Altay (Otokar,Törökország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Turcsányi 2000 utám irta a összefoglaló tanulmányát.Most meg tanszékvezető tanár az NKE-n.
Hát,nem tudom hány dijat nyert a Cursor motor,de azt tapasztalatbol mondom,hogy egy szarrakat volt.Fürge volt-üresen.De 350-400k km körül 10 autóbol 8ban kihalt a motor.Nagyon nem volt húzása,dombot nem szerette.Ezér volt olaszIFA a beceneve.Papiron volt az csak jó,valóságban nem.Az Euro 6os motorja viszont jó lett az IVECOnak.(különben most kaptam új Mercit.Full extrás,minus a kamera visszapillanto-ADRes autón hállaisten az tilos.És hállistennek ki lehet kapcsolni azt a szuper vezetéssegitő rendszereit is,mert még igencsak volna rajtuk mit fejleszteni.És a kollégák is igy vannak vele,nemcsak én)
Hogy ma már a VECTOR motor 30 évvel a Centauro I és az Arite hk születése után már esetleg tényleg olasz,az meglehet.Bár az IVECO alapbol félig német cég.
Különben meg szemmel láthatóan sokkal szélesebb ismereteid vannak a motorok terén,mint nekem.Általánosságban én elmondom,hogy mit tudok a dologrol.Te meg kijavitod,ha rosszul tudom.Gyanitom,hogy 10esetből 9szer neked lesz igazad.
Avagy ahogy Csodabogár mondotta
-Én csak vezetem a tankot,azt nem tudom,hogy mitől megy :)
Az IVECO utolsó jó motorja még a Torbo Star-okban dübörgött ! Simán 1millió km feletti futás teljesítménnyel ! A kamionosok a Cursor motorról azt tartották , hogy a képernyőn hasznos a cursor de a motortérben átok !
 
K

kamm

Guest
A Doosan es az S&T Dynamics fogjak szallitani a motort es a váltót:
ahttps://www.defensenews.com/industry/techwatch/2021/03/08/at-long-last-turkeys-altay-tank-finds-an-engine-from-south-korea/
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány
W

Wilson

Guest
Altáj

A német gyártmányú EuroPowerPack motor-sebességváltó egység (MTU MT 883 Ka 501 dízelmotorral és Renk HSWL 295TM automata váltóval) cseréje az Altay tank egyik prototípusán (c) www.defenceturkey.com

A Doosan es az S&T Dynamics fogjak szallitani a motort es a váltót:
ahttps://www.defensenews.com/industry/techwatch/2021/03/08/at-long-last-turkeys-altay-tank-finds-an-engine-from-south-korea/

DV27K koreai dízelmotor ez fog a török Altay-a kerülni.

29572897_227977967946794_1500750109574611758_n
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Kicsit rálestem, mi is van ezzel, hát vannak bajok bőséggel. Elméletben a BATU nevű motort siekresen tesztelték, 1500 LE, 4600 Nm nyomaték, de nekem ez teljesen propagandagyanús, mert közben csak az elmúlt pár hónapban volt aggódás, hogy kész lesz-é a hk idénre, aztán Erdogan már 2023-ra tette az ünnepélyes átadást. Közben rinyálnak a németeknek alkatrészekért, folyamatosan 200 ügyben, hogy engedjék a technológiai exportot hozzájuk. Szóval az a motor valszeg egy gyenge blöff ls izomból kell az MTU/Renk nekik akármihez is. Kíváncsi vagyok Katar meddig lesz türelmes egy aláírt 250 db-os megrendelés csúszásaival szemben, amit idén kellene kezdeni gyártani. :D





 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 882
7 094
113
gddq4tl.jpg


t94i007.jpg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Kicsit rálestem, mi is van ezzel, hát vannak bajok bőséggel. Elméletben a BATU nevű motort siekresen tesztelték, 1500 LE, 4600 Nm nyomaték, de nekem ez teljesen propagandagyanús, mert közben csak az elmúlt pár hónapban volt aggódás, hogy kész lesz-é a hk idénre, aztán Erdogan már 2023-ra tette az ünnepélyes átadást. Közben rinyálnak a németeknek alkatrészekért, folyamatosan 200 ügyben, hogy engedjék a technológiai exportot hozzájuk. Szóval az a motor valszeg egy gyenge blöff ls izomból kell az MTU/Renk nekik akármihez is. Kíváncsi vagyok Katar meddig lesz türelmes egy aláírt 250 db-os megrendelés csúszásaival szemben, amit idén kellene kezdeni gyártani. :D






A gond még mindig nem a motor első sorban (bár az is fontos), sokkal inkább a sebességváltó.
Ez az, ami a Dél-Koreaiaknak se nagyon akar összejönni.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Érdekes változások a pénzügyekben.


Technikai problémák pedig még mindig a régebbi, ismertek.

-motor
-sebességváltó
-páncél

Nem tudni, mennyire kell komolyan venni az anyagi gondokat, ha túl van tervezve a gyártási kapacitás, az persze gond. De mivel a törökök az export piacon is sikeresek, egyelőre átmeneti is lehet a forrás hiány a vírus következtében lanyhuló érdeklődés miatt. A projekt és így a cég is zászlós hajó, nem jönne jól Ankarának, ha léket kapna. És az 1000 db megrendelés pedig kellő fedezet a befektetések megtérülésére.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 882
7 094
113
A páncélról szóló találgatások hazugságok, a munkát már évekkel ezelőtt Roketsan kapta meg, és már gyártásban is voltak. Nem kell ennyire pesszimistának lenni a céggel szemben, mert sokkal -sokkal gazdagabbak és hajlamosabbak erre az üzletre, mint előző tulajdonosuk. Több száz tankot fognak eladni Katarnak és Törökországnak, anélkül, hogy bármit is tennének. A tartály fejlesztési költsége nem érdekli a BMC -t, mert a tartály nem a BMC tulajdona, és nem ők tervezték. Tervezési alapon legyőzték a tartályt, mint más projektek, de más programokkal ellentétben kudarcot vallottak a menedzsmentben. Továbbá, a tank nagyon drága, Törökországon és Kataron kívül hány ország vásárolhatja meg ezt a tankot, nem ismert.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Ha megnézed a légierő gépállományát vagy a szárazföldiek felszerelését láthatod hogy Katar hadereje komoly műgyűjtő. Az Altayt a Leopardok mellé veszik.
Nem tenném a tökömet a bárd alá, hogy azok Katarba vannak szánva.
Szerintem egy török trükk a német meghajtás megszerzésére.
De valszeg a német se hülye.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Ha megnézed a légierő gépállományát vagy a szárazföldiek felszerelését láthatod hogy Katar hadereje komoly műgyűjtő. Az Altayt a Leopardok mellé veszik.

Basszki, a lengyelek már kiköltöztek oda a sivatagba? :D
Logisztikai szempontból ez nem egyszerűsíti a dolgokat, de háború esetén nem mindegy hány lehetséges irányba lehet a tapogatózni, mennyi bejáratott csatorna van. Mondjuk ha a motor és erőátvitel német mard az Altay-ban, akkor ezen a téren nem lesznek előrébb.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 745
26 196
113
A török BMC vállalat megállapodást írt alá a dél-koreai Doosannal és az S&T Dynamics cégekkel motorok és sebességváltó szállításáról Altay harckocsikhoz.

 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
A török BMC vállalat megállapodást írt alá a dél-koreai Doosannal és az S&T Dynamics cégekkel motorok és sebességváltó szállításáról Altay harckocsikhoz.

Akkor jól sejtettem hogy csak blöff volt a saját motor előrehaladottsága.. Viszont a katari rendelés miatt sürgeti az idő őket.