Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://defence-blog.com/wp-content/uploads/2020/01/ENxpFSPU0AA74lC-1140x570.jpgÁllítólag a videón az ukrán gép lelövése látható
Ukránokra gondoltam...
Az ukrán szakértők orosz gyártmányú rakéta maradványai után is fognak kutatni a becsapódás helyszínén
https://karpathir.com/2020/01/09/az...an-is-fognak-kutatni-a-becsapodas-helyszinen/
Nem látszanak kavicsnak, csak egyeseknek nem tetszik az a hír, hogy valószínűleg Irán lőtte le tévedésből az ukrán utasszállítót...A legfelső képből kering twitteren egy nagyobb felbontású, ahol kavicsnak látszanak azok az alakzatok.
Nem látszanak kavicsnak, csak egyeseknek nem tetszik az a hír, hogy valószínűleg Irán lőtte le tévedésből az ukrán utasszállítót...
Ez egyértelműen a Tor rakétának a fejrésze.https://www.mirror.co.uk/news/world-news/ukraine-probes-claims-jet-shot-21244503
Állítólag ezt a lezuhant ukrán gép roncsai között/közelében találták Teheránban. Nehezen tudnám elhinni, hogy a gép csomagteréből került oda.
Kérdés:Ez egyértelműen a Tor rakétának a fejrésze.
Így is lehet nézni.valójában még mindig nincs elegendő bizonyíték, hogy bármit magabiztosan kijelenthessünk
Egyvalami látszik tisztán: jól körvonalazható érdekcsoport mindenképpen szeretné Irán nyakába varrni ezt a tragédiát, ezért akár tisztességtelen eszközökhöz is hajlandó nyúlni.
ugyanakkor ameddig nem állítható bizonyosan, hogy mi történt, bárki aki megfellebbezhetetlen kijelentéseket tesz, inkább tűnik ostobának, de semmiképpen nem objetív szemlélőnek
A kérdés feltevést sem értem. A rakéta sebessége nem 0 robbanáskor. A robbanás meg sebességet ad neki.Kérdés:
ha egy ilyen rakéta elműködik a célon, ez az alkatrész ennyire egyben kell maradjon?
ha a repülőgép nem ott zuhant le ahol találatot kapott, ez az alkatrész miért a roncsok között/közelében van?
Ha lelőtték, akkor valóban legnagyobb esélye annak van, hogy az Iráni légvédelem volt.Így is lehet nézni.
Van az a mondás a a kacsáról...
- Viszont Teherán felett, mi más lőhette volna le...?
- Mi a fenét keres ott egy Tor rakéta fej...?
- Ha nem lelőtték, akkor hogyan került az a fej oda...?
Az simán elfogadható magyarázat, hogy a gép együtt zuhant le a rakétafejjel, ha az valóban belacsapódott és beékelődött.A kérdés feltevést sem értem. A rakéta sebessége nem 0 robbanáskor. A robbanás meg sebességet ad neki.
Ráadásul az airliner nagy. Komoly esély van rá, hogy a gépbe repült befele a fejrész és valami keményebb dolog megállította és aztán együtt zuhantak le.
De önmagában a kérdés, hogy egy mozgó rakéta feje miért a mozog mind a gép, azért erős pislogásra késztet.
Ha lelőtték, akkor valóban legnagyobb esélye annak van, hogy az Iráni légvédelem volt.
Nem tudom mit keres ott a rakétafej, egyáltalán ott van? A képen csak egy Tor rakéta fejet látunk, hogy valójában a kép hol készült, arról sajnos nincs semmi információnk.
Az simán elfogadható magyarázat, hogy a gép együtt zuhant le a rakétafejjel, ha az valóban belacsapódott és beékelődött.
Az utolsó mondatodat nem értem, megtennéd, hogy átfogalmazod?
Ugyanakkor az a kérdés még mindig kínoz, hogy annak a rakétafejnek valóban így egyben kell maradni, ha elműködik a rakéta?
A rakétafejnek nem "kell" egészben maradnia ha a mögötte lévő robbanófej elműködött, de könnyen előfordulhat hogy simán lerobbant a rakétatestről. Azt nehezebben tudom elképzelni, hogy ez a fej "beleállt" a Boeing-be bárhol is, ahhoz túlságosan épen maradt. Valószínűbb lehet hogy a robbanás után elrepült valamerre és lazább talajon, esetleg előbb még fák tetején is landolhatott, talán így maradhatott ennyire épen.Ha lelőtték, akkor valóban legnagyobb esélye annak van, hogy az Iráni légvédelem volt.
Nem tudom mit keres ott a rakétafej, egyáltalán ott van? A képen csak egy Tor rakéta fejet látunk, hogy valójában a kép hol készült, arról sajnos nincs semmi információnk.
Az simán elfogadható magyarázat, hogy a gép együtt zuhant le a rakétafejjel, ha az valóban belacsapódott és beékelődött.
Az utolsó mondatodat nem értem, megtennéd, hogy átfogalmazod?
Ugyanakkor az a kérdés még mindig kínoz, hogy annak a rakétafejnek valóban így egyben kell maradni, ha elműködik a rakéta?
STOP Senki nem akarja az USA nyakába varrni!Modern airliner nem gyullad ki és ég szét a levegőben. A gép annyira rohadt biztosnágosra van tervezve (ez a 737-800 egy nagyon jó konstrukció). Teljesen el lehet szeparálni a hajtóművet, van egy csomó érzékelő, tűzoltóeszköz, duplikációk, shut-off valve-k meg tűzcsapok. Magától nem is tudom hány évtizede nem gyulladt ki utasgép - és akkor sem olyan gyorsan, hogy jelenteni sem tudod.
