A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Ha van géped, van gépidőd, tudsz bérbe adni. Ha nincs géped nem biztos, hogy tudsz bérbe venni!!!
A "nincs" sokkal többe szokott kerülni, mint a "van": 1919!!!

Azt sem értem, hogy egy reális költségű "van"(vétel), miért kérdés???
Az egész Z2026-hoz képest kicsi a különbség(€). Más, komoly, fontos tételek nem kerülnek veszélybe, egy -valószínűleg- jó vétel pár százalékos többlet költsége miatt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Annyira nem rossz a helyzet, mert a kiwik "Fradi szurkoló módra" rendeltek: "mindent bele" - A kiwi üzlet részletezését a Herky topicban olvashatod.
Nekünk abból a fele sem fog kelleni. - És mivel "kopasz Atlasra" sincs szükség, kb. 90 millió USD különbség akkor is megmarad... :)
Nem, a kiwik sem kaptak meg mindent.
Pl. van annál korszerűbb radar mint amik ők kapnak.

Egy teherszállító gép.feladatköre messze túlmutat azon hogy elvigyen néhány tonna terhet néhány ezer km távolságra.
Azokból amik a kiwi csomagban bennevannak mindte szükségünk lenne nekünk is.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Erre gondoltál? 650M USD 4db gépért.
egységár 162,5M USD
Vagy a németekére? 1,4Mrd USD 6db gépért
egységár 233M USD
Csak mert ez nekem egyik sem tűnik 80-90M USD-nek!
Ezt rudi barátunk írta a Herky topicba:

"A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
"..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
= $88.75 millió / db"

Ha valami nem stimmel, azt rudival beszéld meg...!
 
K

kamm

Guest
Ezt rudi barátunk írta a Herky topicba:

"A Francia megrendelés az egyetlen ahol tudjuk hogy mennyibe kerültek a gépek (Main Defense Elements - MDE) és mennyi az egyéb
"..The estimated MDE value is $355 million. The total overall estimated value is $650 million.."
Magyarán a négy csupasz gép és a tartalék hajtóművek $355 milló
= $88.75 millió / db"

Jezusom, egyre viccesebb zoldsegeket irtok. :D
Ott van a linken, negy gep plusz a hozzavalo rendszerk voltak $650M, nevetsegesen draga:

Non-Major Defense Equipment (Non-MDE):
Six (6) AN/ALE 47 Electronic Countermeasure Dispensers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/AAR-47A(V)2 Missile Warning Systems (1 per aircraft, plus 2 spares)
Six (6) AN/ALR-56M Radar Warning Receivers (1 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) Embedded Global Positioning/Inertial Navigation Systems (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-210 Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) AN/ARC-164 UHF/VF Radios (2 per aircraft, plus 2 spares)
Two (2) HF Voice Radios
Ten (10) KY-100 Secure Voice Terminals (2 per aircraft, plus 2 spares)
Ten (10) KYV-5 Secure Voice Equipment Units (2 per aircraft, plus 2 spares)

[/quote]

Ezek nelkul mit csinalnal a gepekkel, setarepulest civileknek? :D

Ha valami nem stimmel, azt rudival beszéld meg...!

Oh, komolyan, most meg mar masra mutogatsz.
FYI NZ uzlet: https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2019-11-21/new-zealand-approved-c-130j-acquisition

The U.S. State Department has given the go-ahead for the potential sale of five Lockheed Martin C-130J Super Hercules to the Royal New Zealand Air Force (RNZAF), setting in motion the replacement program for its C-130H that began sometime in 2015. The whole project is worth $1.4 billion.
Ebbol a hajmereszto osszegbol *minimum* $660M volt az ot C-130J, mert mar eleve annyit mindenkeppen raszantak: https://www.reuters.com/article/us-...-military-transport-replacement-idUSKCN1TC0KH

Azaz siman *ugyanannyiba* kerul, mint az A400M csak a felet tudja - leszamitva az akciofilmekbol ismerosseget, ami egyertelmuen az itteni fanbase alapja. :rolleyes:

Roviden: a letezo legrosszabb opcio, mert evtizedekkel oregebb design, dragabban uzemeltetheto es talan dragabb az ara is, viszont legalabb a felet nyujtja az Atlasnak.
 
T

Törölt tag 2577

Guest
NEM...!!! - A Te gondolkodásoddal van baj!!! - Az vegye meg drágán, akinek évente 30 alkalommal van szüksége ilyen EXTRA képességekre, és fizesse a méregdrága fenntartási költségeket is!
Mi pedig bérbe vesszük évi 5-8 alkalommal, amikor nehéz technika szállítására vagy légi tankolásra van szükségük. Magyarul SOKKAL OLCSÓBBAN megússzuk, mintha nekünk kéne fizetni a vásárló költségeit. - Ennyi...!!! Ilyen egyszerű...

Nézz szét a világban, tekintettel arra, hogy elmúlt 30 évben sokat változott a légiközlekedés. Manapság nem a tulajdonjog, hanem a lízing a gyakoribb a társaságoknál és az üzleti felhasználóknál is. /Ma már nem divat a magángép, mert csak 1-1 milliárdos repked annyit hetente, hogy az megérje neki./ - A túlnyomó többség inkább bérel az alkalmakhoz, a társaságához és az útvonalakhoz illő üzleti gépet...

És nézz szét a NATO-ban is! Természetesen NE a gazdag Benelux államokhoz hasonlíts minket! /Ja, és Portugáliát és Csehországot is tedd 1 külön kalapba, mert ők részt vettek a Millennium fejlesztésében illetve a gyártásában is./
Számunkra a "keleti" NATO országok a lényegesek!!! - "Érdekes módon" nekik nincs szükségük problémás Atlasra és brazil zsákbamacskára sem. - És ha nekik TÖKÉLETESEN MEGFELEL néhány kisebb - a pénztárcájukhoz illő - szállítógép, akkor nekünk is...!!!
Igazad van. Most azonnal oszlassuk fel a Honvédséget és bízzuk meg a Blackwater-t a feladatok ellátására. Minek költsünk rá, ha fizethetünk másnak is.;)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Oh, komolyan, most meg már másra mutogatsz.
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D
Nem is értem mért nincs átnevezve még a topik A400 PR kapcsolatokra...
 
K

kamm

Guest
Nem mutogattam senkire. - Rudi hozta az infót, övé az érdem...!
Sajnos Te az idióta marketingtevékenységen kívül /amire még mindenki emlékszik/ semmit sem hoztál. Most meg azt akarod bemesélni, hogy a fejlesztési problémák és a késések miatt az egekbe drágult Atlas olcsóbb a Herkinél...!!! :D :D :D

Khm, a logikus erveken kovul en konkretan szamtalan adatot, infot, cikket meg linket hozok, azokat le is forditom, minimum osszefoglalo szintjen.
Tudod, nekem ez azert nem.ügy, mert a magyaron kivul ertek mondjuk ugy négy masik nyelven (ebbol angolul anyanyelvi szinten)... :p
Javaslom, kezdesnek tanulj meg legalabb egyet és legalabb annyira, hogy ne kelljen másod-harmadkezbol osszeolvasott teves infokkal arnyekbokszolnod (lasd az említett peldat, amit felreertett mar az is, akire mutogatsz.)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
Ha ellátogatsz a Herky topicba, ott a francia üzletből simán megtudod, hogy 1 gép ára 80-90 millió USD között lehet /mert ők csak tartalék hajtóművet kértek a gépekhez/.

Ezzel szemben az Atlas ára kb. 150 millió Euró körül lehet, de itt sokkal nehezebb a dolgod, mert a fejlesztő országok által fizetett árat nem veheted figyelembe. Rajtuk kívül viszont alig van vevő, szóval maradjunk annyiban, hogy a lehetséges vételár 150 millió Euró fölött kezdődik...
/Hozzászólásod többi részére és mindenen kívül írására holnap reagálok...!/

Azt meg szabad kérdezni, hogy az olcsó (?) C-130J képessége hogy aránylik a drága A400M képességeihez?
Ha mondjuk 90 millió $-ért kapnánk 3 db C-130J-t (összesen 270 millió $, igaz minden nélkül), akkor annak az 57 tonnás össz szállítókapacitása ér e annyit az MH-nak, mint mondjuk 2 db A400M 74 tonnás szállító kapacitása 280 millió EUR-ért?
Nyilván csak rajongója vagyok a légierő dolgainak, de ha én dömpereket vennék és érdekelne a gazdaságos használhatóságuk, akkor az olcsóbb dömper szállítóképességét hozzámérném a drágábbéhoz.
Tudom, hogy nagyon sok szempont van ami befolyásolhatja még azt, hogy valami olcsó vagy drága, de az az érzésem, hogy a C-130J nem tud olyan olcsó lenni, hogy megérje megvenni.
Sőt, azt látom, hogy nem tud olyan olcsó lenni, hogy valóban adjon valamit az MH légi szállító képességéhez, tekintve, hogy nagyon korlátozott a szállító tere is, terhelhetősége mellett.
Na így viszont bazi drágának tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 459
46 360
113
Azt meg szabad kérdezni, hogy az olcsó (?) C-130J képessége hogy aránylik a drága A400M képességeihez?
Ha mondjuk 90 millió $-ért kapnánk 3 db C-130J-t (összesen 270 millió $, igaz minden nélkül), akkor annak az 57 tonnás össz szállítókapacitása ér e annyit az MH-nak, mint mondjuk 2 db A400M 74 tonnás szállító kapacitása 280 millió EUR-ért?
Nyilván csak rajongója vagyok a légierő dolgainak, de ha én dömpereket vennék és érdekelne a gazdaságos használhatóságuk, akkor az olcsóbb dömper szállítóképességét hozzámérném a drágábbéhoz.
Tudom, hogy nagyon sok szempont van ami befolyásolhatja még azt, hogy valami olcsó vagy drága, de az az érzésem, hogy a C-130J nem tud olyan olcsó lenni, hogy megérje megvenni.
Sőt, azt látom, hogy nem tud olyan olcsó lenni, hogy valóban adjon valamit az MH légi szállító képességéhez, tekintve, hogy nagyon korlátozott a szállító tere is, terhelhetősége mellett.
Na így viszont bazi drágának tűnik.
Egyetlen esetben lehet olcsóbb, ha az AMARG-ból kapunk egy újjáépített, korszerűsített csomagot. o_O (ala, román F-16-osok)
Ezzel az a gond, hogy félig, kétharmadig kirepült sárkányú gépek vannak ott letárolva.
/A fenti link azért érdekes, és hasznos mert havonta frissítik az AMARG-ban letárolt gépek listáját. Pl. látszik, amikor kikerültek az OH-58-asok a görög óriás megrendelések hatására/
Ez nem a teljes tárolt mennyiség, mert kell legyen még több katonai tároló is, de azoknak nem találtam meg az aktuális számaikat.
 
W

Wilson

Guest
Igazad van. Most azonnal oszlassuk fel a Honvédséget és bízzuk meg a Blackwater-t a feladatok ellátására. Minek költsünk rá, ha fizethetünk másnak is.;)

Nagyon egyszerű a helyzet. A kérdés a következő,Magyarországnak szüksége van-e egy olyan szállítási kapacitású szállítógépre
(A400 3db) amely bármilyen humán és (vagy) katonai vészhelyzet esetén senkitől sem függő szálltási képességet biztosít a számunkra, egy olyan világban,amelyben gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra drámaian megváltozhat a helyzet
(lásd pl:koronavírus).
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Off
Vegyünk A330MRTT-t; az hazahozza a népeket, a kisebb cuccokat, utántölti a vadászokat, a bérelt technikát meg hagyjuk ott.
Lehet vele bér-utántölteni, csak két hajtóműve van 4 helyett, mégis az Airbushoz kötődik...

Bocs, nem bírtam magammal némi Budweiser Dark után...
 
T

Törölt tag 2577

Guest
Nagyon egyszerű a helyzet. A kérdés a következő,Magyarországnak szüksége van-e egy olyan szállítási kapacitású szállítógépre
(A400 3db) amely bármilyen humán és (vagy) katonai vészhelyzet esetén senkitől sem függő szálltási képességet biztosít a számunkra, egy olyan világban,amelyben gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra drámaian megváltozhat a helyzet
(lásd pl:koronavírus).
Egy nyomon vagyunk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
W

Wilson

Guest
Egy nyomon vagyunk. :)

Szerintem ha az országnak van elég tehetsége (pénze),hogy vegyen 3 db A400-t és azt a megfelelő szinten (pénz) tudja üzemeltetni akkor meg kell őket venni.Mert olyan mindentől és mindenkiről független szállítási kapacitás birtokában jutunk az A400 képességei által amely egy krízishelyzet esetén megfizethetetlen és ember életekben mérhető.
 
W

Wilson

Guest
...és ha nincs annyi "tehetsége (pénze)" ?

Akkor maradnak a tehetségnek megfelelő beszerzések plussz bérlés.De igazából nincsenek hiteles és pontos adatok a birtokunkban talán a C 130-t kivéve,hogy mennyibe is kerülne 3 db A400-s vagy KC390 beszerzése(logisztika,support) és üzemeltetése Magyarország számára.Azt azért remélem,hogy az MH-n ott vannak a hiteles adatok,számítások:):):).
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 484
18 395
113
...és ha nincs annyi "tehetsége (pénze)" ?

Mindegyik drága mulatság. Viszont egy ilyen képesség megteremtése szépen felépíthető folyamat, ha még időben elkezdik:
- Amíg vannak szállítórepülő pilóták, tapasztalatok, átadható tudás.
- Amíg van szervezeti forma, infrastruktúra (az még nincs, de elvileg kellett volna An-26 hoz is valami....).

Én úgy tárgyalnám le, hogy egy vagy két évente érkezzen egy-egy gép, így 5-6 évre elnyújthatóak a költségek, sőt bizonyos logisztikai háttér megteremtése ezen túlra is tolható. Az is igaz, hogy van amit az elején kell beletenni (képzés, szimulátor, minimális üzemeltetési infrastruktúra, fogyó alkatrészek, stb.). De Varga Mihály szemüvegével a fél milliárd EUR-os program hat év alatt csak évi 80-100 (varga) misi. :rolleyes:
Harminc milliárdot évente már ki lehet köhögni 6-700 Mrd-ból.....:)
Szóval ha akarják, akkor lehet, szerintem is. Persze vírus után meg kell találni a megfelelő pillanatot egy bejelentésre, meg érdemes alkudozni a sóher némettel, a csóró brazillal...Mégiscsak mi vagyunk a vevők.