M
molnibalage
Guest
Egy kb. 40 éves hajótestet kalapálgatni semmi értelme úgy, hogy eleve a pénztelenség korszakába született, majd úgy üzemeltették és kapta azt, amit.Akkor lenne, lett volna értelme, ha a Liaoninghez hasonló nagygenerált kap. Új meghajtás, elektronika, kibővített hangár, rendbe szedett legénységi szállások. Ebben az esetben, két század MiG-29K-val a fedélzeten egy lehetőségekhez mérten potens, komoly harcértékű hordozó lehetett volna még 2 évtizedig, amíg jön 1-2 új egység (lehetőleg catobar, Szu-57-el). Így sajnos csak presztízs hajó, amibe ezekbután a balesetek, károk után, komoly modernizáció nélkül kár pénzt ölni.
Ez kb. olyan, mintha a jenkik a 40 éves Kitty Hawk-ot álltak volna neki komolyan kalapálni, de úgy, mintha a Kitty Hawk alapkoncepciója el lett volna cseszve az elején. Mert a Kuzi elején levő Granit indítók azok nevetségesek. Jelentéktelen számú Gránitért feláldozták a hajó belső terének számottevő részét. Mai napig nem értem, hogy ezt hogyan gondolták...
A hajó annak bizonyítéka, hogy 2-3 hibás döntés egyszerre = semmiféle képesség.
- A P-700 kuka.
- A Szu-33 rossz választás volt, túl nagy.
- A 2. pont különösen súlyos, ha STOBAR bohóckodás megy.
És a kemény az, hogy a britek képesek voltak egy cirka 65 ezer tonnás hordozót építeni F-35B-vel, ami a leggyengébb változat az összes közül. Azok is nettó kretének lettek. Egy ekkora hajó az CATOBAR és pont. Mert az ad igazán komoly műveleti képességet. És nem lesz az, hogy trópusokon a gép nem tud felszállni értelmes töltéssel, mint túl híg a levegő és túl gyenge a hajtómű. Eleve az egész F-35 koncepció kulcseleme a nagy hatótáv/sugár/CAP ahogy kívánja a helyzet. Mit végez ki az F-35B? Hát ezt...
Édes istenem...
Komoly pislogok, hogy a fejlett országok haderői a védelmi politikával karöltve "korlátlan" pénz birtokában mekkora baromságokra képesek.