A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 448
59 696
113
Két érdekes és friss anyag a német haditechnikai eszközök 2020-as bevethetőségi arányairól.
-->ITT<--- és --->ITT<---

Csak gyorsan belenéztem miket írnak az A400-ról...

Rendkívül boldogok mert az A400 átlagos bevethetőségi aránya - az EF-el együtt - már majdnem eléri a 60%-ot :D
"...Beispiele für eine nachhaltige positive Entwicklung sind die Hauptwaffensysteme Kampfpanzer (KPz) LEOPARD 2 – materielle Einsatzbereitschaft endlich wieder bei über 70% –, die geschützten Fahrzeuge der Streitkräftebasis (SKB) mit einer nachhaltig materiellen Einsatzbereitschaft zwischen 75% und 85%, der EUROFIGHTER – weitere Erhöhung des Klarstands im Schnitt auf fast 60% – und der A400M – weitere Erhöhung der Fähigkeiten und Verlässlichkeit…"

A technikai problémák továbbra is korlátozzák a rendelkezésre állási mutató növekedését :D
"...2. gesamtplanerische Einordnung Der Bestand von A400M wird mit der Auslieferung der 13 ursprünglich für den Export vorgesehenen Luftfahrzeuge auf insgesamt 53 steigen. 37 dieser Luftfahrzeuge werden für taktische Einsätze z.B. mit besonderen Schutzsystemen ausgestattet. Der Fähigkeitsaufwuchs beim A400M verläuft stetig. Technische Probleme schränken weiterhin die Verfügbarkeit ein. Lösungen sind seitens des Auftragsnehmers zugesichert und werden schrittweise ebenso wie der qualitative Fähigkeitsaufwuchs umgesetzt..."

Nekiálltam elolvasni, de elaludtam igy ebéd utàn. Azt hiszem, az is a valós cèlja.
Jelenleg csak azt jegyeztem meg, hogy kb 11000 ember foglalkozik a katonai beszerzèsekkel és a vadonatúj védetlen tehergépkocsiknàl a kèszenléti aràny 97%.
Igyexem tovàbb olvasni...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Akkor mivel magyarázod,hogy a malájok remek mutatókkal üzemeltetik a gépeket a C-130-l párhuzamosan?Amúgy a fejlesztő országok közzul csak a Németek problémáznak,de ez nem is csoda hiszen bevallotan túlrendelték magukat.
- Nem csak a németek problémáznak hanem az Angolok is...(gondolom emlékszel...a gép a "the dog" becenevet kapta az üzemeltetőktöl)
- szerintem inkább neked kéne inkàbb magyarázattal szolgálni a hihetetlen 100% :rolleyes: os maláj adatra...neked van maláj haverod..:)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nyilván így van ez...
A gyártó országok nem tudják üzemeltetni, a külsős vevő országnál meg minden a legnagyobb rendben. :rolleyes:;)
A jóindulatod :D jeleként azt is megtennéd, hogy betennéd, hogy gyártó országként a Leopard 2-es tankjaik milyen mutatóval rendelkeznek?
Ki más tudná náluk jobban üzemeltetni? Egy "kiforrott típusról" van szó - ugyebár!
Illetve a szövegekben az is szerepel, hogy milyen feltöltöttségű a karbantartási anyag készletük. Az is igen tanulságos!
Csak hogy mindenki lássa, hogy mennyire szelektíven idézel, amikor neked nem szimpatikus eszközöket szeretnél fikázni.
Hja azt se felejtsd el, beidézni, hogy a "the dog"-nak elnevezett A400M 2017 óta (ugyebár akkortól kezdték el lépésről lépésre cserélni a problémás hajtómű alkatrészt) mekkora növekedést ért el a repült órák számában.

Nyilván a tökük tele van az A400M-mel :rolleyes::

