A pénz világa

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 012
91 962
113
Én az elmúlt hónapokban 2 üzemanyagkereskedővel is beszéltem, Ők azt mondták hogy kb. az ár fele (320 HUF) az adó Magyarországon. (Ez amúgy a 41,- HUF adóemeléssel és a kiskereskedelmi adóval - +3% teher - amit valszeg a táblázat nem hoz ki is jön a fenti táblából. Más kérdés hogy a kisker/nagyker árrés hogy oszlik meg, mert a MOL (mint aki lényegében az OMV kútokon kívül mindenkit ellát) nem csökkentette a nagyker árat az elmúlt időkben sem (és a MOL-nál azért van állami befolyás).

A másik hogy a független benzinkutasok szervezete azt is kétli hogy jó az összehasonlítás (mennyire validak az átalgárak):


Egy szó mint száz; az államnak azért bőven van szerepe az üzemanyagárakban, csak hát politikailag egyszerűbb mással elvitetni a balhét (az igazságtartalom meg nem nagyon senkit sem izgatni ilyenkor)
Ez tavalyi kimutatás.

95benzin_ado.png


Azóta nőtt, de így is az EU-ban az ötödik legalacsonyabb Magyarországon az üzemanyagok adótartalma.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
522
1 746
93
Ez tavalyi kimutatás.

95benzin_ado.png


Azóta nőtt, de így is az EU-ban az ötödik legalacsonyabb Magyarországon az üzemanyagok adótartalma.
Igen, ezek tavalyi számok. Ha az emelés után 50%, akkor már a lista első felében vagyunk. Lehet mondani persze hogy ez nem drasztikus, de ne adjuk már el hogy az államnak semmi köze nincs ahhoz hogy annyi az ár amennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 012
91 962
113
Igen, ezek tavalyi számok. Ha az emelés után 50%, akkor már a lista első felében vagyunk. Lehet mondani persze hogy ez nem drasztikus, de ne adjuk már el hogy az államnak semmi köze nincs ahhoz hogy annyi az ár amennyi.
Minden adótartalommal, Áfával együtt, nálunk az ötödik legalacsonyabb az adótartalom az EU-ban. Ez az idei adat.
438098195_1006346117521964_7275075871507509931_n.jpg



A benzin esetében a magyarországi 292 forintos összesített adótartalomnál a régió öt országában (Ausztriában, Szlovákiában, Szlovéniában, Csehországban és Horvátországban) magasabb összeget zsebel be az adott ország költségvetése, mint a magyar büd
zsé. Nyugati szomszédunknál, Ausztriában a múlt héten 344 forint volt a benzin adótartalma.

Tagadhatatlan, hogy adókon belül a 27 százalékos általános forgalmi adó jelentősen megdrágítja az üzemanyagárat. Azonban az elemzés szerint nem szabad elfelejteni, hogy a 120 forintos benzin- és a 110 forintos dízeljövedéki adó 27, illetve 20 százalékkal múlja alul a 10 ország árai alapján képzett átlagot:

A MAGYAR AUTÓSOK 80 FORINTTAL KEVESEBB JÖVEDÉKI ADÓT FIZETNEK, MINT A SZLOVÁKIÁBAN BENZINT TANKOLÓK, A DÍZEL ESETÉBEN PEDIG AUSZTRIÁBAN 46, CSEHORSZÁGBAN ÉS SZLOVÁKIÁBAN 44 FORINTTAL MAGASABB A JÖVEDÉKI ADÓ, MINT A MAGYAR KUTAKON.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 000
30 888
113

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 074
113
Minden adótartalommal, Áfával együtt, nálunk az ötödik legalacsonyabb az adótartalom az EU-ban. Ez az idei adat.
438098195_1006346117521964_7275075871507509931_n.jpg



A benzin esetében a magyarországi 292 forintos összesített adótartalomnál a régió öt országában (Ausztriában, Szlovákiában, Szlovéniában, Csehországban és Horvátországban) magasabb összeget zsebel be az adott ország költségvetése, mint a magyar büdzsé. Nyugati szomszédunknál, Ausztriában a múlt héten 344 forint volt a benzin adótartalma.

Tagadhatatlan, hogy adókon belül a 27 százalékos általános forgalmi adó jelentősen megdrágítja az üzemanyagárat. Azonban az elemzés szerint nem szabad elfelejteni, hogy a 120 forintos benzin- és a 110 forintos dízeljövedéki adó 27, illetve 20 százalékkal múlja alul a 10 ország árai alapján képzett átlagot:

A MAGYAR AUTÓSOK 80 FORINTTAL KEVESEBB JÖVEDÉKI ADÓT FIZETNEK, MINT A SZLOVÁKIÁBAN BENZINT TANKOLÓK, A DÍZEL ESETÉBEN PEDIG AUSZTRIÁBAN 46, CSEHORSZÁGBAN ÉS SZLOVÁKIÁBAN 44 FORINTTAL MAGASABB A JÖVEDÉKI ADÓ, MINT A MAGYAR KUTAKON.
1, 6,3%-al értékelődött le a forint a dollárral szemben, míg a régiós valuták csak 3,2%-al. És az arány az utóbbi napokban tovább gyengül!
2, Az év eleji jövedéki adó emelés 420ft-os euró árfolyam alapján lett 42ft-ban meghatározva, tehát itt is túlszámlázott a kormány!
3, A MOL-ra kivetett szektorális különadót nem számolják bele az adótartalomba, miközben a MOL abból is tovább hárít a kiskereskedőkre!
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66 and fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 012
91 962
113
1, 6,3%-al értékelődött le a forint a dollárral szemben, míg a régiós valuták csak 3,2%-al. És az arány az utóbbi napokban tovább gyengül!
2, Az év eleji jövedéki adó emelés 420ft-os euró árfolyam alapján lett 42ft-ban meghatározva, tehát itt is túlszámlázott a kormány!
3, A MOL-ra kivetett szektorális különadót nem számolják bele az adótartalomba, miközben a MOL abból is tovább hárít a kiskereskedőkre!
És mindezzel együtt hátulról az ötödik. Tavaly még a legutolsók voltunk adótartalomban. Van emelkedés ezt senki sem vitatja

Viszont az adotartalom nem indokolja a legmagasabb régiós benzinárt. Vagy a MOL kaszál sokat, vagy a kiskereskedők haszna magasabb a régiós átlagnál.
 

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
522
1 746
93
És mindezzel együtt hátulról az ötödik. Tavaly még a legutolsók voltunk adótartalomban. Van emelkedés ezt senki sem vitatja

Viszont az adotartalom nem indokolja a legmagasabb régiós benzinárt. Vagy a MOL kaszál sokat, vagy a kiskereskedők haszna magasabb a régiós átlagnál.
Pont az hogy nem mindennel együtt mutatja ez a táblázat, 46%-ot mond de ebből kimarad a kiskereskedelmi különadó (3%) és az EKR (8 Ft/l).

De most jobban utánaolvastam éstaláltam egy ciket amely alapján akár mindekettőnknek, akár egyikünknek sem lehet igaza


Ez alapján az adómértékkel (49,1%) a régiós átlag (49%) körül állunk, és ha tényleg a régiót vesszük alapul (amiból kimarad Bulgária, mivel teljesen más tészta - tengeri kijárattal, más fogyasztási szerkezettel, illetve messze is van tőlünk) akkor 1,3%-kal drágább idahaza benzin mint az átlag, úgy, hogy a hazai nagyker és kisker marzsok valószínűsíthetően kisebbek mint a régiós marzsok, az ok pedig az amit @ZRÍNYI 20!026 írt; a dollárhoz képest a mi devizánk jobban gyengült, így ez az inportált termék nálunk többe kerül.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Kávé

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 300
2 501
113
Viszont az adotartalom nem indokolja a legmagasabb régiós benzinárt. Vagy a MOL kaszál sokat, vagy a kiskereskedők haszna magasabb a régiós átlagnál.
Az valóban nem feltétlenül.
De korábbi árstop leginkább a kiskereskedőket érintette negatívan.
Most próbálják behozni az elmaradt profitot. Ez a viselkedési (behaviorista) ökonomiában ismert jelenség. Előre hozott profit, annak pedig van árfelhajtó hatása.

