1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

  2. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    mondtam hogy a tévedés jogát fenntartom :D
     
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    Atadta a stafetabotot a regi CEO az ujnak - Fauryt hivatalosan is kineveztek Airbus uj 'pilotajanak' ma: https://www.airlineratings.com/news/airbus-enters-new-era-faury-takes-helm/
     
  4. kamm

    kamm Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Összehasonlításképpen összegyűjtöttem egy kisebb üzemeltetőnél is, hogy az A400M-ek hányszor repültek 2018-ban.

    Spanyolország: a 3 gép összesen 130-szor repült.
    A számtani átlag 43,3 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 8,4 naponta repült egyet átlagosan.


    T.23-01: 40 (2019-ben még nem repült?!?)
    T.23-02: 68
    T.23-03: 22


    2016.12.01-én vették át az első gépet, 2017.12.22-én a másodikat, 2018.07.25-én a harmadikat. Így ezek a gépek már a későbbi szériákból valók.

    A negyedik gépet 2019.01.10-én vették át.


    Nem térnek el jelentősen az átlagértékek a francia gépekétől.
     
    arcas and fedett_mókus like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Összehasonlításképpen 2018-ban az osztrákok három ötvenéves C-130K-ja összesen 169-szer repült.
    A számtani átlag 56,3 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 6,5 naponta repült egyet átlagosan.

    8T-CA: 79
    8T-CB: 51
    8T-CC: 39
     
    arcas and Pocok75 like this.
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mondjuk ez igy onmagaban semmikeppen sem valodi 'osszehasonlitas', mert minden faktor hianyzik. Csak egyt peldat hozva: tudjuk, hogy van rengeteg C-130-as, Transall etc a nemeteknek, franciaknak briteknek is, azaz ha kevesebb cuccot kell vinni akkor biztosan inkabb azt reptetik, mert olcsobb avagy mert az mar oregecske, inkabb az 'utodjon', mint az uj es igy tovabb.
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Igazad van, nem tudhatjuk, hogy miert repulnek annyiszor a gepek, ahanyszor. Azert neztem meg a spanyolokat es az osztrakokat is, mert ott nincs nagyobb meretu gep rendszeresitve az A400M es C-130ason kivul, igy ha valami kicsit nagyobbat vinni kell, valoszinuleg azokkal viszik. Es Magyarorszagon is 3 gepet akarnak rendszeresiteni valamibol.
     
  9. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Vagy pl amit elvisz 2 C130 az lehet befér 1 A400ba, igy pláne kevesebbszer repül, pont feleannyit... biztos hogy komplex gép, komlpex megoldandó hibákkal, de nem olyan selejt mint az itt páran megálmodták...
     
    Luthero likes this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Azért az érdekesnek tűnik, hogy országtól- és rendszeresített darabszámtól függetlenül mindenhol kb. ugyanannyiszor repülnek évente átlagosan az A400M-ek. Ha van mellette másik típus, ha nincs. De majd még próbálok adatokat gyűjteni.
     
    Ratamahata likes this.
  11. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Előirt kötelező karbantartás illetve ellenőrzés mennyi időt vesz igénybe??? Tekintve hogy kiforratlan a típus? Erre találtál adatot?? Lehet.hogy ez vesz el sok munkaórát?
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Szerintem a kereslet - pontosabban annak hiánya - is sokat elárul a típusról, nem beszélve arról, hogy a fejlesztő országok 1 része is szabadulni akar néhány példánytól. - És talán nem volt "véletlen" a Herculesek beszerzése sem...
     
  13. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    ugyanezen a véleményen vagyok , kiegészítve azzal hogy ugyan már réges rég ki kellett volna javítani szerintem a hibákat/gyermekbetegségeket de tegyük hozzá hogy pl se a németek se anno a franciák nem nagyon akartak pénzt áldozni erre a dologra (szerencsére mostmár a franciáknál más a helyzet de a németeknél ... hagyjuk)
    ha ugyanaz a rendszer vonatkozik rájuk mint a polgári gépekre akkor :
    A check: 400-600 repült óránta , 50-70 munkaóra kb ( egy jó szerelőcsapat letudja 10-12 óra alatt)
    B check: 6-8 havonta kb 160 munkaórát vesz igénybe és 1-3 nap között végzik el
    C check: ez az első "nagy pihi" durván 2 évente van , 6000 munkaórát vesz igénybe , csapat/szerelőgárda függő de olyan 2-3 hétet áll a gép a hangárban
    D check: 6-10 évente , teljesen szétszedik a gépet , átvizsgálják minden high-tech szerkezettel , 50000 munkaóra és gárdától függően az egész folyamat eltarthat 2-3 hónapig is
    nagyrészt ezek a fő számok de típistól függően eltérhetnek kicsit
    vagy csak nem mindenkinek kell ekkora gép , nyilván a gyermekbetegségek sokat számítanak de ha azt nézzük hogy az európai országokra hagyatkozhatunk főként (amiknak minek kéne ilyen gép , van 3 másik fajta , oroszok kilőve , afrika nagy része megintcsak délamerika Herky fun vagy most fog majd a következő évtizedben TALÁN befutni a brazil csoda , ázsia meg megint más tészta) akkor nem rossz a rendszeresítő országok listája
     
    Luthero likes this.
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    A "rendszeresítő országok" szinte kivétel nélkül fejlesztő országok, akik futnak a pénzük után. Őket kivéve viszont már tragikus a helyzet...
     
  15. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nagy részben mert a többieknek van más opció vagy tök felesleges ilyen méretű gép , tény hogy nem egy akkora siker mint a Herky de annyira azért nem szar ez a vas mint ahogy sokan lefestik
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nyilvánvaló,hogy nem lesz exportsiker hisz túl nagy ahhoz.Amire nagy igény van az a Herkules vagy a Spartan méretkategóriája nem pedig egy ilyen nagy gép.
     
    formosa1 likes this.
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Tenyleg unalmas, hogy egyesek egyszeruen semmit nem olvasnak el, semmirol nem tajedkozodnak, csak hajtogatjak az okossagaikat Kobanya-Kulsorol.

    Ezt is tucatszor leirtuk mar, szo nincs arrol, hogy "szabadulnanak", szimplan az ujratervezesekbol adodo keses miatt felrugta az atallasi terveket - ie a kesce erkezo Atlasok miatt massal kell kivaltaniuk egyes nyugdijba vonulo Transallt etc, azaz a kesobb megerkezo A400M gepeik extra gepekke velnak, azokat probaljak atadni masnak (de szo nelkul atveszik az osszeuropai Airbustol, hiszen sajat ceguk - nem veletlenul boldogan telepit MagyarMagyarorszagra is gyeret az Airbus, ha tud, ujabb megrendelo, aki talan magaenak erzi majd a ceget, uzletet hozhat etc.)
     
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ugyan, hogyan lehetne mar nyilvanvalo, amikor 30-40 evre elore keszulnek ezek a gepek. Ezen elv menten szinte minden amerikai fejlesztes csod volt.
    Ez egy niche modell, egy hibrid tactical-strategic szerepre, raadasul utantoltesi kepessegekkel, amibol egyszeruen meg nem volt. Ha minden kepesseget befejezik - nagyja csak ido kerdese, egyedul a Diehl onvedelmi rendszere, ami komplex integracio -, minden eselye megvan arra, hogy 10-20 ev alatt szepen levaltsa a nyugdijba vonulo oreg C-130-asokat.

    Az A400M mar most 80 felett van hasznalatban, kb felenel, ahol a tiz evvel idosebb C-295, viszont kevesebb balesettel, megsem szidja mindenki a C-295-ot, ami raadasul joval kevesebbet tud, csak joval olcsobb es sokkal egyszerubb eladni.
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mert nagyon kevés haderőnek van szüksége ekkora gépre.
     
    fedett_mókus likes this.
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mihez kepest keves? :)
    Csak a cegtulajdonos orszagok ~170 felett rendeltek elore. A gep, amit levalt (C-160), abbol is 200 felett vett az akkori harom tulajdonos europai orszag (Transall) legiereje egyutt az elmult 40 ev alatt; az Atlasbol maris 3x annyi orszag rendelt.
    Ha a politika ill a sok egyeni keres nem bonyolitotta volna agyon a tervezest, akkor a gyartas is hamarabb indulhatott volna be, az biztos - viszont 40 evre elore tervezve nem hiszem, hogy rossz befektetes a programtulajdonos orszagoknak egy ilyen rendkivul sokoldalu, de megis barhol landolo-felszallo igavono.
    Egyik reszrol a vilag tele van niche dolgokkal, megis vidaman megelnek a gyartoik, sot, peldaul a legregebbi cegek (tipikusan nemet, ill azsiai) kozott nem keves az ilyen kis piacokra gyarto ceg.
    Masreszt egyaltalan nem kicsi a piac ha a kovetkezo 40 evet nezzuk: a vilag minden hadserege a sokkal erosebb pancelzatu, nehezebb gyalogsag (25-30 tonnas, modularis IFV-k, 8x8-as AFV-k) fele mozdult el, a Herculesek, C-295 stb konnyu gyalogsag ill par terepjaro mozgatasan kivul gyakorlatilag hasznalhatatlanok nehezebb hadero szallitasara.
    Nagyobb volumenre egy C-17 opcio lehet, de csak kompromissszumok aran: az erdoben vagy egy strandon nem fogsz letenni semmit vele, csak reptereken, masreszt reptetni sokkal dragabb, csak ugy eri meg, ha jol megrakod, avagy ha veszel egyet, de az meg rettento draga mulatsag lenne (ugye egy gep nem gep, ket gep egy gep, harom gep ket gep - ez amugy nem military norma, ahogy sokan tevesen hiszik, hanem minden mission critical system alapja.)
    Csak magamat tudom ismetelni: annak alapjan, hogy Benko konkretan nehez katonai eszkozok kuldetesekre valo onallo szallitasi kapacitasat, valamint legi utantoltesi kkepessege var el az uj (nem hasznalt!) rampas gepek rovid tavon, lebonyolitott beszerzesenel, csak az A400M johet szoba szerintem.
     
    pöcshuszár likes this.

Ezen oldal megosztása