This report contains twelve flying and three ground-based weapons systems from the Air Force. While the material readiness for use of the ground-based systems was consistently positive, the picture is more differentiated with the flying weapon systems, and the Air Force was able to fully meet its operational obligations. During Counter Daesh, Resolute Support and MINUSMA missions, the material availability of the Luftwaffe's weapon systems was regularly very high. The A400M continues to impress at Counter Daesh as a tanker. If the situation in the region requires it, the A400M also guarantees the rapid transfer of personnel and material at night due to its capabilities for protected air transport. The Air Force also achieved a high level of material operational readiness for long-term operations in Germany, including the alarm rots for air safety, for NATO air policing in the Baltic States and for ensuring 12-hour readiness for aeromedical evacuation. In particular, the short-term mission flights for the transport of COVID-19 patients clearly underline the need to be able to use Air Force transport planes such as the A400M quickly and flexibly with this special ability. During this reporting period, the associations had around six more EURO FIGHTERs available for flight operations each day than the average for 2019. Overall, the number of ready-to-use EUROFIGHTERs has increased by 50% in the last three years. As a result, the development of flight hours also shows a positive trend. However, the first effects of the COVID-19 pandemic can be felt. For example, high-quality flying exercises abroad had to be ended prematurely or canceled. Since then, the squadrons have focused in particular on keeping the alarm ranks permanently operational for security in airspace.
The TORNADO weapon system remains a problem even after Counter Daesh has been deployed. It takes a lot of effort to train crews completely and on time. The situation is similar with the CH-53, where after 16 years of continuous use in AFG, a break is urgently needed to achieve a certain consolidation.
Four light multi-purpose helicopters from the Air Force for the transport of special forces (LUH SOF) were relocated to NIGER for the first time in the reporting period for a joint, multinational exercise of the special forces with the Air Force's A400M. Both weapon systems have proven themselves - also in interaction.
The BMVg's readiness to fly was again able to operate the parliamentary flight operations at the usual high level. The decisions to add to the fleet were logical in terms of greater reliability and contributed to the positive development. Overall, the measures taken in modern weapon systems to improve the material readiness for action are taking effect and the positive trend continues. This needs to be continued. This is also due to a stronger support on the industry, which the A400M, for example, will be expanded promptly. The rapid material growth and the required resilience in flight operations of the BMVg's willingness to fly are also supported by additional industrial personnel. As part of the operational readiness initiative, the Air Force set itself ambitious goals for the two main weapon systems A400M and EUROFIGHTER in March 2020, the achievement of which requires joint and targeted action at all levels.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Fogalmunk sincs ( mièrt is lenne?) a döntéshozás valódi működéséről.
Talán ez a baj igazából. Miért ne lehetne? A mi megbízásunkból (választás), a mi pénzünkön (adók), minket szolgáló döntéseket hoznak ( honvédelmi beszerzések). Hogy szavazzak felelősen a legközelebbi választáson, ha nem ismerem az ok-okozati összefüggéseket a döntéshozatalukban? Elég, hogy ha tetszik, akkor tapsikolok, ha meg nem tetszik, akkor írok ide egy csúnya bejegyzést? Az elmúlt 30 évből azt már látom, mit nem akarok támogatni, de olyat, hogy ki mellé tudnék állni teljes szívvel, még nem...
 
W

Wilson

Guest
- Nem csak a németek problémáznak hanem az Angolok is...(gondolom emlékszel...a gép a "the dog" becenevet kapta az üzemeltetőktöl)
- szerintem inkább neked kéne inkàbb magyarázattal szolgálni a hihetetlen 100% :rolleyes: os maláj adatra...neked van maláj haverod..:)

Az az adat ott van a belinkelt oldalon olvasd el ott van feketén fehéren vagy már annak sem hiszel?Végül is érthető valahol hiszen a repült órák száma valamint a rendelkezésre állási mutató nagyon nem illik az A400-l felállított koncepciódba.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az az adat ott van a belinkelt oldalon olvasd el ott van feketén fehéren vagy már annak sem hiszel?Végül is érthető valahol hiszen a repült órák száma valamint a rendelkezésre állási mutató nagyon nem illik az A400-l felállított koncepciódba.
Nincs itt semmiféle koncepció....
Hírek vannak.
Van egyfelöl egy Német és egy Angol 60%, meg egy Maláj 100%
Én nem zárom ki hogy a Malájok igazat mondanak (bár nem valószínű) csak jó volna tudni hogy hogyan csinálják (és pláne mekkora ráfordítással !!) ha egyszer a gyártó / fejlesztő országoknak láthatóan problémáik vannak.
Fontos lenne tudni hogy a Malájok mekkora ràfordítással érik el ezt a felülmúlhatatlan 100% os hadrafogjatósági mutatót, mert ez is fontos lehet a szépreményű vevő jelölteknek.
 
K

kamm

Guest
- Nem csak a németek problémáznak hanem az Angolok is...(gondolom emlékszel...a gép a "the dog" becenevet kapta az üzemeltetőktöl)

A te sztoridban. Idezzelek arrol, mindenki annyit er, amennyit ala tud tamasztani?

Egy 2017-es, mar belinkelt forumos poszt az ellenkezojet mondta, mint a te 'kiallitason mondta' angolod.

- szerintem inkább neked kéne inkàbb magyarázattal szolgálni a hihetetlen 100% :rolleyes: os maláj adatra...neked van maláj haverod..:)

Avagy csak fogalmatlan vagy a temahoz (ehhez IS), de ugy okoskodsz hosszu ideje, raadasul rosszindulatuan es szandekosan felinformaciokkal etetve a kevesbe hozzaertoket.
Lasd a kov. ket kommentem...
 
K

kamm

Guest
Két érdekes és friss anyag a német haditechnikai eszközök 2020-as bevethetőségi arányairól.
-->ITT<--- és --->ITT<---

Csak gyorsan belenéztem miket írnak az A400-ról...

Rendkívül boldogok mert az A400 átlagos bevethetőségi aránya - az EF-el együtt - már majdnem eléri a 60%-ot :D
"...Beispiele für eine nachhaltige positive Entwicklung sind die Hauptwaffensysteme Kampfpanzer (KPz) LEOPARD 2 – materielle Einsatzbereitschaft endlich wieder bei über 70% –, die geschützten Fahrzeuge der Streitkräftebasis (SKB) mit einer nachhaltig materiellen Einsatzbereitschaft zwischen 75% und 85%, der EUROFIGHTER – weitere Erhöhung des Klarstands im Schnitt auf fast 60% – und der A400M – weitere Erhöhung der Fähigkeiten und Verlässlichkeit…"

A technikai problémák továbbra is korlátozzák a rendelkezésre állási mutató növekedését :D
"...2. gesamtplanerische Einordnung Der Bestand von A400M wird mit der Auslieferung der 13 ursprünglich für den Export vorgesehenen Luftfahrzeuge auf insgesamt 53 steigen. 37 dieser Luftfahrzeuge werden für taktische Einsätze z.B. mit besonderen Schutzsystemen ausgestattet. Der Fähigkeitsaufwuchs beim A400M verläuft stetig. Technische Probleme schränken weiterhin die Verfügbarkeit ein. Lösungen sind seitens des Auftragsnehmers zugesichert und werden schrittweise ebenso wie der qualitative Fähigkeitsaufwuchs umgesetzt..."

Akkor utoljara, nemi kontext, milyen botranyos allapotok uralkodnak a Bundeswehrnel evek ota, miert ertelmetlen a nemetek keszenleti szamait barmihez alapul venni - csak az elmult ket-harom evre nyulok vissza:

June 2017
Tortenelmi visszatekintes, miert is mostohagyerek a Bundeswehr
https://www.bbc.com/news/world-europe-40172317

Feb 2018
"Germany's lack of military readiness 'dramatic,' says Bundeswehr commissioner"

https://www.dw.com/en/germanys-lack...matic-says-bundeswehr-commissioner/a-42663215

Feb 2018
"German armed forces in ‘dramatically bad’ shape, report finds"

https://www.ft.com/content/23c524f6-1642-11e8-9376-4a6390addb44
"- In his annual report, the armed forces commissioner of Germany’s parliament found that only a fraction of crucial weapons systems was operational.At the end of the year six out of six submarines were not in use. At times, not one of the 14 Airbus A-400M [transport aircraft] could fly,” Hans-Peter Bartels told a press conference in Berlin on Tuesday. Mr Bartels said 21,000 officer and non-commissioned officer positions were vacant."
- "Critics argue that Berlin has so far failed to provide the financial backing for such an enhanced role. Germany’s defence budget accounts for 1.2 per cent of gross domestic product,"
- "An internal Bundeswehr report leaked to the Rheinische Post newspaper on Monday warned that the military lacked not just tanks and helicopters but also bulletproof vests, tents and winter clothing that were necessary for the mission."

Jun 2018
"Less than a third of German military assets are operational says report"

https://ukdefencejournal.org.uk/less-third-german-military-assets-operational-says-report/
-"The ‘Report on the Operational Readiness of the Bundeswehr’s Primary Weapons Systems’ was presented to Germany’s lower house of parliament on Wednesday.
Number of weapon systems ready for action:

  • Typhoon jets: 39 of 128
  • Tornado jets: 26 of 93
  • CH-53 transport helicopters: 16 of 72
  • NH-90 transport helicopters: 13 of 58
  • Tigre attack helicopters: 12 of 62
  • A400M transport aircraft: 3 of 15
  • Leopard 2 tanks: 105 of 224
  • Frigates: 5 of 13
  • Submarines: 0 out of 6"
- "“It’s a real disaster for the Navy, it’s the first time in history that there will not be any submarine operating for months,” warned the president of the Foreign Affairs Committee of the German Parliament, Hans-Peter Bartels, in an interview published on Sunday in the Berlin weekly Bild am Sonntag.
The problem, he explained, has worsened over time due to the German military not replacing out of date equipment.
The German Navy lost its last submarine in October, as the rudder of its last Type 212A was severely damaged in a collision with a rock off the Norwegian coast while the rest of the fleet was out of service. It is also understood that none of the new frigates, the Type 125s, are able to enter into operational service due to defects and a similar situation is faced by auxiliary ships, Berlin and Bonn, which were sent to dry dock for a year and a half of repairs."
- "In 2015, it was revealed that only 29 of Germany’s 66 Tornado jets are airworthy. Defence Minister Ursula von der Leyen then stressed that only six of the operational Tornado jets would be needed for the proposed German mission in Syria."
- "It gets worse. According to local media, the fuel used by the German Tornado fleet appears to have been mixed with ‘too much bio-diesel’. According to news site Frankfurter Allgemeine, this was noticed during a routine check last Monday"
- this breakdown is particularly annoying for the Luftwaffe, as training of new Tornado pilots is already three months behind."
- "Bundeswehr’s ninth tank brigade in Münster only has nine operational Leopard 2 tanks — even though it promised to have 44 ready for the VJTF — and only three of the promised 14 Marder armored infantry vehicles.The paper also revealed the reason for this shortfall: a lack of spare parts and the high cost and time needed to maintain the vehicles."
-"It added that it was also lacking night-vision equipment, automatic grenade launchers, winter clothing and body armor."
- "The German air force is also struggling to cover its NATO duties, the document revealed. The Luftwaffe’s main forces — the Eurofighter and Tornado fighter jets and its CH-53 transport helicopters — are only available for use an average of four months a year — the rest of the time the aircraft are grounded for repairs and rearmament."


Aug 2018
"In short: Germany’s armed forces are barely fit for purpose. Why?"

https://www.economist.com/the-economist-explains/2018/08/09/why-germanys-army-is-in-a-bad-state

Jan 2019
"The German Bundeswehr is still underequipped, understaffed and overly bureaucratic, a new parliamentary report has revealed."

https://www.dw.com/en/german-military-lacks-equipment-and-recruits-says-damning-report/a-47281996

Jan 2019
"An annual parliamentary report on the state of the Bundeswehr indicates that the ongoing struggles of Germany’s armed forces show little sign of reversal in the near future."

https://dsm.forecastinternational.c...31/germanys-military-readiness-woes-continue/

Feb 2019
"Nobody wants to join the German army"

https://www.ozy.com/around-the-world/nobody-wants-to-join-the-german-army/92541/
- "These and other problems were exacerbated, Bartels says, by excessive bureaucracy and painfully slow procedures: “Our Bundeswehr, as I see it now, suffers from both understaffing and over-organization. Too much work is done either twice or is done in conflict with other work. Too many labor hours are dedicated to poor structures.” He adds, “Many soldiers tell me: We are administering ourselves to death.”"

Feb 2019
"Germany’s soldiers of misfortune"

https://www.politico.eu/article/germany-biggest-enemy-threadbare-army-bundeswehr/
- "Fighter jets and helicopters that don’t fly. Ships and submarines that can’t sail. Severe shortages of everything from ammunition to underwear. If it sounds like an exaggeration to compare Germany’s Bundeswehr to “The Gang that Couldn’t Shoot Straight,” look no further than the army’s standard-issue assault rifle, Heckler & Koch’s G36. The government decided to scrap the weapon after discovering that the gun misses its target if it’s too hot."
- "today’s German army increasingly looks more like a volunteer fire department — last month, mountain troops were dispatched to shovel snow from roofs in Bavaria"
- "On a recent trip to Lithuania, where about 450 German soldiers are stationed as part of a NATO mission to deter Russian aggression, U.S. officials were dismayed to discover Bundeswehr personnel communicating on unsecure mobile phones due to a shortage of secure radio equipment."
- "Fewer than 20 percent of Germany’s 68 Tiger combat helicopters and fewer than 30 percent of its 136 Eurofighter jets could fly in late 2018. Pilots, frustrated that they can’t fly, are quitting."
 
K

kamm

Guest
Aug 2019
"It’s High Time for Germany to Fund, and Fix, Its Military"

https://www.defenseone.com/ideas/2019/08/its-high-time-germany-fund-and-fix-its-military/159149/
- "According to the German Parliament’s own inspector of Germany’s armed forces, the Bundeswehr is plagued by over-management, excessive bureaucracy, poor staffing, training delays, a lack of deployable weapons, and an undersupply of basic equipment like radios and night-vision goggles. As a high-ranking German military officer told Politico Europe earlier this year, “No matter where you look, there’s dysfunction.”
- "by late 2018, only 30 percent of Germany’s 136 Eurofighter jets could stay in the air. "
- "Half of its fleet of transport aircraft were not operational last year."
- "Not one submarine was ready for service."

- "a parliamentary report found that just 20,000 recruits joined the service in 2018, the lowest in history. "
- "Just this month, the Germans had to ground all 53 of its Tiger helicopters due to technical malfunctions in the jet’s hardware."
- "The German military is a mess, and that becomes the United States’ problem when politicians in Berlin are too politically timid to meet the NATO commitments they have made."

Aug 2019
"Germany’s military has become a complete joke - It can’t fulfil its role as a Nato member, let alone form the heart of a European defence force"

https://www.spectator.co.uk/article/germany-s-military-has-become-a-complete-joke

Sep 2019
"German Army: From ‘Laughingstock’ to Glory"

https://www.thetrumpet.com/21286-german-army-from-laughingstock-to-glory
- "Germany’s military is suffering from drastic cost increases and delivery delays in its efforts to obtain new equipment. Additionally, the media has fueled the frustration by reporting that the country lacks military readiness. The impression has risen that “in the Bundeswehr, nothing flies, nothing drives, and nothing goes to sea,” Kramp-Karrenbauer said."
- "In an April 2017 article for Bild, Vad compared the state of Israel’s military spending to that of Germany’s. He concluded that the Bundeswehr’s problem isn’t a lack of funds, but rather too much bureaucracy."


Jan 2020
"Germany Has Fewer Than 10 Tiger And 12 NH90 Helicopters Ready For Combat - Germany blames Airbus for the helicopters' low availability, but it is the latest example of the country's general continuing readiness woes."

https://www.thedrive.com/the-war-zo...iger-and-12-nh90-helicopters-ready-for-combat
- "Bild was first to report on the low readiness of the two German military helicopter types on Jan. 1, 2020. A leaked Bundeswehr report that the outlet obtained said that eight out of 53 Tigers and 12 of 99 NH90s were "ready-to-use.""
- "Germany's Tigers go through a phase maintenance process after ever 400 flight hours, while personnel conduct similar checks on the NH90s after 600 hours. Bild says that Airbus contractors are responsible for half of these checks on the Tiger fleet and around 90 percent of them with regards to the NH90s."
- "In October 2019, the German military grounded all of the NH90s it had received prior to 2018 over concerns about their tail rotors. "
- "In 2017, a Tiger assigned to the German contingent in the northwestern African country of Mali also crashed, killing both the pilot and the co-pilot, when its main rotor fell apart in midair. An investigation that wrapped up the following year found that Airbus maintenance contractors had improperly serviced the helicopter before the accident."
- "in 2018 showed that just 12 Tigers and 13 NH90s were mission capable, making it clear that the plight of both fleets certainly isn't new."
- "In November 2019, when the Tigers and NH90s hit their recent readiness low point, the German government did formally announce a pledge to meet NATO's goal of all of its members spending two percent of their gross domestic products on defense."
 
K

kamm

Guest
Remelem, ezzel egyszer s mindenkorra befejeztuk a nemeteket.

Ezek a dolgok koztudottak evek ota, aki nem segghulye a temahoz, az nem rangatja elo a nemeteket hacsak nem rosszindulatuan manipulalni akarja a beszelgetest - mert amugy total fogalmatlannak kell lenni vedelmi ugyekben ahhoz, hogy errol az evek ota gyuruzo botranyrol a nemeteknel ne halljon valaki...
 
W

Wilson

Guest
Nincs itt semmiféle koncepció....
Hírek vannak.
Van egyfelöl egy Német és egy Angol 60%, meg egy Maláj 100%
Én nem zárom ki hogy a Malájok igazat mondanak (bár nem valószínű) csak jó volna tudni hogy hogyan csinálják (és pláne mekkora ráfordítással !!) ha egyszer a gyártó / fejlesztő országoknak láthatóan problémáik vannak.
Fontos lenne tudni hogy a Malájok mekkora ràfordítással érik el ezt a felülmúlhatatlan 100% os hadrafogjatósági mutatót, mert ez is fontos lehet a szépreményű vevő jelölteknek.

Tehát minden további nélkül az A400 csapnivaló voltának tulajdonítod a német 60% mutatót és még véletlenül sem annak a ténynek ami az általad linkelt jelentésben is benne van,illetve amit a német vezetés is nyíltan beismert történetesen a német hadsereg alulfinanszírozott és emberhiánnyal küzd.És ez különösen igaz a német légierőre és az elavult bürokratikus felépítésről még nem is beszéltem.Azért azt nem árt észben tartani azt a díjjat nem a malájok adták maguknak és azokat a repültórákat sem lehet csak úgy bemondani azzal a gyártó is pontosan tisztában van (ha már a malájok szavahihetőségét is megkérdőjelezed).A 100% mutató receptje pedig nagyon egyszerű kell egy jó gép:) valamint az,hogy a malájok megfelelő mennyiségű anyagi és emberi erőforrásokat biztosítanak az Atlasok üzemeltetéséhez,a drága üzemeltetéshez meg csak annyit fűznék hozzá,hogyha a 100% mutató annyira sokba kerülne a malájoknak akkor szerinted belepakoltak volna ennyi órát a gépeikbe és nem a C-130H-t reptették volna helyettük.Annyira nem hülyék Sandokánék,hogy agybafőbe drágán reptetik az Atlasokat miközben ezt olcsóbban is megoldhatnák a C-130H-l.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tehát minden további nélkül az A400 csapnivaló voltának tulajdonítod a német 60% mutatót és még véletlenül sem annak a ténynek ami az általad linkelt jelentésben is benne van,illetve amit a német vezetés is nyíltan beismert történetesen a német hadsereg alulfinanszírozott és emberhiánnyal küzd.
Ez akkor lenne igaz ha az Angoloknál nem lenne probléma....de van, és ott ráadásul a C-130 és a C-17 hozza az elvárható hadrafoghatósági számokat.
Ebből az következik hogy valaminek a géppel kelll hogy legyen.
Továbbá a mostani Német anyagban is benne van hogy a technikai problémák akadályozzák a hadrafoghatóság növelését.

.Azért azt nem árt észben tartani azt a díjjat nem a malájok adták maguknak és azokat a repültórákat sem lehet csak úgy bemondani azzal a gyártó is pontosan tisztában van (ha már a malájok szavahihetőségét is megkérdőjelezed).A 100% mutató receptje pedig nagyon egyszerű kell egy jó gép:) valamint az,hogy a malájok megfelelő mennyiségű anyagi és emberi erőforrásokat biztosítanak az Atlasok üzemeltetéséhez,a drága üzemeltetéshez meg csak annyit fűznék hozzá,hogyha a 100% mutató annyira sokba kerülne a malájoknak akkor szerinted belepakoltak volna ennyi órát a gépeikbe és nem a C-130H-t reptették volna helyettük.Annyira nem hülyék Sandokánék,hogy agybafőbe drágán reptetik az Atlasokat miközben ezt olcsóbban is megoldhatnák a C-130H-l.
A malájoknak a szeme sem áll jól..:)
Én annyira nem bíznék abban amit leírtak….

Persze lehet hogy abba a $2,5 milliárdba amit kifizettek 4 db gépért belefért egy olyan üzemeltetési megállapodás is az Airbus-al ami hozza nekik ezt hadrafoghatóságot, de ennek $625 millió volt az ára gépenként.
Azt hiszem nekünk ez nem férne bele...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Ez akkor lenne igaz ha az Angoloknál nem lenne probléma....de van, és ott ráadásul a C-130 és a C-17 hozza az elvárható hadrafoghatósági számokat.
Ebből az következik hogy valaminek a géppel kelll hogy legyen.
Továbbá a mostani Német anyagban is benne van hogy a technikai problémák akadályozzák a hadrafoghatóság növelését.


A malájoknak a szeme sem áll jól..:)
Én annyira nem bíznék abban amit leírtak….

Persze lehet hogy abba a $2,5 milliárdba amit kifizettek 4 db gépért belefért egy olyan üzemeltetési megállapodás is az Airbus-al ami hozza nekik ezt hadrafoghatóságot, de ennek $625 millió volt az ára gépenként.
Azt hiszem nekünk ez nem férne bele...

Megint a hazugság, gátlástalanul.

Tucatszor linkelve volt, hogy $160M volt a maláj gépek ára.
Szánalmas és végtelenül ízléstelen ez a primitív fake news propaganda, amit csinálsz, ráadásul olyan bután, hogy a saját linked is cáfolja a hazugságot (csak arra bazirozol, hogy a magyar nem beszél angolul még annyira sem, mint te - ami önmagában sem nagy kihívás, tegyük hozzá.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Wilson
W

Wilson

Guest
Ez akkor lenne igaz ha az Angoloknál nem lenne probléma....de van, és ott ráadásul a C-130 és a C-17 hozza az elvárható hadrafoghatósági számokat.
Ebből az következik hogy valaminek a géppel kelll hogy legyen.
Továbbá a mostani Német anyagban is benne van hogy a technikai problémák akadályozzák a hadrafoghatóság növelését.


A malájoknak a szeme sem áll jól..:)
Én annyira nem bíznék abban amit leírtak….

