A400M Atlas (Airbus)

1x beszélgettem egy emberrel --- többet nem írok róla. Ő azt mondta, hogy Orbán a labdától az atomjégtörőig bármit aláír, ha bebizonyítod neki, hogy növeli a saját népszerűségét, hatalmát, és a holdudvaron keresztül lehet megvenni... A tartalmi, műszaki kérdések nem érdelik, a technika sem, még mobilteloját sem tudja kezelni, de nem is érdekes számára az ilyesmi.. Szóval lehet versenyezni akármelyik típussal. A probléma az, hogy a cégek úgy jöttek ide, mint normális országba, tehát harci-technikai-műszaki és gazdasági szempontok alapján akarták eladni a saját gyártmányukat és nem a fenti paradigma alapján. A honvédség vezetői és elsősorban a háttérben dolgozó szakértők pedig munkájukat végzik klf. tanulmányok, előterjesztések stb formájában, amelyek egy szintig eljutnak, talán az összegzést is elolvassák de nem ezek a szempontok döntenek. (lásd ezért nincsenek még hangárok Szolnokon az új és meglévő helikoptereknek, nincs szimulátor ezekhez a gépekhez, megfelelő telephelyek Tatán - a fontosabb átereszek, hidak alagutak szélesítése, teherbírásának erősítése stb a Pz2000 és Leo2 miatt, ezért nincs még ténylegesen új szállítórepülőgép és még sorolhatnám.) A honvédség vezetése és klf. programiroda erölködik, hogy a műszaki tartalom is bekerüljön valami szinten a döntése. Illetve sok esetben a gombhoz keressük a kabátot, hogyha beszerzés van, az illeszkedjen valamilyen formában a rendszerbe.. A cca 3 éve folyó beszerzéseket amelyek látens szükségletet elégítettek ki komoly politikai mozgaturugója volt. Saját holdudvar számára pénzkersés - pld. a "harci buszok beszerzése".. saját kényelem Falcon7X, Putyinnal és Erdogannak való kapcsolat (mi-17,24 nagyjavítás illetve a janicsár járművek beszerzése) és sok pénzért Merkel és Macron vagyis a EU megvétele, hogy illiberális társadalmunkat hagyják főni, és ne szoljanak bele az itthoni dolgokba (KMW-s és Airbusos beszerzések) - Azóta a két vezető eu. hatalom név szerint nem kritizál. (Az EU döntéshozó szervei igen, de az EU nem gyárt semmit, nem tudjuk megvenni..)
 
1x beszélgettem egy emberrel --- többet nem írok róla. Ő azt mondta, hogy Orbán a labdától az atomjégtörőig bármit aláír, ha bebizonyítod neki, hogy növeli a saját népszerűségét, hatalmát, és a holdudvaron keresztül lehet megvenni... A tartalmi, műszaki kérdések nem érdelik, a technika sem, még mobilteloját sem tudja kezelni, de nem is érdekes számára az ilyesmi.. Szóval lehet versenyezni akármelyik típussal. A probléma az, hogy a cégek úgy jöttek ide, mint normális országba, tehát harci-technikai-műszaki és gazdasági szempontok alapján akarták eladni a saját gyártmányukat és nem a fenti paradigma alapján. A honvédség vezetői és elsősorban a háttérben dolgozó szakértők pedig munkájukat végzik klf. tanulmányok, előterjesztések stb formájában, amelyek egy szintig eljutnak, talán az összegzést is elolvassák de nem ezek a szempontok döntenek. (lásd ezért nincsenek még hangárok Szolnokon az új és meglévő helikoptereknek, nincs szimulátor ezekhez a gépekhez, megfelelő telephelyek Tatán - a fontosabb átereszek, hidak alagutak szélesítése, teherbírásának erősítése stb a Pz2000 és Leo2 miatt, ezért nincs még ténylegesen új szállítórepülőgép és még sorolhatnám.) A honvédség vezetése és klf. programiroda erölködik, hogy a műszaki tartalom is bekerüljön valami szinten a döntése. Illetve sok esetben a gombhoz keressük a kabátot, hogyha beszerzés van, az illeszkedjen valamilyen formában a rendszerbe.. A cca 3 éve folyó beszerzéseket amelyek látens szükségletet elégítettek ki komoly politikai mozgaturugója volt. Saját holdudvar számára pénzkersés - pld. a "harci buszok beszerzése".. saját kényelem Falcon7X, Putyinnal és Erdogannak való kapcsolat (mi-17,24 nagyjavítás illetve a janicsár járművek beszerzése) és sok pénzért Merkel és Macron vagyis a EU megvétele, hogy illiberális társadalmunkat hagyják főni, és ne szoljanak bele az itthoni dolgokba (KMW-s és Airbusos beszerzések) - Azóta a két vezető eu. hatalom név szerint nem kritizál. (Az EU döntéshozó szervei igen, de az EU nem gyárt semmit, nem tudjuk megvenni..)

