A400M Atlas (Airbus)

http://www.airlive.net/2015/05/breaking-military-plane-crashs-at.html?m=1
 
Ha minden igaz. 7-en voltak a gépen.
3 halott
2 súlyos sebesült
2 eltűnt.
A gép a török légierőnek készült. Nem egy régebbi proto példány.
Az adatok ms07 linkjéből vannak.
 
Egy A400M is lezuhant Sevillában:
http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?f=113&t=26687&view=unread
 
<i>"A személyzet felszállás után nem sokkal hibát jelentett, és engedélyt kért, hogy visszatérjen a repülőtérre, de a pályától északnyugatra már annyi magasságot vesztett, hogy beleütközött egy nagyfeszültségű távvezeték oszlopába. Az elért legnagyobb magasság a Flightradar24 adatai szerint 500 méter alatt volt, és a radaradatok elvesztésekor, becsapódáskor a gép sebessége 167 csomó volt. A gép repülésének körülményeiről és a hiba jellegéről az Airbus egyelőre nem tett közzé részleteket, de a spanyol sajtó úgy fogalmaz, „súlyos technikai hiba” késztette az A400-as személyzetét a tesztrepülés megszakítására, egyes hírek szerint vészjelzés leadására is."</i>

A400-as katasztrófa: reptilalom a németeknél is

CEkdO-ZWEAAGtvi.jpg_large.jpg
 
<i>"A személyzet felszállás után nem sokkal hibát jelentett, és engedélyt kért, hogy visszatérjen a repülőtérre, de a pályától északnyugatra már annyi magasságot vesztett, hogy beleütközött egy nagyfeszültségű távvezeték oszlopába. Az elért legnagyobb magasság a Flightradar24 adatai szerint 500 méter alatt volt, és a radaradatok elvesztésekor, becsapódáskor a gép sebessége 167 csomó volt. A gép repülésének körülményeiről és a hiba jellegéről az Airbus egyelőre nem tett közzé részleteket, de a spanyol sajtó úgy fogalmaz, „súlyos technikai hiba” késztette az A400-as személyzetét a tesztrepülés megszakítására, egyes hírek szerint vészjelzés leadására is."</i>

A400-as katasztrófa: reptilalom a németeknél is

CEkdO-ZWEAAGtvi.jpg_large.jpg

Ekkora sebességnél egy ilyen kialakítású gépnek még kényelmesen a levegőben kellene repülni, hacsak nincs szerkezeti sérülése vagy hiba a repülésvezérlési rendszerben. Egy másik oldalon fent van a repülés sebeségi/magasági grafikonja, végig ezzel a sebességgel repültek, tehát valószínűleg nem teljesítményhiány lehetett a hajtóműveknél, ha ott volt a baj, akkor talán hajtómű/légcsavar-tól jövő vibráció, az elég súlyos bajokat képes okozni.
Mindenesetre nagyon nem hiányzott ez a programnak.
 
Morbid, de az jutott eszembe, hogy az An-70 után ennek is megvolt az első - és remélhetőleg utolsó - lezuhanása :-(

Persze egyáltalán nem törvényszerű; pl. az Il-96-osnál eddig még mindig megegyezett a fel és leszállások száma.
 
Megtalálták mindkét fekete dobozt: http://sputniknews.com/europe/20150510/1021972732.html
 
Most akkor vannak túlélők, vagy nincsenek? Van ahol azt írják, hogy a túlélők azt mondták, hogy 4 hajtóműből 3 leállt, és tüzelőanyag-betáplálási hibát feltételeznek...
 
Egy német honlap közlése szerint a túlélők közölték, hogy a start után az A-400 négy hajtóművéből három leállt!!! Ők tüzelőanyag-betáplálási hibára gyanakodnak.
Na most kis magasságon, túl kicsi és egy hajtóművel nyilván nem is növelhető sebességnél elég gyatra lehet a kormányok hatásossága, és így valószínűleg nem tudták kiegyenlíteni az aszimmetrikus vonóerőt, nem biztos hogy pont arra ment a gép, ahogy a pilóták akarták.
Mindenesetre valami nagyon nagy gikszer kell ahhoz, hogy három hajtómű egyszerre öntevékenyen leálljon.
 
A föld felé ment, mert nem volt vonóerő... Irányított zuhanás.
Olyan nincs, hogy 3hmű egyszerre leáll. Vmit elb..tak.
 
A föld felé ment, mert nem volt vonóerő... Irányított zuhanás.
Olyan nincs, hogy 3hmű egyszerre leáll. Vmit elb..tak.

Már hogyne lenne, most is leállt három hajtómű, csak éppen NEM VÉLETLENÜL. Meg is írtad mi lehetett a baj, már csak azt kell megtalálni, ki/k volt/ak az ElQúró/k, és mit csinált/ak (vagy nem csinált/ak, amit kellett volna)?
 
Szomorú. (90% pilótahiba v mulasztás. sztem )
Vagy valami más, de az biztos!

Inkább várjuk meg a fekete dobozok kiértékelését, mielőtt pletykákból gyártunk teóriát!
Az egyik hír szerint nincs túlélő a másik szerint pedig van és mér el is mondták, hogy mi volt a baj.
Várjunk!
 
Hatan voltak a gépen, ebből négy ember meghalt, két személy pedig súlyos sérülésekkel, de túlélte. Ők nyilatkozták a kórházban, hogy felszállás után a négy hajtóműből három leállt, a pilóta megpróbált visszafordulni és kényszerleszállni, de ez nem sikerült (egy nagyfeszültségű elektromos vezetéket is elkaptak ugye).

http://www.welt.de/wirtschaft/article140777948/Drei-von-vier-Triebwerken-des-A400M-ausgefallen.html

Pletykák szintjén mozog a dolog, hogy az üzemanyag ellátással volt probléma (ez esetleg megmagyarázhatja, hogy hogy eshetett ki ennyi hajtómű egyszerre, bár akkor nem értem, hogy a negyedik hajtómű hogy nem állt le), illetve, hogy feltehetőleg nem mechanikai probléma volt, hanem szoftveres (esetleg egy szoftverhiba leállította volna az üzemanyag ellátást a három hajtómű részére?).

Érdekes az eset, a fekete dobozokat megtalálták, azokból többet lehet tudni majd. A másik, hogy Franciaország és az Airbus kivételével mindenki felfüggesztette a repülést, az Airbusnál a program vezetője holnap (kedden) személyesen fog a géppel felszállni, hogy valahogy visszaerősítse a bizalmat a típus iránt.

http://www.theguardian.com/business/2015/may/11/airbus-a400m-test-flight-crash-seville-fernando-alonso

Y
 
http://new.aeromagazin.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1097%3Aaz-a400m-%C3%BCzeamanyagrendszer%C3%A9t-%C3%A9s-hajt%C3%B3m%C5%B1veit-vizsg%C3%A1lj%C3%A1k-a-baleset-miatt&Itemid=116
 
Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html