A MOL-nál pedig a különadó okozott torzulást a profit szerkezetben.
MOL esetében könnyebb dolgunk van elég megnézni a tőzsdei jelentést arról profit hogyan alakult most. Szépen.

Ez van ha belepiszkálnak valahol a gazdaságban. További hosszantartó nem várt hatásokat is generálhat még beáll valami új egyensúly.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 679
46 829
113
Az valóban nem feltétlenül.
De korábbi árstop leginkább a kiskereskedőket érintette negatívan.
Most próbálják behozni az elmaradt profitot. Ez a viselkedési (behaviorista) ökonomiában ismert jelenség. Előre hozott profit, annak pedig van árfelhajtó hatása.

A MOL-nál pedig a különadó okozott torzulást a profit szerkezetben.
MOL esetében könnyebb dolgunk van elég megnézni a tőzsdei jelentést arról profit hogyan alakult most. Szépen.

Ez van ha belepiszkálnak valahol a gazdaságban. További hosszantartó nem várt hatásokat is generálhat még beáll valami új egyensúly.
Egészen pontosan emiatt az új egyensúly miatt történtek most úgy a bejelentések, ahogy. A türelmi idő pont azért kellett, hogy önmérsékletet tanúsítsanak a magyar üzemanyagpiac szereplői.
Ha lesz is most ársapka, az nem konkrét számszerű érték lesz, hanem a piaci folyamatokat lekövető árképzési szabályrendszer, egy tisztességes haszonkulcs rendszerrel.
Szerintem!
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 300
2 501
113
@ZRÍNYI 20!026 írt; a dollárhoz képest a mi devizánk jobban gyengült, így ez az inportált termék nálunk többe kerül.
Megjegyzés az árfolyam hatáshoz.
Az mindig késve jelentkezik az árban és a készlétezés is befolyásolja, értsd a készletezés milyen árfolyamon történt.
Leginkább a Business policy befolyásolja mikor kerül ez érvényesítésre.

Egyébként a USD/HUF abban az árfolyam tartományban tartózkodik jelenleg, ahol múlt év szeptemberben.
Volt egy lefelé tartó ciklus, értsd HUF erősödött, mely január végén ért véget azóta gyengült, de csak a múlt év őszi szintig(eddig).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 300
2 501
113
Egészen pontosan emiatt az új egyensúly miatt történtek most úgy a bejelentések, ahogy. A türelmi idő pont azért kellett, hogy önmérsékletet tanúsítsanak a magyar üzemanyagpiac szereplői.
Ha lesz is most ársapka, az nem konkrét számszerű érték lesz, hanem a piaci folyamatokat lekövető árképzési szabályrendszer, egy tisztességes haszonkulcs rendszerrel.
Szerintem!
Őszintén szólva szubjektíve nem tartom drágának az üzemanyagot korábban nagyobb ár eltérések is voltak a régióban.
A fogyasztás visszaesés oka a kutakon a reálkereset csökkenés, általános fogyasztás csökkenés miatt van.
Ahogy az helyreáll, a fogyasztás is.
Csak időt kell hagyni.
Az újabb piszkálgatás jó esetben megint valami későbbi nem várt hatást eredményezhet. Mindegy figyeljük, ezek rendkívül érdekes kísérletek közgazdasági szempontból.

