A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Én azért reménykedem benne, hogy nem támadjuk és nem szálljuk meg Ausztriát.

A németeket nem nagyon érdekelte. A 2 két kínai egymás között felosztotta a témákat. Kőkeményen gyártási gondok meh dinamikus igénybevételek szilárdsági számolása.

Igen. Ez a nyugati oktatásban általános gond. Azt várja el a szülő, hogy beadja a pelenkás bébit és az iskola másik kapuján pár évvel később kijön a saját lábán az öltönyös, nyakkendős, minden tudással felvértezett 18 éves kisgyereke.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 936
29 352
113
Kár, hogy a toronyháztilalom miatt Budapest nem tud pénzügyi központtá fejlődni (ahol a milliárdok kevesebbet érnek, mint néhány sehonnai bürokrata szava, aki megtilthatja a pénz reprezentációját a szektor igényelte külsőségek -tehát toronyházak- formájában, ott a pénz nincs biztonságban), mert nem csak az ipar menekül Németország és fog még jobban, hanem a tőke és a vagyon is!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Kár, hogy a toronyháztilalom miatt Budapest nem tud pénzügyi központtá fejlődni (ahol a milliárdok kevesebbet érnek, mint néhány sehonnai bürokrata szava, aki megtilthatja a pénz reprezentációját a szektor igényelte külsőségek -tehát toronyházak- formájában, ott a pénz nincs biztonságban), mert nem csak az ipar menekül Németország és fog még jobban, hanem a tőke és a vagyon is!
Én még mindig aztmondom nem feltétlen kellene BP re egy pénzügyi központ én Rajkát fejleszteném valami hasonlóvá (persze kertvárossal eggyütt :) jajj de szép lenne :)
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 563
113
Ki vette meg??

Siegdried Wolf nyugdíjas topmenedzser

1995 - 2010 a Magna különböző vezetője, elnöke.

Jelenleg
Sberbank Europe AG, Oroszország legnagyobb bankja, a Sberbank európai leányvállalatának elnöke . [10] 2016 januárjában elnyerte az Orosz Barátság Rendje kitüntetést. [11]

De hol dolgozott korábban???

Következő pozíciója a Hirtenberger AG -nél volt 1983 és 1995 között . Ott először a minőségügyi osztály vezetőjétől az osztályvezetőig dolgozott fel. Miután Wolf később az üzemeltetési menedzser funkcióját töltötte be, végül munkaigazgató és általános felhatalmazott aláíró volt.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 256
113
Ki vette meg??

Siegdried Wolf nyugdíjas topmenedzser

1995 - 2010 a Magna különböző vezetője, elnöke.

Jelenleg
Sberbank Europe AG, Oroszország legnagyobb bankja, a Sberbank európai leányvállalatának elnöke . [10] 2016 januárjában elnyerte az Orosz Barátság Rendje kitüntetést. [11]

De hol dolgozott korábban???

Következő pozíciója a Hirtenberger AG -nél volt 1983 és 1995 között . Ott először a minőségügyi osztály vezetőjétől az osztályvezetőig dolgozott fel. Miután Wolf később az üzemeltetési menedzser funkcióját töltötte be, végül munkaigazgató és általános felhatalmazott aláíró volt.

Nem vágom mi ez a WSA Beteiligungs Gmbh, de ilyen fantomcégnek tűnik így elsőre. (Wolf Siegdried Automobile???)
Kellemetlen illata van ennek az egésznek.

@pöcshuszár arra akartál rámutatni, hogy MAN-t ‘23-ig gyártanak már csak a Steyr-ben? Ergo valahova megy? Vagy hogy a WSA mögött mo vagyunk?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 563
113
Nem vágom mi ez a WSA Beteiligungs Gmbh, de ilyen fantomcégnek tűnik így elsőre. (Wolf Siegdried Automobile???)
Kellemetlen illata van ennek az egésznek.

@pöcshuszár arra akartál rámutatni, hogy MAN-t ‘23-ig gyártanak már csak a Steyr-ben? Ergo valahova megy? Vagy hogy a WSA mögött mo vagyunk?
Ahogy nezem ilyen családi vállalkozás.

Anno a Papa nagy spíler volt

 
K

kamm

Guest
Kár, hogy a toronyháztilalom miatt Budapest nem tud pénzügyi központtá fejlődni (ahol a milliárdok kevesebbet érnek, mint néhány sehonnai bürokrata szava, aki megtilthatja a pénz reprezentációját a szektor igényelte külsőségek -tehát toronyházak- formájában, ott a pénz nincs biztonságban), mert nem csak az ipar menekül Németország és fog még jobban, hanem a tőke és a vagyon is!
Halistennek nem tudjak szetbaszarintani a varoskepet. Az egyetlen hely, ahova el tudnam kepzelni, az valamelyik csepeli betonrengeteg helyere, de ahhoz meg partizezer embert kellene kivasarolni a panelokbol plusz normalis kozlekedest csinalni stb...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 256
113
Halistennek nem tudjak szetbaszarintani a varoskepet. Az egyetlen hely, ahova el tudnam kepzelni, az valamelyik csepeli betonrengeteg helyere, de ahhoz meg partizezer embert kellene kivasarolni a panelokbol plusz normalis kozlekedest csinalni stb...
A Mol toronnyal már sikerült.

Én a Csepel északi végére raktam volna ezt a tornyos részt, a szennyvízderítő helyére. Ehelyett van már az Árpád híd pesti hídfőjénél egy, meg most építenek egyet Dél-Budán a Kopaszinál.

Mondjuk ez itt erősen off, úgyhogy bocsánat, téezres.
 
K

kamm

Guest
Nem vágom mi ez a WSA Beteiligungs Gmbh, de ilyen fantomcégnek tűnik így elsőre. (Wolf Siegdried Automobile???)
Kellemetlen illata van ennek az egésznek.

@pöcshuszár arra akartál rámutatni, hogy MAN-t ‘23-ig gyártanak már csak a Steyr-ben? Ergo valahova megy? Vagy hogy a WSA mögött mo vagyunk?
Konkretan nekem ugy hangzik a cikk, hogy 2023-ban kifut a MAN licensz markahasznalati joga es utana Steyr neven akarnak mindenfelet gyartani (valoszinuleg tovabbra is RM linceszelve a technologiat.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 808
47 095
113
Nem vágom mi ez a WSA Beteiligungs Gmbh, de ilyen fantomcégnek tűnik így elsőre. (Wolf Siegdried Automobile???)
Kellemetlen illata van ennek az egésznek.

@pöcshuszár arra akartál rámutatni, hogy MAN-t ‘23-ig gyártanak már csak a Steyr-ben? Ergo valahova megy? Vagy hogy a WSA mögött mo vagyunk?
Az utolsó rész az szerintem nem stimmel, de alapvetően az mindenképpen informatív, hogy tőlük a MAN mint márkanév megy onnan.
Ez megkönnyítene egy esetleges magyarországi áttelepülést.
Ha kezdetben csak a military üzletág kerül át hozzánk, úgy hogy a hajtásláncot, alvázat csak megkapjuk, és itthon végzik a kabin összerakását, már az egy pozitív dolog. Aztán lehet szépen bővülni.
Én korábban eléggé szkeptikus voltam ezzel a forgatókónyvvel kapcsolatban, de így, hogy az osztrákoknál folyamatos és tervezezzett visszafejlesztés jön, ráadásul 2 éves időtávban....hááát minimum elgondolkodtató...
Az az igazság, hogy a katonai járművek kis példányszámai jó alternatíva lehet egy győri átköltözésre.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 854
6 256
113
Az utolsó rész az szerintem nem stimmel, de alapvetően az mindenképpen informatív, hogy tőlük a MAN mint márkanév megy onnan.
Ez megkönnyítene egy esetleges magyarországi áttelepülést.
Ha kezdetben csak a military üzletág kerül át hozzánk, úgy hogy a hajtásláncot, alvázat csak megkapjuk, és itthon végzik a kabin összerakását, már az egy pozitív dolog. Aztán lehet szépen bővülni.
Én korábban eléggé szkeptikus voltam ezzel a forgatókónyvvel kapcsolatban, de így, hogy az osztrákoknál folyamatos és tervezezzett visszafejlesztés jön, ráadásul 2 éves időtávban....hááát minimum elgondolkodtató...
Az az igazság, hogy a katonai járművek kis példányszámai jó alternatíva lehet egy győri átköltözésre.

Ez jól hangzik.

Mondjuk én akkor lennék maradéktalanul boldog, ha a D2066-os mocit meg az győri Audinál gyártanák. Csak úgy, mellesleg.

Hopp beleért a bilibe a kezem.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
781
2 301
93
Kár, hogy a toronyháztilalom miatt Budapest nem tud pénzügyi központtá fejlődni (ahol a milliárdok kevesebbet érnek, mint néhány sehonnai bürokrata szava, aki megtilthatja a pénz reprezentációját a szektor igényelte külsőségek -tehát toronyházak- formájában, ott a pénz nincs biztonságban), mert nem csak az ipar menekül Németország és fog még jobban, hanem a tőke és a vagyon is!
Érzik a komcsi szagot. Félnek a még magasabb adóktól. A mai választási eredmények pedig azt igazolják hogy a rémálom valóra válik a számukra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 279
113