1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Már mint egy KC-390-l a hátán egy ejtőernyővel a parlament felett kidobva:):):)
     
  2. formosa1

    formosa1 Active Member

    A lengyeleknél a fejlesztést a C-130J jelentené, mert van kiképzett személyzet, karbantartók + alkatrészek is. - Más típus rendszeresítése hatalmas pénzkidobás lenne...!
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vagy értelmezheted úgy is a hírt, hogy a RAF személyzeti oldala király, még ha az A400 néha (?) előad ilyeneket.
     
    fip7, Pocok75, pöcshuszár and 3 others like this.
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Hamarosan eladó sorba kerülnek az Angol hosszú törzsű C-130J-30 ok is.
    Komoly versenyfutás lesz értük...
     
    tonyo likes this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Remélem Oo. fölött, ejtőernyő nélkül és Bolsonaroval együtt! - Ti. Brazília az egyik legfertőzöttebb ország, mely felveti a brazil kormány felelősségét...! :(
     
  6. emel

    emel Well-Known Member

    Én úgy veszem észre, hogy itt se az A-400 hajtóműve volt a sikeres, nem bírt ki egy GB-Falkland utat oda-vissza, félúton cserélni kellett (hogy miért, arról nagy a csönd)! A storyban szerintem a karbantartók voltak a sikeresek ... meg valamilyen MÁSIK GÉP (azt "szerényen" meg sem említik), amivel odaszállították a csere-hajtóművet és a szükséges műszaki felszerelést, szerszámokat, személyzetet.
     
    fip7, Pocok75, fishbed and 2 others like this.
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilván ezért került ez a hír most elő, és nem 4-5évvel ezelőtt. Mert minden héten hajtóművet kell cserélni az Isten háta mögötti helyeken. Miközben az A400 rendszeresen jár Falkrandra, Ascension közbeiktatásával.o_O
     
    Wilson likes this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A másik gép is valószínüleg A400 volt.
    Mondom, hogy azok járnak Falklandra.
     
    Wilson likes this.
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilván óriási kapacitásfejlesztés az E-ket H-ra, majd J-kre cserélni...:rolleyes:
     
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Már az is kapacitásfejlesztés, ha a 15 évig még biztosan üzemelő H változatok mellé J-ket rendelnek, de lehetnek azok hosszabb törzsű C-130J-30-asok is...
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha az 5 gépen FELÜL akarnak gépet venni akkor ahhoz ugyan úgy plusz repülő és földi személyzetet kell kiképezni. Vagy azt gondolod, hogy ha akár egy második Gripen századot is rendszeresítenénk, akkor a jelenlegi állománnyal el lehet majd vinni a plusz melót? o_O
    Teljesen egyértelmű, hogy a lengyeleknek eszükbe sem jut nagyobb gépet venni mint a C-130. :cool:
    Különösen a sikeres teszt után :rolleyes::
    [​IMG]
     
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    Apró szépséghiva, hogy a C-17 hajtóművét tervezetten a saját bázisán cserélték ki, ellentétben egy "valahol elromlott" - al...,
    Amit ünnepeltek az az első ilyen csere volt Magyarországon (meg azt, hogy mindig van egy tartalék hajtómű Pápán), nem pedig annak tapsoltak, hogy megint elbaszódott egy és sikerült kinyögni a cserét... :cool:
     
    formosa1 likes this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem csak azok. C-17 és A330 is jár rendszeresen. És ezek valószínűleg gyakrabban, mint az A400M.
    Mert az A330 leszállás nélkül elrepül Falklandra, a C-17 pedig egy leszállással. Az A400M meg Zöldfoki szigetek, Szent-György sziget, Brazilia, Falkland útvonalon megy 3 koztes leszallassal ha jól emlékszem.

    Egyébként Falklandon van egy odatelepített A400M, kb. két éve váltotta le az ott állomásozó C-130-ast. Valoszinuleg annak romlott el a hajtomuve.
     
    arbalest, arcas and formosa1 like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Persze a Falklandra telepitett gepet is idonkent cserelni kell, mert a nagyobb karbantartas az Brize Nortonban van.
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Segíts nekem! Megmutatod azt a részt ahol arról írnak, hogy:
    ?
    Ezt azért a figyelmedbe ajánlanám:
    Pedig ugye járnak vele Maliba is,meg a karibi régióba is.
    A gép 7 éve van szolgálatban a különböző légierőknél....az angoloknál 6 éve.
     
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nem az A400M-et próbáltam fikázni, félreértesz, arra mutattam rá, hogy a C-17-es pápai hajtóműcsere - és a médiabeli tálalása - nem igazán állítható úgy párhuzamba ezzel az esettel, mint ahogyan azt -szerintem - Te prezentáltad. Ennyi.
     
    formosa1 likes this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én hogyan is tálaltam? o_O
    Itt valamit félreértettél. Volt ebben bármilyen dehonesztáló a C-17-re, vagy a pápaiakra?
    Arra világítottam rá, hogy lehet a földi személyzet mérföldköveit is "ünnepelni".
    Az már az üzemeltetők (NATO) érdekes felfogása, hogy a SAC Home base-én nem volt lehetőség a C-17-esek hajtóművezésére korábban. Ezzel sem a gépet sem a magyar személyzetet nem minősítem.
    Ezzel szemben hogy Falklandon - a pingvinek segge partján - csinálták meg a műveletet, az szerintem nagyobb dolog.
    A C-17-es esetén egy logisztikai döntésről beszélünk, az A400M esetén meg egy nem tervezett művelet sikeres végrehajtásáról, mindentől, és főleg Brize Nortontól 7000nmi-re távol.
    Ehhez képest @Terminator így kommunikálta le a "hírt":
    Ha egy picit belegondolunk, tényleg marketing akcióról van szó???
    Tényleg ennyire hülyének nézzük a RAF-ot, hogy "szégyelni való dologról" ad ki kommunikét? Nem lehet, hogyha szégyelni kellene, akkor kussban maradnak? Mint ahogy biztosan a fő hajtóműves probléma időszakban sem jöttek azzal, hogy "új rekordot döntöttünk a hajtóműcserékkel, mert olyan sokszor kell az A400M-en cserélni, hogy az már álmunkból felébresztve is megy már fél kézzel egyetlen szerelővel"
     
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Úgy látom a fórumon egy A400 szimpla motor cseréje még mindig komoly reakciókat képes kiváltani:).De szerintem nem kell többet belelátni a dolgokba történt már ilyen más géptípusokkal is és még lesz ilyen a jövőben is.
     
    Terminator likes this.
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Igen ám, de ez "a szimpla hajtómű csere" valami "komoly okból" történt 1 olyan Isten háta mögötti helyen, ahol ilyesmi NEM szokott előfordulni a C-17-tel, az A330-cal, sőt még a Chiléből közlekedő A320-szal sem...!
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ezt a hulyeseget parszor vegigvettuk mar es vilagosan kiderult, hogy semmivel nincs a rendelkezesre allasa alatta barmelyik masiknak. Tul sok formosa-fele marhasagot olvasol.

    Amirol persze lovesed nincs, mert nem olvasol egyik nyelven sem, no meg eleve nem keresgeljuk, de nem baj, allits megint valami jo nagy zoldseget a levegobol....
     

Ezen oldal megosztása