A400M Atlas (Airbus)

Airbus_A400M_Atlas_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 
Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html

A szoftverhiba megerősítve:
http://index.hu/kulfold/2015/05/28/szerelesi_hiba_miatt_zuhant_le_az_airbus/
 
<blockquote rel="fip7">Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html

A szoftverhiba megerősítve:
http://index.hu/kulfold/2015/05/28/szerelesi_hiba_miatt_zuhant_le_az_airbus/</blockquote>

Biztos rosszul használták a szoftver-telepítésnél a csillagkulcsot, a csavarhúzót meg nyomatékkulcsot a fogókkal együtt, szerelésnél ugyanis ilyen szerszámokat használunk. Csak abban kételkedek, hogy ez a módi járja szoftver-telepítésnél is.
Szóval szörnyűségesen műszaki analfabéták, hogy mernek egyáltalán ilyen témában egy betűt is leírni??!! Miért nem kérdeznek meg egy hozzáértőt?? Nem csak az a katasztrófa, hogy lezuhant az A-400, hanem ez a cikk is katasztrófa. :-(
 
<i>"A dokumentum megerősíti, hogy a felszállás után az 1-es, 2-es és 3-as hajtómű teljesítménye alapra esett vissza, és ezek a hajtóművek nem reagáltak a normális teljesítmény-beállításokra, miközben a 4-es hajtómű reagált a gázkar mozgatására. A személyzet megpróbálta alapra húzni a hajtóműveket majd ismét nagyobb teljesítményre állítani a gázkarokat, de a három érintett hajtómű teljesítménye továbbra is alapon maradt, és a repülés folyamán nem sikerült ezeket nagyobb teljesítményre állítani."</i>

Az Airbus számára fontos, hogy nem konstrukciós problémáról van szó, kérdés azonban, mikor repülhetnek újra az új gépek.
 
Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb
 
<blockquote rel="silurusglanis">Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb

</blockquote>

Ez ma volt mikor kiírtam, és Szlovákiába, vagy azon át ment. Nem volt fent fr24-en.
 
<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="silurusglanis">Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb

</blockquote>

Ez ma volt mikor kiírtam, és Szlovákiába, vagy azon át ment. Nem volt fent fr24-en.</blockquote>

Ha decemberben repültek, akkor simán láthattál/hallhattál ma is A400M-et. Pár napja én is hallottam valami turbopropot, Fr24-en az se volt rajta
 
air_a400m_cutaway_2006_lg.jpg

Link: http://www.dutchdefencepress.com/wp-content/uploads/2011/12/air_a400m_cutaway_2006_lg.jpg
 
http://iho.hu/hir/atlas-az-elatkozott-most-a-reduktorral-van-baj-160504
 
De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
 
De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
Mondjuk a "jó öreg" Hercules. Ugyan kisebb, de olcsóbb és megbízhatóbb. És nagyon valószínű, hogy kevesebbet kell rá várni. Már az Atlas mellé is akartak néhányat:
http://htka.hu/2016/03/17/nemetorszag-is-herculeseket-vasarol/

Az Atlas meg nagy bukásként vonul be a szállítógépek történelmébe...
 
<blockquote rel="wolfram">De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
Mondjuk a "jó öreg" Hercules. Ugyan kisebb, de olcsóbb és megbízhatóbb. És nagyon valószínű, hogy kevesebbet kell rá várni. Már az Atlas mellé is akartak néhányat:
http://htka.hu/2016/03/17/nemetorszag-is-herculeseket-vasarol/

Az Atlas meg nagy bukásként vonul be a szállítógépek történelmébe...</blockquote>


Azért a Hercules jelentősen kevesebb tehet képes szállítani. És pl. a Boxer sem fér bele, ami azért elég fontos tényező a németeknek. Tehát a C130 max. kiegészítheti, de ki nem válthatja az A400M-et.

Az meg jó lenne, ha nem lenne bukás az A400M. Pláne így, hogy még valódi alternatíva sincs. Azt meg már csak egészen halkan említem meg, hogy mivel európai gép, ezért az európai gazdaságnak, de pláne az itteni "know-how" kiépítéséhez, szinten tartásához igen jól jön (ez utóbbit ugye nem kell ecsetelnem, miért hasznos, pláne hosszabb távon).
 
T. wolfram! Gyakorlatilag egyetértünk. Még az "egészen halkan említett" résszel is, pedig onnan indultak ki a máig, tehát a bukás határáig tartó problémák.

Kezdődött azzal, hogy sok ország különböző elvárásainak megfelelő gépet kellett a nulláról megalkotni, amely igen sok gonddal járt.
A legnagyobb gondot a nem létező hajtómű kifejlesztése jelentette, mert a hulye európai országoknak - élükön a még hülyébb franciákkal - nem tetszett az Airbus által is szorgalmazott kanadai hajtómű gondolata. Ők európai hajtóművet akartak! Ám mint tudjuk a nagy akarásnak nyögés, pontosabban bukás a vége, mert minden késés és költségtúllépés a gép árára rakódott.

Tényleg, ezek után kinek kell 1 megbízhatatlan, méregdrága gép, melyre az erdeti határidő kétszeresét kell várni?

Persze mostanra talán meglett a "know-how" és a tapasztalat, de szerintem indokolatlanul túl sokba került, mert az Airbus nem fog kétévente új katonai szállítógépet fejleszteni.
Arról meg szerencsére nem hallottam, hogy az Atlas hajtóműgyártója bármi újat fejlesztene! :DDD
 
Az A400-zal a baj az, hogy a valódi nehéz kategóriához képest eszméletlen nyápic.
 
Az európai fejlesztő országoknál reklamálj, mert ők akartak ilyen gépet. Persze részben érthető, mert kisebb európai gép 2 is van, nagyobb meg minek /mert van néhány "közös Big Mac"/.
 
Én meg úgy tudom, hogy a teherbírás terén kicsit 40 t felett akartak, ami most alig 37 t.

Azt is megmagyaráthatná, hogy a kőkorszaki C-141 65 tonnás üres tömeggel cirka 34 tonnát tudott vinni max, ez a gép meg 40+ évvel később 76 tonnás üres tömeggel kb. 37 tonnát úgy, hogy lassabb... Legfeljebb a tehertér km lehet jobb az A400-nál meg a fel és leszálló paraméterek.

Ehhez képest nézd meg, hogy a C-130A és C-130J között mekkora fejlődés volt. 30% max. payload nagyobb hatósugárral. Valahogy fajalgos paraméterekben nem látok akkor fejlődést, amit a gép költsége indokolna.