Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

A 144. oldalon már megírtam. Molnibalage hitetlenkedett, de ettől még tartom, hogy ez a hajó úgy üzlet, hogy soha nem készül el.
Gondoljatok bele, mi lenne, ha elkészülne. Akkor hajózni kéne vele, meg a sok gépet reptetni, a legénységet kommandírozni, fizetni.
Legénységet? Hol a legénység? Honnan fognak 2024-ig leakasztani 3000 matrózt?

Ennek a hajónak nem szabad elkészülnie, elég, ha csak készülget.
 
A Kuznyecov volt, van, lesz. Punktum. Egy kísérleti hajó, csak megrekedt az időben. Az utódját meg elvitte a cica, mármint az ukránok.
 
2022 előtt sem akart elkészülni, a konfliktustól teljesen függetlenül.
Nem 2022-ben kezdődött a konfliktus, hanem 2014-ben.
De a Kuznyecov modernizációs munkálatait 2012-re tervezték, csak valamiért áttolták 2014-re.
Ez volt az a bizonyos kritikus hiba.

Utána halogatták 2016-ra, hogy a MiG-29-eseket integrálni tudják a fedélzetre.
Majd valami nagyokos, ahelyett, hogy engedte volna végre a hajót a javítóba, inkább lefestették a fedélzetet, csak, hogy demonstratíve mehessen a szíriai háborúba.
Ott kudarcot kudarcra halmozott, majd hazaküldték, kivonták, elkezdték a gányolást, azóta pedig több kár esett a hajón, mintha megtámadta volna az ellenség.
 
Nem 2022-ben kezdődött a konfliktus, hanem 2014-ben.
De a Kuznyecov modernizációs munkálatait 2012-re tervezték, csak valamiért áttolták 2014-re.
Ez volt az a bizonyos kritikus hiba.

Utána halogatták 2016-ra, hogy a MiG-29-eseket integrálni tudják a fedélzetre.
Majd valami nagyokos, ahelyett, hogy engedte volna végre a hajót a javítóba, inkább lefestették a fedélzetet, csak, hogy demonstratíve mehessen a szíriai háborúba.
Ott kudarcot kudarcra halmozott, majd hazaküldték, kivonták, elkezdték a gányolást, azóta pedig több kár esett a hajón, mintha megtámadta volna az ellenség.
Most erre mit mondjon az ember?
A humán erőforrás ennyit tud ezek szerint odaát.
De hát a tévedhetetlen "mesterstratégák" alatt mindig kontraszelekció történik.
Az eredményen ki lepődött meg?

A 144. oldalon már megírtam. Molnibalage hitetlenkedett, de ettől még tartom, hogy ez a hajó úgy üzlet, hogy soha nem készül el.
Gondoljatok bele, mi lenne, ha elkészülne. Akkor hajózni kéne vele, meg a sok gépet reptetni, a legénységet kommandírozni, fizetni.
Legénységet? Hol a legénység? Honnan fognak 2024-ig leakasztani 3000 matrózt?

Ennek a hajónak nem szabad elkészülnie, elég, ha csak készülget.
Én meg megírtam és ez a példa is csak azt támasztja alá, hogy ilyen rendszerben élőknek nem jó.
De hát egyeseknek semmilyen példa és pofon az arcra sem mutatja meg a valóságot, mert a hit erős.
Vagy a fizetés, amit kapnak érte, hogy igazolják, hogy fos az valójában csoki, csak érzéki csalódás álodozatai vagyunk.
 
Most erre mit mondjon az ember?
A humán erőforrás ennyit tud ezek szerint odaát.
De hát a tévedhetetlen "mesterstratégák" alatt mindig kontraszelekció történik.
Az eredményen ki lepődött meg?


Én meg megírtam és ez a példa is csak azt támasztja alá, hogy ilyen rendszerben élőknek nem jó.
De hát egyeseknek semmilyen példa és pofon az arcra sem mutatja meg a valóságot, mert a hit erős.
Vagy a fizetés, amit kapnak érte, hogy igazolják, hogy fos az valójában csoki, csak érzéki csalódás álodozatai vagyunk.
Akkor hol a probléma?
 
A 144. oldalon már megírtam. Molnibalage hitetlenkedett, de ettől még tartom, hogy ez a hajó úgy üzlet, hogy soha nem készül el.
Gondoljatok bele, mi lenne, ha elkészülne. Akkor hajózni kéne vele, meg a sok gépet reptetni, a legénységet kommandírozni, fizetni.
Legénységet? Hol a legénység? Honnan fognak 2024-ig leakasztani 3000 matrózt?

Ennek a hajónak nem szabad elkészülnie, elég, ha csak készülget.

Ennek a hajónak már az SZU idején se volt semmi értelme. De legalább utána se.
Én még mindig ott tartok, hogyha van egy kis eszük rásózzák az indiaiakra!
Ugyanis a kínai kékvízi flotta építés felpörgött, és indiának valamivel egyensúlyoznia kellene a dolgot.
Szóval adná magát a Kuznya eladása a számukra. A MIG-29-et is üzemeltetik már hozzá.
Persze india szarul járna, de jobban mintha nem lenne hajója.
A ruszkik viszont nagyon jól járnának, ugyanis nem csak az eladási ár folyna be, hanem folyamatosan egyéb összegek is a hajóval kapcsolatban.
E mellet csökkenne az orosz kiadási oldal. Az oroszoknak egyszerűen nincs szüksége repülőgép hordozóra. (Soha nem is volt, szerintem)
 
Részemről sehol, igazolva van (megint), hogy Oo. szépen tart a Patyomkin megközelítés felé. A lényeg, hogy úgy látszódjon...
Gondold végig az ok-okozati összefüggéseket.
A Kuznyecov évekig munkát ad a Murmanszkban élőknek, ahol azért nem sok egyebet lehet csinálni.
Mert mi lenne, ha kész lenne?
Elhajózna ez a teknő és vinne magával rögvest 3-4000 életerős fiatalembert öncélúan csónakázni, mert se a Kaukázusban, se az ukrán hadszintéren nem releváns a Kuznyecov.
És ezt az embertömeget etetni, itatni kell, meg fizetni rendesen a zsoldjukat.
Kinek hiányzik ez?

Mindeközben a dicső US Navy, az örök etalon csak a 9 repülőgéphordozójához fenntart egy kb 50 ezres létszámot, ami a hozzájuk rendelt flották minden egységét egybevetve megvan simán 100 ezer fő.
Ezt a néptömeget kiképezni, élelmezni, fizetni nem megy máshogy, mint a nyomtatott petrodollárból.

Az oroszok petrorubele ezzel szemben nagyon is valóságos. És mert valóságos, az ilyen számukra funkciótlan jelenségek, mint a Kuznyecov repülőgéphordozó is leginkább úgy profitábilis, ha a kikötőben buherálják. Így van egyedül értelme.

Ami meg az orosz Patyomkin jelenséget illeti.
Nos, ahogy a playstation-t, lakáshitelt, porhubot, ford mustang-ot hírből sem ismerő amazonas-i indiánt se tudod meggyőzni arról, hogy nem ő a világ legboldogabb embere, úgy nincs értelme arról merengeni, hogy vajon mennyire lehet ostoba és világtalan az az egyszeri orosz lokálpatrióta, aki - szemben az örökös hitéleti válsággal küszködő közép-európaival - szentül meg van győződve arról, hogy az övé a világ leggazdagabb országa, mert az övé a leghatalmasabb is.
Vagy beszélgettél te már kínai mérnökökkel? Érdemes...
 
Gondold végig az ok-okozati összefüggéseket.
A Kuznyecov évekig munkát ad a Murmanszkban élőknek, ahol azért nem sok egyebet lehet csinálni.
Mert mi lenne, ha kész lenne?
Elhajózna ez a teknő és vinne magával rögvest 3-4000 életerős fiatalembert öncélúan csónakázni, mert se a Kaukázusban, se az ukrán hadszintéren nem releváns a Kuznyecov.
És ezt az embertömeget etetni, itatni kell, meg fizetni rendesen a zsoldjukat.
Kinek hiányzik ez?

Mindeközben a dicső US Navy, az örök etalon csak a 9 repülőgéphordozójához fenntart egy kb 50 ezres létszámot, ami a hozzájuk rendelt flották minden egységét egybevetve megvan simán 100 ezer fő.
Ezt a néptömeget kiképezni, élelmezni, fizetni nem megy máshogy, mint a nyomtatott petrodollárból.

Az oroszok petrorubele ezzel szemben nagyon is valóságos. És mert valóságos, az ilyen számukra funkciótlan jelenségek, mint a Kuznyecov repülőgéphordozó is leginkább úgy profitábilis, ha a kikötőben buherálják. Így van egyedül értelme.

Ami meg az orosz Patyomkin jelenséget illeti.
Nos, ahogy a playstation-t, lakáshitelt, porhubot, ford mustang-ot hírből sem ismerő amazonas-i indiánt se tudod meggyőzni arról, hogy nem ő a világ legboldogabb embere, úgy nincs értelme arról merengeni, hogy vajon mennyire lehet ostoba és világtalan az az egyszeri orosz lokálpatrióta, aki - szemben az örökös hitéleti válsággal küszködő közép-európaival - szentül meg van győződve arról, hogy az övé a világ leggazdagabb országa, mert az övé a leghatalmasabb is.
Vagy beszélgettél te már kínai mérnökökkel? Érdemes...
Mit beszélgettél velük?
 
A 144. oldalon már megírtam. Molnibalage hitetlenkedett, de ettől még tartom, hogy ez a hajó úgy üzlet, hogy soha nem készül el.
Gondoljatok bele, mi lenne, ha elkészülne. Akkor hajózni kéne vele, meg a sok gépet reptetni, a legénységet kommandírozni, fizetni.
Legénységet? Hol a legénység? Honnan fognak 2024-ig leakasztani 3000 matrózt?

Ennek a hajónak nem szabad elkészülnie, elég, ha csak készülget.

Ha lenne rá akarat, simán összefogdosnák a tapasztaltabb matrózokat a flottákból, a maradékot meg kiegészítenék sorosokkal. Azelőtt is úgy ment. Ismerőst a sorozás után a Kuznyecovra osztották be, majd egyszer csak hipp-hopp átpakolták a Nagy Péterre, mert éleslövészetet akartak tartani a Granyitokkal, és nem volt elég БЧ-2-es a fedélzeten (2013-4, az északi flotta zászlóshajójára!!!!!! más hajóról kell hajózót vinni, hogy LŐKÉPES LEGYEN!!).
Apropo Granyit: ugyanekkor a Kuznyecovon a Granyitok már rég működésképtelenek voltak, de a kezelőszemélyzet csöves munkákra lett befogva.

Erre van egy egész jó "összeesküvéselméletem" azok számára, akiknek a hagyományos okok nem elegendőek.
Természetesen a legkézenfekvőbb ok, hogy emberi mulasztás történt.
Viszont annó a komolyabb raktári lopásokat tüzesetekkel tussolták el.
Bármit el tudok képzelni. Lehet, itt is egy rakás munkálatot papíron végeznek el, de hogy rendben legyenek néha kicsit meggyújtják és akkor nem derül ki, hogy nem csináltak semmit.
A Kuznyecov az orosz valóság és katonai korrupció iskolapéldája. Nem csak "magasabb" szinten, ahol még a hajógyárban, dokkban, vagy ellátás szinten megy a seftelés meg a lopás. Sosem felejtem el, említett ismerőstől olyan szürreális történetet hallottam, hogy csak pislogtam:

Ember megérkezik a hajóra az egyik légvédelmi üteghez. Az üteg rangidős technikusa egy altiszt (Sztarsíj Micsman). Ez az arc AJTÓT ÉPÍTETT az egyik folyosóra, kisajátított magának 3 kabint, és gyakorlatilag a saját kis lakásává alakította őket, amit néha megosztott 2 másik taggal az ütegéből. Az egyik kabinból konyhát csinált, amelyen volt egy búvónyílás egy kisebb térbe, amelyet afféle pincének használt, és oda zsúfolta be a selftelt cuccait. A hajó bal oldalán az egyik platformból rendes erkélyt csinált magának, ami emberünk elmondása alapján zseniális, hisz a hajó mindig a jobb oldalánál van kikötve, magyarul Micsman úr erkélye gyakorlatilag láthatatlan.
unknown.png

9bebe8935d2e8a2a8fbdfd0e9762e3b8.png

5891094f6735b73bc31e7e4c0859dbe3.png

Másik vicces epizód:
A hajón szolgáló szerződéses katonáknak meg tiszteknek bizonyos időközönként ki van írva X mennyiségű ellátmány (tartós élelmiszer - konzerv, rizs, ilyenek. hivatalos nevén котловое довольствие, köznyelven csak паек) Ezt nem kötelező átvenni, de a vicc itt jön be - listát vezetnek róla, és bármikor ki lehet kérni a fennmaradt dolgokat.

Micsman Úr egy szép napon, több éves várakozás után úgy döntött, hogy benyújtja igényét. Az igénylést több óra a hajóról Micsman Daewoo Nexia-jába történő pakolás követte, amelyet természetesen nem ő maga, hanem három általa befogott soros végzett (köztük emberünk is). Ugyanakkor emberünk szerint nem mondható el, hogy Micsman a pakolás alatt semmit nem csinált, hiszen az idő nagy részét azzal töltötte, hogy az ellátósokkal meg konyhásokkal ordibált, hogy ne b@sszák át, és ne a mócsingos sz@rt, hanem a szín húst vágják neki.


Ezek végigolvasása után szerintem érthetővé válik, hogy miért tart ott az orosz haditengerészet meg hadsereg, ahol.
 
Ha lenne rá akarat, simán összefogdosnák a tapasztaltabb matrózokat a flottákból, a maradékot meg kiegészítenék sorosokkal. Azelőtt is úgy ment. Ismerőst a sorozás után a Kuznyecovra osztották be, majd egyszer csak hipp-hopp átpakolták a Nagy Péterre, mert éleslövészetet akartak tartani a Granyitokkal, és nem volt elég БЧ-2-es a fedélzeten (2013-4, az északi flotta zászlóshajójára!!!!!! más hajóról kell hajózót vinni, hogy LŐKÉPES LEGYEN!!).
Apropo Granyit: ugyanekkor a Kuznyecovon a Granyitok már rég működésképtelenek voltak, de a kezelőszemélyzet csöves munkákra lett befogva.


A Kuznyecov az orosz valóság és katonai korrupció iskolapéldája. Nem csak "magasabb" szinten, ahol még a hajógyárban, dokkban, vagy ellátás szinten megy a seftelés meg a lopás. Sosem felejtem el, említett ismerőstől olyan szürreális történetet hallottam, hogy csak pislogtam:

Ember megérkezik a hajóra az egyik légvédelmi üteghez. Az üteg rangidős technikusa egy altiszt (Sztarsíj Micsman). Ez az arc AJTÓT ÉPÍTETT az egyik folyosóra, kisajátított magának 3 kabint, és gyakorlatilag a saját kis lakásává alakította őket, amit néha megosztott 2 másik taggal az ütegéből. Az egyik kabinból konyhát csinált, amelyen volt egy búvónyílás egy kisebb térbe, amelyet afféle pincének használt, és oda zsúfolta be a selftelt cuccait. A hajó bal oldalán az egyik platformból rendes erkélyt csinált magának, ami emberünk elmondása alapján zseniális, hisz a hajó mindig a jobb oldalánál van kikötve, magyarul Micsman úr erkélye gyakorlatilag láthatatlan.
unknown.png

9bebe8935d2e8a2a8fbdfd0e9762e3b8.png

5891094f6735b73bc31e7e4c0859dbe3.png

Másik vicces epizód:
A hajón szolgáló szerződéses katonáknak meg tiszteknek bizonyos időközönként ki van írva X mennyiségű ellátmány (tartós élelmiszer - konzerv, rizs, ilyenek. hivatalos nevén котловое довольствие, köznyelven csak паек) Ezt nem kötelező átvenni, de a vicc itt jön be - listát vezetnek róla, és bármikor ki lehet kérni a fennmaradt dolgokat.

Micsman Úr egy szép napon, több éves várakozás után úgy döntött, hogy benyújtja igényét. Az igénylést több óra a hajóról Micsman Daewoo Nexia-jába történő pakolás követte, amelyet természetesen nem ő maga, hanem három általa befogott soros végzett (köztük emberünk is). Ugyanakkor emberünk szerint nem mondható el, hogy Micsman a pakolás alatt semmit nem csinált, hiszen az idő nagy részét azzal töltötte, hogy az ellátósokkal meg konyhásokkal ordibált, hogy ne b@sszák át, és ne a mócsingos sz@rt, hanem a szín húst vágják neki.


Ezek végigolvasása után szerintem érthetővé válik, hogy miért tart ott az orosz haditengerészet meg hadsereg, ahol.




Életre való a srác, egy yenki temgerész 1 hónap alatt éhen halna,és sexrabszolga lenne a Kuznyán,olyanok a Ruszkik mint mi,alkalmazkodunk mindenhez,túl élünk mindent,az északi sarkon is lenne tüzifánk,pálinkánk,csajaink,benzin a kocsinkba,szalonna,meg minden földi jó.
Max addig éheznénk,és fáznánk,amíg az avh-s/nav-os/stb faszt el nem eszi a rosseb a gunyhónkból.
 
Életre való a srác, egy yenki temgerész 1 hónap alatt éhen halna a Kuznyán,olyanok a Ruszkik mint mi,alkalmazkodunk mindenhez,túl élünk mindent,az északi sarkon is lenne tüzifánk,pálinkánk,csajaink,benzin a kocsinkba,szalonna,meg minden földi jó.
Max addig éheznénk,és fáznánk,amíg az avh-s/nav-os/stb faszt el nem eszi a rosseb a gunyhónkból.
Miért kéne tudnia lopni egy olyan embernek akinek nem kell lopnia?
 
Ha lenne rá akarat, simán összefogdosnák a tapasztaltabb matrózokat a flottákból, a maradékot meg kiegészítenék sorosokkal. Azelőtt is úgy ment. Ismerőst a sorozás után a Kuznyecovra osztották be, majd egyszer csak hipp-hopp átpakolták a Nagy Péterre, mert éleslövészetet akartak tartani a Granyitokkal, és nem volt elég БЧ-2-es a fedélzeten (2013-4, az északi flotta zászlóshajójára!!!!!! más hajóról kell hajózót vinni, hogy LŐKÉPES LEGYEN!!).
Apropo Granyit: ugyanekkor a Kuznyecovon a Granyitok már rég működésképtelenek voltak, de a kezelőszemélyzet csöves munkákra lett befogva.


A Kuznyecov az orosz valóság és katonai korrupció iskolapéldája. Nem csak "magasabb" szinten, ahol még a hajógyárban, dokkban, vagy ellátás szinten megy a seftelés meg a lopás. Sosem felejtem el, említett ismerőstől olyan szürreális történetet hallottam, hogy csak pislogtam:

Ember megérkezik a hajóra az egyik légvédelmi üteghez. Az üteg rangidős technikusa egy altiszt (Sztarsíj Micsman). Ez az arc AJTÓT ÉPÍTETT az egyik folyosóra, kisajátított magának 3 kabint, és gyakorlatilag a saját kis lakásává alakította őket, amit néha megosztott 2 másik taggal az ütegéből. Az egyik kabinból konyhát csinált, amelyen volt egy búvónyílás egy kisebb térbe, amelyet afféle pincének használt, és oda zsúfolta be a selftelt cuccait. A hajó bal oldalán az egyik platformból rendes erkélyt csinált magának, ami emberünk elmondása alapján zseniális, hisz a hajó mindig a jobb oldalánál van kikötve, magyarul Micsman úr erkélye gyakorlatilag láthatatlan.
unknown.png

9bebe8935d2e8a2a8fbdfd0e9762e3b8.png

5891094f6735b73bc31e7e4c0859dbe3.png

Másik vicces epizód:
A hajón szolgáló szerződéses katonáknak meg tiszteknek bizonyos időközönként ki van írva X mennyiségű ellátmány (tartós élelmiszer - konzerv, rizs, ilyenek. hivatalos nevén котловое довольствие, köznyelven csak паек) Ezt nem kötelező átvenni, de a vicc itt jön be - listát vezetnek róla, és bármikor ki lehet kérni a fennmaradt dolgokat.

Micsman Úr egy szép napon, több éves várakozás után úgy döntött, hogy benyújtja igényét. Az igénylést több óra a hajóról Micsman Daewoo Nexia-jába történő pakolás követte, amelyet természetesen nem ő maga, hanem három általa befogott soros végzett (köztük emberünk is). Ugyanakkor emberünk szerint nem mondható el, hogy Micsman a pakolás alatt semmit nem csinált, hiszen az idő nagy részét azzal töltötte, hogy az ellátósokkal meg konyhásokkal ordibált, hogy ne b@sszák át, és ne a mócsingos sz@rt, hanem a szín húst vágják neki.


Ezek végigolvasása után szerintem érthetővé válik, hogy miért tart ott az orosz haditengerészet meg hadsereg, ahol.
Ez jellemző az egész Flottára is...
És akkor egyes 'hozzáértők' itt pampognak nekem, hogy az orosz flottácska majd kit-hogy robbant ki a vízből :D
 
Mit beszélgettél velük?
Nagyon tartalmas társalgás volt. Elkezdtem volna angolul prezentálni, hogy az eredeti tervekhez képest mit hogyan módosítottunk, mire közölték, hogy nem fontos, mert ők már ezt tudják, amúgy is sokkal jobban fogják csinálni, mint mi.
Ezt egy olyan delegáció tagja reagálta le, akit elvileg azért küldtek a sanghai-i gyárból, hogy tanulják el a technológiát, amit tőlünk visznek át.
Eddig tartott a párbeszéd.

Ebből nem kell messziremenő következtetéseket levonni, de amikor idén tavasszal a legnagyobb orosz partner vezetője egy Teams-es meetingen azt mondta, hogy leszarja a szankciókat, de különben is Ausztriáig menetelnek el, akkor jössz rá arra, hogy az általad észlelt valóság valójában relatív.

Egy amerikai, egy kínai, egy indiai, vagy egy orosz teljesen másképp gondolkodik a világról, mint te, vagy én.
Egy amerikainak már az is világbajnokság, amit csak Amerikában tartanak meg.
Indiában és Kínában rengeteg nyelvet és dialektust beszélnek, de mind a két birodalomban több, mint egymilliárdan élnek. Bőven leszarnak mindenki mást.
Az oroszoknál meg az ukrán fronttól 11 időzónával arrébb is még mindig oroszul beszélnek.
Ezeknek nem tudod bemesélni, hogy nem ők a világ legnagyobb és legerősebb állama.