A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Airbus_A400M_Atlas_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 490
24 011
113
Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html

A szoftverhiba megerősítve:
http://index.hu/kulfold/2015/05/28/szerelesi_hiba_miatt_zuhant_le_az_airbus/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="fip7">Szoftver hiba lehetett a baleset oka:
http://www.origo.hu/techbazis/20150521-airbus-a400m-lezuhant-tragedia-repulogep-szerencsetlenseg-negy-ember-meghalt-spanyolorszag-szoftver.html

A szoftverhiba megerősítve:
http://index.hu/kulfold/2015/05/28/szerelesi_hiba_miatt_zuhant_le_az_airbus/</blockquote>

Biztos rosszul használták a szoftver-telepítésnél a csillagkulcsot, a csavarhúzót meg nyomatékkulcsot a fogókkal együtt, szerelésnél ugyanis ilyen szerszámokat használunk. Csak abban kételkedek, hogy ez a módi járja szoftver-telepítésnél is.
Szóval szörnyűségesen műszaki analfabéták, hogy mernek egyáltalán ilyen témában egy betűt is leírni??!! Miért nem kérdeznek meg egy hozzáértőt?? Nem csak az a katasztrófa, hogy lezuhant az A-400, hanem ez a cikk is katasztrófa. :-(
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
<i>"A dokumentum megerősíti, hogy a felszállás után az 1-es, 2-es és 3-as hajtómű teljesítménye alapra esett vissza, és ezek a hajtóművek nem reagáltak a normális teljesítmény-beállításokra, miközben a 4-es hajtómű reagált a gázkar mozgatására. A személyzet megpróbálta alapra húzni a hajtóműveket majd ismét nagyobb teljesítményre állítani a gázkarokat, de a három érintett hajtómű teljesítménye továbbra is alapon maradt, és a repülés folyamán nem sikerült ezeket nagyobb teljesítményre állítani."</i>

Az Airbus számára fontos, hogy nem konstrukciós problémáról van szó, kérdés azonban, mikor repülhetnek újra az új gépek.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 060
113
Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
<blockquote rel="silurusglanis">Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb

</blockquote>

Ez ma volt mikor kiírtam, és Szlovákiába, vagy azon át ment. Nem volt fent fr24-en.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 060
113
<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="silurusglanis">Már repülhetnek az A400M-ek?
Mert ha nem, akkor nem tudom mit láttam.

Amikor a Tornadok mentek a szíriai kalandra, akkor A400M-mel is vitték a kiszolgálást hozzájuk, az másfél hónapja volt kb

</blockquote>

Ez ma volt mikor kiírtam, és Szlovákiába, vagy azon át ment. Nem volt fent fr24-en.</blockquote>

Ha decemberben repültek, akkor simán láthattál/hallhattál ma is A400M-et. Pár napja én is hallottam valami turbopropot, Fr24-en az se volt rajta
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 218
60 234
113
air_a400m_cutaway_2006_lg.jpg

Link: http://www.dutchdefencepress.com/wp-content/uploads/2011/12/air_a400m_cutaway_2006_lg.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 248
113
http://iho.hu/hir/atlas-az-elatkozott-most-a-reduktorral-van-baj-160504
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
Mondjuk a "jó öreg" Hercules. Ugyan kisebb, de olcsóbb és megbízhatóbb. És nagyon valószínű, hogy kevesebbet kell rá várni. Már az Atlas mellé is akartak néhányat:
http://htka.hu/2016/03/17/nemetorszag-is-herculeseket-vasarol/

Az Atlas meg nagy bukásként vonul be a szállítógépek történelmébe...
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
<blockquote rel="wolfram">De akkor mi lenne helyette? Hasonló kategóriában egyedül az An-70 van, de az még rosszabbul áll... Minden más légcsavaros típus kisebb kapacitású.
Mondjuk a "jó öreg" Hercules. Ugyan kisebb, de olcsóbb és megbízhatóbb. És nagyon valószínű, hogy kevesebbet kell rá várni. Már az Atlas mellé is akartak néhányat:
http://htka.hu/2016/03/17/nemetorszag-is-herculeseket-vasarol/

Az Atlas meg nagy bukásként vonul be a szállítógépek történelmébe...</blockquote>


Azért a Hercules jelentősen kevesebb tehet képes szállítani. És pl. a Boxer sem fér bele, ami azért elég fontos tényező a németeknek. Tehát a C130 max. kiegészítheti, de ki nem válthatja az A400M-et.

Az meg jó lenne, ha nem lenne bukás az A400M. Pláne így, hogy még valódi alternatíva sincs. Azt meg már csak egészen halkan említem meg, hogy mivel európai gép, ezért az európai gazdaságnak, de pláne az itteni "know-how" kiépítéséhez, szinten tartásához igen jól jön (ez utóbbit ugye nem kell ecsetelnem, miért hasznos, pláne hosszabb távon).
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
T. wolfram! Gyakorlatilag egyetértünk. Még az "egészen halkan említett" résszel is, pedig onnan indultak ki a máig, tehát a bukás határáig tartó problémák.

Kezdődött azzal, hogy sok ország különböző elvárásainak megfelelő gépet kellett a nulláról megalkotni, amely igen sok gonddal járt.
A legnagyobb gondot a nem létező hajtómű kifejlesztése jelentette, mert a hulye európai országoknak - élükön a még hülyébb franciákkal - nem tetszett az Airbus által is szorgalmazott kanadai hajtómű gondolata. Ők európai hajtóművet akartak! Ám mint tudjuk a nagy akarásnak nyögés, pontosabban bukás a vége, mert minden késés és költségtúllépés a gép árára rakódott.

Tényleg, ezek után kinek kell 1 megbízhatatlan, méregdrága gép, melyre az erdeti határidő kétszeresét kell várni?

Persze mostanra talán meglett a "know-how" és a tapasztalat, de szerintem indokolatlanul túl sokba került, mert az Airbus nem fog kétévente új katonai szállítógépet fejleszteni.
Arról meg szerencsére nem hallottam, hogy az Atlas hajtóműgyártója bármi újat fejlesztene! :DDD
 
M

molnibalage

Guest
Az A400-zal a baj az, hogy a valódi nehéz kategóriához képest eszméletlen nyápic.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Az európai fejlesztő országoknál reklamálj, mert ők akartak ilyen gépet. Persze részben érthető, mert kisebb európai gép 2 is van, nagyobb meg minek /mert van néhány "közös Big Mac"/.
 
M

molnibalage

Guest
Én meg úgy tudom, hogy a teherbírás terén kicsit 40 t felett akartak, ami most alig 37 t.

Azt is megmagyaráthatná, hogy a kőkorszaki C-141 65 tonnás üres tömeggel cirka 34 tonnát tudott vinni max, ez a gép meg 40+ évvel később 76 tonnás üres tömeggel kb. 37 tonnát úgy, hogy lassabb... Legfeljebb a tehertér km lehet jobb az A400-nál meg a fel és leszálló paraméterek.

Ehhez képest nézd meg, hogy a C-130A és C-130J között mekkora fejlődés volt. 30% max. payload nagyobb hatósugárral. Valahogy fajalgos paraméterekben nem látok akkor fejlődést, amit a gép költsége indokolna.