A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
...Úgyhogy NEM, szerintem az A400 arra amire kitalálták szerintem tökéletes. Valószínű nálatok az kavar be hogy a mérete miatt stratégia szállítógépnek képzelitek, pedig ez csak egy nagyra nőtt taktikai szállítógép...
Nem tökéletes, de számomra nem azokért, amit a többiek itt elemezgettek, hiszen ha ismerjük a képességeit, s azokat ki tudják elégíteni az igényeket, akkor egy jó gép.
De nem az, mert gyakorlatilag majdhogynem használhatatlan.
A leszállítása a megrendelőknek a végtelenbe tart, a az ára az egekbe, a leszállított példányok bevethetősége alacsony, a beígért (kierőszakolt?) képességeket csak korlátozásokkal tudja, ha tudja.
Ez így - még - nem tökéletes gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Franfurt Am Main, déli reptere egészen a közelmúltig katonai repülőtér volt C-5A gépekkel (is). Nem szükséghelyzetből. Ott éltek a nagy reptérrel szimbiózisban. Szélirány szerint időnként annak pályáját használva. A C-5A minden, csak nem csendes.

És mi a helyzet Oregon ANG F-15C-ivel Portland AFB-n? Portland AFB nem más, mint a Portland International Airport.
Vegyes használatú repülőtér jó halk utasgépekkel és forszázzsal dübörgő vadászgépekkel.

Ferihegy (Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) egy vegyes használató magyar civil nemzetközi légikikötő és NATO kitérő repülőtere. Ide nem csak szükséghelyzetben esik be egy két hajtóműhibás F-15C vagy C-5B, hanem állomásozhatnak is ideiglenesen mindenféle zajos vasak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Ez semmilyen harci gépnél nem történik meg a nagyon komoly széria ugrásokat leszámítva.

Az F-15C/D-k gyártásának végénél is volt GE F110, nem kapták meg. Mit F-15C/D... Az USAF F-15E gépek picit nagyobb részén van -220 mint -229-es PW hajtómű...
Az F-16-nál azonos Block szérián belül nem volt váltás.

Nem tudok olyan típust mondani, ahol ugyanaz a gép lényegesen erősebb hajtóművet kapott volt az évtizedes gyártási szakaszában, sem harcit, sem katonai szállítót. Az F-15E legacy gépeknél a GE hajtóművesek és az F-16 Block 60 a maga különlegesen erős kivétel, de ezek az alapváltozathoz képest 20-30 évvel később érkeztek.
A 21-eseknél volt, igaz altípus váltásnál. Fitteréknél meg a franc igazodik ki azon, hogy mit variáltak össze-vissza. Én legalább is emlékezetből nem.
De van itt egy Esőemberünk... :D

A régi katonai szállítógépek a civil légiforgalomban nem tudnak/tudtak részt venni úgy, mint a korszerű civil gépek, más határok szerint repülnek.
Ezért kérdeztem meg, hogy zajnál mi a helyzet. Parancs vagy nem parancs, de repülés szabályai vonatkoznak rájuk is navigációban. A kérdés az, hogy akkor zajjal mi van. [fejvakarás]

Ezen ne feszülj be. :)
Akarat meg pár telefon kérdése az egész.
Ők a hadsereg, az állam egyik fő pillére. A helóták meg legyen szívesek elviselni.
Olyan szabályozás is van civilben, hogy adott polgári típus adott reptéren milyen időintervallumban szállhat le/fel. Késő is van, meg régen is volt, de olyan is rémlik légijogból, hogy hajtómű típusra is ki lehet kötni. Pl CFM-56-al reggel hét és este hét között hétköznap.
 
M

molnibalage

Guest
Ezen ne feszülj be. :)
Akarat meg pár telefon kérdése az egész.
Ők a hadsereg, az állam egyik fő pillére. A helóták meg legyen szívesek elviselni.
Olyan szabályozás is van civilben, hogy adott polgári típus adott reptéren milyen időintervallumban szállhat le/fel. Késő is van, meg régen is volt, de olyan is rémlik légijogból, hogy hajtómű típusra is ki lehet kötni. Pl CFM-56-al reggel hét és este hét között hétköznap.
Igen, erről beszélek. Én úgy emkékszem a Galaxy is ezért ment még el este előtt és volt is belőle AP blogos komment, hogy basztak időben kifordulni és ezzel a zajvédelmi előírást megsértették.

(BTW a '90-es években egyes német repterekre ezért nem szállhattak a régi orosz zajos gépek emlékeim szerint. Háborúban senkit sem érdekel, de átlag napi üzem esetén igenis faktor szerintem a zaj, ami az ütemezést beleszól.)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Igen, erről beszélek. Én úgy emkékszem a Galaxy is ezért ment még el este előtt és volt is belőle AP blogos komment, hogy basztak időben kifordulni és ezzel a zajvédelmi előírást megsértették.

(BTW a '90-es években egyes német repterekre ezért nem szállhattak a régi orosz zajos gépek emlékeim szerint. Háborúban senkit sem érdekel, de átlag napi üzem esetén igenis faktor szerintem a zaj, ami az ütemezést beleszól.)
Szerintem függ azért a mértéktől.
Heti egy belefér, ha óránként megy, nyilván nem.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 099
113
Az A400M-nek tudtommal van teljeskörű civil üzemeltetési engedélye is.
Kicsit off: A németekhez kimegy Afghanisztànba a TÜV, levizsgàztatni (kètevente?) minden katonai jàrművet. Ha pl. lejàr egy Dingo, Marder stb. környezetvédelmije, azt nem hasznàljàk, amig nincs új TÜV plakettàja. Rend a lelke mindennek:)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
Az A400M-nek tudtommal van teljeskörű civil üzemeltetési engedélye is.
Kicsit off: A németekhez kimegy Afghanisztànba a TÜV, levizsgàztatni (kètevente?) minden katonai jàrművet. Ha pl. lejàr egy Dingo, Marder stb. környezetvédelmije, azt nem hasznàljàk, amig nincs új TÜV plakettàja. Rend a lelke mindennek:)
Elmebetegek.