elhiszed?".... no comment. :D
A muszaki parameterek jo resze titkos, igy maximum deduktivan vagyunk kepesek rajuk kovetkeztetni, igy eleve ertelmetlen barmifele online forrast kizarni, nem igaz? :)

No ezzel itt be is fejeztem az Offolást.
Ahogy gondolod. Ha meggondolod magad, tedd at oda, ahova szerinted illik (en ezt sosem tudom eldonteni.)
 
M

molnibalage

Guest
Teljesen egyértelműen az, csak nagyszájú barátunknak nem esik le...
... pedig ő szokta emlegetni az amcsi hadiipari összefonódásokat.
:rolleyes:

Sajna egyáltalán nem ért a témához, így indoklás helyett csak az idézés maradt számára.
:D
Emlékszem még 2004/05 táján az indiai gyakorlat utáni sírásra, hogy "lemosták az F-15-ösöket". Az is arról szólt, hogy "give more F-22".
Aztán nem sikerült az sem.
Tudom, reverse engineering, de van még olyan ország, ahol(akámennyire is NIGGER) nem képesek egy egyszerű material analisys elvégzésére, és utángyártani? Vagy én gondolom túl?
Te szénné elemezhetsz egy anyagot, akkor is igen nehéz kitalálni a végeredményből, hogy hogyan gyártották.
Amióta csak mérnök vagyok és egyre több és több dolgot terveztem számomra felfoghatatlan dimenzióba került ez az egész, hogy ki képes igen komplex dolgokat legyártani. Lehet, hogy csak tőlem áll túl távol a terület, de a gyártás az, ahol nincs melléduma. Ha nem működik a végén a dolog, ahogy megtervezted, akkor előbb utóbbi kiderül...

De tegyük fel, hogy esetleg szuperagy van és kideríted. Remek. És gyártani ki és mivel fogja?
Hát pedig itt egy haditechnika fórumban csak akkor lehet szerintem legalábbis értelmes beszélgetést folytatni, ha nem csak egy álomtitkárt vagy QAnon Sámánt tudnál idézni, hanem meg is tudnád indokolni is a véleményedet. Jót lehetne ugyan beszélgetni a Patriot képességeiről, és jelentős limitációiról, de nem azzal aki szerint a világ fekete/fehér, és aki cáfolja a Gugli idézetét az biztosan téved, mer az álomtitkár megmondta.;)

No ezzel itt be is fejeztem az Offolást.

Semmi off nem volt. Kibaszottul irrtáló, amit kamm itt művel amióta csak itt van. Lényegében soha nem futotta neki számokkal és valódi doksikkal érvelésre. Nem véletlenül van ignore-ban csapva. Ha mással dumál néha felfedem, hogy lássam, a Pi és az e mellett vannak más állandó dolgok is a világban.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 270
113
Tessék, itt az updételt térkép:
milindustry.jpg

Péntek at 22:08
A Kecskemét - Szolnok - Debrecen vonal nagyon üres még. Miskolc is nagyon reméli még hogy kap valamilyen hadipari beruházást.

Ma, ekkor: 17:40

Nah, kaptunk egy kis játékot.
Tippek hadiipari beruházásra

Tervben van még Nyíregyháza és Jász-Nagykun-Szolnok bevonása, illetve vizsgáljuk a lehetőségeket Borsod és Heves megyékben is.

Először is van 1 hiányzó megye!!! Győr-Moson-Sopron!! Később még sztem belép, de egyelőre nagytakarítás van.

Nyíregyháza, radar RM Canada.

Jász-Nagykun-Szolnok, van tipp?? @dudi pont hiányolta vmelyik nap a szolnoki ipari beruházásokat.

Borsod. Itt is lobbiznak a helyi képviselők a lőpor- és lőszergyártásra. Viszont az ózdi kohászat hogy kerül a képbe???

Heves???

A Rába mellett a törökök is kaptak komolyabb kritikát.
A drónjaik házasítását a német politika megfúrna a német hadiiparral. Egyelőre a németek a fegyveres drónoktól is ódzkodnak politikai alapon. Viszont nálunk itt a szürke zónába átcsúszhat vmi együttműködés??

BTR, T-72, AK menni Afrika???

Ez meg tetszett. Kiskunfélegyháza. :cool:
Nem várt módon a fél világ bejelentkezett, hogy szeretne társulni a gyárban velünk.

Legyen meg itt is... :rolleyes:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 900
72 637
113
Kiskunfélegyházát összekeverte Kiskunhalassal a térképszerkesztő, de ettől még szép munka. :)

Jász-Nagykunban és Borsodban mit akarhatnak?
Erről még tippet sem olvastam.
Borsod
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 270
113
Kiskunfélegyházát összekeverte Kiskunhalassal a térképszerkesztő, de ettől még szép munka. :)

Jász-Nagykunban és Borsodban mit akarhatnak?
Erről még tippet sem olvastam.

