A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 290
113
  • Tetszik
Reactions: Shadow

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 785
113
Volt 1 kis költségvetési átcsoportosítás szenteste. 4 5 milliárdot betolt a kormány az ITM-en keresztül a fa alá. A Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt kapta. Ez a cég szervezi egységbe a hazai állami hadiipari cégeket és felügyelu az állami reszesedéseket a hadiipari vegyesvállalatokban.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 785
113
Volt 1 kis költségvetési átcsoportosítás szenteste. 4 5 milliárdot betolt a kormány az ITM-en keresztül a fa alá. A Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt kapta. Ez a cég szervezi egységbe a hazai állami hadiipari cégeket és felügyelu az állami reszesedéseket a hadiipari vegyesvállalatokban.
Csak mert nem egyértelmű. 4,5 milliárd volt az összeg.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 470
5 305
113
A hadiipar felpörgéséről, a Gidránok tervezett gyártásáról, 100db/év mennyiségben:


A Nomádról egyelőre nincs szó.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Kilőtt százalék inflációval, 370++ Euró árfolyammal, -ami jövőre még szarabb lesz, hová fognak elszállni a beszerzési, gyártási költségek, és miből lesznek kifizetve?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Csak hogy jól értsük, most a magyarokért aggódsz, vagy előre röhögsz rajtunk?
Kicsit mindkettő.
- ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
-de atomenergiás topicban leírtk ezerszer, a fizika törvénye ellen vizelni nem lehet, Na a gazdasági törvények ellen se. Ráadásul a hadiiapar soha nem lesz húzóágazat Magyarországon, bármit is fantáziálnak egyesek. A keletkező nyereség a költségvetés és az ország számára soha nem lesz jelentős. Tegük fel évente eladnánk annyi Lynxet, mint amit a Honvédség rendszeresít... ami képtelenség? Mennyi is az kétmilliárd euro? Vegyesvállalatban? Ebből legyen x százalék a nyereség..Mi marad itthon?
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
ugy hogy nem történik forint eurora/dollára váltása az üzletekkor. hanem alapbol euroval dolláral fizetünk
A közművekért, energiáért mivel fog fizetni a magyar cég? Linkeltétek töbször pld Németországban mennyivel ugrott meg az ipari termelési költség, Es se fog megállni a határnál....
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...

Ezzel egyet is tudok érteni.
Pont ezért fogok azokra szavazni, akik a Zrínyi 2026 továbbvitelét igérik, és láthatóan igyekeznek sikeresen befejezni, a nyilvánvalóan kedvezőtlen és romló világpiaci és gazdasági helyzet ellenére. Nem lesz könnyű, lehet nem is lesz teljes a "siker", de azok akik meg sem próbálják, biztosan nem érnek révbe. És ugye tudjuk, hogy melyik bagázs az, akitől a próbálkozást sem remélhetjük sajnos. (Ugye tudjuk??!!)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Kicsit mindkettő.
- ha elbaszódik töbmilliárd dollár x év alatt, aztán úgy jár a végén a cucc mit a Mig-29, meg az akasztói stadion az semkinek se jó...
-de atomenergiás topicban leírtk ezerszer, a fizika törvénye ellen vizelni nem lehet, Na a gazdasági törvények ellen se. Ráadásul a hadiiapar soha nem lesz húzóágazat Magyarországon, bármit is fantáziálnak egyesek. A keletkező nyereség a költségvetés és az ország számára soha nem lesz jelentős. Tegük fel évente eladnánk annyi Lynxet, mint amit a Honvédség rendszeresít... ami képtelenség? Mennyi is az kétmilliárd euro? Vegyesvállalatban? Ebből legyen x százalék a nyereség..Mi marad itthon?
Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején... :rolleyes: :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Jaja. Az autóiparról is ezt mondták annak idején... :rolleyes: :cool:
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 171
130 506
113
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Vannak alkalmas hazai beszállítók, az RM már tárgyal pár céggel, de természetesen ahogy autóiparban itt is évtizedes távlatban tud egy normális hálózat létrejönni. (akkora sosem lesz mint az autóiparban természetesen)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
-Abból a nyereségől mennyi maradt itthon? Eszméletlen kedvezményeket kap. Nem ti toljátok, hogy a mocskosmultik minden pénzt kivisznek az országból?
A hvg.hu szúrta ki, hogy a cég beszámolója szerint a 41,55 millió eurós adózás előtti eredményből még hat százalékot sem kellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft-nek leadóznia. A többi a német anyavállalathoz megy.
Vagyis: a Magyaroroszágon megtermelt pénz a Mercedes-Benz AG-hoz vándorol.

A beszámolóból az is kiderül, a vállalat adózás előtti eredménye 41,55 millió euró volt, az adófizetési kötelezettség ennek 786,8 millió forintnak megfelelő részére terjedt ki, ami 2,248 millió eurót jelent. Ez pedig mindössze 5,7 százaléknak felel meg, noha a társasági adó mértéke alapaesetben, kedvezmények nélkül 9 százalék.

-Autókért eddig kb sorban álltak az emberek, így volt a kecskeméti gyár bejelentett nyeresége 42 millió euró... ami szép összeg, de...

Gondolom fontosabb hogy az autóiparhoz nagy számban állíhattak elő anyagokat, eszközöket magyar beszállítók is, így az a pénz nagyob részben itthon maradt, tehát pld a Mercedes autóipari nyeressége az ország számára mégis jóval több.

Ez a fegveriparál másképp fog játszani.
Engem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint :rolleyes: ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?
De ha már, akkor legyünk pontosak.
A 42M euro-ra 25,5M euro jutott adóban, járulékokban.
És ez csak a Merci saját befizetéseit tartalmazza. A beszállítóké még ehhez jön.
Ez pontosan 25,5M euroval több mint ha nem lenne itt az országban.
A fegyveriparnál miért lenne máshogy?
Ha nem lennének ezek a gyárak, akkor semmilyen kompenzáció nem lenne arra piszok sok pénzre, amit fegyverekre ki kell kifizetni.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Engem annyira nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból (már megint :rolleyes: ), azért csak megkérdezem, hogy tudod-e, hogy miből jön ki az adózás előtti eredmény?
De ha már, akkor legyünk pontosak.
A 42M euro-ra 25,5M euro jutott adóban, járulékokban.
És ez csak a Merci saját befizetéseit tartalmazza. A beszállítóké még ehhez jön.
Ez pontosan 25,5M euroval több mint ha nem lenne itt az országban.
A fegyveriparnál miért lenne máshogy?
Ha nem lennének ezek a gyárak, akkor semmilyen kompenzáció nem lenne arra piszok sok pénzre, amit fegyverekre ki kell kifizetni.
Stimmt
De megint elegánsan másról beszélve nem a kérdésre válaszoltál. A magyar autóipar a járvány előtt a gdp 10, az ipri termelés több mint húsz százalékát adta. A termelés 92 százaléka exportra megy. magyar rendelés hadiipari lényegében eddig csak saját felhasználásra van. autóipari 2019-es összebevétel 8000 milliárd forint. Ehhez képest a magyar hadiipar elenyésző lesz.
terméktámogatást. fejlesztést nem tud adni.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Stimmt
De megint elegánsan másról beszélve nem a kérdésre válaszoltál. A magyar autóipar a járvány előtt a gdp 10, az ipri termelés több mint húsz százalékát adta. A termelés 92 százaléka exportra megy. magyar rendelés hadiipari lényegében eddig csak saját felhasználásra van. autóipari 2019-es összebevétel 8000 milliárd forint. Ehhez képest a magyar hadiipar elenyésző lesz.
terméktámogatást. fejlesztést nem tud adni.
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
 
W

Wilson

Guest
Te figyumá'! Minek jársz ebbe a topicba, ha nem figyelsz?
Az összes fejlesztés szándékosan olyan irányba történt, hogy az autoiparban látható exportra legyen kihegyezve.
Arsenal gyár:
UA, FN, DND elsősorban bérgyártás, de már a CZ is gyártat itthonról exportra.
Airbus gyár: elsősorban export, miközben azonnal, a gyárral együtt egyből készül a felületkezelő beszállító üzem.
A várpalotai gyárba lesz várhatóan a RM "problémásabb" európai gyártása áthozva. De a Hirtenberger gyártása is át lesz hozva.
A Pro Patria, bár nem állami vállalat, de az is elsősorban külföldre szállít.
Az egerszegi üzembe vajon minek lesz klímakabin, meg EW tester környezet, ha nem itt akarnak fejleszteni?

Szerk.: az Arzenalnál meg ugye már kinéz a hazai Gestamen gyartása is...
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nézd Zsoltnak abban szerintem igaza van, hogy a magyar hadiipar sohasem lesz olyan jelentős mit az autóipar, az persze más kérdés, hogy vannak más szempontok is a magyar hadiipar kapcsán....
Ez nem kérdés. Inkább fajlagosan fog felnőni az autóiparhoz.
Értem ezalatt, hogy a foglalkoztatottakhoz képest mennyit fog jelenteni a GDP-ben.
Mi több az olyan GDP szempontjából inaktív ágazat, mint a Honvédség is bevonhatóvá válik a nemzetgazdaságba.
Ezért f@sza pl., hogy egyre több gyartó jön hozzánk fegyvertesztelésre.
Pl. H145M lövészet, Leonardo fegyverteszt.