A400M Atlas (Airbus)

Én nem - csak - a keréknyomásról beszéltem, hanem a komplett felfüggesztésről is. Ugyebár a futómű központilag állítható. Ugyebár a rakodáshoz le is eresztik a könnyebb berakodásért, hogy ne legyen olyan meredek a rámpa. A A400M kisebb fajlagos nyomást fejt ki a pályára, mint a C-130.
Gyakorlatilag erről szól a beach landing "erődemonstráció":
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
És erre már a 60as években tervezett Il76 is képes.....
Ami azt illeti,az Il76 nyugati hajtóművel lazán odaverne minden téren az A400nak.Igy,hogy orosz hajtóműve van,a fogyasztásban azért az A400 talán jobb....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az a helyzet, hogy az A400M-et pont az ilyen helyzetekre találták ki. A franciák, angolok pontosan erre használják. Ha jól emlékszem, akkor @Lator (akinek van köze a francia hadsereghez) nemrég posztolt róla, hogy napi szinten repkednek Maliba mindkét ország A400M-jei.
Mondom, itt a különbség a 2 gép között, hogy melyik mit tud üzemszerűen. A C-17 is megoldja, csak nem éri meg, mert extra maintenance-ra van szükség utána.
Nem szeretnék beleszólni ebbe az értekezésbe mert meghaladja a tudásomat. Annyit tudok csak mondani hogy Az a 400m ek legénysége kedveli a gépet, sokat is használják különösebb gond nélkül. Belül sem rossz, ergonómiai szinten jobb mint az elődök. Mikor benne ülsz nincs olyan érzésed hogy szétakar szakadni alattad:)
A karbantartás igénye meg Maliban Pl valószínűleg többszöröse az európai használatának. Annyi por van ott hogy néha a napot sem látni tőle, plusz a nagyon magas hőmérséklet és a hőmérséklet ingadozás.
Érdekes lenne egy táblázat amiben fel van tüntetve a normális és az emeltszintű(szar helyről való üzemeltetés) ára és ideje.
Olyan nincs hogy egy bármiféle jármű occsón elüzemel szar helyről, mégha ezt a lehetőséget is figyelembe vették a tervezésekor. Olyan van hogy a szar helyről üzemeltetést jobban bírja de az sokkal többe is kerül. Üzemszerűen magàtól nem megy.
 
page-188
 
A spanyol légierő egyik A400-a találkozott egy madárral a képek a zaragózai légi bázison készűltek.
96002446_530459594308499_2600990206857314304_o-jpg.472176
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A spanyol légierő egyik A400-a találkozott egy madárral a képek a zaragózai légi bázison készűltek.
96535172_530459600975165_9215941137842307072_o-jpg.472177
Epp egy honappal ezelott volt linkelve, amikor megtortent az eset. De ki emlekszik mar ra... porog a topik, 36 oldalt hoztatok ossze azota.
 
Azért a németek is használják az A400-t például francia Raffalet tankolnak vele.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Miért? Szerinted az A400 rendszeresen járna ilyen helyre?


Hát erről soha nem hallottam. De a légcsavarral fékező képet nézve úgy szeretném tudni, hogy ez miért nem áll meg az A400-ra. Arra nem hat a fizika vagy mi?

Fogalmazzunk úgy, hogy erősen városi legenda szaga van, amit írsz.
Tényleg azt hiszed, hogy forszíroznák ezt, ha ilyen körülményes lenne...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Na csak megtaláltam:-)

https://ukdefenceforum.net/viewtopic.php?f=43&t=176&start=225

"
There are 14 a/c with the RAF at present increasing to 18 a/c as the year progresses. The aircraft are receiving a number of upgrades and will continue to do so over the next year or so.

The a400 can and is now cleared for parachuting and is currently testing 16 tonne single load drops. The issues identified with long sticks of parachutes dropping from both doors simulatiously is not unique to a400m indeed the very same issues affect c17 and c130.

The a400m can actually operate out off all the same locations as c130 Hercules in fact the a400m will operate out of landing sites with softer ground than c130, thank to German specified cbr specs and a much better landing gear. RAF have been conducting landings down the beach recently.

There is an issue refuelling helicopters and testing is in place to offer a solution should that capability happen it will most likely require the receiver to remain plugged in longer than had been planned,

Why have we retained c130. Well we were always supposed to a400m was only supposed to replace half the c130 the other half being replaced by c130js. Why mainly cost we don't have the funds to replace all the c130s with a400m and it takes time to clear all the SF profiles and gear which is currently cleared on c130. Possible osprey replacement for c130 in the future may be of interest.

As for turbo jets / props. Props are more efficent if you plan to fly low level tactic sorties also FOD is a real issue with jet engines in unprepared surfaces. The abbresive materials on the compressor blades seriously degrade engine life expectancy. It's one of the reasons why c17 spends a week in the hanger for a service every time it conducts such a landing."
 