A “tisztességes haszonkulcs” kifejezést nem tudom értelmezni.
Ilyen jelenesetben a politikusok agyaban létezik.
Érdekes módon a túlárazott/újraárazott közbeszerzések, állami beruházások esetében ez soha nem merül fel…
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 074
113
Az valóban nem feltétlenül.
De korábbi árstop leginkább a kiskereskedőket érintette negatívan.
Most próbálják behozni az elmaradt profitot. Ez a viselkedési (behaviorista) ökonomiában ismert jelenség. Előre hozott profit, annak pedig van árfelhajtó hatása.

A MOL-nál pedig a különadó okozott torzulást a profit szerkezetben.
MOL esetében könnyebb dolgunk van elég megnézni a tőzsdei jelentést arról profit hogyan alakult most. Szépen.

Ez van ha belepiszkálnak valahol a gazdaságban. További hosszantartó nem várt hatásokat is generálhat még beáll valami új egyensúly.
Az árstop bevezetésekor már jeleztem, hogy lesz ennek még böjtje a lakosságra nézve, ha normalizálódik az olajár. Én még egy háttéralkut is elképzelhetőnek tartottam a kormány és a kiskereskedők képviselői között, a későbbi korrekcióra.
Nem gondolom, hogy egy újabb árstop veszteségeit le fogják nyelni a kiskereskedők.
Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy újra felajánlják az esetleges újabb árstop hatására veszteségessé váló kutak átvételét, akár a MOL, akár valamilyen magántőkealap hátterű tömörülés részéről.
Persze utána egyből el is törölnék az árstoppot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 738
5 842
113
Az árstop bevezetésekor már jeleztem, hogy lesz ennek még böjtje a lakosságra nézve, ha normalizálódik az olajár. Én még egy háttéralkut is elképzelhetőnek tartottam a kormány és a kiskereskedők képviselői között, a későbbi korrekcióra.
Nem gondolom, hogy egy újabb árstop veszteségeit le fogják nyelni a kiskereskedők.
Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy újra felajánlják az esetleges újabb árstop hatására veszteségessé váló kutak átvételét, akár a MOL, akár valamilyen magántőkealap hátterű tömörülés részéről.
Persze utána egyből el is törölnék az árstoppot.
Na, akkor ha árstop lesz, azonnal vásárolj egy benzinkutat, és akkor te is profitálhatsz utána a kormányzat genyóságából.
Win-win.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 679
46 829
113
A “tisztességes haszonkulcs” kifejezést nem tudom értelmezni.
Ilyen jelenesetben a politikusok agyaban létezik.
Pedig nem túl bonyolult. Ha nem lehetne értelmezni, akkor nem lenne a kartelezés jelensége, és az ez ellen való küzdelem.
A tisztességes haszonkulcs meghatározása meg még annyira sem bonyolult. Pár adatsor kell hozzá, amihez meg a NAVon keresztül hozzáfér a Kormány.
Csak historikusan meg kell vizsgálni, hogy 2021 előtt hogyan nézett ki az átlagos (időben, és térben) az árképzés a kis és nagykereskedőknél, és azokat a képleteket központilag alkalmazni, amíg véget nem ér minimum az ukrán háború.
A MOL hazai nagyker. monopol helyzete mindenképpen igényel egy szorosabb kormányzati figyelmet.

A fogyasztás visszaesés oka a kutakon a reálkereset csökkenés, általános fogyasztás csökkenés miatt van.
Ahogy az helyreáll, a fogyasztás is.
Nemegészen.
Az ország helyzetéből adódón igen jelentős a tranzit az országban. A fogyasztás jelentős részét teszi ki a tranzit kamionok, átutazók kiszolgálása. A magas kúti árak miatt ennek a jelentős része nem nálunk realizalódik. Egy kamion megteheti, hogy egyszerűen kihagyja a magyarországi tankolást. Ez a Mol szerint több 100M liternyi kieséssel járul hozzá a fogyasztás visszaeséséhez. Ez, ha csak egyszázmilliót veszünk is alapul, akkor is kb. 27Mrd-ot emel ki a költségvetésből.
És akkor még a hazai fogyasztás mérséklő hatásról még nem is beszéltünk.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
522
1 746
93
Pedig nem túl bonyolult. Ha nem lehetne értelmezni, akkor nem lenne a kartelezés jelensége, és az ez ellen való küzdelem.
A tisztességes haszonkulcs meghatározása meg még annyira sem bonyolult. Pár adatsor kell hozzá, amihez meg a NAVon keresztül hozzáfér a Kormány.
Amit Te írsz az az átlagos vagy visszatekintő haszonkulcs (franc se tudja van-e erre valami speckó terminológia), de az alapkérdésre (létezik-e tisztességesnek értelmezhető haszonkulcs?) ez egyáltalán nem válasz. Minden vállalkozás annyit szeretne nyerni amennyit csak tud (Te mint munkavállaló sem mondod azt hogy adjatok kevesebb fizut vagy ne emeljetek mert az én munkám csak annyit ér), minden fogyasztó minnél kevesebbet szeretne fizetni ugyanazon színvonalú termékért/szolgáltatásért. Egyedi helyzetekben (kevés szereplő a kínálati oldalon) természetesen illik beavatkozni, de alphelyzetben az a tisztességes amit a piac ad (mégha pofátlanul nagy is pl. egy speciális szaktudást igénylő dologban).

Jelen helyzetben meg az a gond szerintem hogy a Kormány nem a MOL-t nyomja (amely bármilyen árstoppot túl fog élni), hanem a kiskereskedőket, ahol viszont a mezitlábas kutasok (akik saját logó alatt értékesítenek és jó néhány ezren vannak) nagyot szívnak. Meg a dolgozóik is valszeg. De mondjuk ha lenne MOL részvényem akkor ez igazán nem zavarga gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 300
2 501
113
Pedig nem túl bonyolult. Ha nem lehetne értelmezni, akkor nem lenne a kartelezés jelensége, és az ez ellen való küzdelem.
A tisztességes haszonkulcs meghatározása meg még annyira sem bonyolult. Pár adatsor kell hozzá, amihez meg a NAVon keresztül hozzáfér a Kormány.
Csak historikusan meg kell vizsgálni, hogy 2021 előtt hogyan nézett ki az átlagos (időben, és térben) az árképzés a kis és nagykereskedőknél, és azokat a képleteket központilag alkalmazni, amíg véget nem ér minimum az ukrán háború.
A MOL hazai nagyker. monopol helyzete mindenképpen igényel egy szorosabb kormányzati figyelmet.


Nemegészen.
Az ország helyzetéből adódón igen jelentős a tranzit az országban. A fogyasztás jelentős részét teszi ki a tranzit kamionok, átutazók kiszolgálása. A magas kúti árak miatt ennek a jelentős része nem nálunk realizalódik. Egy kamion megteheti, hogy egyszerűen kihagyja a magyarországi tankolást. Ez a Mol szerint több 100M liternyi kieséssel járul hozzá a fogyasztás visszaeséséhez. Ez, ha csak egyszázmilliót veszünk is alapul, akkor is kb. 27Mrd-ot emel ki a költségvetésből.
És akkor még a hazai fogyasztás mérséklő hatásról még nem is beszéltünk.
Rövid leszek.

1.A piaci körülményeket nem lehet NAV adatokból leképezni, s nem is az a célja, feladat a NAV adatgyűjtésnek.
Historikus adatokhoz lehet hasonlítgatni csak hát az se írja le a piacot, hiába a teljes körű kvantitatív/kvalitatív adatgyűjtés(nincs ilyen).
Mivel vannak úgynevezett irracionális elemek is.

A fel vezetett logika max. a tervgazdasági rendszerben működhetne.
Ohh wait, azt már ismerjük, h az még ennyire se működött.

Ha piac úgy leírható lenne mint ahogy itt elővezetted, akkor a világ egy nagyon egyszerű és boldog hely lehetne, örök élet stb…
Bízzunk benne egyszer eljön, de az nem mostanában lesz.


2. Ja, hogy a lyukas költségvetés foltozására jól jönne az üzemanyagból a tranzitből származó bevétel.(?)
Hát tetszettek volna a politikus urak kicsit előre gondolkodni s nem politikai szempontoknak alárendelni piaci folyamatokat…
Akkor a költségvetés is jobban állna.
Értem adott körülmények között megszorításokra van szükség (bocsánat Nerniában az nem létezik), szóval minden más szóba jöhet lyuk foltozásra, kell is, csak ezt az ócska dumát ahogy felvezetik. Ezt meghagyom másnak.

Egyébként a piacnak mindig igaza van. Nem azért mert a piac igazságos vagy negatív és pozitív fogalommal leírható (nem az) egyszerűen csak azért mert erősebb.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 092
4 074
113
Na, akkor ha árstop lesz, azonnal vásárolj egy benzinkutat, és akkor te is profitálhatsz utána a kormányzat genyóságából.
Win-win.
Nincsenek ilyen ambícióim, és tőkém sincsen rá, mert sem a dollár, sem a rubel, sem a jüan nem hozzám gurul. Meg hát nem szeretném, többek közt a nemzet gázszerelőjét sem kiütni a nyeregből. ;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 679
46 829
113
Amit Te írsz az az átlagos vagy visszatekintő haszonkulcs (franc se tudja van-e erre valami speckó terminológia), de az alapkérdésre (létezik-e tisztességesnek értelmezhető haszonkulcs?) ez egyáltalán nem válasz.

Jelen helyzetben meg az a gond szerintem hogy a Kormány nem a MOL-t nyomja (amely bármilyen árstoppot túl fog élni), hanem a kiskereskedőket, ahol viszont a mezitlábas kutasok (akik saját logó alatt értékesítenek és jó néhány ezren vannak) nagyot szívnak. Meg a dolgozóik is valszeg.
Ez a kettő dolog összefügg.
Hogyne lenne válasz? Ha és amennyiben a normalitásokhoz szeretnénk visszatérni, akkor a normális piac folyamataira kell törekedni. Erre az általam említett árképzés tökéletes. Ha nem Ft-ban adod meg a költség és haszon szinteket, akkor az egész független tud lenni a világpiaci ár turbulenciájától. Ráadásul ez így infláció független is.
Jelen helyzetben nem tudjuk, hogy hogyan fogják megvalósítani az árak letörését. A türelmi idő pont arra lesz jó, hogy a szereplők önszabályozó módon lépjenek. Ha ezt nem teszik meg, akkor majd lesz központi beavatkozás. Jelzem, hogy a MOL már korrigált is már az árakon. A gázolaj árát jelentősen csökkentette. Annyira, hogy ezzel már bement a benzin ára alá.
Ezzel is látszik, hogy megpróbálnak a Kormány kedvére tenni. Pont az általam említett tranzit kamion forgalom gyors visszarendezése érdekében.
Egész biztosan megy a matek most a piaci szereplők között, hogy akkor most "mennyit engedjünk a feléből"...

Minden vállalkozás annyit szeretne nyerni amennyit csak tud (Te mint munkavállaló sem mondod azt hogy adjatok kevesebb fizut vagy ne emeljetek mert az én munkám csak annyit ér), minden fogyasztó minnél kevesebbet szeretne fizetni ugyanazon színvonalú termékért/szolgáltatásért.
Hehe!
Én jelenleg pont egy ilyen szituban vagyok. :)
Évek óta - saját döntésből - nem viszek többet haza, hogy a kényelmes, rugalmas munkámat tovább tudjam végezni. Ha a általános piaci, vagy élethelyzet azt hozza, akkor gyakran jobb a tartós bevétel, mint a gyors kaszálás.