Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

De minek, ha úgy is igen zsúfoltak ezek a deszant hajók, ráadásul az Osprey pár éven belül olyan mindenes lesz, amivel mindent meg tudnak majd oldani.
Ugyan az angolok nem kértek az Ospreyből, de ha minden hajófedélzeti feladatot megkap, akkor szerintem be fognak belőle vásárolni 10-20db-ot.
Ugyebár utántöltő, és a légiszállító funkciói már most működnek, de tervek már vannak/voltak az AEW&C funkcióra is.
Pl a Thales rendszerével felszerelve.:
V22-TOSS-740x555.jpg

De ilyen is van:
30261867_1905466629485776_3920626008722518659_n.jpg
30226663_1905466256152480_4258297707056741009_n.jpg

Az pedig, hogy összesen 2 féle fő(drónokat nem ide véve, az F-35B, és az Osprey különböző verziói) repülő típussal meg tudsz oldani minden hajófedélzeti feladatot, az óriási előny. Sokkal kisebb lesz a hajó logisztikai igénye.
Kiváncsi lennék,hogy ezt a Thales féle rendszert alá lehetne e szerkeszteni mondjuk egy PC12 alá?Ha igen,az nekünk pont elég lenne AEW gépnek
 
Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.

Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka
beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
Ezt nem engedhetik meg maguknak. A szu-57 kéne pörögni,mert utána a 6 gen gépre kellesz koncentrálni márpedig az f-22 utódja nem VTOL lesz es bizony annal nem fogják elkövetni azt a hibat mint az f-22-nél hogy nem adják exportra ;)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka
Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
141.jpg
 
terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
 
A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
 
A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
A Harrier nem is lett szuperszónikus.
 
Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
Nincs is már hozzá pilóta. Állítólag négy működőképes példánya van különböző gyárak udvarán.
 
3+ napig próbáltam beszúrni/beilleszteni(embed) egy hasonlót, de nem sikerült, Írtam Tcat-nek, gondolom: folyamatban van ... :rolleyes:

Szép munka Állítólag néha "kiszivárog" némi segítség/infó: a propaganda fontos dolog (mindkét|3-4| oldalon ;) )
Lefagyott tőle a számítógépem.