Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Azért csak eljutunk egyfajta összegzésig és eljutunk onnan, hogy a Kuznyecov mennyire potens hajó odáig, hogy végeredményben jelenleg egy gyakorló hordozó pszeudó harci bevetésen. Rengeteg műszaki problémával, két elkerülhető, ámde súlyos incidenssel, mely gépveszteséget eredményezett.
S összegeztük, hogy a Szu33-ak szinte használhatatlanok a jelenlegi üzemeltetési feltételek mellett.
Mindehhez jön, hogy nincsenek meg a harceljárások, az AEW és a légi utántöltés a hordozóról képesség.

Majd megállapítottuk, hogy összemérve egy amerikai harcsoporttal, csak és kizárólag tengeralattjáróknak lenne esélye kárt tenni az amerikaiakban.


S innentől kezdve off:
Réges-régen olyan régen, hogy az már Ronald Reagen (bocsi, nem bírtam kihagyni), de igen közeli galaxisban az amerikai CVBG-t mindig legalább kettő SSN védte.
Azóta a CVBG a múlt, de nem tudok róla, hogy az SSN-en száma csökkent volna.
Arról viszont igen, hogy az amerikai búvárladikok harcértéke jelentősen nőtt. Az Improved Los Angeles, a Seawolf és a Virginia hajók iszonyú csendesek.
Ellenben több olyan hír is volt, hogy az új CSG-t ASW védelme nem kielégítő, egy rövid példa itt: http://www.defense-aerospace.com/ar...r-old-french-sub-sank-a-us-carrier-group.html
S ez még csak nem is AIP tengeralattjáró.
 
Nincs se titánja spécii dolgokhoz se ritkaföldfémje pl az agyonhájpolt aesa radarjaihoz....

és ez igazából miért baj? A japánok még ennyi sincs, és mégis. Könyörgöm, 2016-ban vagyunk...

http://minerals.usgs.gov/minerals/pubs/commodity/titanium/mcs-2016-timin.pdf

de igazából mindegy, mert a listában szereplők nagy része baráti ország. Lehet, hogy az alapanyagot nem otthon bányásszák, de az USA-ban elég komoly titánipar van.. (Alcoa, RWI, PCC, plusz az energia szektor, plusz a repülőgépgyártók, stb..)
 
Azért csak eljutunk egyfajta összegzésig és eljutunk onnan, hogy a Kuznyecov mennyire potens hajó odáig, hogy végeredményben jelenleg egy gyakorló hordozó pszeudó harci bevetésen. Rengeteg műszaki problémával, két elkerülhető, ámde súlyos incidenssel, mely gépveszteséget eredményezett.
S összegeztük, hogy a Szu33-ak szinte használhatatlanok a jelenlegi üzemeltetési feltételek mellett.
Mindehhez jön, hogy nincsenek meg a harceljárások, az AEW és a légi utántöltés a hordozóról képesség.

Majd megállapítottuk, hogy összemérve egy amerikai harcsoporttal, csak és kizárólag tengeralattjáróknak lenne esélye kárt tenni az amerikaiakban.


S innentől kezdve off:
Réges-régen olyan régen, hogy az már Ronald Reagen (bocsi, nem bírtam kihagyni), de igen közeli galaxisban az amerikai CVBG-t mindig legalább kettő SSN védte.
Azóta a CVBG a múlt, de nem tudok róla, hogy az SSN-en száma csökkent volna.
Arról viszont igen, hogy az amerikai búvárladikok harcértéke jelentősen nőtt. Az Improved Los Angeles, a Seawolf és a Virginia hajók iszonyú csendesek.
Ellenben több olyan hír is volt, hogy az új CSG-t ASW védelme nem kielégítő, egy rövid példa itt: http://www.defense-aerospace.com/ar...r-old-french-sub-sank-a-us-carrier-group.html
S ez még csak nem is AIP tengeralattjáró.
Milyen műszaki problémákkal küzd a hordozó?
 
elnézést, de sajnos az orosz hordozóra csak úgy tudok tekinteni, mint a jelenlegi indiai autókra. Kell még néhány evolúciós lépcsőfok, hogy azzá legyen, amivé lennie kell. Egy ennyire összetett műszaki projekt, mint egy repülőgép-hordozó, nem legyártható pusztán csak úgy, hogy megszerzed egy "jobbnak" a dokumentációját, aztán hajrá. Ha elkezdesz licenszben gyártani mondjuk egy harckocsit, ott az első 5-10 nem biztos, hogy jó lesz. Az oroszok az 5-10 anyahajótól meg még elég messze vannak. Ugyanez igaz a kínaiakra is. A műszaki képességek megítélést pedig ne érzelmi alapon tegyük, arra ott a műkorcsolya.

(amúgy valahogy fenemód tudok örülni neki, hogy eddig nem kellett egymás ellen bizonyítani, hogy melyik a jobb. Lehet, hogy akkor választ kaptunk volna sok kérdésre, de az már rajtunk valószínűleg nem segített volna... Lehet, hogy a Kuznyecov egy kettyós pasi kölyke, akiről mindenki tudja, hogy a levegőbe repíti a teljes kerületet, ha gyerekének egy haja szála is görbül. A gyereket csak azért nem vágják pofán, mert a többiek tartanak az apjától. Annyit nem ér meg az egész - egyelőre)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
elnézést, de sajnos az orosz hordozóra csak úgy tudok tekinteni, mint a jelenlegi indiai autókra. Kell még néhány evolúciós lépcsőfok, hogy azzá legyen, amivé lennie kell. Egy ennyire összetett műszaki projekt, mint egy repülőgép-hordozó, nem legyártható pusztán csak úgy, hogy megszerzed egy "jobbnak" a dokumentációját, aztán hajrá. Ha elkezdesz licenszben gyártani mondjuk egy harckocsit, ott az első 5-10 nem biztos, hogy jó lesz. Az oroszok az 5-10 anyahajótól meg még elég messze vannak. Ugyanez igaz a kínaiakra is. A műszaki képességek megítélést pedig ne érzelmi alapon tegyük, arra ott a műkorcsolya.

(amúgy valahogy fenemód tudok örülni neki, hogy eddig nem kellett egymás ellen bizonyítani, hogy melyik a jobb. Lehet, hogy akkor választ kaptunk volna sok kérdésre, de az már rajtunk valószínűleg nem segített volna... Lehet, hogy a Kuznyecov egy kettyós pasi kölyke, akiről mindenki tudja, hogy a levegőbe repíti a teljes kerületet, ha gyerekének egy haja szála is görbül. A gyereket csak azért nem vágják pofán, mert a többiek tartanak az apjától. Annyit nem ér meg az egész - egyelőre)
Pontosan erről lehet szó, és én is csak remélem, hogy sosem derül ki kinek van nagyobb répája, és sosem fog megérni annyit senkinek, hogy terítse a rudit.
 
Értelek ,de mikor az asszony kocsiján /5 éves /elromlott egy elektromotor,és 170 ről beszélgetek velem + ecetera. Hát vetem egy Simsont gyorsan és megsimogattam.
Alatrészek közt mozgok,van egy gép márka aminek a generátorában nem lehet szén kefét cserélni,csak komplett generátort!!!
Irtó kényelmes jó vele dolgozni,de 3-4 ezer óránál menekülnek tőle!!És ott van az keleti a kert végén,belerúgnak és megy.
De a lényeg hagyományos fegyvereket vetnek be és jutatnak célba pontosan ezt irtam 21 századi módra.
A hajó erején felül teljesít!!!
ÉS HATALMAS A REND,TISZTASÁG,FEGYELEM.
Ja. és a kiképzetlenség. Vaze, nem tudtak elfogókötelet cserélni, és leesett a repülő!
 
A szem Boki írta Mig a Kuznya 1 számú rendszeresitet repülőgépe,nem a Szu .Tudom hogy a hordozó elavult és szinte békeidős felálásban van,DE HALAD ÉS TESZI A DOLGÁT ha FENE FENÉT eszi akkor IS.Az amiknál nem voltak humán faktorból eredő gépveszteségek mikor felpörgöt a rendszerük,háborús konfliktusba?Az hogy mi történt valójában azt csak a PK ok tudja,lehet hogy még nagyobb blama ,de ez szeben hangzott, és ezen most csámcsog a fél net pár hete,Mi van ha este meg valami titkos gépet reptetnek.Hisz nincs fotós aki lása. Gépház pedig hogy káoszos.Hát de körbe füstölte eut ,és nem rohadt le,pedig sokan fogadtak Angliáig se jut el.
 
Hát ami seregünk vagy hogy is hívják,lenne fele ennyire kiképzet .Kötél szakadt, nem cserélték ki idöben ,Könyörgök ot volt még 3. Aki ot volt tudja MI TÖRTÉNT.Biztos meg lesz afelelős ha emberi mulasztás.Ne feledjétek Putyin közgazdász végzetségü is,nem szereti a veszteséget.
 
És hogy néz ki egy nem tengerészeti repülőgéphordozó? :eek:
u0k4brlrz0llgo7gs17b.jpg
 
Elözetes (nyári) orosz nyilatkozatok alapján a hajó állítólag az alábbi repülöcsoporttal vágott bele a szír kalandba:

- 10 Szu-33 (ebböl 8 van SVP-vel felújítva, a 62 és 76 számú gépek nincsenek)
- 4 MiG-29KR/KUBR
- 4 Ka-27PL ASW
- 4 Ka-27PL kutató-mentö
- 4 Ka-29 harci szállító
- 2 Ka-31R AEW
- 4 Ka-52K támadó

A forrást említö Combat Aircraft saját kútföböl ezeken felül még azon lamentál hogy van-e 4 Szu-25UTG is a hajón vagy sem, szerintem csak halucinálnak, mert ha lenne akkor már látnunk kellett volna.

Aztán hogy végül persze ténylegesen is ebben a felállásban indult el, azt nem tudni, de gondoltam beírom, mert nem emlékszem részletes géplistára itt a fórumon.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ez szinigaz de az USA meg képtelen ma önerőből az űrbe feljutni csak bérmunkába vagy vásárolt orosz hajtóművekkel! Nincs se titánja spécii dolgokhoz se ritkaföldfémje pl az agyonhájpolt aesa radarjaihoz....
Az igazság odaát van

Milyen ritkaföldfém kell az AESA-radarokhoz?

de az USA-ban elég komoly titánipar van.. (Alcoa, RWI, PCC, plusz az energia szektor, plusz a repülőgépgyártók, stb..)

Jujjmár! A Timet-et meg kihagyod... Amikor ők gyártják a két kedvenc titánötvözetem közül az egyiket, a Timetal (Beta) 21S-t (Grade 21 és 22). :p