Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 928
86 475
113
Valami más lehet a háttérben, de erről lehet, hogy sose lesz megbízható info. Ennek ellenmond szinte a következő napon kitett amerikai jelentés, ahol azt írták, radar adataira hivatkozva, hogy a felszállás követően műszaki probléma miatt egyik gép a háromból visszafordult..... Szóval homályos....
A 4-bol az egyik gép már eleve nem tudott repulni meghibásodás miatt. Nov. 13-án a repuloképes 3 példány fel is szállt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 928
86 475
113
W6Xm19P11Xo.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Ez részben rutintalanság. A jenkiknél nem egyszer előfordult az, hogy a visszaérő pilóta többszöröi próbálkozásra sem volt képes leszállni. Ilyenkor vagy parti bázis felé megy, de ha nincs keró, akkor felmegy a tanker és úgy megy parta. (Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy egy ilyen pilótára mi vár...)

Az oroszoknál vagy nem volt idő tankert felküldeni vagy nincs is ilyen gyakorlat. A gépnek sanszosan nem volt kerója parta menni, így maradt az ima, hogy odalent gyorsan elkészülnek Hát, nem sikerült... A drótköteles rendszer problémáit emel már írta.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Valami más lehet a háttérben, de erről lehet, hogy sose lesz megbízható info. Ennek ellenmond szinte a következő napon kitett amerikai jelentés, ahol azt írták, radar adataira hivatkozva, hogy a felszállás követően műszaki probléma miatt egyik gép a háromból visszafordult..... Szóval homályos....
Ha igaz hogy gyakorló repülési napon történt a baleset, akkor külső radar-adat alapján nincs az a zseni aki megmondja hogy műszaki hiba történt a repülőgépen!! Honnan tudja?!! Egyik visszafordult? És ha csak annyi volt a feladata, hogy "Felszáll, iskolakör, leszáll (esetleg átstartol néhányszor)"?!! Ez egyébként megmagyarázhatná a kevés kerót is, hiszen bizonyos tüzelőanyagszint fölött le se szabad szállni a túlsúly miatt (kivéve persze a kényszerhelyzetet).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 879
32 280
113
A gépnek sanszosan nem volt kerója parta menni, így maradt az ima, hogy odalent gyorsan elkészülnek Hát, nem sikerült...
Mennyi az esély arra, hogy úgy ítéljék meg a helyzetet, hogy a parti repteret ami 10 percre van nem éri el, de addig a szakadt kábelt minimum le tudják szedni a másikról és leszállásra alkalmassá tudják tenni a fedélzetet?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 014
62 263
113
Ezek szerint a Kuznyàn nincs egy hàló, ami bizonyos esetekben megfogja a gépet, ha hibàs a fékrendszer stb. Ennek egyik oka lehet, hogy rövid a leszàllópálya, gondolom. A hordozóról való repülès az egyik legveszélyesebb tevekenység. Balesetek szinte reszei a napi gyakorlatnak. És ezek között nem biztos, hogy egy gép elvesztése a legsulyosabb.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
USNnél volt kötélszakadás 2003ban és video is van róla.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szerencsétlen esetben letarolja a fedélzeten lévő személyzetet. Azok nem bogoznak ki semmit, mire váltás felér, nekiállnak addigra meg mindegy is.

ilyen esetre USNnél megvan az ismert, begyakorolt procedura: vagy budy tankol, vagy irány a szárazföld. Nem várakoztatnak mert 15-120 perc is lehet mire újra le lehet szállni. Kérdés Ciprusi reptér volt e 15percen belűl. De még ha igen is imo akkor se feltétlenül lehet elővenni senkit, jelenlegi helyzetben az is öröm, hogyha nem kell vontatóhalyózni a zászlóshalyót.
 