Jász-Nagykun az még a dél-keleti klaszterhez tartozhat? A dél-keleti klaszterben repülőgépipari klasztert akarnak létrehozni...
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 424
21 079
113
Kérdezném, hogy a regionális reptereknél (pl. Debrecen) a légiforgalmi irányítás helyben zajlik vagy Ferihegyhez tartozik?!
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Kérdezném, hogy a regionális reptereknél (pl. Debrecen) a légiforgalmi irányítás helyben zajlik vagy Ferihegyhez tartozik?!
Ilyen kis reptereken (Debrecen, Nyíregyháza, Békéscsaba, Szeged, Pécs, Győr, Sarmellék) nincsen légiforgalmi irányítás, csak légiforgalmi tájékoztatás. Jogilag jelentősen más: nem ad engedélyt, csak tájékoztat, tanácsol és kér. Egy esetben utasíthat, ha műszeres repülési szabályok szerint repülő forgalom van, akkor a többieket leszállásra, vagy a légtér elhagyására utasíthatja. Ez helyből történik, nem a Hungarocontrol által.
Volt szó róla, hogy Debrecenben kiépítik azt, hogy Pestről irányítsák a repteret, de ez nem történt meg, (ahogy semmilyen fejlesztés* sem, amit az elmúlt 5 évben beígértek, pedig elég sok virtuális milliárd elrepült.)
* ez rosszindulató megjegyzés, mert tényleg volt fejlesztés. Muszáj volt, hogy a reptér elérje az előírt minimális szintet. Kellett új kerítés, hogy ne rohangáljanak őzcsapatok a leszálló gép alatt. Előtér világítás, mert az is előírás, stb.
 
K

kamm

Guest
Ilyen kis reptereken (Debrecen, Nyíregyháza, Békéscsaba, Szeged, Pécs, Győr, Sarmellék) nincsen légiforgalmi irányítás, csak légiforgalmi tájékoztatás. Jogilag jelentősen más: nem ad engedélyt, csak tájékoztat, tanácsol és kér. Egy esetben utasíthat, ha műszeres repülési szabályok szerint repülő forgalom van, akkor a többieket leszállásra, vagy a légtér elhagyására utasíthatja. Ez helyből történik, nem a Hungarocontrol által.
Volt szó róla, hogy Debrecenben kiépítik azt, hogy Pestről irányítsák a repteret, de ez nem történt meg, (ahogy semmilyen fejlesztés* sem, amit az elmúlt 5 évben beígértek, pedig elég sok virtuális milliárd elrepült.)
* ez rosszindulató megjegyzés, mert tényleg volt fejlesztés. Muszáj volt, hogy a reptér elérje az előírt minimális szintet. Kellett új kerítés, hogy ne rohangáljanak őzcsapatok a leszálló gép alatt. Előtér világítás, mert az is előírás, stb.
Nem ugy volt, hogy a debrecenit is fejlesztik?
Amugy egyaltalan 0-24-ben uzemelnek ezek vagy nine-to-five irodak? :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Debrecenm, Kecskemét, Békéscsaba. Elbír ennyit a piac, vagy stadion-effekt?
Mo.on gazdaságilag nem racionálisak a vidéki kereskedelmi repterek.
Sem a piac méret (lakosság száma) sem a piac vásárló ereje nem teszi rentábilissá a vidéki kereskedelmi repülést.
A Wiiz is küzd keményen a debreceni járataival, azok is állandóan a lét, nem lét határán egyensúlyoznak.
A 2000 es évek eléjén volt már egy ilyen hullám amikor elb.tak néhány tízmilliárdot - jórészt Eu.s pénzt - arra hogy beton pályákat építettek Pécsen, Szegeden, B.csabán, stb... és megpróbáltak hasznosítani olyan meglévő reptereket mint Sármellék és Debrecen.
Gazdaságilak a reptér ûzemeltetés kivétel nélkül mindenhol csúnya bukta lett.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Mo.on gazdaságilag nem racionálisak a vidéki kereskedelmi repterek.
Sem a piac méret (lakosság száma) sem a piac vásárló ereje nem teszi rentábilissá a vidéki kereskedelmi repülést.
A Wiiz is küzd keményen a debreceni járataival, azok is állandóan a lét, nem lét határán egyensúlyoznak.
A 2000 es évek eléjén volt már egy ilyen hullám amikor elb.tak néhány tízmilliárdot - jórészt Eu.s pénzt - arra hogy beton pályákat építettek Pécsen, Szegeden, B.csabán, stb... és megpróbáltak hasznosítani olyan meglévő reptereket mint Sármellék és Debrecen.
Gazdaságilak a reptér ûzemeltetés kivétel nélkül mindenhol csúnya bukta lett.
Hévízt ismerem, kb évente egyszer bejelentik hogy "namostaztán turizmusraalapozva..."