Az a baj, hogy szó szerint semmit nem tudunk. Lehet hogy az egész story csak valami fedőtörténet, és kitalálták, hogy valami komolyabb problémát tusoljanak vele.Így nem kerek a történet. Nem azt kérdőjelezem meg, hogy eltöketlenkedték és a Mig utántöltés nélküli Szíriai útjához szükséges alá esett a készlet (vagy eleve sem volt már annyi). Ez tiszta sor. De egy Sz-33-ast felszerelni UPAZ-zal és felküldeni azért nem olyan végtelen sok idő. Amikor azt látták, hogy nagyon fogy a MIG-ből a nafta, akkor küldhették volna a Szuhojt.
Az is lehet, hogy fent voltak a gépek, pár iskolakörre, kötelező minimál tartalékra tankolva, lement előtte két gép, szakadt tényleg a kábel, majd onnan már mivel nem volt készenlétben fedélzeten előkészített Upaz-os Szuhoj, nem ért fel, és tényleg ennyi. Ha a feladat végén már szinte csak a minimál tartalékkal érte a gépet közvetlen a leszállásra készülődve a hír, hogy szakadt a kábel, és onnantól volt még benne pár perce elég üa., akkor az ennyi. Biztos levonják a következményeket, pilóta nem halt, gépet lehet másikat gyártani, a vezetők meg ebben az esetben nem lesznek megdicsérve. Blamának blama, akárhogy nézzük, ha valami műszaki hiba történt a géppel, az is, ha elbalekolták a leszállítást, az is. Tanulni kell belőle.