Ez azért pont azt igazolja inkább, hogy aki eleve iskolázott, avagy tehetős közegből jön, az biztosan előnyben lesz, és ez így öröklődik tovább, a tarsadalmilag kiváltságos pozíció... Ami persze egy tény, nem tehet róla, de szamonkerni sem tudod azon, aki nem ilyen közegből jön.
A gyerekeknek tartott külön foglakozások, magántanárok, igen nagy százalékban pénzkidobások.
A gyerek előmenetele egyetlen dolgon fog múlni - persze az alapképességein túl -, hogy mennyire fogod szigorúan a tanulás terén.
Nyilván tisztában kell lenni a gyerek képességeivel is, de a legfontosabb, hogy a szülő kimutassa, hogy mennyire fontos dolog a tanulás.
(Nálatok emiatt pörögnek az ázsiaiak, akik gyakran bevándorlóként a 0-ról indulva könyörtelenül hajtják a kölyköket)
Ezt alsó tagozatban kell megalapozni.
Ott kell lenni mellette, és segíteni a tanulásban. Meg legfőképpen ki kell kérdezni azt amit megtanult. Egy csomó gyerek alsóban (van aki felsőben is) nem tudja megítélni a saját tudásszintjét egy adott témában.
Az alsó tagozatos szint senkinek (szülő) nem kell, hogy problémát jelentsen.
Akinek mégis, az különben is csak jól jár, ha átismétli a gyerekkel.
Nálunk a legnagyobb diszlexiával és figyelemzavarral van diagnosztizálva. A diagnózist a mindenki által elérhető szakszolgálat adta. Ők nyújtottak segítséget a fejlesztési irányokban. Persze egy szülőnek, egy ilyen helyzetbe az a minimum, hogy utána kell nézzen, hogy mivel is áll szemben. De szerintem ez még egy műkörmösnek is menni fog.
Az iskolában sajnos pont nem a Meixner módszer (diszlexiásokat támogató) szerint tanították olvasni, így nekünk otthon külön is kellett "szívatni" a foglalkozásokkal. Csinálni kellett vele szépen az olvasási gyakorlatokat. Igen ez időrabló, kellemetlen dolog. A gyerek unja, nincs kedve hozzá, de meg KELL csinálni!
Jelenleg ott tart, hogy most fog felvételizni egy elég jó nevű gimibe, ahol elvileg a központi megírássánál kaphatna plusz időt az besorolása miatt, de valószínűleg nem fogjuk kérni, mert akkor nem mehetne tagozatos osztályba, pedig ő bioszra akar menni.
Jelenleg heti 3-3 matek és irodalom felvételi feladatlapot csináltatunk meg vele (szabadon elérhető a neten) a korábbi évekből. (ez már vagy egy éve így megy) Emellett van heti 1-1 felvételi előkészítője matek, magyar, bioszból. Ezeket a saját tanárai tartják az iskola után ottmaradós programként. Ingyenes.
Volt ugyan hobbi (3d modellezés, Blender) szinten különórája, de - most úgy néz ki - nem ezzel fog továbbtanulni. A felvételivel kapcsolatos terhelés miatt ez el is lett hagyva. Most youtube-ról tolja blenderes videókat, ha van kedve.
A vicces az az egészben, hogy a felvételi sorrend stratégiában utolsónak be fogunk írni egy olyan szakközepet, ahol automatizálást tanulhat.
Amikor meglátta, hogy a sulinak van - ipari támogatói oldalról - saját ipari robotkarja, amit a diákok maguk is használhatnak, akkor azért kijelentette, hogy egyáltalán nem lesz elkeseredve, ha esetleg nem sikerül a gimibe a felvételi.
Látszik, hogy az általánosban is már nagyon komoly terhelést kapnak a gyerekek. Most nyolcadikban a kölyöknek van olyan napja, mikor 8 órája van egy nulladikkal. Így is szív szerencsétlen kölyök eleget, nem fogom még különtanárhoz hurcolászni.