Ez utóbbi az árulkodó. Ha tűz van, egyből indul a "memory item" végrehajtása - típustól függően egy olyan cselekvéssor, amit megtanulsz folyékonyan és álmodból felkelve tudsz. Ez pedig ad időd, hogy utána csinálj mást is- vagyis jelentsd. Az alapelv Aviate-Navigate-Communicate - repüld a gépet, tudd merre mész tovább, aztán rádiózd le.
Márpedig sem Mayday, sem 7700 nem ment ki...
Próbáld meg ez nem politikai, hanem műszaki szemponból nézni. Ezt most bárhogy erőlködtök, nem fogjátak az USA nyakába varrni.
Hogy semmi meglepő nincs abban, ha a rakéta nem ott van, ahol elpukkant. Mert az is mozog. Arra is a légellenállás és gravitáció hat.Az simán elfogadható magyarázat, hogy a gép együtt zuhant le a rakétafejjel, ha az valóban belacsapódott és beékelődött.
Az utolsó mondatodat nem értem, megtennéd, hogy átfogalmazod?
Nem erről van szó. Csak majd megint jönnek mindenféle hülyeséggel talán egyesek, hogy:Próbáld meg ez nem politikai, hanem műszaki szemponból nézni. Ezt most bárhogy erőlködtök, nem fogjátak az USA nyakába varrni.
Nana, egy nagyon fontos szót kifelejtettél, azt hogy "MAGÁTÓL" nem gyullad ki - bár azért még ez se biztos. Pont egy B737 égett hamuvá - nem is a levegőben, hanem a reptéren Okinaván kb. 10-12 éve! Orrsegédszárny-sín ütközője elszabadult és a sín betolta a szárnytartályba, a keró meg persze kiszabadult. Óriási szerencséjük hogy ez nem a felszállás után történt hanem a leszállás után, ha a start után telitankolva történik, akkor valószínűleg senki se élte volna túl.Modern airliner nem gyullad ki és ég szét a levegőben. A gép annyira rohadt biztosnágosra van tervezve (ez a 737-800 egy nagyon jó konstrukció). Teljesen el lehet szeparálni a hajtóművet, van egy csomó érzékelő, tűzoltóeszköz, duplikációk, shut-off valve-k meg tűzcsapok. Magától nem is tudom hány évtizede nem gyulladt ki utasgép - és akkor sem olyan gyorsan, hogy jelenteni sem tudod.
Ez utóbbi az árulkodó. Ha tűz van, egyből indul a "memory item" végrehajtása - típustól függően egy olyan cselekvéssor, amit megtanulsz folyékonyan és álmodból felkelve tudsz. Ez pedig ad időd, hogy utána csinálj mást is- vagyis jelentsd. Az alapelv Aviate-Navigate-Communicate - repüld a gépet, tudd merre mész tovább, aztán rádiózd le.
Márpedig sem Mayday, sem 7700 nem ment ki...
Próbáld meg ez nem politikai, hanem műszaki szemponból nézni. Ezt most bárhogy erőlködtök, nem fogjátak az USA nyakába varrni.
Láttál már légvédelmi rakéta indítását? Minimum kétszer robban, egyszer mikor elindul, és másodszor ha betalál (vagy működik az önmegsemmisítő). Ha valaki a mai iráni helyzetben korán reggel az utcán jár és repülő-hangot majd egy közeli robbanást hall, nem kell sok hogy előkapja a telót és az égre szegezze - aztán pár másodperc és már jön is a rakéta, aztán felveszi a találatot is. A találat kb. 4-4,5km-re lehetett a felvételt készítőtől, és tekintve hogy a Tor csak 10-12km hatótávú az indítási pont se lehetett sokkal messzebb.STOP Senki nem akarja az USA nyakába varrni!
Ugyan mi köze lett volna hozzá? Nem is értem ez hogy merült fel...
A "lelövés pillanatáról" készített videofelvételről.
Nagyon erős már-már csodával határos véletlennek érzem, hogy valaki kamerázza a semmit nem tartalmazó éjszakai eget, aztán egyszer csak a képnek pontosan a közepén megjelenik egy légvédelmi rakéta becsapódását jelző fényjelenség... Hááát...
Feltéve hogy a felvétel készítője kellően közel van a rakéta indításának a helyéhez.Láttál már légvédelmi rakéta indítását? Minimum kétszer robban, egyszer mikor elindul, és másodszor ha betalál (vagy működik az önmegsemmisítő). Ha valaki a mai iráni helyzetben korán reggel az utcán jár és repülő-hangot majd egy közeli robbanást hall, nem kell sok hogy előkapja a telót és az égre szegezze - aztán pár másodperc és már jön is a rakéta,
A telefonos felvételt készítő nem "véletlenül" filmezte pont a sötét égboltnak azt a pontját, hanem a felszálló gépet filmezte. A rakéta csak ráadás volt sajnos (ha tényleg akkor és ott készült a felvétel). Nem éjszaka hanem korán reggel történt (mikor melóba mentem ennél több mint egy órával korábban kellett kelnem, szóval nem ritkaság).Feltéve hogy a felvétel készítője kellően közel van a rakéta indításának a helyéhez.
Ha pár km re van akkor már nem működik az elmélet.
Az indítás hangja is csak hangsebességgel terjed. Több mp. mire a hang eljut a több km-re lévő mobiltelefonos csókához. Mire az előkapja a telefont, az ég felé fordítja, elindítja a felvételt addigra a kilőtt rakéta már rég elrepült.
A bizonyíték videó felvételen a járókelő "véletlenül" az ég éppen megfelelő irányába videót rögzítő mobiltelefonnal sétált a sötét Iráni éjszakában...
Amúgy az általad említett taiwani baleset: