A [BIZTPOL] Magyarország-ban lenne a helye, de ideiglenesen ide teszem!
Pedig az út jó volt, a kínai út korunk legkorszerűbb és leginnovatívabb berendezkedése. Csak hülyékkel nem lehet adoptálni!
Ez nemcsak a Nyugat vereségének az oka a háborúban, hanem a NER csődjének is. Egy hipernyugati stílusú és képességű kormányzattal akarunk egy kínai stílusú gazdaságirányítást megvalósítani. Nem csoda, hogy nem sikerült, nemhogy nem sikerült, hanem akkora zsákutcába jutottunk, mint Gyurcsány idején. Hozzá nem értő, semmire nem jó figurákkal kellene csinálni egy olyn finom gépezetet, amit Kínában összehoztak a gazdasági, társadsalmi és politikai célok elérésére és fenntartására. Ahol az állam a gazdaság kéz a kézben jár, egymást segíti minden szektora és klasztere és amihez kompetens, mi több: hiperkompetens intézményi háttér kellene a legfelsőbb politikai vezetésig. Nekünk meg Lázár Jánosaink és Nagy Marcijaink vannak vannak olyan célokra, amiktől nem a gazdasági növekedés számjegyeinek száma, hanem a puszta fennmaradásunk függ, hogy a két legsúlyosabb és agresszívabb idiótát emeljem ki minden banjunk okozói közül, mert csöndes semmirekellő e kormányzat legjobb terméke felsővezető szinten Szijjártót leszámítva, de még az ő minisztériuma is összedőlt már alatta (az orosz kémügy ugye). Ez így már kilátástalanul és visszavonhatatlanul Magyar Péterbe fog torkollni.Német: jellegét tekintve bölcsész-jogászkormány, a politikai pozíciókat tisztán politikai okokból osztják, szakmaiság vagy bármilyen korábbi kapcsolat a területtel nem követelmény, képviselői se az államrezon fenntartásához, se az alájuk rendelt területhez nem értenek. 13x humán-, 2x reálvégzettség
bölcsész: 7x (egy filozófus kivételével politikatudomány)
ügyvéd/jogász: 5x
agrármérnök: 1x
közgazdász: 1x (családügyi miniszter)
orvos: 1x
Francia: jellegét tekintve közgazdászkormány, a pozíciókat politikai alapon osztják részben olyan személyeknek, akik képzésük során általános államigazgatási ismeretekre tettek szert, az államrezon fenntartása biztosított, a szakmaiság nem feltétlen, de nem is szempont a kinvezések politikai alapon történnek. 15x humán, 3x reálvégzettség
közgazdász: 9x (egynek filozófiából is van)
ügyvéd/jogász: 4x
orvos: 3x (egyikőjük gyógyszerész)
bölcsész: 2x
vs.
Orosz: jellegét tekintve mérnök-közgazdászkormány, a pozíciókat betöltők végzettsége, szakmai tapasztalatai erős átfedést mutatnak az alájuk rendelt területtel, bár általános államigazgatási ismereteik gyakran csekélyek és szakmai tudásuk nem feltétlen garancia sikeres vezetésre a hatalmi struktúrákkal szemben. 17x reál, 15x humánvégzettség
mérnök: 11x (döntően iparral és elektronikával összeffüggő szakon)
közgazdász: 10x (sokan államigazgatással összefüggésben)
államtudományok: 3x
ügyvéd/jogász: 3x
bölcsész: 2x
katona: 2x
orvos: 1x
Kínai: jelegét tekintve mérnökkormány, alapvetően szakmai kormányként is jellemezhetnénk, a kinevezések a megfelelő képzettségű jelöltek közül részben politikai, részben személyes sikerek alapján történtek. 13x humán, 12x reál
mérnök: 11x
közgazdász: 8x (sokan államigazgatással összefüggésben)
bölcsész: 3x
ügyvéd/jogász: 2x
katona: 1x
orvos: 1x
összehasonlításként a magyar kormány: jellegét tekintve jogász-közgazdászkormány, képviselői kevés kivétellel még végzettségük tekintetében sem kapcsolódnak legalább elvben az alájuk rendelt területhez, ahhoz nem értenek. Döntően egy hozzánemértőkből tisztán politikai szempontok szerint válogatott kormányzat. 14x humán, 3x reálvégzettség
ügyvéd/jogász: 7x
közgazdász: 5x
mérnök: 3x (döntően agrármérnökök)
államtudományok: 1x
bölcsész: 1x
Pedig az út jó volt, a kínai út korunk legkorszerűbb és leginnovatívabb berendezkedése. Csak hülyékkel nem lehet adoptálni!