Szóval szerinted az első 10-ben lenni az nem tartozik az élvonalhoz.Nagyon másként látjuk a világot.De legyen igazad ne tartozzunk a világ leggazdagabb országai közé legyünk csak a tizedikek...
Dudi, kérlek, ne véleményt, hanem tényeket sorakoztass fel.
A hollandoknak számottevő globális kereskedelmi flottájuk nincs, csak SSS flottáról beszélhetünk, de az meg nem Szomáliánál kóborol, hanem a Balti, és az Északi tengeren, meg a La Manche csatornán ingázik UK és holland/belga kikötők között. A belvízi flottájuk is erős, de ez sincs fenyegetve Európán belül. Globális piacon pár résszegmensben erősek, mint spec. nehézáru szállítás (hajók, olajfúró tornyok, stb.), de ez sem jelent többszázas flottát.
Az első 10-ben az SSS járatok és a kikötők miatt vannak benne, nem az úszóegységek miatt, előbbi kettő fenyegetettsége pedig elenyésző Európában. Amint írtam, ezzel az erővel Libériának és Panamának kellene erős haditengerészetet fenntartani, hiszen a kereskedelmi hajók nagy része oda van bejegyezve...
A rangsor ilyenképpen érdekes, hiszen MAERSK dán hajóstársaság kereskedelmi flottája 2017-ben 676 tengeri áruszállító hajóból állt, a legnagyobb kereskedelmi flottát képezve ezzel.
Egyébként, most láttam, hogy Dél-Koreát kifelejtettem, ők mindenképpen előzik még Hollandiát a hajóépítő ipar, lokális és globális hajósok (kb. 140 tengeri kerskedelmi hajóval), illetve holland kikötőknél nagyobb kikötői forgalom miatt.