Persze lehet hogy abba a $2,5 milliárdba amit kifizettek 4 db gépért belefért egy olyan üzemeltetési megállapodás is az Airbus-al ami hozza nekik ezt hadrafoghatóságot, de ennek $625 millió volt az ára gépenként.
Azt hiszem nekünk ez nem férne bele...

Értem tehát a te érvelésed a következőképpen működik,azokat az adatokat amelyek a te sztereotípiádat erősíti azokat sokszor az eredeti szövegkörnyezetéből kiemelve próbálod az érvelésed alátámasztására felhasználni,azokat a tényeket,adatokat amelyek ennek ellentmondanak azokat egyszerűen lesöpröd az asztalról pl:egy olyan megjegyzéssel,hogy "a malájoknak a szeme sem áll jó" ez aztán az ütős érvelés.Még egyszer elismétlem ezeket az adatokat a gyártó is látja a te analógiádat követve akkor nem csak a malájoknak hanem az Airbus illetékeseinek sem áll jól a szeme és ők is hazudnak,hát elég nehéz komolyan venni egy ilyen érvelést.Az angoloknál pedig már akkora a probléma az Atlasokkal,hogy a C-130JMK5 gépeiket eladták Bangladesnek biztos azért mert inkább a betonon álló statikus A400-t választják helyettük:
https://www.defenseworld.net/news/22984/Bangladesh_Buys_C_130J_Mk5_Aircraft_from_United_Kingdom

A német hadrafoghatósághoz és a technikai probléma értelmezéséhez a német légierőnél,pedig segítségedre fog lenni kelepisti hozzászólása remélem az ő szavahihetőségét nem vonod kétségbe mint a szegény malájokét.

"Sziasztok!
Én csak annyi szeretnék az ATLAS-hoz hozzátenni, hogy médiakijelentések ide-oda, én voltam a szállítóezrednél Wunstorfban és hat gép volt a flottából ott amely repülőképes volt tavalyi látogatásomkor. (Valószínűleg nem miattam volt ez a szám).. Ebből 4 repült el amíg ott voltam..
Ami igaz szerintem, hogy a hadrafoghatóságot komolyan befolyásolja a briteknél, németeknél a "békeidős üzemeltetés" és a költségvetési korlátozások. Lehet, hogy egy 6 EUR-os laptoptartó hiánya miatt áll az egyik, mert békeidőben ez is fontos.".

A maláj gépbeszerzéssel kapcsolatban pedig a helyes összeg 1.1 milliárd dollár ennyit fizettek ki a malájok 4 db A400-t supportal cakompakk tehát 275 mUSD / gép
szó sincs 625millió dolláros gép árról.
https://www.airforce-technology.com...ircraft-to-royal-malaysian-air-force-4529535/
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
T

Törölt tag 1586

Guest
Értem tehát a te érvelésed a következőképpen működik,azokat az adatokat amelyek a te sztereotípiádat erősíti azokat sokszor az eredeti szövegkörnyezetéből kiemelve próbálod az érvelésed alátámasztására felhasználni,azokat a tényeket,adatokat amelyek ennek ellentmondanak azokat egyszerűen lesöpröd az asztalról
Én semmit nem söpörtem le az asztalról hanem kifejezetten azt írtam hogy abba a $2,5 milliárdba ami 4 gépért fizettek valóban lehet hogy van egy kövér üzemeltetési támogatás.
A 100%-ot még így is valószínűtlennek tartom mert a technikai hibákkal a Malájok sem tudnak mit kezdeni, de lehet hogy magasabb a hadrafoghatósági arányuk mint a német meg az angol gépeké.
A malájok szeme meg tényleg rosszul áll:) (vedd észte a :) jelet a mondat végén ;))
A német hadrafoghatósághoz és a technikai probléma értelmezéséhez a német légierőnél,pedig segítségedre fog lenni kelepisti hozzászólása remélem az ő szavahihetőségét nem vonod kétségbe mint a szegény malájokét.
Kelepisti nem tud megkülömböztetni egy Román C-130 ból kilopott csavaros gyorszárat egy szegecstől úgy hogy rá én a Te helyedben csak nagyon félve hivatkoznék...
A maláj gépbeszerzéssel kapcsolatban pedig a helyes összeg 1.1 milliárd dollár ennyit fizettek ki a malájok 4 db A400-t supportal cakompakk tehát 275 mUSD / gép
szó sincs 625millió dolláros gép árról.
Nem, ott a link hogy nem annyi. A Malájok $2.5 milliárdot fizettek 4 gépért.
Én is feltenném neked a kérdést….miért söpröd le azokat a linkeket az asztalról amik nem a Te álláspontodat támasztják alá?
 
