Ha tépik a köteleket és ez köztudott, akkor kellett volna számítsanak rá. De ha jól értem még legalább két kötél a négyből megvolt, azzal talán megállhatott volna. Ha kevés volt az üzemanyag akkoris másodpercre megmondható, hogy a legtakarékosabb üzemmódban eléri-e a legközelebbi szíriai repteret vagy az orosz bázist.
A hordozó-fedélzeti üzemeltetési gyakorlat hiánya ezt is jelentheti:
- eddig nem volt ilyen problémájuk, így nem volt rá kidolgozott procedúra, ezért nem volt gyakorlatuk a kivitelében sem (ezért is lehetett szervezetlen káosz a fedélzeten)
- fentiek miatt ad-hoc kellett gyors döntéseket hozni, viszont erre se voltak felkészülve, így ebben sem volt gyakorlatuk
- lehet hogy hibákat követtek el a kötélszakadás után a döntések meghozatalánál az üzemeltető fedélzeti csoport-parancsnokok is a teendők fontossági sorrendjének meghatározásakor, ezért futottak ki az időből
- eddig talán nem szakították ilyen gyakran a kötelet mert amilyen keveset repültek mindig volt idő kicserélni az üzemnapok között a kopott/adott számú engedélyezett leszállást "túlélt" kötelet
- szóval nem biztos, hogy "köztudott" volt a kötélszakadások gyakorisága
- hiányzó/szakadt fékezőkötélnél sokkal nagyobb a baleseti kockázat a leszállásnál, ráadásul lehet hogy a fékezőrendszer csak úgy működik, ha a szakadt kötelet ha nem is cserélték, de minimum kifűzték a rendszerből
- ha a szakadt kötél rácsapódik és rácsavarodik az ép kötélre, azt két csuklóvastagságú drótkötélnél nem 5 perc szétbogozni, összegubancolódott fékezőkötélre leszállni meg még vészhelyzetben is istenkísértés
- ha épp a fentiek miatt nincs a helyszínen, fedélzeten készenlétben tárolt tartalék fékezőkötél, mire az a raktárból felkerül a fedélzetre ÉS sikerül a szakadtat szétbogozni/kicserélni - hát vagy elég a keró vagy nem, itt nem volt elég
Ezért is kell éles körülmények között üzemelni, amikor nem mindig előre eltervezett és kiszámított dolgokat kell csinálni (nem mindig működik a "nagykönyv"), hogy kiderüljenek az ilyen hiányosságok és megfelelően át lehessen szervezni az üzemeltetést és hozzá a kiképzést is. A tanulópénzt sajnos mindig meg kell fizetni.... itt még olcsón megúszták, "csak" egy gépbe került amit egy éven belül le tudnak gyártani, egy 200 hordozó-leszállásos pilótát sokkal tovább tartott volna pótolni!!