A400M Atlas (Airbus)

...Úgyhogy NEM, szerintem az A400 arra amire kitalálták szerintem tökéletes. Valószínű nálatok az kavar be hogy a mérete miatt stratégia szállítógépnek képzelitek, pedig ez csak egy nagyra nőtt taktikai szállítógép...
Nem tökéletes, de számomra nem azokért, amit a többiek itt elemezgettek, hiszen ha ismerjük a képességeit, s azokat ki tudják elégíteni az igényeket, akkor egy jó gép.
De nem az, mert gyakorlatilag majdhogynem használhatatlan.
A leszállítása a megrendelőknek a végtelenbe tart, a az ára az egekbe, a leszállított példányok bevethetősége alacsony, a beígért (kierőszakolt?) képességeket csak korlátozásokkal tudja, ha tudja.
Ez így - még - nem tökéletes gép.
 
Franfurt Am Main, déli reptere egészen a közelmúltig katonai repülőtér volt C-5A gépekkel (is). Nem szükséghelyzetből. Ott éltek a nagy reptérrel szimbiózisban. Szélirány szerint időnként annak pályáját használva. A C-5A minden, csak nem csendes.

És mi a helyzet Oregon ANG F-15C-ivel Portland AFB-n? Portland AFB nem más, mint a Portland International Airport.
Vegyes használatú repülőtér jó halk utasgépekkel és forszázzsal dübörgő vadászgépekkel.

Ferihegy (Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) egy vegyes használató magyar civil nemzetközi légikikötő és NATO kitérő repülőtere. Ide nem csak szükséghelyzetben esik be egy két hajtóműhibás F-15C vagy C-5B, hanem állomásozhatnak is ideiglenesen mindenféle zajos vasak.
 
Ez semmilyen harci gépnél nem történik meg a nagyon komoly széria ugrásokat leszámítva.

Az F-15C/D-k gyártásának végénél is volt GE F110, nem kapták meg. Mit F-15C/D... Az USAF F-15E gépek picit nagyobb részén van -220 mint -229-es PW hajtómű...
Az F-16-nál azonos Block szérián belül nem volt váltás.

Nem tudok olyan típust mondani, ahol ugyanaz a gép lényegesen erősebb hajtóművet kapott volt az évtizedes gyártási szakaszában, sem harcit, sem katonai szállítót. Az F-15E legacy gépeknél a GE hajtóművesek és az F-16 Block 60 a maga különlegesen erős kivétel, de ezek az alapváltozathoz képest 20-30 évvel később érkeztek.
A 21-eseknél volt, igaz altípus váltásnál. Fitteréknél meg a franc igazodik ki azon, hogy mit variáltak össze-vissza. Én legalább is emlékezetből nem.
De van itt egy Esőemberünk... :D

A régi katonai szállítógépek a civil légiforgalomban nem tudnak/tudtak részt venni úgy, mint a korszerű civil gépek, más határok szerint repülnek.
Ezért kérdeztem meg, hogy zajnál mi a helyzet. Parancs vagy nem parancs, de repülés szabályai vonatkoznak rájuk is navigációban. A kérdés az, hogy akkor zajjal mi van. [fejvakarás]

Ezen ne feszülj be. :)
Akarat meg pár telefon kérdése az egész.
Ők a hadsereg, az állam egyik fő pillére. A helóták meg legyen szívesek elviselni.
Olyan szabályozás is van civilben, hogy adott polgári típus adott reptéren milyen időintervallumban szállhat le/fel. Késő is van, meg régen is volt, de olyan is rémlik légijogból, hogy hajtómű típusra is ki lehet kötni. Pl CFM-56-al reggel hét és este hét között hétköznap.
 
Ezen ne feszülj be. :)
Akarat meg pár telefon kérdése az egész.
Ők a hadsereg, az állam egyik fő pillére. A helóták meg legyen szívesek elviselni.
Olyan szabályozás is van civilben, hogy adott polgári típus adott reptéren milyen időintervallumban szállhat le/fel. Késő is van, meg régen is volt, de olyan is rémlik légijogból, hogy hajtómű típusra is ki lehet kötni. Pl CFM-56-al reggel hét és este hét között hétköznap.
Igen, erről beszélek. Én úgy emkékszem a Galaxy is ezért ment még el este előtt és volt is belőle AP blogos komment, hogy basztak időben kifordulni és ezzel a zajvédelmi előírást megsértették.

(BTW a '90-es években egyes német repterekre ezért nem szállhattak a régi orosz zajos gépek emlékeim szerint. Háborúban senkit sem érdekel, de átlag napi üzem esetén igenis faktor szerintem a zaj, ami az ütemezést beleszól.)
 
Igen, erről beszélek. Én úgy emkékszem a Galaxy is ezért ment még el este előtt és volt is belőle AP blogos komment, hogy basztak időben kifordulni és ezzel a zajvédelmi előírást megsértették.

(BTW a '90-es években egyes német repterekre ezért nem szállhattak a régi orosz zajos gépek emlékeim szerint. Háborúban senkit sem érdekel, de átlag napi üzem esetén igenis faktor szerintem a zaj, ami az ütemezést beleszól.)
Szerintem függ azért a mértéktől.
Heti egy belefér, ha óránként megy, nyilván nem.
 
Az A400M-nek tudtommal van teljeskörű civil üzemeltetési engedélye is.
Kicsit off: A németekhez kimegy Afghanisztànba a TÜV, levizsgàztatni (kètevente?) minden katonai jàrművet. Ha pl. lejàr egy Dingo, Marder stb. környezetvédelmije, azt nem hasznàljàk, amig nincs új TÜV plakettàja. Rend a lelke mindennek:)
 
Az A400M-nek tudtommal van teljeskörű civil üzemeltetési engedélye is.
Kicsit off: A németekhez kimegy Afghanisztànba a TÜV, levizsgàztatni (kètevente?) minden katonai jàrművet. Ha pl. lejàr egy Dingo, Marder stb. környezetvédelmije, azt nem hasznàljàk, amig nincs új TÜV plakettàja. Rend a lelke mindennek:)
Elmebetegek.