W

Wilson

Guest
Én semmit nem söpörtem le az asztalról hanem kifejezetten azt írtam hogy abba a $2,5 milliárdba ami 4 gépért fizettek valóban lehet hogy van egy kövér üzemeltetési támogatás.
A 100%-ot még így is valószínűtlennek tartom mert a technikai hibákkal a Malájok sem tudnak mit kezdeni, de lehet hogy magasabb a hadrafoghatósági arányuk mint a német meg az angol gépeké.
A malájok szeme meg tényleg rosszul áll:) (vedd észte a :) jelet a mondat végén ;))

Kelepisti nem tud megkülömböztetni egy Román C-130 ból kilopott csavaros gyorszárat egy szegecstől úgy hogy rá én a Te helyedben csak nagyon félve hivatkoznék...

Nem, ott a link hogy nem annyi. A Malájok $2.5 milliárdot fizettek 4 mogépért.
Én is feltenném neked a kérdést….miért söpröd le azokat a linkeket asztalról amik nem a Te álláspontodat támasztják alá?

Na te most nagyon csúsztatsz te írtad,hogy a malájoknak nem hiszel a cikkben leírtak ellenére,ez bizony azt jelenti,hogy a neked nem tetsző adatokat nem veszed figyelembe,a fórumtársunk hozzászólását egy a témával semmilyen kapcsolatban nem álló példával kérdőjelezed meg,tudod én így ismeretlenül is elhiszem neki,hogy meg tud különböztetni egy földön álló és egy repülő Atlast sőt még azt is hogy tudja hogy néz ki egy laptoptartó:).

Az árral kapcsolatban nem söpörtem le semmit az általam belinkelt oldalon lévő cikk szintén 03.10.mint ahogy a te általad linkelt oldalon lévő cikk is.Két különböző oldalon lévő cikk két különböző ár adódik a kérdés melyik oldal melyik ár a hiteles?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
T

Törölt tag 1586

Guest
Na te most nagyon csúsztatsz te írtad,hogy a malájoknak nem hiszel a cikkben leírtak ellenére,ez bizony azt jelenti,hogy a neked nem tetsző adatokat nem veszed figyelemb
Bocsi de Te vagy az aki még most, a legfrisseb német hírek alapján, is elutasítod a gondolatot hogy az A400 nem tökéletes....
Szíved joga...mindenki abban hisz amiben akar.
fórumtársunk hozzászólását egy a témával semmilyen kapcsolatban nem álló példával kérdőjelezed meg,tudod én így ismeretlenül is elhiszem neki,hogy meg tud különböztetni egy földön álló és egy repülő Atlast sőt még azt is hogy tudja hogy néz ki egy laptoptartó
Azt hiszel el amit akarsz...
Mindenesetre fórumtársunk ominózus esete gyorszárral azt bizonyítja hogy nem feltétlenül kell véresen komolyan venni az általa leírtakat...
Az árral kapcsolatban nem söpörtem le semmit az általam belinkelt oldalon lévő cikk szintén 03.10.mint ahogy a te általad linkelt oldalon lévő cikk is.Két különböző oldalon lévő cikk két különböző ár adódik a kérdés melyik oldal melyik ár a hiteles?
Igen ez a kérdés
Szerintem erre majd térjünk vissza akkor ha lesznek új adatok.
 
W

Wilson

Guest
Bocsi de Te vagy az aki még most, a legfrisseb német hírek alapján, is elutasítod a gondolatot hogy az A400 nem tökéletes....
Szíved joga...mindenki abban hisz amiben akar.

Azt hiszel el amit akarsz...
Mindenesetre fórumtársunk ominózus esete gyorszárral azt bizonyítja hogy nem feltétlenül kell véresen komolyan venni az általa leírtakat...

Igen ez a kérdés
Szerintem erre majd térjünk vissza akkor ha lesznek új adatok.

Na akkor tisztázzuk nem álltottam,hogy a gép tökéletes ,sőt a német adatokat sem vontam kétségbe,én csupán azt mondtam,hogy a német hadrafoghatósági adatok alapján nem lehet az Atlast megítélni,hiszen a mások által belinkelt adatok és a német vezetés által bevalottan is a hadsereg és azon belul a légierő alulfinanszírozott és szakember hiánnyal küzd. Ugye nem kell részleteznem ez mennyire befolyásolja a hadrafoghatóságot.A fórumtársunkal kapcsolatban pedig nincs semmi okom arra,hogy megkérdőjelezzem az általa leírtakat az általad példaként felhozott gyorszáras eset kapcsán pedig végképp nem.Az árakra visszatérhetünk később.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm