A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha utánaolvasnál, akkor tudnád, hogy az Airbus tudná már olcsóbban gyártani a gépet, de akkor az összes eddig leszállított gép miatt visszatérítést követelhetnének a fejlesztő országok, miközben plusz költségei voltak a hajtóművek alkatrészcseréje miatt.
Sajnos nem látunk a jövőbe, de a vírussal telt 2 "szűk esztendő" megmutatta, hogy a fejlesztők és a gyártó talán túl sok pénzt tolt az A400M-be - melyből 2 kósza kazah fecske már biztosan nem tud nyarat csinálni...
 
W

Wilson

Guest
Sajnos nem látunk a jövőbe, de a vírussal telt 2 "szűk esztendő" megmutatta, hogy a fejlesztők és a gyártó talán túl sok pénzt tolt az A400M-be - melyből 2 kósza kazah fecske már biztosan nem tud nyarat csinálni...
Nem te voltál az, aki azt mondta, hogy a kutyának sem kell az A400-s ?:) Most hogy a Kazahok rendeltek két A400-t hírtelen eljutottunk a két kósza fecske nem csinál nyarat kijelentéshez:)...
 
K

kamm

Guest
Igen ezt már más fórumon is olvastam bennfentestől, hogy lenne még honnan találni pár tonnát, amivel növelhetnék a gép kapacitását.
És abban is biztos vagyok, hogy végül az angolok és a németek is meg fogják venni a az opcióban tartott 3 és 7db gépüket. Továbbá lesznek még megrendelések, ahogy elkezdenek faragni a gép árából. Mert meg fognak csinálni egy olcsóbb verziót is, abban biztos vagyok.
Az olcsobbat nem tudom, de azt anno szamolgattuk itt valahol, hogy a hajtóművekben bőven lenne még tartalék 40 tonna fölé is, nem?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Elhihetetlenul jó full video egy teljes refueling feladatrol, valami 20 kamerat hasznaltak, bemutatva mindent, kezdve mar az eligazitasnal, cockpit stb view a preflight check, inditas, felszallas, stb:

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Elhihetetlenul jó full video egy teljes refueling feladatrol, valami 20 kamerat hasznaltak, bemutatva mindent, kezdve mar az eligazitasnal, cockpit stb view a preflight check, inditas, felszallas, stb:


FArQyM4XoAADg3a
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Csak hogy mindenki kepben legyen:


Szoval kb egyfelet hasznal egyelore a NATO errefele, szinte biztos, hogy a mienken is ez lesz (pl mar a Diehl-fele tovabbi fejlesztesekkel, a linkelt Elbit-Diehl DIRCM Atlas-hir 2016-os.)

5 évvel a bejelentés után milyen konkrét dolgok valósultak meg eddig ebből?

Gondolom, minden?

A közös tankerflotta A330 MRTT-ken van J-MUSIC DIRCM, de német A400M-re valamiért nem emlékszem. Van róla fotód?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
A közös tankerflotta A330 MRTT-ken van J-MUSIC DIRCM, de német A400M-re valamiért nem emlékszem. Van róla fotód?

Találtam egy új hírt ezzel kapcsolatban...

Turkish Aerospace integrated a new system aerostructure parts to A400M

Turkish Aerospace has achieved a new ability to aerostructure field by A400M programme with the integration of “Directional Infrared Counter Measures” (DIRCM) system aerostructure parts for the first time to the MSN 105 tail number of A400M.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Két Airbus A400M MRTT (Multi-Role Tanker and Transport) repülőgépet rendelt az indonéz védelmi minisztérium, valamint szándéknyilatkozatot írtak alá további négy A400M repülőgép jövőbeli beszerzéséről is.
https://www.joint-forces.com/.../48346-indonesian-mod...
Jó hír az Aibusnak, rossz hír az Embraernek...

Az Indonézeknek jelenleg 24 db C-130 gépe van, plusz készül 5 db C-130J
A meglévő flottájuk:
6 db - C-130B
1 db - KC-130B
11 db - C-130H
6 db - C-130H-30
a C-130H kat felújítják

amúgy, el kell ismerni, @Wilson nak lett igaza (de ne bízd el magad..:))
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-71#post-690140
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Increasing availability key to future A400M sales, Airbus official

"...Airbus needs to improve the availability of its A400M Atlas if it is to build on the transport aircraft's recent export successes, a senior company official said on 30 November.

Speaking at the virtual Airbus Trade Media Briefing (TMB) 2021, Michael Schoellhorn, the CEO of the Airbus Defence and Space division, said that poor availability remains an issue for the A400M, but that the issue is being addressed as the company looks to build on the first two export contracts for 15 years that it secured during recent months.

There is still something to be done and improved around availability – we are very aware of that, and I have made this a part of my time every day to look at that,” Schoellhorn told Janes and other defence media. “It is extremely important that we win the trust of our customers every day by [increased] availability, and it is part of the capability of the aircraft that we provide. I was a military aviator myself. I know what it feels like when a mission cannot be conducted because the aircraft is not ready.

As Schoellhorn explained, the availability of the A400M is being adversely impacted by the capability upgrades that are being retrofitted across the international fleet, while some operators have struggled to finance such a large and complex capability. “I think these are two factors that play a crucial role,” he said
..."

Ezek szerint még mindig van mit csiszolgatni s gépen...;)
...és jó vastag pénztárca kell hozzá...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Ajánlgatni lehet, de a legatyásodott országoknak inkább pénzre lenne szükségük. - Az Embraernél ugyanis már tele van a padlás a gépet venni nem tudó dél-amerikai országok szándéknyilatkozataival... :(:(:(
Kokainnal is lehet fizetni nyugaton úgy is nagy ra a kereslet. Legfeljebb barteleznek.