A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 786
82 249
113
3368519


Gazdaságbiztonsági és Innovációs Konferencia
2021. november 5., Nyírbátor

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: a kormány 2016-ban úgy döntött, hogy a magyar haderőt fejleszteni kell, melynek keretében erősítik a hazai védelmi ipart. Az ilyen célú kiadások az ország költségvetésének két százalékát teszik ki. A miniszter kitért rá, hogy mivel alacsony a hadiiparban jártas szakemberek száma, ezért támogatják az ilyen képzések indítását. Palkovics László azt is bejelentette, hogy tervbe vették a Debreceni Egyetemen működő 5 petaflops teljesítményű szuperszámítógép 25 petaflopsra történő fejlesztését...


A 13. percnél kezdődik Palkovics előadása.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 786
82 249
113
3368519


Gazdaságbiztonsági és Innovációs Konferencia
2021. november 5., Nyírbátor

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: a kormány 2016-ban úgy döntött, hogy a magyar haderőt fejleszteni kell, melynek keretében erősítik a hazai védelmi ipart. Az ilyen célú kiadások az ország költségvetésének két százalékát teszik ki. A miniszter kitért rá, hogy mivel alacsony a hadiiparban jártas szakemberek száma, ezért támogatják az ilyen képzések indítását. Palkovics László azt is bejelentette, hogy tervbe vették a Debreceni Egyetemen működő 5 petaflops teljesítményű szuperszámítógép 25 petaflopsra történő fejlesztését...


A 13. percnél kezdődik Palkovics előadása.


Szerintem jó anyag, érdemes megnézni.

Pl. ilyenek vannak benne:
"kifordított lézermikroszkóppal fogunk drónokat lelőni, erre van egy szabadalmunk."
Palkovics dolgozott DARPA projektben
VIKI központok: Budapest, Szeged, Zalaegerszeg
Részletesen beszél a klaszterekről
Aero: integrálni fogjuk, ez nem azt jelenti hogy hazahozzuk.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 770
113
László Palkovics (?), 48 publikáció:
  • Vision system for avoidance of lane-departure
  • Experimental verification of robustness in a semi-autonomous heavy vehicle platoon
  • Worst-case performance analysis in l1-norm for an automated heavy vehicle platoon
  • Coupled problem of the inverse design and constraint optimization
  • Electronic stability program with vehicle sideslip estimation
  • Analysis and experimental verification of faulty network modes in an autonomous vehicle string
  • Guaranteed peaks of spacing errors in an experimental vehicle string
  • Design and analysis of an automated heavy vehicle platoon
  • Oscillation control over light duty cars using magnetic semi-active shock absorbers
  • Comparison of control strategies in case of commercial vehicle's active steering
  • Roll-Over Prevention System for Commercial Vehicles – Additional Sensorless Function of the Electronic Brake System
  • Qualitative Examination on Dependability of European Road Train Architecture
  • On functional and quantitative reliability of electronic brake systems for heavy duty vehicles
  • On qualitative and operational reliability of electronic brake systems for heavy duty vehicles
  • R&D Process Management in Academic Environment
  • Advanced CFD simulation of a compressed air injection module
  • Design of redundant brake-by-wire architecture for commercial vehicles based on qualitative reliability approach
  • Modelling and simulating of self-energizing brake system
  • Unified model simplification procedure applied to a single protection valve
  • Development of an Electronic Stability Program Completed with Steering Intervention for Heavy Duty Vehicles
  • Feedforward bang-bang control design for electro-pneumatic protection valves
  • System identification of an electro-pneumatic protection valve
  • Model simplification of a single protection valve - a systematic approach
  • Intelligent electronic systems in commercial vehicles
  • Visual Lane and Obstruction Detection System for Commercial Vehicles +
  • Visual lane and obstruction detection system for commercial vehicles
  • Visual detection of lane geometry and obstacles to enhance vehicle's safety
  • Vision system for avoidance of lane-departure
  • Identifiability of Vibrating Membranes and Plates with Restrained Controls
  • Iterative LQG Controller Design in Uncertain Parameter System
  • Automatic Detection of the Lane Departure of Vehicles
  • Iterative design of vehicle combinations for stability enhancement
  • Examination of Different Control Strategies of Heavy-Vehicle Performance
  • Adaptive Identification for Heavy-Truck Stability Control
  • Application of neural networks to tyre modelling for vehicle simulation
  • Closed loop identification schemes for active suspension design
  • Design of an Active Unilateral Brake Control System for Five-Axle Tractor-Semitrailer Based on Sensitivity Analysis
  • Design of an active 4ws system with physical uncertainties
  • Stabilization of a Car-Caravan Combination Using Active Unilateral Brake Control
  • Second Generation Approaches to Active and Semi-Active Suspension Control System Design
  • Modelling of the cornering characteristics of tyres on an uneven road surface: a dynamic version of the 'Neuro-Tyre'
  • Design of Active Suspension System in the Presence of Physical Parametric Uncertainties
  • Neural network representation of tyre characteristics: the Neuro-Tyre
  • Possible application of artificial neural networks to vehicle dynamics and control: a literature review
  • Effect of the Controller Parameters on the Steerability of the Four Wheel Steered Car
  • Investigation on Stability and Possible Chaotic Motions in the Controlled Wheel Suspension System
  • ROAD SURFACE ESTIMATION FOR CONTROL SYSTEM OF ACTIVE SUSPENSIONS
  • Developing New Curriculum for Vehicle Mechatronics based on Industry Demands
És egy projekt:
  • Magnetic shock control in air spring
:)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Amúgy a kishaszongépjármű gyártás nem lenne továbbra sem egy elvetélt dolog . A MAN nak is egy betörési lehetőség lenne a magyar piacra ami azért elég nagy és szines. (bár nagyon ÁR érzékeny a legfőbb szempont az ár inkább megveszik a vállalkozok olcsóbban a gyengébbminőséget amit 4-5 év után eladnak és újatvesznek mint hogy drágábbat vegyenek. igy gyengébbminőségű de viszonylag új gépek állnak rendelkezésre.) persze itthon is vannak akik a minőségre esküsznek . (főleg az állami cégek és a nagyobb flottával rendelkezők)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 512
97 496
113
Egyelőre még nincs arról szó, hogy az SW 121-esek rendszeresítésre kerüljenek a honvédség vagy a rendőrség kötelékén belül, elsődlegesen civil piacra mennének az eszközök. Úgy tudjuk viszont, hogy a döntéshozók remélik, hogy kialakul a kisgépek terjedésének köszönhetően egy olyan repülési kultúra Magyarországon, melynek köszönhetően növekszik azoknak a repülésben jártas személyeknek a száma, akiknek tehetségét adott esetben az állami szférában is hasznosítani lehet.

A Pipistrel már sokadik repülési vállalat, amely bejelentette az elmúlt években, hogy gyártókapacitást telepít Magyarországra, az így kialakuló repülési ökoszisztémával kapcsolatos tervekről Maróth Gáspárral korábban beszélgettünk:

Bázisugrás - Spirit FM - Most

40 gép beszerzéséről van szó.

Ezek inkább egy MHSS sportklub jellegű kiképzésre lenne jó. A Zlin fullosabb, teljesítményben is.

És ehhez hasonló kontsrukcióban fogjuk kezdő civil pilóták képzésére hasznalni. Innen nagyobb merítés kesz a Honvédség számára.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 786
82 249
113
3368519


Gazdaságbiztonsági és Innovációs Konferencia
2021. november 5., Nyírbátor

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: a kormány 2016-ban úgy döntött, hogy a magyar haderőt fejleszteni kell, melynek keretében erősítik a hazai védelmi ipart. Az ilyen célú kiadások az ország költségvetésének két százalékát teszik ki. A miniszter kitért rá, hogy mivel alacsony a hadiiparban jártas szakemberek száma, ezért támogatják az ilyen képzések indítását. Palkovics László azt is bejelentette, hogy tervbe vették a Debreceni Egyetemen működő 5 petaflops teljesítményű szuperszámítógép 25 petaflopsra történő fejlesztését...


A 13. percnél kezdődik Palkovics előadása.


Bakker, törölték a videót. :( Ezek szerint elég fontos dolgok voltak benne...
Remélem, azért még meg tudtátok nézni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby