A magyar hadiipar napjainkban

RM beszáll a 4IG-be kinevetem…

Mi ennek az értelme ?
Miért kell neki az 4IG ez egy érdekes kérdés lehet, új hadviselés ?
Rába, fixre érződik hogy valamit elkezdtek össze rakni.
Lényegtelen az állami 51 % !
Nehogy nagyobb durranás legyen mint Zala.
Nem tudom, min nevetsz, teljesen logikus, atbeszeltuk mar ket napja, olvass visszza.
 

Gyanús, hogy eladná az állam a Rábát és a HungaroControlt​


december 9., csütörtök 12:15

A Törvényalkotási Bizottság csütörtök délutáni ülésén tárgyalja többek között a nemzeti vagyonról szóló törvény módosítását. Ehhez érkezett értesülésünk szerint egy igen érdekes beadvány, amit a bizottság fideszes és kereszténydemokrata képviselői közösen jegyeznek, ám cikkünk megjelenéséig még nem töltöttek fel a parlament honlapjára.
A módosításokat hosszan soroló szöveg legizgalmasabb része arról szól, hogy a kormánypárti képviselők kivennének öt céget azok közül, amelyek eladását jelenleg törvény tiltja. A törvény mostani állása szerint ezek a cégek "nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonban tartandó állami tulajdonban álló társaságok".

E cégek a következők:
  • HM Armcom Zrt.
A cég jelenleg 100 százalékban állami tulajdonban van, elsősorban a honvédségnek nyújt híradós szolgáltatásokat, de foglalkozik kutatás-fejlesztéssel is.
  • HM Currus Zrt.
Szintén 100 százalékban állami tulajdonban van, elsősorban haditechnikai eszközök karbantartásával, felújításával foglalkozik.
  • HM Arzenál Zrt.
Ez is teljesen állami tulajdonban van, és elsősorban a légvédelmi eszközök javításával foglalkozik.
  • HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.
Szintén teljesen állami vállalat, a magyar és a koszovói légtér forgalmát irányítja. Utóbbit a NATO felkérésére teszi.
  • RÁBA Járműipari Holding Nyrt.
Itt csak 50% + 1 szavazat az állam részesedése, a legnagyobb hazai kézben lévő járműipari vállalat. 2011-ig csak 16 százaléka volt az államé, akkoriban az Orbán-kormány vásárolta meg a többi részvényt, azzal a kormányszóvivői magyarázattal, hogy "a Kormány lezártnak tekinti a tömeges privatizáció időszakát, felelősen kívánja kezelni a nemzeti vagyont, és gyarapítani fogja azt".
Amennyiben ezek a cégek kikerülnek a nemzeti vagyonról szóló törvény hatálya alól - márpedig ha a kormánypárti képviselők ezt akarják, akkor így is lesz -, elvben eladhatóvá válnak.

A beadvány indoklása szerint a "védelmi ipari beszerzés központosítása érdekében szükséges egységes tulajdonosi struktúra kialakításához szükséges technikai módosítás" az oka, hogy leveszik ezeket az eladhatatlan cégek listájáról.
A Rába és a HungaroControl azonban kilóg ebből a sorból, és rájuk az indoklás még utalásszerűen sem tér ki. Bár mindkettőnek van valamennyi kötődése a honvédséghez, hiszen előbbi katonai járműveket is gyárt, az utóbbi pedig a légierőnek is nyújt szolgáltatást, de ezek a másik hárommal szemben nem a hadsereghez szorosan kötődő vállalatok.




Részben indokolható a dolog.

Ez talán számomra az egyetlen érthetetlen vonal. Talán van rá külföldi jelentkező. Esetleg a 4iG kebelezné ezt is be?
Ez a cég fejlődését szolgálná, de szerintem itt elemi érdek a minimum 51%-os tulajdonrész megtartása. Szigorúan nemzetbiztonsági okokból.

A másik opció a beszántás, és az alkalmazottak szétzavarása. Talán saját vezetői ajánlat lehet mögötte. Lehet, hogy látnak benne fantáziát...

Háát ö itt ugye bekerül a képbe a kézifegyver gyártásis . Szintén tőkebevonás lehet a háttérben. Az 51% nem biztos, hogy létszükséglet. DE akár NER célpont, akár külföldi befektetőnek jól jöhet a modern gyártói kapacitás.


A sztrájk miatt szerintem adnak egy esélyt a vezetésnek, hogy nézzék meg mit tudnak piaci alapon. Az állam több pénzt nem fog nekik adni.

Masszív további tőkebevonással lehet keresnivalója a cégnek. Az cégre ráférő fejlesztést szerintem nem akarja már finanszírozni az állam. Pénze lesz belőle.
Már nem jelent direkt stratégiai elemet a megtartása. Lehet, hogy a Csabametálosok jelezték, hogy tudnának vele mit kezdeni. Hajrá!
Válasz

Maróth Gáspár: Nincs szó állami cégek privatizálásáról

Egységes holdingba tömörül a magyar hadiipar​

 
Válasz

Maróth Gáspár: Nincs szó állami cégek privatizálásáról

Egységes holdingba tömörül a magyar hadiipar​

Majd a holdingot lehet privatizálni:):)
 
Válasz

Maróth Gáspár: Nincs szó állami cégek privatizálásáról

Egységes holdingba tömörül a magyar hadiipar​

A kormánybiztos elmondta, mindez érinti az egykori HM-cégeket (Currus Zrt., Armcom, Arzenal), a Rábát, a HungaroControlt, az Aeroplexet, a gyulai Airbus-üzemben levő állami részesedést, a gyulai felületkezelő üzemet, a Hirtenberger osztrák aknavetőgyárhoz és a Rheinmetall Hungary Zrt.-hez tartozó magyar üzletrészt, illetve a velük vegyesen alapított várpalotai lőszer- és robbanóanyag-gyártó cég állami tulajdonrészét, valamint a Herost.

– Ez semmilyen formában nem jelent privatizációt – hangsúlyozta Maróth Gáspár

A kormánybiztos annak kapcsán reagált lapunknak, hogy a törvényalkotási bizottság csütörtök délutáni ülése előtt a 444.hu a „Gyanús, hogy eladná az állam a Rábát és a HungaroControlt” című cikkében azt sejtette, hogy a kormány el akarja adni a fentebb említett állami tulajdonú vállalatokat. A balliberális lap szerint a módosításokat hosszan soroló szöveg legizgalmasabb része arról szól, hogy a kormánypárti képviselők kivennének öt céget azok közül, amelyek eladását jelenleg törvény tiltja.

A „leleplező” cikk nem említi, hogy a kormány már korábban is tájékoztatást adott az intézkedésről.
 
Én a másik oldalnál sem tartom elképzelhetetlennek a teljes vagy részleges privatizációt, hiszen ha holdingba szervezik őket és becsatornázzák őket a magyar haderőfejlesztésbe/fenntartàsba akkor már igencsak kívánatos "célpont" lesz.....
Én sem tartom elképzelhetetlennek, de csak a magyar érdekek miatt!
 
  • Hűha
Reactions: hunemperor
Válasz

Maróth Gáspár: Nincs szó állami cégek privatizálásáról

Egységes holdingba tömörül a magyar hadiipar​

Ez nekem akkor sem kerek.
Nem ismerem (és most nincs is kedvem utánanézni), hogy mi van a törvényben ezekről cégekről.
Azonban ha csak az van benne, hogy eladni nem lehet, az nem jelenti azt, hogy más formában ne lehetne tulajdonosváltás.
Ezen kívül azt sem értem, hogy pl. a Rábát, vagy a gyulai felületkezelő üzemet miért kellett "benevezni" erre.
Hiszen a Rábának már egyáltalán nincs hadiipari vonatkozása (illetve csak feltételezzük, hogy lesz).
A felületkezelőnek meg nem is volt.
 
Ez nekem akkor sem kerek.
Nem ismerem (és most nincs is kedvem utánanézni), hogy mi van a törvényben ezekről cégekről.
Azonban ha csak az van benne, hogy eladni nem lehet, az nem jelenti azt, hogy más formában ne lehetne tulajdonosváltás.
Ezen kívül azt sem értem, hogy pl. a Rábát, vagy a gyulai felületkezelő üzemet miért kellett "benevezni" erre.
Hiszen a Rábának már egyáltalán nincs hadiipari vonatkozása (illetve csak feltételezzük, hogy lesz).
A felületkezelőnek meg nem is volt.
Egyértelmű, hogy van avagy lesz.
Egyébként ez ugyanaz a recept, mint pl a lengyeleknél a PGZ.
 
Egyértelmű, hogy van avagy lesz.
Egyébként ez ugyanaz a recept, mint pl a lengyeleknél a PGZ.
Ok, csak ott nem annyira sikeres.
A lengyelek folyamatosan birkóznak a PGZ-vel. Elég gyakran cserélgetik a managementet. És nem azért mert annyira sikeres.
A holding formán lehet nyerni, ha az adminisztrációt, marketing költségeket (ide értve a nemzetközi kiállításon való megjelenéseket) értjük, de vigyázni kell az ilyenekkel, mert nagyon rátelepedhet az ország teljes hadiiparára. Egy ilyen holding vezetőinek túl nagy kontrollja lesz a hazai szereplők felett. Ezzel pedig meg is fojthatja a később próbálkozó kisebb versenyzőket.
De az nyilvánvaló, hogy annak nincs értelme, hogy az egyes területekkel külön-külön próbálkozzanak az állami cégek. Pl.: ne erőlködjön már külön név alatt drónfejlesztéssel az EI, a Currus, meg még az Arzenal is.
Legalább is az elején kell ilyen kontroll. Ha már sikeresek lesznek több termékkel is, akkor lehet párhuzamos márkákat is futtani, mert a nacionalista érzelem miatt 2 egymást nem szerető szomszédos országot is ki lehet egy szállító országból szolgálni. Pl. a törököknél is csak később indult el a Vestel projekt.
A törököknél pl. csak egy fedőszervezet van, de ott az nem tulajdonosi viszonyban van a hadiipari cégekkel. De pl. a marketinget közösen intézik. Az ottani hadiipari atyaúristen vezeti (Ismail Demir), és az ő szava dönt kb. mindenben. De az egyes cégek nincsennek egybeolvasztva.
 
Én a másik oldalnál sem tartom elképzelhetetlennek a teljes vagy részleges privatizációt, hiszen ha holdingba szervezik őket és becsatornázzák őket a magyar haderőfejlesztésbe/fenntartàsba akkor már igencsak kívánatos "célpont" lesz.....
Én sem néztem a törvényt, de valszeg arról van szó benne hogy ezek a cégek kikerülnek a tartósan állami kézben maradó vagyontárgyak közül (vagyis azok közül akiket deklaráltan nem lehet eladni). Ezt szerintem csupán egy holdingba szervezés nem indokolja (az lehetne állami tulajdonban is). Általában ez tényleg egy "privatizáció" előtti lépés (lásd Mátrai Erőmű, Tiszai Vizierőmű stb,) Mondjuk az új tulaj lehet állami cég.