  • Tetszik
Reactions: varga dima
M

molnibalage

Guest
Balesetek szinte reszei a napi gyakorlatnak. És ezek között nem biztos, hogy egy gép elvesztése a legsulyosabb.
Mármint oroszoknál vagy jenkinél? Az oroszok csodával határos módon eddig 1 gép és 0 pilóta veszteséggel tolták le a Szu-33 üzemet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A US Navy A és B osztályiról asszem itt-ott elérhető statisztika. Ez nem igazán "napi gyakorlat" szintű.dolog.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 014
62 263
113
Molni, el kell olvasni az egesz posztot. Azt irtam " SZINTE részei...".
A mondanivalómnak legfontosabb rèsze, hogy "a hordozóról való repülès az egyik legveszélyesebb tevékenység".
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Volt két működő kötelük. Nem volt flexük, hogy levágják a harmadik épet, amire rágabalyodott a szakadt és e kettővel üzemeljenek. Legföljebb többször átstartol, na bumm! Össz-vissz egy jobb flexre volt szükség az operációhoz az itt közölt információk alapján, szal ha mindez igaz, akkor olyannyira nem funkcionál a személyi állomány se azon a rozsdatemetőn, hogy még a parasztvakítás előadása is komoly mázlit igényel!
A hordozó-fedélzeti üzemeltetési gyakorlat hiánya ezt is jelentheti:
- eddig nem volt ilyen problémájuk, így nem volt rá kidolgozott procedúra, ezért nem volt gyakorlatuk a kivitelében sem (ezért is lehetett szervezetlen káosz a fedélzeten)
- fentiek miatt ad-hoc kellett gyors döntéseket hozni, viszont erre se voltak felkészülve, így ebben sem volt gyakorlatuk
- lehet hogy hibákat követtek el a kötélszakadás után a döntések meghozatalánál az üzemeltető fedélzeti csoport-parancsnokok is a teendők fontossági sorrendjének meghatározásakor, ezért futottak ki az időből
- eddig talán nem szakították ilyen gyakran a kötelet mert amilyen keveset repültek mindig volt idő kicserélni az üzemnapok között a kopott/adott számú engedélyezett leszállást "túlélt" kötelet
- szóval nem biztos, hogy "köztudott" volt a kötélszakadások gyakorisága
- hiányzó/szakadt fékezőkötélnél sokkal nagyobb a baleseti kockázat a leszállásnál, ráadásul lehet hogy a fékezőrendszer csak úgy működik, ha a szakadt kötelet ha nem is cserélték, de minimum kifűzték a rendszerből
- ha a szakadt kötél rácsapódik és rácsavarodik az ép kötélre, azt két csuklóvastagságú drótkötélnél nem 5 perc szétbogozni, összegubancolódott fékezőkötélre leszállni meg még vészhelyzetben is istenkísértés
- ha épp a fentiek miatt nincs a helyszínen, fedélzeten készenlétben tárolt tartalék fékezőkötél, mire az a raktárból felkerül a fedélzetre ÉS sikerül a szakadtat szétbogozni/kicserélni - hát vagy elég a keró vagy nem, itt nem volt elég
Ezért is kell éles körülmények között üzemelni, amikor nem mindig előre eltervezett és kiszámított dolgokat kell csinálni (nem mindig működik a "nagykönyv"), hogy kiderüljenek az ilyen hiányosságok és megfelelően át lehessen szervezni az üzemeltetést és hozzá a kiképzést is. A tanulópénzt sajnos mindig meg kell fizetni.... itt még olcsón megúszták, "csak" egy gépbe került amit egy éven belül le tudnak gyártani, egy 200 hordozó-leszállásos pilótát sokkal tovább tartott volna pótolni!!
Mese habbal. Simán buták voltak. Alkalmatlanok. Persze. Egynek se jutott eszébe, hogy a tűzoltók flexeljék már le. Vagy hogy azonnal küldjék a partra a gépeket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 900
67 699
113
A megoldás a fotelből jól megmondva egy tanker felküldése lenne. De a Kuznyán leszállásból felszállásba átállni nem tudom mennyi idő. Bármennyi idő is, ahhoz egy Szu-33-asnak vagy MiG-29-esnek UPAZ konténerrel a hasa alatt függesztve kéne készenlétben várakoznia. Namost, a Szu-33-as, mint tudjuk, nem szeret sok keróval felszállni, márpedig tankerként az kell, hogy sok kerója legyen, amiből aztán át is tud adni. Tehát kell egy másik Il-78-as is, de az egész Szíriában nincsen, hiszen a potens, nagy teherbírású, levegőben utántölthető Szu-34-esek, Szu-30SzM-ek, de még a Szu-24-esek is szerény bombateherrel és jó sok keróval mennek el a párszáz km-es bevetéseikre. A MiG-29KR, vagy KUBR négy pótossal, UPAZ-zal képes hajóról úgy felszállni, hogy egy-két PTB-1150-eséből a négyből egy másik gépet is megtankoljon. De ugye, a négyből három gép volt csak üzemképes, melyből mind a három külső függesztmény és UPAZ nélkül épp feladaton volt.
Sakk-matt, kifogytunk az ötletekből. Jól látszik, hogy a légi utántölthetőség a hajófedélzeti üzem egyik fontos komponense és ez elvben ugyan adott, a gyakorlatban azonban hiányzik, a feladatokat viszont alapból így tervezték.
 
M

molnibalage

Guest
Molni, el kell olvasni az egesz posztot. Azt irtam " SZINTE részei...".
A mondanivalómnak legfontosabb rèsze, hogy "a hordozóról való repülès az egyik legveszélyesebb tevékenység".
Ebben sem lennék biztos. Sosem szeretek ilyen mély kiejelntéseket tenni. Meg kellene nézni, hogy a navy A ls B osztályú balesetei közül mennyi van leszállás közben.
 