Bárki bármit mond amit eddig vettünk haditechnikát(a beöltöztetett civil repülők nem azok)azokba szakmailag vutatni nem lehet a kebabos kocsit kivéve.A másik ilyen program a 24-es felújítás,de az meg kb védhetetlen ellenben a kebabos kocsival ami mellé azért lehet szakmai érveket is párosítani.
Ezen kívül nem gondolom,hogy a vajdának kellene szakmai kérdésekkel foglalkoznia.
 
1x beszélgettem egy emberrel --- többet nem írok róla. Ő azt mondta, hogy Orbán a labdától az atomjégtörőig bármit aláír, ha bebizonyítod neki, hogy növeli a saját népszerűségét, hatalmát, és a holdudvaron keresztül lehet megvenni... A tartalmi, műszaki kérdések nem érdelik, a technika sem, még mobilteloját sem tudja kezelni, de nem is érdekes számára az ilyesmi.. Szóval lehet versenyezni akármelyik típussal. A probléma az, hogy a cégek úgy jöttek ide, mint normális országba, tehát harci-technikai-műszaki és gazdasági szempontok alapján akarták eladni a saját gyártmányukat és nem a fenti paradigma alapján. A honvédség vezetői és elsősorban a háttérben dolgozó szakértők pedig munkájukat végzik klf. tanulmányok, előterjesztések stb formájában, amelyek egy szintig eljutnak, talán az összegzést is elolvassák de nem ezek a szempontok döntenek. (lásd ezért nincsenek még hangárok Szolnokon az új és meglévő helikoptereknek, nincs szimulátor ezekhez a gépekhez, megfelelő telephelyek Tatán - a fontosabb átereszek, hidak alagutak szélesítése, teherbírásának erősítése stb a Pz2000 és Leo2 miatt, ezért nincs még ténylegesen új szállítórepülőgép és még sorolhatnám.) A honvédség vezetése és klf. programiroda erölködik, hogy a műszaki tartalom is bekerüljön valami szinten a döntése. Illetve sok esetben a gombhoz keressük a kabátot, hogyha beszerzés van, az illeszkedjen valamilyen formában a rendszerbe.. A cca 3 éve folyó beszerzéseket amelyek látens szükségletet elégítettek ki komoly politikai mozgaturugója volt. Saját holdudvar számára pénzkersés - pld. a "harci buszok beszerzése".. saját kényelem Falcon7X, Putyinnal és Erdogannak való kapcsolat (mi-17,24 nagyjavítás illetve a janicsár járművek beszerzése) és sok pénzért Merkel és Macron vagyis a EU megvétele, hogy illiberális társadalmunkat hagyják főni, és ne szoljanak bele az itthoni dolgokba (KMW-s és Airbusos beszerzések) - Azóta a két vezető eu. hatalom név szerint nem kritizál. (Az EU döntéshozó szervei igen, de az EU nem gyárt semmit, nem tudjuk megvenni..)

Ez aztàn a szélesen megalapozott vèlemény: 1xbeszèltél 1 emberrel. 1x1=1.Bravo! :)
Ne tedd magad màr nevetségessé. Nem a véleményeddel van bajom, hanem azzal, hogy azt az 1x1=1-re alapozod. Legalàbb egy pàr "àllitólag" elkelt volna. És teljesen mindegy, ki az az ember.
Fogalmunk sincs ( mièrt is lenne?) a döntéshozás valódi működéséről.Azert ne feledd, hogy itt egy rakàs amatör ötletel, mert tudtommal nincs egy dönteshozatalhoz közelálló magasrangú szakember a forumon.
 
Bárki bármit mond amit eddig vettünk haditechnikát(a beöltöztetett civil repülők nem azok)azokba szakmailag vutatni nem lehet a kebabos kocsit kivéve.A másik ilyen program a 24-es felújítás,de az meg kb védhetetlen ellenben a kebabos kocsival ami mellé azért lehet szakmai érveket is párosítani.
Ezen kívül nem gondolom,hogy a vajdának kellene szakmai kérdésekkel foglalkoznia.


Osszegszeruleg nem tenyezo a Hindek felújítása, igy semmiképpen sem vedhetetlen. Legalább valamiféle hibrid forgoszarnyas képesség marad, amig megjon a Caracal, sot, ha nem spuroljak el a felszereleseket hozza, akkor egész sokaig hasznos lehet.
 
1x beszélgettem egy emberrel --- többet nem írok róla. Ő azt mondta, hogy Orbán a labdától az atomjégtörőig bármit aláír, ha bebizonyítod neki, hogy növeli a saját népszerűségét, hatalmát, és a holdudvaron keresztül lehet megvenni... A tartalmi, műszaki kérdések nem érdelik, a technika sem, még mobilteloját sem tudja kezelni, de nem is érdekes számára az ilyesmi.. Szóval lehet versenyezni akármelyik típussal. A probléma az, hogy a cégek úgy jöttek ide, mint normális országba, tehát harci-technikai-műszaki és gazdasági szempontok alapján akarták eladni a saját gyártmányukat és nem a fenti paradigma alapján. A honvédség vezetői és elsősorban a háttérben dolgozó szakértők pedig munkájukat végzik klf. tanulmányok, előterjesztések stb formájában, amelyek egy szintig eljutnak, talán az összegzést is elolvassák de nem ezek a szempontok döntenek. (lásd ezért nincsenek még hangárok Szolnokon az új és meglévő helikoptereknek, nincs szimulátor ezekhez a gépekhez, megfelelő telephelyek Tatán - a fontosabb átereszek, hidak alagutak szélesítése, teherbírásának erősítése stb a Pz2000 és Leo2 miatt, ezért nincs még ténylegesen új szállítórepülőgép és még sorolhatnám.) A honvédség vezetése és klf. programiroda erölködik, hogy a műszaki tartalom is bekerüljön valami szinten a döntése. Illetve sok esetben a gombhoz keressük a kabátot, hogyha beszerzés van, az illeszkedjen valamilyen formában a rendszerbe.. A cca 3 éve folyó beszerzéseket amelyek látens szükségletet elégítettek ki komoly politikai mozgaturugója volt. Saját holdudvar számára pénzkersés - pld. a "harci buszok beszerzése".. saját kényelem Falcon7X, Putyinnal és Erdogannak való kapcsolat (mi-17,24 nagyjavítás illetve a janicsár járművek beszerzése) és sok pénzért Merkel és Macron vagyis a EU megvétele, hogy illiberális társadalmunkat hagyják főni, és ne szoljanak bele az itthoni dolgokba (KMW-s és Airbusos beszerzések) - Azóta a két vezető eu. hatalom név szerint nem kritizál. (Az EU döntéshozó szervei igen, de az EU nem gyártcr semmit, nem tudjuk megvenni..)

Akkor legyen szíves szóljon már valaki, Merkelnek és Macronnak mert már régóta csendben vannak,és eljött az ideje egy kiadós diktatúrázásnak meg szankciózgatásnak,hogy bejelentsék végre a német IFV-t és az A400-t:-).Mert még a vége az lesz a nagy halgatásnak,hogy "portyázóink és kémlelőink" beszereznek valami "csúcstechnikát" a mesés keletről,mi meg utána nézegethetjuk a Fatmagul 2 IFV-t a pápai betonon:-):-):-):-).
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Akkor legyen szíves szóljon már valaki, Merkelnek és Macronnak mert már régóta csendben vannak,és eljött az ideje egy kiadós diktatúrázásnak meg szankciózgatásnak,hogy bejelentsék végre a német IFV-t és az A400-t:-).Mert még a vége az lesz a nagy halgatásnak,hogy "portyázóink és kémlelőink" beszereznek valami "csúcstechnikát" a mesés keletről,mi meg utána nézegethetjuk a Fatmagul 2 IFV-t a pápai betonon:-):-):-):-).[/

Ez legalàbb egy humoros hozzàszólàs.
Kezdődhet a vita a a Fatmagul 2-ről. És nehogy kihagyjuk a T-72-esek felujitàsát. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

"Ez legalàbb egy humoros hozzàszólàs.
Kezdődhet a vita a a Fatmagul 2-ről. És nehogy kihagyjuk a T-72-esek felujitàsát. :)"
Y
Én nagyon szeretném ha a T-72-t modernizálnánk és megkapnák a Turáni átok 4 modernizációs csomagot,amivel végre alkalmazhatnánk az ősi szittya(Szíriuszi)harci taktikát.:-):-):-)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Nekem, személy szerint az lenne az igazán megfelelő, ha AKÁRHONNAN vennénk olyan dolgokat, amik lehetővé teszik a közép-, és nehézdandár felállítását és olyan vásárlási opciókat, illetve gyártási kapacitást, amelyek megalapozzák a hazai hadiipar megteremtését.
Bízom a katonák szakértelmében, bízom abban, hogy aktuális vezetőink tudják elfogadni a katonák érveit és össze tudják egyeztetni az ország lehetőségeivel. Halványan reménykedem abban is, hogy egy esetleges kormányváltás után - a nemzet megmaradásának érdekében - nem vágják el ezeket a csatornákat és beszerzéseket.
Hogy T-72 vagy Leo-2 vagy Puma vagy akármi, vagy NASAMS vagy köves csúzli, vagy Jumurdzsák vagy Fatmagül, nem érdekel. A katonának felszerelés kell! A nemzetközi tendenciát figyelembe véve, minél előbb....
 
Nekem, személy szerint az lenne az igazán megfelelő, ha AKÁRHONNAN vennénk olyan dolgokat, amik lehetővé teszik a közép-, és nehézdandár felállítását és olyan vásárlási opciókat, illetve gyártási kapacitást, amelyek megalapozzák a hazai hadiipar megteremtését.
Bízom a katonák szakértelmében, bízom abban, hogy aktuális vezetőink tudják elfogadni a katonák érveit és össze tudják egyeztetni az ország lehetőségeivel. Halványan reménykedem abban is, hogy egy esetleges kormányváltás után - a nemzet megmaradásának érdekében - nem vágják el ezeket a csatornákat és beszerzéseket.
Hogy T-72 vagy Leo-2 vagy Puma vagy akármi, vagy NASAMS vagy köves csúzli, vagy Jumurdzsák vagy Fatmagül, nem érdekel. A katonának felszerelés kell! A nemzetközi tendenciát figyelembe véve, minél előbb....

Ok ebben egyetértünk de a lehetőségeink szerinti létező legjobb felszerelést kell nekik adni a katonáknak.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
"Ez legalàbb egy humoros hozzàszólàs.
Kezdődhet a vita a a Fatmagul 2-ről. És nehogy kihagyjuk a T-72-esek felujitàsát. :)"
Y
Én nagyon szeretném ha a T-72-t modernizálnánk és megkapnák a Turáni átok 4 modernizációs csomagot,amivel végre alkalmazhatnánk az ősi szittya(Szíriuszi)harci taktikát.:):):)
A Kefirt se hagyjuk ki.
 
Lehet, hogy a szállítógép-beszerzéssel addig várnak, amíg a Nyugat-Európából menekülő fehér őslakosság ingyen magával hozza őket? Akkor lesz ingyen ATLAS, meg HERKY is! :) :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and aquarell
A katonának felszerelés kell! A nemzetközi tendenciát figyelembe véve, minél előbb....
"A nemzetközi tendenciát figyelembe véve" a vírussal együtt járó gazdasági visszaesés következményeként nem sok katonai szállítógépet fognak venni. Atlast meg pláne nem, mert azt eddig sem vették...!
 
"A nemzetközi tendenciát figyelembe véve" a vírussal együtt járó gazdasági visszaesés következményeként nem sok katonai szállítógépet fognak venni. Atlast meg pláne nem, mert azt eddig sem vették...!
A gazdasagi visszaesésnek mi köze van a karonai szállítogepekhez. Csak mert gazdasagi válsag van nem kell cucckat szállítani, nem lesznek katonai konfliktusok a vilagban vagy nem lesz nemzetközi szerepvallalas itt-ott?
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
A gazdasagi visszaesésnek mi köze van a karonai szállítogepekhez. Csak mert gazdasagi válsag van nem kell cucckat szállítani, nem lesznek katonai konfliktusok a vilagban vagy nem lesz nemzetközi szerepvallalas itt-ott?
Annyi köze biztosan van, hogy pénz nélkül nehéz vásárolni, így az elkövetkező években én inkább az olcsóbb bérlésre számítanék...
 
Két érdekes és friss anyag a német haditechnikai eszközök 2020-as bevethetőségi arányairól.
-->ITT<--- és --->ITT<---

Csak gyorsan belenéztem miket írnak az A400-ról...

Rendkívül boldogok mert az A400 átlagos bevethetőségi aránya - az EF-el együtt - már majdnem eléri a 60%-ot :D
"...Beispiele für eine nachhaltige positive Entwicklung sind die Hauptwaffensysteme Kampfpanzer (KPz) LEOPARD 2 – materielle Einsatzbereitschaft endlich wieder bei über 70% –, die geschützten Fahrzeuge der Streitkräftebasis (SKB) mit einer nachhaltig materiellen Einsatzbereitschaft zwischen 75% und 85%, der EUROFIGHTER – weitere Erhöhung des Klarstands im Schnitt auf fast 60% – und der A400M – weitere Erhöhung der Fähigkeiten und Verlässlichkeit…"

A technikai problémák továbbra is korlátozzák a rendelkezésre állási mutató növekedését :D
"...2. gesamtplanerische Einordnung Der Bestand von A400M wird mit der Auslieferung der 13 ursprünglich für den Export vorgesehenen Luftfahrzeuge auf insgesamt 53 steigen. 37 dieser Luftfahrzeuge werden für taktische Einsätze z.B. mit besonderen Schutzsystemen ausgestattet. Der Fähigkeitsaufwuchs beim A400M verläuft stetig. Technische Probleme schränken weiterhin die Verfügbarkeit ein. Lösungen sind seitens des Auftragsnehmers zugesichert und werden schrittweise ebenso wie der qualitative Fähigkeitsaufwuchs umgesetzt..."
 
Két érdekes és friss anyag a német haditechnikai eszközök 2020-as bevethetőségi arányairól.
-->ITT<--- és --->ITT<---

Csak gyorsan belenéztem miket írnak az A400-ról...

Rendkívül boldogok mert az A400 átlagos bevethetőségi aránya - az EF-el együtt - már majdnem eléri a 60%-ot :D
"...Beispiele für eine nachhaltige positive Entwicklung sind die Hauptwaffensysteme Kampfpanzer (KPz) LEOPARD 2 – materielle Einsatzbereitschaft endlich wieder bei über 70% –, die geschützten Fahrzeuge der Streitkräftebasis (SKB) mit einer nachhaltig materiellen Einsatzbereitschaft zwischen 75% und 85%, der EUROFIGHTER – weitere Erhöhung des Klarstands im Schnitt auf fast 60% – und der A400M – weitere Erhöhung der Fähigkeiten und Verlässlichkeit…"

A technikai problémák továbbra is korlátozzák a rendelkezésre állási mutató növekedését :D
"...2. gesamtplanerische Einordnung Der Bestand von A400M wird mit der Auslieferung der 13 ursprünglich für den Export vorgesehenen Luftfahrzeuge auf insgesamt 53 steigen. 37 dieser Luftfahrzeuge werden für taktische Einsätze z.B. mit besonderen Schutzsystemen ausgestattet. Der Fähigkeitsaufwuchs beim A400M verläuft stetig. Technische Probleme schränken weiterhin die Verfügbarkeit ein. Lösungen sind seitens des Auftragsnehmers zugesichert und werden schrittweise ebenso wie der qualitative Fähigkeitsaufwuchs umgesetzt..."

Nagyon úgy néz ki hogy a németek mehetnek tanulmányútra a malájokhoz,nagyon groteszk,hogy a malájok képesek üzemeltetni az Atlast a németek pedig nem.Ez is azt bizonyítja,hogy nem az A400-l van a probléma hanem az üzemeltetővel.

"A malájok valamit nagyon jól csinálnak az A400-k üzemeltetésével kapcsolatban,ezt most kaptam nem mai hír 2020 februári.

http://www.airforce.mil.my/berita/a...-terima-anugerah-peneraju-fleet-pesawat-a400m

Röviden összefoglalva:

SZINGAPOR, 2020. február 12. - A malajziai királyi légierő (RMAF) történelmet írt amikor elismerték az Airbus Fleet Award díj nyereteseként. Ez az elismerés az A400M repülőgépek legnagyobb felhasználási arányán alapszik.

Az RMAF 2015 márciusában kapta meg az első A400M repülőgépet, majd a második és harmadik repülőgépet 2015 decemberében és 2016 júniusában. A negyedik és az utolsó A400M repülőgépet 2017. márciusban szállították az RMAF-hez.

2019-ben az RMAF három A400M repülőgépének volt a legtöbb repülési órája. Az egyik repülőgép több mint 2000 repülési órát rögzített, a másik kettő pedig 1900 repülési órát közelített. Ez az érték RMAF-et két egymást követő évben az A400M repülőgépek globális vezetőjévé teszi. 2019. augusztus és szeptember között az RMAF elérte a 100% -os rendelkezésre állási szintet az A400M repülőgép-flotta számára több mint 40 egymást követő napon.

Az A400M ötvözi a stratégiai rakományok szállításának és a humanitárius küldetések támogatásának, valamint a természeti katasztrófák elhárításának a képességét azzal a képességgel, hogy rakományokat taktikai helyekre is szállítson kis és hiányos repülés mellett. Első tartályként is szolgál. Az RMAF az elmúlt évek során különféle küldetések révén bizonyította az A400M repülőgépek képességeit."
 
Nagyon úgy néz ki hogy a németek mehetnek tanulmányútra a malájokhoz,nagyon groteszk,hogy a malájok képesek üzemeltetni az Atlast a németek pedig nem.Ez is azt bizonyítja,hogy nem az A400-l van a probléma hanem az üzemeltetővel.
Nyilván így van ez...
A gyártó országok nem tudják üzemeltetni, a külsős vevő országnál meg minden a legnagyobb rendben. :rolleyes:;)
 
Nyilván így van ez...
A gyártó országok nem tudják üzemeltetni, a külsős vevő országnál meg minden a legnagyobb rendben. :rolleyes:;)

Akkor mivel magyarázod,hogy a malájok remek mutatókkal üzemeltetik a gépeket a C-130-l párhuzamosan?Amúgy a fejlesztő országok közzul csak a Németek problémáznak,de ez nem is csoda hiszen bevallotan túlrendelték magukat.