Én sem tartom elképzelhetetlennek, de csak a magyar érdekek miatt!
Ez már erősen belpol, de ízlés dolga hogy tetszik vagy sem hogy közös dolgainkat odaadjuk bárkinek, mert valakik azt mondjuk hogy ez az érdekünk. (bármilyen oldalon is legyenek ezek a valakik) Van amikor indokolt persze, de azért csukott szemmel nem gondolnék rábólintani.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Wilson
Ok, csak ott nem annyira sikeres.
A lengyelek folyamatosan birkóznak a PGZ-vel. Elég gyakran cserélgetik a managementet. És nem azért mert annyira sikeres.
A holding formán lehet nyerni, ha az adminisztrációt, marketing költségeket (ide értve a nemzetközi kiállításon való megjelenéseket) értjük, de vigyázni kell az ilyenekkel, mert nagyon rátelepedhet az ország teljes hadiiparára. Egy ilyen holding vezetőinek túl nagy kontrollja lesz a hazai szereplők felett. Ezzel pedig meg is fojthatja a később próbálkozó kisebb versenyzőket.
De az nyilvánvaló, hogy annak nincs értelme, hogy az egyes területekkel külön-külön próbálkozzanak az állami cégek. Pl.: ne erőlködjön már külön név alatt drónfejlesztéssel az EI, a Currus, meg még az Arzenal is.
Legalább is az elején kell ilyen kontroll. Ha már sikeresek lesznek több termékkel is, akkor lehet párhuzamos márkákat is futtani, mert a nacionalista érzelem miatt 2 egymást nem szerető szomszédos országot is ki lehet egy szállító országból szolgálni. Pl. a törököknél is csak később indult el a Vestel projekt.
A törököknél pl. csak egy fedőszervezet van, de ott az nem tulajdonosi viszonyban van a hadiipari cégekkel. De pl. a marketinget közösen intézik. Az ottani hadiipari atyaúristen vezeti (Ismail Demir), és az ő szava dönt kb. mindenben. De az egyes cégek nincsennek egybeolvasztva.
Azon agyalok mi van akkor ha a holdingot tőzsdére viszik később, és nem marad benne csak mondjuk egy 25% állami tulajdon.
 
Én sem néztem a törvényt, de valszeg arról van szó benne hogy ezek a cégek kikerülnek a tartósan állami kézben maradó vagyontárgyak közül (vagyis azok közül akiket deklaráltan nem lehet eladni). Ezt szerintem csupán egy holdingba szervezés nem indokolja (az lehetne állami tulajdonban is). Általában ez tényleg egy "privatizáció" előtti lépés (lásd Mátrai Erőmű, Tiszai Vizierőmű stb,) Mondjuk az új tulaj lehet állami cég.


Ez már erősen belpol, de ízlés dolga hogy tetszik vagy sem hogy közös dolgainkat odaadjuk bárkinek, mert valakik azt mondjuk hogy ez az érdekünk. (bármilyen oldalon is legyenek ezek a valakik) Van amikor indokolt persze, de azért csukott szemmel nem gondolnék rábólintani.
Azon agyalok mi van akkor ha a holdingot tőzsdére viszik később, és nem marad benne csak mondjuk egy 25% állami tulajdon.

Én sem a teljes vagy a részleges privatizációt és a tőzsdére bocsájtást sem tartom az ördögtől való dolognak, ha tényleg ez a cél a holdinggal a jövőben, én arra leszek kíváncsi, hogy mit hoznak ki belőle, "magyarosh" lesz a történet vége vagy tényleg profitál belőle a magyar haderő, magyar hadiipar és végső soron az ország....
 
Én sem néztem a törvényt, de valszeg arról van szó benne hogy ezek a cégek kikerülnek a tartósan állami kézben maradó vagyontárgyak közül (vagyis azok közül akiket deklaráltan nem lehet eladni). Ezt szerintem csupán egy holdingba szervezés nem indokolja (az lehetne állami tulajdonban is). Általában ez tényleg egy "privatizáció" előtti lépés (lásd Mátrai Erőmű, Tiszai Vizierőmű stb,) Mondjuk az új tulaj lehet állami cég.


Ez már erősen belpol, de ízlés dolga hogy tetszik vagy sem hogy közös dolgainkat odaadjuk bárkinek, mert valakik azt mondjuk hogy ez az érdekünk. (bármilyen oldalon is legyenek ezek a valakik) Van amikor indokolt persze, de azért csukott szemmel nem gondolnék rábólintani.
Privatizálni akarják mert esetleg fosnak a választások miatt?