M

molnibalage

Guest
A megoldás a fotelből jól megmondva egy tanker felküldése lenne. De a Kuznyán leszállásból felszállásba átállni nem tudom mennyi idő. Bármennyi idő is, ahhoz egy Szu-33-asnak vagy MiG-29-esnek UPAZ konténerrel a hasa alatt függesztve kéne készenlétben várakoznia. Namost, a Szu-33-as, mint tudjuk, nem szeret sok keróval felszállni, márpedig tankerként az kell, hogy sok kerója legyen, amiből aztán át is tud adni. Tehát kell egy másik Il-78-as is, de az egész Szíriában nincsen, hiszen a potens, nagy teherbírású, levegőben utántölthető Szu-34-esek, Szu-30SzM-ek, de még a Szu-24-esek is szerény bombateherrel és jó sok keróval mennek el a párszáz km-es bevetéseikre. A MiG-29KR, vagy KUBR négy pótossal, UPAZ-zal képes hajóról úgy felszállni, hogy egy-két PTB-1150-eséből a négyből egy másik gépet is megtankoljon. De ugye, a négyből három gép volt csak üzemképes, melyből mind a három külső függesztmény és UPAZ nélkül épp feladaton volt.
Sakk-matt, kifogytunk az ötletekből. Jól látszik, hogy a légi utántölthetőség a hajófedélzeti üzem egyik fontos komponense és ez elvben ugyan adott, a gyakorlatban azonban hiányzik, a feladatokat viszont alapból így tervezték.
A jenkiknél szokták erre mondani, hogy három dolog biztos.
1. Adót kell fizetni.
2. A halál.
3. A készenléti tanker felszáll.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Ennyit arról, hogy mennyire lehet csak a rutin gyakorlatokra építkezni. Az éles helyzet az egy egészen más dimenzó. Még konkrét harci bevetések nélkül is.

050954.jpg


Talán nem véletén, hogy a jenkik pilóta nélküli tankereket terveznek.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 232
9 554
113
A jenkiknél szokták erre mondani, hogy három dolog biztos.
1. Adót kell fizetni.
2. A halál.
3. A készenléti tanker felszáll.
....
És mit mondanak például a franciák akiknek nincs készenléti tanker, akárcsak a Leendő Erzsébet Királynő osztály tengerészei??..

Az biztos, hogy az oroszok most tanulják a hordozófedélzeti tényeges bevetéseket, és eddig vagy 2x voltak a Földközin. Ebből 1x a balkán háború során és egyszer Szíriánál. A több hónapos pauzák sem segítik az egyetlen hordozó tengerészeti és műszakijai számára a megfelelő gyakorlatot, valamint probléma lehet magában az eljárások kidolgozásában és a gyakorlatba átültetésével.
Innen fotelből tényleg könnyű azt mondani, hogy miért nem reptették azonnal a legközelebbi reptérre a Fulcrumot, én valószínűsítem, hogy nem volt annyi kerozinja, amellyel ezt megtehette volna. (talán még az két gép landolása után lett volna, de mire a parancsnoki láncon minden végigment már nem volt akkora mennyiség, és mire rájöttek, hogy nem fogják tudni cserélni, még annyira sem volt. De ezt ott kellett megoldani, és nem pedig itt a távolból, szóval nem ismerjük, pontosan, hogy mi történt..
 
M

molnibalage

Guest
Ennyit arról, hogy mennyire lehet csak a rutin gyakorlatokra építkezni. Az éles helyzet az egy egészen más dimenzó. Még konkrét harci bevetések nélkül is.

Talán nem véletén, hogy a jenkik pilóta nélküli tankereket terveznek.

Ez megint olyan, hogy teljesen mindegy, hogy egy ilyen kábelszakadás COIN környezetben vagy harcászai gyakorlaton jön. Mindkét esetben ugyanaz a végeredmény, ha nincs tanker...

A jenki pilóta nélküli tanker jelenlegi saját balfaszságuk eredménye, mert az X-47B programból kifarolni látszik a Navy, mint csapásmérő gép. A legkönnyebben végrehajtható autnoóm role, amit rájuk tudtak tukmálni átalakítással és olyan kampószöveggel, hogy stealth gép mellé (F-35C) stealth tanker kell...
Tök felesleges, mert harcászati zónában nem tankol egyetlen gép sem. Attól, hogy esetleg van nagyon long range EW radarod és látod a tankert, attól még lövésed nincs arról, hogy hol vannak éppen stealth gépek...

A jenkik újabban csillagos ötösök saját maguk tökönszúrásában..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 879
32 280
113
X-47B-vel mit fognak megtankolni? Az egy nagyon kicsi gép, nem sok hely lesz benne plusz kerónak.