Operation Keiko Izland ,1998 ban de nem a hajtómű sérült hanem a futómű.
Mint kiderült az esemény karbantartási hiba miatt történt...
https://archive.seattletimes.com/archive/?date=19980927&slug=2774436
https://www.mcchordairmuseum.org/REV B OUR HISTORY NAME C-17 96-0006 SP OF BERLIN.htm

Nem nem ez,végre megtaláltam a bejegyzést:-)

https://ukdefenceforum.net/viewtopic.php?f=43&t=176&start=225

"
There are 14 a/c with the RAF at present increasing to 18 a/c as the year progresses. The aircraft are receiving a number of upgrades and will continue to do so over the next year or so.

The a400 can and is now cleared for parachuting and is currently testing 16 tonne single load drops. The issues identified with long sticks of parachutes dropping from both doors simulatiously is not unique to a400m indeed the very same issues affect c17 and c130.

The a400m can actually operate out off all the same locations as c130 Hercules in fact the a400m will operate out of landing sites with softer ground than c130, thank to German specified cbr specs and a much better landing gear. RAF have been conducting landings down the beach recently.

There is an issue refuelling helicopters and testing is in place to offer a solution should that capability happen it will most likely require the receiver to remain plugged in longer than had been planned,

Why have we retained c130. Well we were always supposed to a400m was only supposed to replace half the c130 the other half being replaced by c130js. Why mainly cost we don't have the funds to replace all the c130s with a400m and it takes time to clear all the SF profiles and gear which is currently cleared on c130. Possible osprey replacement for c130 in the future may be of interest.

As for turbo jets / props. Props are more efficent if you plan to fly low level tactic sorties also FOD is a real issue with jet engines in unprepared surfaces. The abbresive materials on the compressor blades seriously degrade engine life expectancy. It's one of the reasons why c17 spends a week in the hanger for a service every time it conducts such a landing."
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Nem nem ez,végre megtaláltam a bejegyzést:)

https://ukdefenceforum.net/viewtopic.php?f=43&t=176&start=225

"
There are 14 a/c with the RAF at present increasing to 18 a/c as the year progresses. The aircraft are receiving a number of upgrades and will continue to do so over the next year or so.

The a400 can and is now cleared for parachuting and is currently testing 16 tonne single load drops. The issues identified with long sticks of parachutes dropping from both doors simulatiously is not unique to a400m indeed the very same issues affect c17 and c130.

The a400m can actually operate out off all the same locations as c130 Hercules in fact the a400m will operate out of landing sites with softer ground than c130, thank to German specified cbr specs and a much better landing gear. RAF have been conducting landings down the beach recently.

There is an issue refuelling helicopters and testing is in place to offer a solution should that capability happen it will most likely require the receiver to remain plugged in longer than had been planned,

Why have we retained c130. Well we were always supposed to a400m was only supposed to replace half the c130 the other half being replaced by c130js. Why mainly cost we don't have the funds to replace all the c130s with a400m and it takes time to clear all the SF profiles and gear which is currently cleared on c130. Possible osprey replacement for c130 in the future may be of interest.

As for turbo jets / props. Props are more efficent if you plan to fly low level tactic sorties also FOD is a real issue with jet engines in unprepared surfaces. The abbresive materials on the compressor blades seriously degrade engine life expectancy. It's one of the reasons why c17 spends a week in the hanger for a service every time it conducts such a landing."
???
Ezt most mindenkiek elküldöd?
Na mindegy,...ha már meg lettem szólítva erről az a véleményem hogy
- nagy a különbségb a között hogy mit lehet megcsinálni és hogy mit érdemes.
Mind a C17-tel mind a C130-sal mind az A400 sal le lehet szállni egyenetlen, burkolatlan pályán. (a KC390-nél.még nem láttunk ilyesmit de a tervek között szerepel). Ez viszont nem jelenti azt hogy ez napi gyakorlat lenne mert MINDEGYIK gép sérül kisebb nagyobb mértékben egy egy ilyen le - fel szállásnál. Ha nem a hajtómű akkor a légcsavar tollak, meg a törzs alja, stb...
Épp ezért a burkolatlan pályáról üzemelès egy taktikai lehetőség amit békében nem alkalmaznak, legfeljebb néha néha, gondosan megválasztott pályán gyakorolják a manővert.
Háborúban meg ha muszály akkor úgyis lesz@ják hogy egy egy ilyen akció után mennyibe kerül a javítás.
 
Miért? Szerinted az A400 rendszeresen járna ilyen helyre?


Hát erről soha nem hallottam. De a légcsavarral fékező képet nézve úgy szeretném tudni, hogy ez miért nem áll meg az A400-ra. Arra nem hat a fizika vagy mi?

Hu basszus, te aztan elkepesztoen komoly ostobasagokat tudsz nagyhangon kommentelni. Szerinted miert kevesbe erzekeny egy lapatokat forgato, burkolatlan turboprop mint a levegot beszivo turbofan, absszus? :D
Ezt nem hiszem el... szerinted melyiket fenyegeti kokolyabb serules, mondjuk ha elkap egy faagat egy erdei leszallasnal? Vagy felpattant val;ami a foldrol?
Komolyan, szerinted melyiket?
Majd utana melyiket tart tovabb atvizsgalni, tisztitani stb, hmm?

Ezt a zsak hajmereszto, gyerekes hulyeseget, komolyan.