A magyar hadiipar napjainkban

Ez a cég alkalmas lehet a Ge alapú gripen hajtómű nagyjavítására is esetleg majd?
Megkockáztatom erre a veresegyházi GE Aviation már most is alkalmas lenne. Sokkal rentábilisabban:
 
Megkockáztatom erre a veresegyházi GE Aviation már most is alkalmas lenne. Sokkal rentábilisabban:
Csak ez nincs magyar tulajdonban... De a "rentábilis" a kulcsszó, mert csak magyar igényekből a Tungsram sem tudna megélni.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow
Volt 1 kis költségvetési átcsoportosítás szenteste. 4 5 milliárdot betolt a kormány az ITM-en keresztül a fa alá. A Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt kapta. Ez a cég szervezi egységbe a hazai állami hadiipari cégeket és felügyelu az állami reszesedéseket a hadiipari vegyesvállalatokban.
 
Volt 1 kis költségvetési átcsoportosítás szenteste. 4 5 milliárdot betolt a kormány az ITM-en keresztül a fa alá. A Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt kapta. Ez a cég szervezi egységbe a hazai állami hadiipari cégeket és felügyelu az állami reszesedéseket a hadiipari vegyesvállalatokban.
Csak mert nem egyértelmű. 4,5 milliárd volt az összeg.
 
A hadiipar felpörgéséről, a Gidránok tervezett gyártásáról, 100db/év mennyiségben:


A Nomádról egyelőre nincs szó.
 
Kilőtt százalék inflációval, 370++ Euró árfolyammal, -ami jövőre még szarabb lesz, hová fognak elszállni a beszerzési, gyártási költségek, és miből lesznek kifizetve?
 
Csak hogy jól értsük, most a magyarokért aggódsz, vagy előre röhögsz rajtunk?
Kicsit mindkettő.
- ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
-de atomenergiás topicban leírtk ezerszer, a fizika törvénye ellen vizelni nem lehet, Na a gazdasági törvények ellen se. Ráadásul a hadiiapar soha nem lesz húzóágazat Magyarországon, bármit is fantáziálnak egyesek. A keletkező nyereség a költségvetés és az ország számára soha nem lesz jelentős. Tegük fel évente eladnánk annyi Lynxet, mint amit a Honvédség rendszeresít... ami képtelenség? Mennyi is az kétmilliárd euro? Vegyesvállalatban? Ebből legyen x százalék a nyereség..Mi marad itthon?
 
ugy hogy nem történik forint eurora/dollára váltása az üzletekkor. hanem alapbol euroval dolláral fizetünk
A közművekért, energiáért mivel fog fizetni a magyar cég? Linkeltétek töbször pld Németországban mennyivel ugrott meg az ipari termelési költség, Es se fog megállni a határnál....
 
ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...

Ezzel egyet is tudok érteni.
Pont ezért fogok azokra szavazni, akik a Zrínyi 2026 továbbvitelét igérik, és láthatóan igyekeznek sikeresen befejezni, a nyilvánvalóan kedvezőtlen és romló világpiaci és gazdasági helyzet ellenére. Nem lesz könnyű, lehet nem is lesz teljes a "siker", de azok akik meg sem próbálják, biztosan nem érnek révbe. És ugye tudjuk, hogy melyik bagázs az, akitől a próbálkozást sem remélhetjük sajnos. (Ugye tudjuk??!!)
 
Kicsit mindkettő.
- ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
-de atomenergiás topicban leírtk ezerszer, a fizika törvénye ellen vizelni nem lehet, Na a gazdasági törvények ellen se. Ráadásul a hadiiapar soha nem lesz húzóágazat Magyarországon, bármit is fantáziálnak egyesek. A keletkező nyereség a költségvetés és az ország számára soha nem lesz jelentős. Tegük fel évente eladnánk annyi Lynxet, mint amit a Honvédség rendszeresít... ami képtelenség? Mennyi is az kétmilliárd euro? Vegyesvállalatban? Ebből legyen x százalék a nyereség..Mi marad itthon?
Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején... :rolleyes: :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején... :rolleyes: :cool:
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Vannak alkalmas hazai beszállítók, az RM már tárgyal pár céggel, de természetesen ahogy autóiparban itt is évtizedes távlatban tud egy normális hálózat létrejönni. (akkora sosem lesz mint az autóiparban természetesen)
 
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Engem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint :rolleyes: ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?
De ha már, akkor legyünk pontosak.
A 42M euro-ra 25,5M euro jutott adóban, járulékokban.
És ez csak a Merci saját befizetéseit tartalmazza. A beszállítóké még ehhez jön.
Ez pontosan 25,5M euroval több mint ha nem lenne itt az országban.
A fegyveriparnál miért lenne máshogy?
Ha nem lennének ezek a gyárak, akkor semmilyen kompenzáció nem lenne arra piszok sok pénzre, amit fegyverekre ki kell kifizetni.
 
Engem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint :rolleyes: ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?
De ha már, akkor legyünk pontosak.
A 42M euro-ra 25,5M euro jutott adóban, járulékokban.
És ez csak a Merci saját befizetéseit tartalmazza. A beszállítóké még ehhez jön.
Ez pontosan 25,5M euroval több mint ha nem lenne itt az országban.
A fegyveriparnál miért lenne máshogy?
Ha nem lennének ezek a gyárak, akkor semmilyen kompenzáció nem lenne arra piszok sok pénzre, amit fegyverekre ki kell kifizetni.
Stimmt
De megint elegánsan másról beszélve nem a kérdésre válaszoltál. A magyar autóipar a járvány előtt a gdp 10, az ipri termelés több mint húsz százalékát adta. A termelés 92 százaléka exportra megy. magyar rendelés hadiipari lényegében eddig csak saját felhasználásra van. autóipari 2019-es összebevétel 8000 milliárd forint. Ehhez képest a magyar hadiipar elenyésző lesz.
terméktámogatást. fejlesztést nem tud adni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Stimmt
De megint elegánsan másról beszélve nem a kérdésre válaszoltál. A magyar autóipar a járvány előtt a gdp 10, az ipri termelés több mint húsz százalékát adta. A termelés 92 százaléka exportra megy. magyar rendelés hadiipari lényegében eddig csak saját felhasználásra van. autóipari 2019-es összebevétel 8000 milliárd forint. Ehhez képest a magyar hadiipar elenyésző lesz.
terméktámogatást. fejlesztést nem tud adni.
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
 
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
 
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
Ez nem kérdés. Inkább fajlagosan fog felnőni az autóiparhoz.
Értem ezalatt, hogy a foglalkoztatottakhoz képest mennyit fog jelenteni a GDP-ben.
Mi több az olyan GDP szempontjából inaktív ágazat, mint a Honvédség is bevonhatóvá válik a nemzetgazdaságba.
Ezért f@sza pl., hogy egyre több gyartó jön hozzánk fegyvertesztelésre.
Pl. H145M lövészet, Leonardo fegyverteszt.