Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Nem csak pech hanem óriási gond is.1 gép nem gép 3 géppel meg nem lehet párokban repülni.Itt ütközik ki a totális dilettanizmus ami a hajóra csak 4 MIG-et rakott meg egy halom Szuhoj típusú célgépet.
Nem olyan nagy ügy pótolni ha van otthon tartalék, döntés után másnap már ott lehet. Iránon-Irakon-Szírián keresztül simán átrepülhetik a hajóra. Ha van rá kiképzett pilóta.
 
Miért írtok mindig annyira lesajnálóan a Szu-33-ról és hozza képest istenítitek a Mig-29K-t? A Mignek sikerűlt valami rendkívülit alkotnia hordozófedélzeti gépeknél vagy mi? Az oroszoknál az elsőszámú repülőgépgyár a Szuhoj, és mögötte egy körrel lemaradva jön csak a Mig, így nem értem mitől annyira szar az a Szu-33.
Azért mert a Szuhoj avionika terén egy tragikus ócskavas a MIG-gel szemben.
 
Nem olyan nagy ügy pótolni ha van otthon tartalék, döntés után másnap már ott lehet. Iránon-Irakon-Szírián keresztül simán átrepülhetik a hajóra. Ha van rá kiképzett pilóta.
Négy gép arra is kevés,hogy minden bevetéshez legyen tartalék ha ne adj isten valamelyik műszaki problémával küzd.Vagyvszerinted az normális,hogy két gép bevetésen van egyet javítanak egy pedig készenlétben van?Hol van itt biztosítva a következő bevetés teljesítése?
 
Miért írtok mindig annyira lesajnálóan a Szu-33-ról és hozza képest istenítitek a Mig-29K-t? A Mignek sikerűlt valami rendkívülit alkotnia hordozófedélzeti gépeknél vagy mi? Az oroszoknál az elsőszámú repülőgépgyár a Szuhoj, és mögötte egy körrel lemaradva jön csak a Mig, így nem értem mitől annyira szar az a Szu-33.
Azért, mert a Szu-33 képtelen értelmes konfiggal és tüzelőanyag mennyiséggel felszállni a hajóról még akkor sem, ha 30 csomoróa képes. Csak annyi tüzelőanyaggal és légiharc rakétával képes felszállni, mint egy MiG-29K, csak éppen a 29K-ból majdnem 1,5-2-szer annyit tudna vinni a Kuzi, ha lenne hozzá annyi.

Ez még a '80-as évek beli gépeknél is igaz lett volna, nemhogy a mai Kub változattal szemben, amihez van / lesz R-77-1, PGM és akkora szakadék van a két gép között, mint az F-16A Block 1 és Block 50+ között avionikában úgy nagyájból.

A Szu-33-nak lényegében nincs csapásmérő képessége, rakétázgatni és buta bombázni tud és abból is jelentéktelen mennyiséggel képes felszállni vagy 0 hatósugárral.
 
Nem csak a precíziós bombázás a csapásmérő képesség!Pont az oroszok bizonyítják ezt Szíriában(buta bombával is lehetsz hatékony ráadásul olcsón).Ettől persze a Szuhoj csapásmérő képessége(meg mibden más) klasszisokal gyengébb mint a MIG-nek!!!
 
Négy gép arra is kevés,hogy minden bevetéshez legyen tartalék ha ne adj isten valamelyik műszaki problémával küzd.Vagyvszerinted az normális,hogy két gép bevetésen van egyet javítanak egy pedig készenlétben van?Hol van itt biztosítva a következő bevetés teljesítése?
Egyenlőre sehogy, de majd Szergejék is kénytelenek lesznek beletanulni, hogy kell ezt csinálni. Ehhez viszont CSINÁLNIUK KELL, hogy megtanulhassák, legyen tapasztalatuk. Persze az is kérdés, milyen szerepet szántak ezeknek a MiG-eknek ott, mert felderítésre pl. ennyi is elég, ahhoz nem kell kötelékekben repülni.
 
Miért írtok mindig annyira lesajnálóan a Szu-33-ról és hozza képest istenítitek a Mig-29K-t? A Mignek sikerűlt valami rendkívülit alkotnia hordozófedélzeti gépeknél vagy mi? Az oroszoknál az elsőszámú repülőgépgyár a Szuhoj, és mögötte egy körrel lemaradva jön csak a Mig, így nem értem mitől annyira szar az a Szu-33.

A Szuhoj most a legmodernebb gépetek tervező orosz iroda, a mindenhová gyártó IRKUT pedig a legfelszereltebb repülőgépgyár a legképzettebb orosz repülőipari szakembergárdával és ők is elsősorban Szuhoj gépeket gyártanak (a Jak-ok és Berievek mellett)
A második helyezett a KnAAZ, ahol a legmodernebb Szuhoj vadászgépeket építik-fejlesztik, de szerényebb körülmények közt, folyamatosan komoly szakemberhiánnyal küzdve.
A harmadik helyezett a NAPO, ahol a Szu-34-eseket gyártják, az ő előnyük, hogy mást viszont nemigen csinálnak, így ők abban jók, hogy csak erre a gépre épült ki a gyártókapacitás, mi több, ezt a típusváltozatot tulajdonképpen maga a gyár tervezte, alakította ki a Szu-27-es terveire alapozva, az általuk gyártott Szu-24-eseket leváltandó.

A MiG-29KR és KUBR gépek az ország legelmaradottabb gyárában készülnek, szinte manufakturális körülmények között, viszont elég modern elemekből. Ez egy potens, ténylegesen többfeladatú hajófedélzeti vadászrepülőgép, valódi precíziós képességgel és a Szu-33-asnál sokkal kedvezőbb méret-tömeg-kapacitás-hatótáv arányokkal.

A Szu-33-as a mai KnAAZ jogi elődjénél, a KnAAPO-nál készült, 30 éve tervezték, a példányokat több mint 20 éve építették és az előzetes elképzelésekkel ellentétben a gépek harcértéke minőségileg a legelső Szu-27P gépekére hajaz, mennyiségileg azonban még azt se éri el. Az egyik legalacsonyabb harcértékű Szu-27 variáns napjainkban. A közelmúltban pár példány műholdas bombavetés-asszisztens SzVP--24 Gefeszt rendszert kapott, de ezen felül más nem történt.

Szumma szummárum, a MiG-29KR és KUBR gépeket mindenestül át kéne adni az IRKUT-nak, hogy gyártsák ők tovább, a MiG Luhoviciben levő üzemét pedig egy szép búcsú keretében egyszerűen be kéne zárni.
A Szu-33-asok képességein meg az sem segít igazán, hogy abban a gyárcsarnokban, ahol a soron egykor ezeket gyártották, most Szu-35Sz gépek és PAK-FA proto-k kerülnek összeszerelésre.
 
Azért mert a Szuhoj avionika terén egy tragikus ócskavas a MIG-gel szemben.
Az avionikát lehetne a szuhojon modernizálni, mert a 34-35-ösben már koreszerű cuccok kell legyenek. A MIG kisebb gép, gondolom ezért férne több el belőle a hordozón, na de a fizkát csak nem lehet meghágni, nem lehet a Mig rövidebb is, keskenyebb is, a hajtóműve is gyengébb, de emellett több üzemanyaggal és fegyverzettel tudjon repűlni, mint a Szuhoj.
 
Az avionikát lehetne a szuhojon modernizálni, mert a 34-35-ösben már koreszerű cuccok kell legyenek. A MIG kisebb gép, gondolom ezért férne több el belőle a hordozón, na de a fizkát csak nem lehet meghágni, nem lehet a Mig rövidebb is, keskenyebb is, a hajtóműve is gyengébb, de emellett több üzemanyaggal és fegyverzettel tudjon repűlni, mint a Szuhoj.
A probléma az, hogy semmiféle változatást nem jelenten azon a téren, hogy nincs nagyobb hatósugara, mint a 29Kub-nál, nincs nagyobb fegyverzete, de mégis sokkal kevesebb fér el a hajón. A kötelék harcértéke egyszerűen kisebb a nagyobb géppel a hajó méretei miatt.
 
Hiszed, vagy sem, de a MiG-29KUB már szállt fel a Kuznyecovról közel 6 tonna külső függesztménnyel, teli belső tankkal.
1db PTB-2150 (ez a térfogata, feltöltve ~2400kg) a törzs alatt, két darab PTB-1150-es a szárny alatt, két H-35-ös, darabonként 520kg-s rakéta és két ~100 kilós R-73-as volt a gépre rakva.

ins-quals-05.jpg


MiG-29K-taking-off-from-INS-Vikramaditya.-Photo-Oleg-Perov.jpg


A Szu-33-asra ekkora tömeget nem lehet kívülre függeszteni (tíz függesztési pontból szárazföldi rezsimen is 6 darab van amire 500kg-nál nem lehet nagyobb darabonkénti terhet rakni, a dupla adapterrel pedig még mindig 4+4x500kg, azaz 4 tonnányi hagyományos bomba mehet fel az R-73-asok és a zavarókonténerek mellé), miközben a kerómennyiség 50% alatt kell, hogy legyen, de ekkor kb annyi üzemanyag kerül a gépbe, mint a 29K-ba telitöltve.
 
Az avionikát lehetne a szuhojon modernizálni, mert a 34-35-ösben már koreszerű cuccok kell legyenek. A MIG kisebb gép, gondolom ezért férne több el belőle a hordozón, na de a fizkát csak nem lehet meghágni, nem lehet a Mig rövidebb is, keskenyebb is, a hajtóműve is gyengébb, de emellett több üzemanyaggal és fegyverzettel tudjon repűlni, mint a Szuhoj.
Fogadd el,hogy a Szuhoj egy fostalicska a MIG-hez képest.

A Szuhoj most a legmodernebb gépetek tervező orosz iroda, a mindenhová gyártó IRKUT pedig a legfelszereltebb repülőgépgyár a legképzettebb orosz repülőipari szakembergárdával és ők is elsősorban Szuhoj gépeket gyártanak (a Jak-ok és Berievek mellett)
A második helyezett a KnAAZ, ahol a legmodernebb Szuhoj vadászgépeket építik-fejlesztik, de szerényebb körülmények közt, folyamatosan komoly szakemberhiánnyal küzdve.
A harmadik helyezett a NAPO, ahol a Szu-34-eseket gyártják, az ő előnyük, hogy mást viszont nemigen csinálnak, így ők abban jók, hogy csak erre a gépre épült ki a gyártókapacitás, mi több, ezt a típusváltozatot tulajdonképpen maga a gyár tervezte, alakította ki a Szu-27-es terveire alapozva, az általuk gyártott Szu-24-eseket leváltandó.

A MiG-29KR és KUBR gépek az ország legelmaradottabb gyárában készülnek, szinte manufakturális körülmények között, viszont elég modern elemekből. Ez egy potens, ténylegesen többfeladatú hajófedélzeti vadászrepülőgép, valódi precíziós képességgel és a Szu-33-asnál sokkal kedvezőbb méret-tömeg-kapacitás-hatótáv arányokkal.

A Szu-33-as a mai KnAAZ jogi elődjénél, a KnAAPO-nál készült, 30 éve tervezték, a példányokat több mint 20 éve építették és az előzetes elképzelésekkel ellentétben a gépek harcértéke minőségileg a legelső Szu-27P gépekére hajaz, mennyiségileg azonban még azt se éri el. Az egyik legalacsonyabb harcértékű Szu-27 variáns napjainkban. A közelmúltban pár példány műholdas bombavetés-asszisztens SzVP--24 Gefeszt rendszert kapott, de ezen felül más nem történt.

Szumma szummárum, a MiG-29KR és KUBR gépeket mindenestül át kéne adni az IRKUT-nak, hogy gyártsák ők tovább, a MiG Luhoviciben levő üzemét pedig egy szép búcsú keretében egyszerűen be kéne zárni.
A Szu-33-asok képességein meg az sem segít igazán, hogy abban a gyárcsarnokban, ahol a soron egykor ezeket gyártották, most Szu-35Sz gépek és PAK-FA proto-k kerülnek összeszerelésre.
Mennyire jelentené a MIG iroda végét a gyáruk bezárása?Mennyire független a gyár a trrvezőtől tehát a Szuhoj a KnAAZ-tól?Vagy az oroszoknál nem úgy épül fel mint az usa-ban,hofy minden tervező tulajdonában van gyár is?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
És ha a Szu-33 minimális üzemanyaggal de több fegyverrel felszáll, majd utána légi után töltést végez a flotta légoltalma alatt?
 
És ha a Szu-33 minimális üzemanyaggal de több fegyverrel felszáll, majd utána légi után töltést végez a flotta légoltalma alatt?
Mivel? Az orosz tanker kapacitás véges Il-78 oldalról a hordozóról kb. 3 Szu-33-nak kellene felszállni, hogy értelmes mennyiségű kerót adjon át, de maga a folyamat alatt is fogyna a keró az oroszok meg nem annyira rutinosak ezen a téren.

Szóval a válasz az, hogy "nem". A Szu-33 rendszeresítése anno azért volt, mert még gyorsan le akarták zavarni, de harcászati szempontból hatalmas ostobaság volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Python
Meg hosszútávon számoltak a gőzkatapulttal is. A következő hordozóosztályon már lett volna és akkor már ki lehetett volna használni a típus nyújtotta lehetőségeket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat
A Zindex szerint leesett egy 29-es a Kuznyától egy köpésnyire. A pilóta katapultált, felszedték.
 
Orosz értesülések szerint pilóta utolsó pillanatig próbált húzni a géppel, amely folyamatosan veszített magasságot és irányítottságot. 10 méteres magasságban katapultalt. KA-27 10 perc alatt emelte ki. Most azt a helyet orosz hajói őrzik. Főleg a "saját-idegen" berendezés miatt, de egyéb elektronikai cuccok miatt is...hisz gép szinte sértetlenül fekszik ott. Szakemberek tanulmányozzák, hogy mennyire mélyen lehet a gép. Benne van a pakliban, hogy egyszerűen leszórják a helyet mélységi bombákkal. Mig gyár egyik szakember szerint, saját-idegen berendezés miatt nem kell aggódni, pilóta katapultálás előtt biztos megnyomta megfelelő gombot.
 
Orosz értesülések szerint pilóta utolsó pillanatig próbált húzni a géppel, amely folyamatosan veszített magasságot és irányítottságot. 10 méteres magasságban katapultalt. KA-27 10 perc alatt emelte ki. Most azt a helyet orosz hajói őrzik. Főleg a "saját-idegen" berendezés miatt, de egyéb elektronikai cuccok miatt is...hisz gép szinte sértetlenül fekszik ott. Szakemberek tanulmányozzák, hogy mennyire mélyen lehet a gép. Benne van a pakliban, hogy egyszerűen leszórják a helyet mélységi bombákkal. Mig gyár egyik szakember szerint, saját-idegen berendezés miatt nem kell aggódni, pilóta katapultálás előtt biztos megnyomta megfelelő gombot.

Nincs azon a ponton esetleg véletlenül tengeri kommunikációs kábel? :rolleyes::D
 
Nem tudom mennyire lehetett járatlan az illető a típuson, de valószínű képzett haditengerész pilóta. Amúgy a hajófedélzeti üzem egy tipikusan ilyen sport.
Amit ti többen cikinek neveztek, az inkább hatalmas pech - ahogy molnibalage is megjegyezte.
A premier kissé félresikerült, de ne feledjük, hogy nyomás is van rajtuk, meg azért csak új a gép, járhatnak ott mindenféle madárrajok, lehetnek még bőven gyermekbetegségek is.
(Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy olyan gépek, mint az F-14-es vagy az A-10-es, de még jópár modernebb típus is, amelyek látványos katapultálással kezdték amúgy fényes pályafutásukat)

Ha már a tényezőknél tartunk, csak, hogy mást ne mondjak, a MiG-29KR/KUBR család hajtóműve, az RD-33MK csak indiában van korlátozott számban használatban, illetve a MiG iroda pár prototípusán. Nem új darab, hiszen ez a modifikáció, leszámítva a FADEC vezérlést már 1985-ben létezett, 88-tól repül is, de csak pár példányos flottaként.
Most meg hajóról üzemelnek vele.
Eddig a MiG-29K-van ami esemény volt, az egyben katasztófaként is végződött, így ez most egy szerencsésebb eset.