Emel
"Az LGT-hajtásnak (légcsavaros gázturbina) a legfőbb előnye a tisztán gázturbinás hajtóműhöz képest a gazdaságosabb üzemelés, és közepes távolságokra még megfelelő a szerényebb sebesség is. Stratégiai távolságokban gondolkozva persze túl lassú az ilyen gép, de az Atlas spec. légcsavarjaival például már közelítenek egy sugárhajtású szállítógép sebességéhez - jóval kisebb fogyasztással."
Ebben értem én a rációt, de az orosz IL-76-os méretben nagyon hasonló repülőgép és az IL-76-os legrégebbi verziója is 40 tonnát elbírt. A mostani Il-76 MF/TF verziók már 60 tonnát is elvisznek 4000 km-re. Kisebb terheléssel persze messzebbre is repülhet.
Ehhez képest az Airbus A400M 37 tonnát 3300 km-re visz el. 30 tonnát pedig 4500 km-re.
Ez közel azonos méretű gépek esetén szerintem nagyon nagy különbség.
warrior
Szia fip
Ehhez azért hozzá kell tenni azt is, hogy az A_400-ba 50,5, az Il-76-ba viszont 90 tonna kerót kell tankolni, és ez nagyon nem mindegy. Az se igaz, hogy katonáéknál nem számít a pénz, ott számít csak igazán, hiszen az nem üzlet, vagyis nincs semmiféle megtérülés, mint a polgári piacon, ahol legfeljebb a nyereség MÉRTÉKE változik a fogyasztás függvényében, mivel nyereség nélkül senki nem fog neked fuvarozni semmit. Aki olcsóbb fogyasztású/költségű gépet tud venni/üzemeltetni. az nagyobbat szakít, aki csak drágábbat, az kevesebbet nyer (vagy semmit, és abbahagyja).