Megkockáztatom erre a veresegyházi GE Aviation már most is alkalmas lenne. Sokkal rentábilisabban:Ez a cég alkalmas lehet a Ge alapú gripen hajtómű nagyjavítására is esetleg majd?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Megkockáztatom erre a veresegyházi GE Aviation már most is alkalmas lenne. Sokkal rentábilisabban:Ez a cég alkalmas lehet a Ge alapú gripen hajtómű nagyjavítására is esetleg majd?
Csak ez nincs magyar tulajdonban... De a "rentábilis" a kulcsszó, mert csak magyar igényekből a Tungsram sem tudna megélni.Megkockáztatom erre a veresegyházi GE Aviation már most is alkalmas lenne. Sokkal rentábilisabban:
Csak mert nem egyértelmű. 4,5 milliárd volt az összeg.Volt 1 kis költségvetési átcsoportosítás szenteste. 4 5 milliárdot betolt a kormány az ITM-en keresztül a fa alá. A Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt kapta. Ez a cég szervezi egységbe a hazai állami hadiipari cégeket és felügyelu az állami reszesedéseket a hadiipari vegyesvállalatokban.
Kilőtt százalék inflációval, 370++ Euró árfolyammal, -ami jövőre még szarabb lesz, hová fognak elszállni a beszerzési, gyártási költségek, és miből lesznek kifizetve?
Kicsit mindkettő.Csak hogy jól értsük, most a magyarokért aggódsz, vagy előre röhögsz rajtunk?
ugy hogy nem történik forint eurora/dollára váltása az üzletekkor. hanem alapbol euroval dolláral fizetünkKilőtt százalék inflációval, 370++ Euró árfolyammal, -ami jövőre még szarabb lesz, hová fognak elszállni a beszerzési, gyártási költségek, és miből lesznek kifizetve?
A közművekért, energiáért mivel fog fizetni a magyar cég? Linkeltétek töbször pld Németországban mennyivel ugrott meg az ipari termelési költség, Es se fog megállni a határnál....ugy hogy nem történik forint eurora/dollára váltása az üzletekkor. hanem alapbol euroval dolláral fizetünk
ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején...Kicsit mindkettő.
- ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
-de atomenergiás topicban leírtk ezerszer, a fizika törvénye ellen vizelni nem lehet, Na a gazdasági törvények ellen se. Ráadásul a hadiiapar soha nem lesz húzóágazat Magyarországon, bármit is fantáziálnak egyesek. A keletkező nyereség a költségvetés és az ország számára soha nem lesz jelentős. Tegük fel évente eladnánk annyi Lynxet, mint amit a Honvédség rendszeresít... ami képtelenség? Mennyi is az kétmilliárd euro? Vegyesvállalatban? Ebből legyen x százalék a nyereség..Mi marad itthon?
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején...
Vannak alkalmas hazai beszállítók, az RM már tárgyal pár céggel, de természetesen ahogy autóiparban itt is évtizedes távlatban tud egy normális hálózat létrejönni. (akkora sosem lesz mint az autóiparban természetesen)-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.
A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.
-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...
Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.
Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Engem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.
A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.
-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...
Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.
Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Hja erre azért még visszatérek.Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
StimmtEngem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?
De ha már, akkor legyünk pontosak.
A 42M euro-ra 25,5M euro jutott adóban, járulékokban.
És ez csak a Merci saját befizetéseit tartalmazza. A beszállítóké még ehhez jön.
Ez pontosan 25,5M euroval több mint ha nem lenne itt az országban.
A fegyveriparnál miért lenne máshogy?
Ha nem lennének ezek a gyárak, akkor semmilyen kompenzáció nem lenne arra piszok sok pénzre, amit fegyverekre ki kell kifizetni.
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?Stimmt
De megint elegánsan másról beszélve nem a kérdésre válaszoltál. A magyar autóipar a járvány előtt a gdp 10, az ipri termelés több mint húsz százalékát adta. A termelés 92 százaléka exportra megy. magyar rendelés hadiipari lényegében eddig csak saját felhasználásra van. autóipari 2019-es összebevétel 8000 milliárd forint. Ehhez képest a magyar hadiipar elenyésző lesz.
terméktámogatást. fejlesztést nem tud adni.
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?
Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
Ez nem kérdés. Inkább fajlagosan fog felnőni az autóiparhoz.Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....